Проблеми с нивомата

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Проблеми с нивомата

Мнение от cod-cdbp » 09 Юли 2010, 12:51

Понеже забелязвам че когато натоваря колата, и нивомата "свири" като стара чешма като пуснеш топлата вода :mhihi: :mhihi: :mhihi: , и ми те интересно от какво може да е.
По принцип съм събрал малко информация по ревизията на цялата система която смятам да изложа в следващите няколко поста.
Тези дни ако се наложи и реални снимки от ревизии на мойта кола може да пусна.
Така че давайте идеи по-надолу...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблеми с нивомата

Мнение от cod-cdbp » 09 Юли 2010, 13:10

Едно добро начало е регулатора на налягане (номер 8), който и без това струва една прекрасна трицифрена сума:
Изображение
и реално е пред диф-а в дясно:
Изображение
И след като се разглоби настава хауса:
Изображение
изглежда сложно когато всичко е разпиляно, но когато се подреди нещата стават друга бира :mhihi: :
Изображение

Както обикновенно (типично за БМВ :bowdown: :bowdown: :bowdown: ) всичко може да се ремонтира бързо и лесно, само с няколко оплътнения:
Изображение

И като за финал малко разкрасяване:
Изображение
Че и с нови маркучи:
Изображение
И всичко сглобено на колата :smoke: :smoke: :smoke: :
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Проблеми с нивомата

Мнение от ddddk » 09 Юли 2010, 13:30

Супер тема!
:clap:

Само не става ясно защо "свири".
От О-рингите може да изтърва, но не и да свири :roll:

Сигурен ли си, че само това е било проблема?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблеми с нивомата

Мнение от cod-cdbp » 09 Юли 2010, 13:30

ddddk написа:Супер тема!
:clap:

Само не става ясно защо "свири".
От О-рингите може да изтърва, но не и да свири :roll:

Сигурен ли си, че само това е било проблема?


Oще не съм започнал ремонтите, просто излагам събраната информация за да е полезна не само на мен :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблеми с нивомата

Мнение от cod-cdbp » 09 Юли 2010, 13:48

Нататък...
Oтваряме realoem.цом, виждаме номера на амортисьорите, и с него в сайта на Дару оставаме очаровани (треснати, в кома, и каквото се сетите още):

Номенклатурен номер : 37121137025
Описание : FEDERBEIN
Ед.цена (с ДДС) : 2168.59 BGN
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените


И се решава че тая работа няма да я бъде така.
Демонтаж на амортисьорите, което всяко хлапе знае как става:
-маха се облегалката отзад
-кората със щората
-колата се вдига на крик
-отвиват се 3-те гайки
-амортисьора се избива от стойката на главината (трудно но става)

И накрая нещата започвата така:
-изважда се пластмасовата втулка като амортисьора леко се почуква с чукче
Изображение
Мисля си че ако не става така и шило и тел биха помогнали въпреки че така ще се нарани...
-след което се набива подходяща втулка за да се вкара семеринга навътре:
Изображение
... за да може да се премахне контриращата "зегерка"
Изображение
- и накрая нещата започват да придобиват разглобен вид:
Изображение
Трябва да се внимава да не се криви нищо докато се вади/слага стеблото за да не се наранят металните детайли.
До колкото и аз също проучих има разлики в дължините на амортисьорите при различните модели.
- та накрая се стига до тази малка пиздериика:
Изображение
която с малко по голям чух придобива приятен вид за ремонт :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
В долния край има "сегмент" на буталото:
Изображение

И за да е пълна идилията е хубаво да се ревизира и другия край на нивомата:
Изображение
Където можем да сменим още малки, но важни неща:
Изображение
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблеми с нивомата

Мнение от cod-cdbp » 09 Юли 2010, 13:49

На мен лично от цялата тая работа не ми става ясно защо аджеба моя кривомат свири като заклана свиня, и защо от ляво стои по-ниско... :evil:
За капак на всичко хич не ми става ясно, как се обезвъздушава тая система изобщо, и дали случайно в единия амортисьор нямам въздух...
Идеи?
Последна промяна cod-cdbp на 09 Юли 2010, 14:46, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Проблеми с нивомата

Мнение от Zubcho » 09 Юли 2010, 14:45

И моята седи по-ниско от дясно, но го отдавам на десния аморт. който е от седан. Системата се самообезвъздушава като се вдига и сваля задницата принудително от шибъра. Така поне ми каза Архитекта ;) Някой друг също може да сподели. И тъй като сега се прави ревизия на стария ми аморт. скоро ще разберем дали като го върнем на колата ще се разбере.

Браво на Стуйо за темата и превода.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Проблеми с нивомата

Мнение от Stanchev » 09 Юли 2010, 23:20

къде свири? помпата при мотора ли?
да си смелял хидравличен маркуч откак е това свирене?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблеми с нивомата

Мнение от cod-cdbp » 09 Юли 2010, 23:22

Stanchev написа:къде свири? помпата при мотора ли?
да си смелял хидравличен маркуч откак е това свирене?


смелял или сменял???

ПС търся два нивоматни амортисьора (преебани) с цел направата на още снимков материал.
После ще ги върна ремонтирани.
По възможност от едролитражка...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Проблеми с нивомата

Мнение от Stanchev » 10 Юли 2010, 0:05

сменял, естествено :D
от къде свири?

п.п. хората пари дават, за да им свирят :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Проблеми с нивомата

Мнение от cod-cdbp » 10 Юли 2010, 6:38

Stanchev написа:сменял, естествено :D
от къде свири?

п.п. хората пари дават, за да им свирят :)


всичко е от завода
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблеми с нивомата

Мнение от zvetiko » 10 Юли 2010, 8:03

Ама като толкова ги хвалехте тия нивомати,защо не ги споменавахте тия неща -че ще ми скърца и вие колата и ще бъде килната на една страна. :mhihi:

Стояне ,за твоите теми-въпроси се сещам за репликата на един от главните герои в един от хубавите български филми за деца-"Ама тоя чичко е много добър-сам си задава въпросите и после сам си отговаря".В твоя случай - обикновено и със снимки. :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Проблеми с нивомата

Мнение от ddddk » 10 Юли 2010, 9:53

Здравейте колеги,

За свиренето:

Имаме два вида свирене. (... като изключим онова за възрастни... :mhihi: )

Едното е от агрегата и другото е от потока.

От агрегата свирят лагери и ламели или винтова двойка (според вида помпа). Шумът се чува ясно от зоната на свирене и какво следва на всички е ясно.

Сега, ако шумът се локализира трудно някъде по системата и се мести, то имаме шум от движението на флуида.

Кога шуми флуида? Когато се движи с голяма скорост. Кога се увеличава скороста? Когато се намали сечението, а се запази същия дебит.

Възможно ли е да има отлагания по тръбопроводите и по-специално в зоните на връзките?

Поздрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1821
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Проблеми с нивомата

Мнение от ивчо » 10 Юли 2010, 9:58

Хммм,след разбор вчера,подметнах на баце Стенли че може да е от маркучи! Демек може някой да е със намалено сечение,вследствие на разслояването му отвътре!
P.S. Колегата ме изпревари :)
Естествено че има отлагания!
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Проблеми с нивомата

Мнение от vladobate » 10 Юли 2010, 19:51

_65536_kb_sec_ написа:Понеже забелязвам че когато натоваря колата, и нивомата "свири" като стара чешма като пуснеш топлата вода :mhihi: :mhihi: :mhihi: , и ми те интересно от какво може да е.
По принцип съм събрал малко информация по ревизията на цялата система която смятам да изложа в следващите няколко поста.
Тези дни ако се наложи и реални снимки от ревизии на мойта кола може да пусна.
Така че давайте идеи по-надолу...

Зравей колега, проблема ти е решен , преди 1час го реших на мойта кола , която се оказа със същите симптоми. Аз снощи побързах да пусна нова тема с идеята че мойта не свири ами хърка, да ама не направо си свири кой както иска да го разбира ( отвътре се чува малко по-грубо ) как да е в темата която пуснах съм описал още един проблем та няма да е излишна. Свиренето се чува от регулатора . При мен лостчето беше в много задно положение ( забравих да кажа че първо натоварих отзад колата с около 180кг нямах повече ) и като го натисна още малко назад към багажника започва да свири по-яко , като го бутна напред малко спира е те това направих и работата заспа. Искам да уточня в какво състояние ми се намира хидравлично-нивоматната система да не се правят грешни изводи. Сменял съм маслото, разглобявал съм хидр. помпа и са сменени комлект гарнитури закупени от mitko_n1a ама помпата пак си вие, като бутна лосчето нз регулатора назад по-силно задницата пада обаче като го бутна напред докрай се вдига много бавно и съвсем малко ( около 5мм) и спира което означава че нещо не ми е както трябва. Все пак повдигнах задницата като оставих лостчето в почти крайно предно положение и повдигнах колата на ръце както бях оттдолу и тя се задържа :lol: . В крайна сметка шума изчезна , разбрах че нивомата не ще да повдига сам колата и задницата ми стана адски твърда ( нямам идея защо но утре пак ще си поиграя ) ама като камък. В хидр.казанче има една гайка която затяга мрежичката ( под нея има пружинка ) , та от един монтьор бях чул че с тази гайка се регулира налягането в системата. Е аз реших да я затегна доста повече от обикновено и сега не знам тази твърдост от нея ли стана или от това дето бутнах лостчето напред . Айде със здраве и дано да съм бил полезен пък утре пак ще пиша ако разбера нещо друго.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook