По-голям интеркулер за TDS?
Модератор: Технически модератори
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
По-голям интеркулер за TDS?
Мисля, че въпросът е ясен. Колко голям интеркулер може да се сложи? Колкото си искам или има някаква формула по която се смята? Говорим за големината на питата. Интеркулера ще се монтира челно пред всички радиатори и серпантини.
Има и още 1 въпрос. Да се запази ли диаметъра на фабричните турбо пътища или може да се увеличи. Примерно сега маркучите са 55мм диаметър, а на входящия колектор са 60мм. Дали ако се направи от турбото до вх. колектор на 60мм ще има положителен ефект? (мерките дадени в предното изречение са примерни!!!) И накрая след поставянето на интеркулера ще бъде повишено налягането на турбото (пик бууст) на 1.4 бара.
Искам да помоля колегите които карат бензинови коли да се въздържат от коментари за надежноста на двигателя, турбото и т.н. Моля ви ако нямате какво да кажете по темата да се въздържате от коментар.
Надявам се на смислени отговори и да си бъдем полезни. Не е нужно всеки да открива топлата вода сам за себе си.
Поздрави
Има и още 1 въпрос. Да се запази ли диаметъра на фабричните турбо пътища или може да се увеличи. Примерно сега маркучите са 55мм диаметър, а на входящия колектор са 60мм. Дали ако се направи от турбото до вх. колектор на 60мм ще има положителен ефект? (мерките дадени в предното изречение са примерни!!!) И накрая след поставянето на интеркулера ще бъде повишено налягането на турбото (пик бууст) на 1.4 бара.
Искам да помоля колегите които карат бензинови коли да се въздържат от коментари за надежноста на двигателя, турбото и т.н. Моля ви ако нямате какво да кажете по темата да се въздържате от коментар.
Надявам се на смислени отговори и да си бъдем полезни. Не е нужно всеки да открива топлата вода сам за себе си.
Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- jogr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Според мен определящото е това на колко ще ти надува турбината- стандартно 1.1 , 1.2 , 1.3 и т.н. След това дали има чип или просто си бутнал помпата (ако има чип най-вероятно после ще трябва отново ремап). Иначе за самия междинен охладител имаше разни формули за изчисление, но определено ще трябва да се порастърся, че не си спомням от къде четох тази информация!
Аз също мисля за една такава интервенция и ще следя темата с интерес!
Аз също мисля за една такава интервенция и ще следя темата с интерес!
- rottweiler
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 3.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: шлеп
Re: По-голям интеркулер за TDS?
тази тема може би ще помогне
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=11&t=232179
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=11&t=232179


Re: По-голям интеркулер за TDS?
Здравей, колега. Ти си ветеран и няма да те питам кви интервенции са извършени по мотора ама най-вероятно е пуснато повечко нафтичка ( то имаше май тема с чип или бутане на плочката е по-добре ама карай квото е
) и сега колата се нуждае от въздух. Та ще ти споделя макар и скромен личния ми опит с малкото братче на твоя ТДС ( 1,7ТДС ) . Аз си сложих чип и момчето ме посъветва да вдигна налягането на турбинката малко ( с около 0.1 бар ) , та аз изпълних заръката и я дигнах с бустконтролер ма мамицата им китайска по-малко от 1.6бара неще
. Та със манометър в колата и многократни вдигания и сваляния на налягането доде следната картинка - най-добре се движи без грижи на 1.6 бара, на стоково 1.2бара му е малко и е една идея по-мудна, а на 1.9бара ( да това максимално се получи някак си при една променена схема на свързване
) взе да умира и върви две идеи по-малко плюс това при над 1.7бара колата почва да забива кат задържи малко по-дълго налягането. Между другото ( знам че имаш мнение по въпроса ) свали и почисти турбото , мойто как си го гледах че си надува на 1,7 бара и забиваше муцуната после пак наема и пак надолу, не се оправи докат не му изчистих турбото и между другото тая профилактика май не е разпространена ма си трябва и то поне на две годин ( мое мнение ). Та съвета за кулера е да сложиш по-голям процентно колкото вдигаш налягането ( не знам какви са възможните варианти за обем ), тръбите ми се струва не е желателно да пипаш че като дигнеш сечението пада скоростта на флуида и все си мисля много голям кулер може да лагва , макар че в горепосочената тема има друго мнение ма там става въпрос за бензин. И най-добре е да си сложиш бустконтролер с манометър и да си променяш налягането колкото ти хареса как върви и особено с толкова неизвестни ( както май се очертава ) с пресмятането на кулера. Определено има значение и състоянието на турбинката ти ,пък и тази инвестиция ще е безмислена малко ,ако не се повиши входния капацитет ( въздушен филтър ) и изходния ( по-голяма генерация ) ма май се сещам за твои предишни такива теми и може вече да си свършил тази хубава работа. Успех пожелавам и спорни подобрения , че ТДС-а много ме кефи
.




- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Ще се повиши налягането 1.3, 1.4 или 1.5, ще се сложи чип, ще се смени генерацията с по-отворена от 60мм на 63 или 76 това ще се реши по-натам.
Всъшност чипа ще е накрая. Кулера вече е ясно колко ще е голям.
Всъшност чипа ще е накрая. Кулера вече е ясно колко ще е голям.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- jogr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Zubcho написа:Ще се повиши налягането 1.3, 1.4 или 1.5, ще се сложи чип, ще се смени генерацията с по-отворена от 60мм на 63 или 76 това ще се реши по-натам.
Всъшност чипа ще е накрая. Кулера вече е ясно колко ще е голям.
Сподели какъв кулер си избрал. Аз продължавам да търся формули за изчислението му в "старата руска литература", но без особен успех

Re: По-голям интеркулер за TDS?
Чипа трябва да е преди повишаване налягането на турбото, за да видиш разликите още от стоков надув и да си направиш заключение. А генерацията може когато си поискаш и май колкото по-голяма толкова по-добре ( или бъркам ) , мисля винаги е по-добре да осигуриш по-добро издишане , ама и вдишването тряба да е на ниво а за него нищо не спомена. Стискам палци ,ама бая парички ще трябват май. 

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Имайте търпение, ще се опише всичко със картинки и цени в 1 тема някога из форума. Просто липсата на финанси води до забавяне на проекта. Първо се прави ревизия на скорости (които се монтират др. седмица), по натам на мотора и живот и здраве като се мине през това се започват подобренията.
Ето и избрания ИНТЕРКУЛЕР
Ето и избрания ИНТЕРКУЛЕР
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Да драсна и аз .Кои знае каква таблица за смятанки няма да трябва.Твоя кулер (стандартния) е около 5,1 кубика.Новия /перформьнс,кулер е около 8,22 кубика.Плюс удьлжените турбопьтища ,по мои груби сметки(като викам груби ,значи много груби),трябва да увеличим налягането с поне 20-25 %,което ще рече 0,3 бара.Това ще рече че ще си пьлен сток с тоя нов кулер.Е ще има промяна ,но не мисля че ще е голяма.Имаи на идея Ивчо ,че до 1,5 можеш да караш евридеи.От там нагоре ще е лошо за мотора ,компресора го е.и в гь.а .Читави торбалани по 200 лв под пьт и над пьт.
Идеята ми е следната ,с новия кулер ,на 1,5 бара + чип с нов аванс ,на 1 милиграм ,ще имаш 165 коня(пак груби сметки),не повече.Аванскартата от новия чип ще ти прави по мальк лаг и усещане за голям пОвер .Но няма да са повече конете .
Ти си наред
Идеята ми е следната ,с новия кулер ,на 1,5 бара + чип с нов аванс ,на 1 милиграм ,ще имаш 165 коня(пак груби сметки),не повече.Аванскартата от новия чип ще ти прави по мальк лаг и усещане за голям пОвер .Но няма да са повече конете .
Ти си наред

Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Пресиян Василев написа:Да драсна и аз .Кои знае каква таблица за смятанки няма да трябва.Твоя кулер (стандартния) е около 5,1 кубика.Новия /перформьнс,кулер е около 8,22 кубика.Плюс удьлжените турбопьтища ,по мои груби сметки(като викам груби ,значи много груби),трябва да увеличим налягането с поне 20-25 %,което ще рече 0,3 бара.Това ще рече че ще си пьлен сток с тоя нов кулер.Е ще има промяна ,но не мисля че ще е голяма.Имаи на идея Ивчо ,че до 1,5 можеш да караш евридеи.От там нагоре ще е лошо за мотора ,компресора го е.и в гь.а .Читави торбалани по 200 лв под пьт и над пьт.
Идеята ми е следната ,с новия кулер ,на 1,5 бара + чип с нов аванс ,на 1 милиграм ,ще имаш 165 коня(пак груби сметки),не повече.Аванскартата от новия чип ще ти прави по мальк лаг и усещане за голям пОвер .Но няма да са повече конете .
Ти си наред
Значи какво? По-голям кулер, от фабричния, ама не толкова голям колкото съм харесал? Има и по-малки естествено

И за да не отварям нова тема. Какво турбо може да се постави на нашия ТДС без да се променят колекторите, че едни колектори струват космическа сума. Идеята е ясна. Голям интеркулер, 1.3-1.5 бар надув, но по-голям дебит. Ша гоним едни 180-190 к.с. и надеждна работа. Идеята е за ежедневка с голям въртящ момент и приятна за каране.
Поздрави
ПП
След чип тунинга обещават 178 к.с. + 330 нМ въртящ момент. Освен да не се пипа интеркулера, но си мисля, че малко по-голям ще е по-добре.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Ей тоя Пресиян е като нинджа ту го има ту го нема
. Да кажа и аз пък квото . Днес се срещнах със една 524ТД и да кажа шаму разкаже играта на ТДС-а . Що ли
. Мисля си е причината в много-много къс турбопът почти директно е . Мотора се развърта почти светкавично ( сравнено с ТДС-а имам предвид). Та идеята е че много голям кулер не е гаранция за голям дебит колега ( поне така изглежда че си разбрал , ако греша извинявай ), плюс това по-голям кулер е все едно че удължаваш турбо пътя, но пък мисля си е нужен заради повишаването на налягането на турбото за да не се повишава мого температурата на входящия въздух . И дотук е кулера но пък е доста по-важно късите турбо пътища и ако новия кулер е с такава големина че ще се наложи ново място на поставяне което удължава въпросните турбо пътища не си заслужава големината му. По-голямо турбо за какво , ще се рзвърта по-мудно и чак такова голямо налягане както става ясно е безмислено първо заради здравината на мотора ( все пак колата ще е за всеки ден не за дърпачки и айде пак в сервиза
) и второ чипа ще позволи на електрониката по-голям надув преди да забие ама както бях писал по-горе ( пък и мнение на друг колега с подобни опити ) губи се ефективността и не ускорява по-добре даже напротив. Та и аз мисля ще е по-добре малко по-голям кулер ( само заради повишеното налягане), чип задължително ( че променя и предварението по така ) , ако има възможност за други всмукателни колектори пластмасови или шлайф ( полиране с някакъв ръкав съм чувал ) отвътре има голям ефект, по-добро издишане демек промяна в генерацията и естествено по-добър ( пропусклив ) въздушен филтър. Та с по-малко пари като за начало мисля бърз и добър ефект ще има - чип ( около240лв), надуване турбо ( с предврително почистване задължително 0 лева), възддушен филтър ( около 80лв, май ), и след това идва лулера и най-накрая генерацията. Дано съм бил полезен , че и мен ми е интересно.



- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Филтър има КиН, чистене на турбо не мога сам да направя, чипа е ясен ще се направи, както и нова генерация на 63 или 76.
Върти ми се в главата др. турбо да сложа по-голямо. Ще проуча един вариант и ще пиша пак, по-голямо турбо от дизелов двигател дето ще се развърта в ниските.
Поздрави
Върти ми се в главата др. турбо да сложа по-голямо. Ще проуча един вариант и ще пиша пак, по-голямо турбо от дизелов двигател дето ще се развърта в ниските.
Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Хубаво, дотук си супер ама не мога се съглася с турбото че не можеш, лесно е ама друг е въпроса ако не ти се занимава. Идеята ми е само профилактика с почистване щото мойто почна да забива кат сложиха чипа. А за по-голямото турбо аз все си мисля че ще се рзавърта по-бавно и затва ще лагва на ниски ама може и да греша. Мисля малкото турбо развърта по-бързо на ниски и дава необходимото налягане, а за дебит това на ТДС-а си мисля е достатъчно, че стоково кат дига 210км/ч си е достатъчно, а знаеш на 525-цата и липсва пъргавина на ниските.
- mitko525tds
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 9.12.2007
- Местоположение: София/Люлин
- Кара: E34 525TDS///E38 728IA
- Мечтае да кара: E34 M5
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Колега и аз си мисля за такъв проект от много отдавна и ти правя евала че се навиваш да започнеш проекта,ще следя темата с интерес защото мисля и аз да направя подобна интервенция 

- jogr
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 29.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 525tds
- Мечтае да кара: MIG29
Re: По-голям интеркулер за TDS?
Това с турбото е доста дъфкано и в други теми, поне според мен решението е турбина с променлива геометрия (от е39 530д примерно). Все пак остава въпроса как да се управлява това турбо, по този въпрос информацията е оскъдна, нооо да не губим надежда, защото има хора които са успявали да я накарат да работи (поне това се дочува)!
Имаше една тема в тунинг раздела за тдс с турбо с променлива геометрия, но там темата остана недовършена. Предлагам тук да я продължим. То е ясно че с парата в джоба ще ти го направят - умна нация сме това е доста масов двигател така че не може да няма някой който да е сутвориил един такъв проект. Аз примерно съм съгласен да си платя на някой да се усъществи една такава интервенция при положение, че това е тествано и работи....
Имаше една тема в тунинг раздела за тдс с турбо с променлива геометрия, но там темата остана недовършена. Предлагам тук да я продължим. То е ясно че с парата в джоба ще ти го направят - умна нация сме това е доста масов двигател така че не може да няма някой който да е сутвориил един такъв проект. Аз примерно съм съгласен да си платя на някой да се усъществи една такава интервенция при положение, че това е тествано и работи....
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани