Проблеми с нивомата
Модератор: Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Проблеми с нивомата
Понеже забелязвам че когато натоваря колата, и нивомата "свири" като стара чешма като пуснеш топлата вода
, и ми те интересно от какво може да е.
По принцип съм събрал малко информация по ревизията на цялата система която смятам да изложа в следващите няколко поста.
Тези дни ако се наложи и реални снимки от ревизии на мойта кола може да пусна.
Така че давайте идеи по-надолу...



По принцип съм събрал малко информация по ревизията на цялата система която смятам да изложа в следващите няколко поста.
Тези дни ако се наложи и реални снимки от ревизии на мойта кола може да пусна.
Така че давайте идеи по-надолу...

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблеми с нивомата
Едно добро начало е регулатора на налягане (номер
, който и без това струва една прекрасна трицифрена сума:

и реално е пред диф-а в дясно:

И след като се разглоби настава хауса:

изглежда сложно когато всичко е разпиляно, но когато се подреди нещата стават друга бира
:

Както обикновенно (типично за БМВ
) всичко може да се ремонтира бързо и лесно, само с няколко оплътнения:

И като за финал малко разкрасяване:

Че и с нови маркучи:

И всичко сглобено на колата
:



и реално е пред диф-а в дясно:
И след като се разглоби настава хауса:
изглежда сложно когато всичко е разпиляно, но когато се подреди нещата стават друга бира

Както обикновенно (типично за БМВ



И като за финал малко разкрасяване:
Че и с нови маркучи:
И всичко сглобено на колата




- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Проблеми с нивомата
Супер тема!
Само не става ясно защо "свири".
От О-рингите може да изтърва, но не и да свири
Сигурен ли си, че само това е било проблема?

Само не става ясно защо "свири".
От О-рингите може да изтърва, но не и да свири

Сигурен ли си, че само това е било проблема?

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблеми с нивомата
ddddk написа:Супер тема!
![]()
Само не става ясно защо "свири".
От О-рингите може да изтърва, но не и да свири![]()
Сигурен ли си, че само това е било проблема?
Oще не съм започнал ремонтите, просто излагам събраната информация за да е полезна не само на мен


- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблеми с нивомата
Нататък...
Oтваряме realoem.цом, виждаме номера на амортисьорите, и с него в сайта на Дару оставаме очаровани (треснати, в кома, и каквото се сетите още):
И се решава че тая работа няма да я бъде така.
Демонтаж на амортисьорите, което всяко хлапе знае как става:
-маха се облегалката отзад
-кората със щората
-колата се вдига на крик
-отвиват се 3-те гайки
-амортисьора се избива от стойката на главината (трудно но става)
И накрая нещата започвата така:
-изважда се пластмасовата втулка като амортисьора леко се почуква с чукче

Мисля си че ако не става така и шило и тел биха помогнали въпреки че така ще се нарани...
-след което се набива подходяща втулка за да се вкара семеринга навътре:

... за да може да се премахне контриращата "зегерка"

- и накрая нещата започват да придобиват разглобен вид:

Трябва да се внимава да не се криви нищо докато се вади/слага стеблото за да не се наранят металните детайли.
До колкото и аз също проучих има разлики в дължините на амортисьорите при различните модели.
- та накрая се стига до тази малка пиздериика:

която с малко по голям чух придобива приятен вид за ремонт

В долния край има "сегмент" на буталото:

И за да е пълна идилията е хубаво да се ревизира и другия край на нивомата:

Където можем да сменим още малки, но важни неща:


Oтваряме realoem.цом, виждаме номера на амортисьорите, и с него в сайта на Дару оставаме очаровани (треснати, в кома, и каквото се сетите още):
Номенклатурен номер : 37121137025
Описание : FEDERBEIN
Ед.цена (с ДДС) : 2168.59 BGN
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
И се решава че тая работа няма да я бъде така.
Демонтаж на амортисьорите, което всяко хлапе знае как става:
-маха се облегалката отзад
-кората със щората
-колата се вдига на крик
-отвиват се 3-те гайки
-амортисьора се избива от стойката на главината (трудно но става)
И накрая нещата започвата така:
-изважда се пластмасовата втулка като амортисьора леко се почуква с чукче

Мисля си че ако не става така и шило и тел биха помогнали въпреки че така ще се нарани...
-след което се набива подходяща втулка за да се вкара семеринга навътре:

... за да може да се премахне контриращата "зегерка"

- и накрая нещата започват да придобиват разглобен вид:

Трябва да се внимава да не се криви нищо докато се вади/слага стеблото за да не се наранят металните детайли.
До колкото и аз също проучих има разлики в дължините на амортисьорите при различните модели.
- та накрая се стига до тази малка пиздериика:

която с малко по голям чух придобива приятен вид за ремонт




В долния край има "сегмент" на буталото:

И за да е пълна идилията е хубаво да се ревизира и другия край на нивомата:

Където можем да сменим още малки, но важни неща:



- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблеми с нивомата
На мен лично от цялата тая работа не ми става ясно защо аджеба моя кривомат свири като заклана свиня, и защо от ляво стои по-ниско...
За капак на всичко хич не ми става ясно, как се обезвъздушава тая система изобщо, и дали случайно в единия амортисьор нямам въздух...
Идеи?

За капак на всичко хич не ми става ясно, как се обезвъздушава тая система изобщо, и дали случайно в единия амортисьор нямам въздух...
Идеи?
Последна промяна cod-cdbp на 09 Юли 2010, 14:46, променена общо 1 път

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Проблеми с нивомата
И моята седи по-ниско от дясно, но го отдавам на десния аморт. който е от седан. Системата се самообезвъздушава като се вдига и сваля задницата принудително от шибъра. Така поне ми каза Архитекта
Някой друг също може да сподели. И тъй като сега се прави ревизия на стария ми аморт. скоро ще разберем дали като го върнем на колата ще се разбере.
Браво на Стуйо за темата и превода.

Браво на Стуйо за темата и превода.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Проблеми с нивомата
къде свири? помпата при мотора ли?
да си смелял хидравличен маркуч откак е това свирене?
да си смелял хидравличен маркуч откак е това свирене?

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблеми с нивомата
Stanchev написа:къде свири? помпата при мотора ли?
да си смелял хидравличен маркуч откак е това свирене?
смелял или сменял???
ПС търся два нивоматни амортисьора (преебани) с цел направата на още снимков материал.
После ще ги върна ремонтирани.
По възможност от едролитражка...

- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Проблеми с нивомата
Stanchev написа:сменял, естествено![]()
от къде свири?
п.п. хората пари дават, за да им свирят
всичко е от завода

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблеми с нивомата
Ама като толкова ги хвалехте тия нивомати,защо не ги споменавахте тия неща -че ще ми скърца и вие колата и ще бъде килната на една страна.
Стояне ,за твоите теми-въпроси се сещам за репликата на един от главните герои в един от хубавите български филми за деца-"Ама тоя чичко е много добър-сам си задава въпросите и после сам си отговаря".В твоя случай - обикновено и със снимки.

Стояне ,за твоите теми-въпроси се сещам за репликата на един от главните герои в един от хубавите български филми за деца-"Ама тоя чичко е много добър-сам си задава въпросите и после сам си отговаря".В твоя случай - обикновено и със снимки.

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Проблеми с нивомата
Здравейте колеги,
За свиренето:
Имаме два вида свирене. (... като изключим онова за възрастни...
)
Едното е от агрегата и другото е от потока.
От агрегата свирят лагери и ламели или винтова двойка (според вида помпа). Шумът се чува ясно от зоната на свирене и какво следва на всички е ясно.
Сега, ако шумът се локализира трудно някъде по системата и се мести, то имаме шум от движението на флуида.
Кога шуми флуида? Когато се движи с голяма скорост. Кога се увеличава скороста? Когато се намали сечението, а се запази същия дебит.
Възможно ли е да има отлагания по тръбопроводите и по-специално в зоните на връзките?
Поздрави,
Д
За свиренето:
Имаме два вида свирене. (... като изключим онова за възрастни...

Едното е от агрегата и другото е от потока.
От агрегата свирят лагери и ламели или винтова двойка (според вида помпа). Шумът се чува ясно от зоната на свирене и какво следва на всички е ясно.
Сега, ако шумът се локализира трудно някъде по системата и се мести, то имаме шум от движението на флуида.
Кога шуми флуида? Когато се движи с голяма скорост. Кога се увеличава скороста? Когато се намали сечението, а се запази същия дебит.
Възможно ли е да има отлагания по тръбопроводите и по-специално в зоните на връзките?
Поздрави,
Д

- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Проблеми с нивомата
Хммм,след разбор вчера,подметнах на баце Стенли че може да е от маркучи! Демек може някой да е със намалено сечение,вследствие на разслояването му отвътре!
P.S. Колегата ме изпревари
Естествено че има отлагания!
P.S. Колегата ме изпревари

Естествено че има отлагания!
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


Re: Проблеми с нивомата
_65536_kb_sec_ написа:Понеже забелязвам че когато натоваря колата, и нивомата "свири" като стара чешма като пуснеш топлата вода![]()
![]()
, и ми те интересно от какво може да е.
По принцип съм събрал малко информация по ревизията на цялата система която смятам да изложа в следващите няколко поста.
Тези дни ако се наложи и реални снимки от ревизии на мойта кола може да пусна.
Така че давайте идеи по-надолу...
Зравей колега, проблема ти е решен , преди 1час го реших на мойта кола , която се оказа със същите симптоми. Аз снощи побързах да пусна нова тема с идеята че мойта не свири ами хърка, да ама не направо си свири кой както иска да го разбира ( отвътре се чува малко по-грубо ) как да е в темата която пуснах съм описал още един проблем та няма да е излишна. Свиренето се чува от регулатора . При мен лостчето беше в много задно положение ( забравих да кажа че първо натоварих отзад колата с около 180кг нямах повече ) и като го натисна още малко назад към багажника започва да свири по-яко , като го бутна напред малко спира е те това направих и работата заспа. Искам да уточня в какво състояние ми се намира хидравлично-нивоматната система да не се правят грешни изводи. Сменял съм маслото, разглобявал съм хидр. помпа и са сменени комлект гарнитури закупени от mitko_n1a ама помпата пак си вие, като бутна лосчето нз регулатора назад по-силно задницата пада обаче като го бутна напред докрай се вдига много бавно и съвсем малко ( около 5мм) и спира което означава че нещо не ми е както трябва. Все пак повдигнах задницата като оставих лостчето в почти крайно предно положение и повдигнах колата на ръце както бях оттдолу и тя се задържа

34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани