Вибрации във педала на съединителя и въпрос за нивомат

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Вибрации във педала на съединителя и въпрос за нивомат

Мнение от vladobate » 10 Юли 2010, 2:01

Колата ми е 525ТДС '93 комби с нивоматОт близо 4 години карам така и вече ми писна , та въпроса е защо имам вибрации в педала на съединителя . Усещат се най-добре при полусъединител. Сменял съм: демпферна шайба, съединител комплект с двумасовия маховик ( всъщност в сервиз ми го сменяха ), спирачното масло ( скоро като сложих нови дискове ) . Не знам защо винаги съм си мислел , че маслото за подпомагане натиска на педала е хидравличното от хидр. помпа. Това ми хрумна след като ми се появи и друг дразнещ проблем от също толкова време а именно гаден металически звук оттзад вляво само при запален двигател ( няма значение в движение или не е колата ) от самите вибрации все едно се допират две метални ( може би ) части една в друга и се чува " хъркане ". Този звук се появява при повече натоварване отзад или по-малко но при преминаване през вдлъбнатини по пътя , когато колата потъва. Не съм съвсем сигурен но мисля че и двата проблема се появиха след като смених хидравличния маркуч от помпата към регулатора на нивомата отзад с обикновен ( оригиналния има клапанче вградено ама не можаха да го вградят повторно , оттам сълзеше ), след 1-2месеца си купих оригинален и оттогава съм с него но проблема си остана. Тъй като беше оттдавна стържещия звук може да се е появил и след едно доста голямо претоварване на колата с тежест отзад ( доста беше клекнала макар да е с нивомат ). Дали са свързани двата проблема и какво се е случило, как да го оправя или да диагностицирам по някакъв начин, че доста съм залягал оттдолу и не мога да разбера какво опира като седнат двама отзад. Като инфо ; сменяни са сферите и уж хидр. масло ( в сервиз ), питах дали са обезвъздушили, отговор положителен ама звука си го има, аз лично си смених маслото с оригинално след промивка ама не съм обезвъздушавал отзад на регулатора има един щуцер за източване , ако и оттам се прави. Извинявам се че малко дълго стана , но се опитвам да обясня по-подробно. Благодаря предварително.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Вибрации във педала на съединителя и въпрос за нивомат

Мнение от vladobate » 10 Юли 2010, 20:58

Оправих гадния стържещ звук, но всичко съм описал подробно в подобна тема на колегата _65536_kb_sec_ пост 15 , ето и темата viewtopic.php?f=7&t=211393 . Вибрациите в педала остават. Да уточня понякога са по-изразени , понякога по-слаби много е дразнещо като караш градско. Не знам дали има нещо общо с вибрациите на двигателя и отнякъде да се предават на педала :dunno: .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: Вибрации във педала на съединителя и въпрос за нивомат

Мнение от BABHOMED » 11 Юли 2010, 0:02

Хмм..Гадни ядове............
Нищо не спомена за аксиалния лагер (сменял ли си го заедно със съеденителя) когато се потроши на педала се осеща почукване или стържене.. :confused:
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Вибрации във педала на съединителя и въпрос за нивомат

Мнение от vladobate » 12 Юли 2010, 20:10

BABHOMED написа:Хмм..Гадни ядове............
Нищо не спомена за аксиалния лагер (сменял ли си го заедно със съеденителя) когато се потроши на педала се осеща почукване или стържене.. :confused:

Не съм колега споменал щото не знам . В сервиз ми го смениха и на фактурата пишеше съединител комплект и двумасов маховик , ама както ме уверяваха че като ми сменят маховика потреперването на двигателя при гаснене ще изчезне не стана . Тъй че кво са сменили и достатъчно ли е било незнам. Да, съединителя вече не ми буксува и отделя нормално така е ама дотук , а защо ми смениха двумасовия като гасне по-същия начин като преди с почукване и потропване незнам и затова си я правя вече сам , засега съм доволен. Не че искам да взема хляба на хората аз има откъде да си го изкарвам ама колата си е моя и я искам жива ,а не опитно зайче , че дори дарения правя за опитите на някои недобросъвестни " майстори" пък после ми викат айде готов си идвай да си я взимаш , че стана ракиено време. Грозно е . Благодаря за мнението колега ,ама пак да отварям съединител да сменям лагер евентуално ,за това нямам възможности като условия пък и мисля че не си заслужава. Може би ще пробвам с обезвъздушаване на хидр. система на съединителя ( която работи със спирачното насло скоро научих ) описано е в книгата на Е34. Със здраве !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Вибрации във педала на съединителя и въпрос за нивомат

Мнение от bmw325tds » 13 Юли 2010, 9:41

Колега, vladobate, колко пари ти взеха за смяната на съединителя и маховика?
Питам защото тоя махових си е пара и то много. Аксиалния лагер трябва да са го сменили.

И аз съм с 2,5tds, но е36. Имам вибрации в педала на съединителя. Сменен е съединителя и аксиалния лагер, но аз имам опасения че проблема е в маховика. За моята кола цената за нов, оригинален маховие е 900лв.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Вибрации във педала на съединителя и въпрос за нивомат

Мнение от vladobate » 13 Юли 2010, 21:37

bmw325tds написа:Колега, vladobate, колко пари ти взеха за смяната на съединителя и маховика?
Питам защото тоя махових си е пара и то много. Аксиалния лагер трябва да са го сменили.

И аз съм с 2,5tds, но е36. Имам вибрации в педала на съединителя. Сменен е съединителя и аксиалния лагер, но аз имам опасения че проблема е в маховика. За моята кола цената за нов, оригинален маховие е 900лв.

Ами и моя беше някъде там може би 50-100лв. надолу ама дали е бил оригинален само господ знае. На мен педала ми трепереше и преди това и честотата на това трептене съвпада с оборотите на двигателя нама значение дали колата е в покой или движение . Не разбирам от съединители и затова отворих тази тема , но съвета ми е почвай от по-лесни , по-евтини за отремонтиране неща преди да се хвърлиш на нещо голямо с идеята да решиш проблема от раз ( много често се стига до разочарования ) . Затова писах и в предния пост , че може би по-правилното действие е първо обезвъздушаване хубаво , после може би тампони на скоростна кутия и двигател ( приготвил съм ги оттдавна ) и чак тогава ако някой не даде акъл за нещо сигурно скачай на маховик. Аз преди да сменя маховика ( двумасов е ) ми гаснеше колата с претрисане и потропване е сега след като го смених ( вече две години ) пак същото никаква промяна а ми казаха че ще гасне спокойно от раз. Така че пожелавам ти късмет с кадърни майстори и успех.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 26.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW е46
Детайли за колата: E46 318i 1999г

Re: Вибрации във педала на съединителя и въпрос за нивомат

Мнение от nasko_hd » 17 Ное 2013, 11:34

Колеги и аз имам същия проблем с тези вибрации на съединителя и искам да попитам:
Знае ли се със сигурност от какво се получав?
Ако е маховик няма ли да се отрази на работата на двг?.
Имам и хъркане (от лагера е май) но не се появява винаги.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 30.03.2011
Местоположение: Самоков
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525d

Re: Вибрации във педала на съединителя и въпрос за нивомат

Мнение от black hawk » 17 Ное 2013, 15:15

И аз имам изчукване при гасене на двигателя М50 Ванос. При гасене с натиснат съединител го няма изчукването. Да разбирам ли, че съм за маховик или има вероятност да е аксиалния лагер.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 19.02.2018

Re: Вибрации във педала на съединителя и въпрос за нивомат

Мнение от kadiiski » 31 Авг 2018, 8:24

Аз съм със същият пролем - треперене на педала на съединителя. Автомобила е Е39 530 бензин 2001г.
Преди да сменя съединителя такъв проблем нямаше. Проблема е абсолютно точно каквото е описал колегата по-горе.
След като смених съединителя с нов (може би нещо са счупили/повредили/забравили/не закачили) - проблема се появи още с първото палене. Сигурен съм че няма нищо общо с маховика защото няма логика със старият съединител да го няма - с новият да се появи. Съединителят е на SASCH от германия точно за тази кола пълен комплект.
Някъде там трябва да проблема - респективно решението. Не разбирам от механика и се извинявам ако нещо от казаното няма логика.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 17.03.2012
Местоположение: Обеля на три полета
Пол: Мъж
Кара: E34 tds, W140 400SE
Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки

Re: Вибрации във педала на съединителя и въпрос за нивомат

Мнение от DLVasilev » 30 Сеп 2018, 15:37

Ми и на Е28-цата го има тоя проблем. Предимно след по-натоварен режим на каране и на полусъединител се усеща. Бензиновата и дизеловата Е34-ки също го имат. Появява се и изчезва след това. Явно просто си е така не знам
Изображение
ATR-42/72

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook