Почистване мрежата под капака на клапаните
Модератор: Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- arr0gance
- младши ентусиаст
- Мнения: 683
- Регистриран на: 8.01.2008
- Местоположение: 30 метра над земята
- Пол: Мъж
- Кара: й, и утре е ден.
- Мечтае да кара: Active Autowerke.
Почистване мрежата под капака на клапаните
Здравейте колеги,реших да помогна за тази мрежа и да се опитам да обясня къде,как и т.н.Горещо препоръчвам да НЕ се прави в домашни условия,защото реално цялата работа е за 1 час макс,а с почистването стават 3часа/изпитано/.
Цялата работа е доста проста и за целта ще ви трябват:
Нова гарнитура,гидоре или по точно камъче номер 7/по желание аз с него развих капака и една ламарина/ кръстата отверка,шестограм,еврейска звезда,нафта/бензин,обезмаслител/ и леген.
Почва се от развиването на пластмасите които са на матора и свалянето на кутията за въздушния филтър.Аз за по-голямо удобство отвих инсталацията и ламарината която стои зад инсталацията/отбелязал съм къде да търсите болтовете които са с камък номер 8 и кръстата отверка/ за лесно вадене/слагане на капака.За да падне инсталацията се маха мрежестата пластмаса която е между чистачките от там нататък ще видите винтовете.Като свършите с махането на пластмасите се захванете със самият капак,който се отвива от тук/отбелязал съм само едната страна,понеже от другата е с пластмаси,но болтовете са там..../
Вдигате капака и по желание покриите карантиите.Ако има остатъци от силикон по-добре ги изчистете.
Като капака падне ,от долната му страна ще видите същата картинка като тази.
Аз след свалянето му го напръсках с обезмаслител и го оставих известно време да постои преди да започна да отвивам желязната пластина под която седи мрежата.
Това са болтчетата на пластината които трябва да развиете
Като вече пластината е отделена от капака,ще видите мрежата,с отверка или нещо под ръка я извадете нагоре без да се плашите,над нея има гума,която е желателно да запомните как стои.
Почиствате с желаният от вас химикал и сглобявате в обратен ред.
Ето защо не се прави в домашни условия.
Все едно съм убил варел с масло в банята ми.....
п.п Колата ми е е36,но мотора е по познат тук,затова пускам темата в този подфорум,ако някой от модераторите реши да я премести в е36 раздела.
Пожелавам късмет на всички с начинанието и дано темата е от помощ.
Поздрави Мирослав П.
Цялата работа е доста проста и за целта ще ви трябват:
Нова гарнитура,гидоре или по точно камъче номер 7/по желание аз с него развих капака и една ламарина/ кръстата отверка,шестограм,еврейска звезда,нафта/бензин,обезмаслител/ и леген.
Почва се от развиването на пластмасите които са на матора и свалянето на кутията за въздушния филтър.Аз за по-голямо удобство отвих инсталацията и ламарината която стои зад инсталацията/отбелязал съм къде да търсите болтовете които са с камък номер 8 и кръстата отверка/ за лесно вадене/слагане на капака.За да падне инсталацията се маха мрежестата пластмаса която е между чистачките от там нататък ще видите винтовете.Като свършите с махането на пластмасите се захванете със самият капак,който се отвива от тук/отбелязал съм само едната страна,понеже от другата е с пластмаси,но болтовете са там..../
Вдигате капака и по желание покриите карантиите.Ако има остатъци от силикон по-добре ги изчистете.
Като капака падне ,от долната му страна ще видите същата картинка като тази.
Аз след свалянето му го напръсках с обезмаслител и го оставих известно време да постои преди да започна да отвивам желязната пластина под която седи мрежата.
Това са болтчетата на пластината които трябва да развиете
Като вече пластината е отделена от капака,ще видите мрежата,с отверка или нещо под ръка я извадете нагоре без да се плашите,над нея има гума,която е желателно да запомните как стои.
Почиствате с желаният от вас химикал и сглобявате в обратен ред.
Ето защо не се прави в домашни условия.
Все едно съм убил варел с масло в банята ми.....
п.п Колата ми е е36,но мотора е по познат тук,затова пускам темата в този подфорум,ако някой от модераторите реши да я премести в е36 раздела.
Пожелавам късмет на всички с начинанието и дано темата е от помощ.
Поздрави Мирослав П.
Последна промяна arr0gance на 28 Апр 2010, 8:32, променена общо 1 път
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Почистване мрежата под капака на клапаните
A причината за почистването и каква е?
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: Почистване мрежата под капака на клапаните
Няма значение причината, но гаранция моторя ще се чувства малко по добре. Евала на колегата.
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: Почистване мрежата под капака на клапаните
Аз да добавя че не всички колеги като свалят капака ще намерят въпросната мрежа .В такъв случай от BMW приепоръчват подмяна на целия капак с нов с което ще спре консумацията на масло на мотора
- arr0gance
- младши ентусиаст
- Мнения: 683
- Регистриран на: 8.01.2008
- Местоположение: 30 метра над земята
- Пол: Мъж
- Кара: й, и утре е ден.
- Мечтае да кара: Active Autowerke.
Re: Почистване мрежата под капака на клапаните
_65536_kb_sec_ написа:A причината за почистването и каква е?
По-голямата част да извадя и мрежата беше,че аз като търсих как се маха и се чисти имаше 2 изречения за нея.А реално тази мрежа ако се задръсти,отдушника спира да върши работа,и маслото ще избие или през капачка или през гарнитура или ще го върне през картера до щеката....Отделно на тези които им се наслоява масло в колекторите и надолу по двг и тече от отдушника ,точно това,че двигателя неможе да диша като хората,причинява тези наслоявания и течове./Ако не вярвате на мен консултирайте се с някой от дару ще ви го каже,аз преди време имах проблем с маслото.Изхвърли ми 4литра през щеката и проведох един дълъг разговор с монтьор от дару,та той ми спомена тази мрежа и каза вместо да ти меря компресията,която там е около 400лв вземи и си я изчисти,проблема не беше там,но все пак ми обясни,че понякога с лошо масло се стига до доста големи проблеми..../Темата я пуснах напълно информативно,за тези които са търсили нещо за тая мрежа и не са намерили нищо,защото и аз бях един от тях и колкото и да ми писаха,щеше да е друго да го видя на снимка.....
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.
- BMario
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 524 тд
- Мечтае да кара: самолет
- Детайли за колата: невзрачна
Re: Почистване мрежата под капака на клапаните
При 524 тд /по стария мотор с ангр.ремък/ има ли такава мрежа?
Искаш ли да направиш нещо,намираш начин.Не искаш ли-намираш причина и то важна!
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: Почистване мрежата под капака на клапаните
BMario написа:При 524 тд /по стария мотор с ангр.ремък/ има ли такава мрежа?
М21 има това №1 на схемата при него е доста по-лесно
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: Почистване мрежата под капака на клапаните
Да допълня още че не на всички ТДС-и филтъра на картерните газове е като на колегата мрежа.Има модели с пласмасова обвивка и е доста по-малък на размери и е капсулован и труден за чистене.Според ТИС моторите с този тип вентилация капака се сменя на около 150000 км.Но най-странното е че не срещнах информация за филтър като на колегата.Като уточнение има три вида капаци за клапани на ТДС:
Без филтър за картерни изпарения - тези коли харчат доста масло и трябва да сменят капака.
С пласмасов филтър - като се задръсти пак харчат масло.
С мрежест филтър - като се задръсти пак харчат масло.
Общо взето няма ТДС дет да не харчи масло
Без филтър за картерни изпарения - тези коли харчат доста масло и трябва да сменят капака.
С пласмасов филтър - като се задръсти пак харчат масло.
С мрежест филтър - като се задръсти пак харчат масло.
Общо взето няма ТДС дет да не харчи масло
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Почистване мрежата под капака на клапаните
dinozab написа:Да допълня още че не на всички ТДС-и филтъра на картерните газове е като на колегата мрежа.Има модели с пласмасова обвивка и е доста по-малък на размери и е капсулован и труден за чистене.Според ТИС моторите с този тип вентилация капака се сменя на около 150000 км.Но най-странното е че не срещнах информация за филтър като на колегата.Като уточнение има три вида капаци за клапани на ТДС:
Без филтър за картерни изпарения - тези коли харчат доста масло и трябва да сменят капака.
С пласмасов филтър - като се задръсти пак харчат масло.
С мрежест филтър - като се задръсти пак харчат масло.
Общо взето няма ТДС дет да не харчи масло
Е нищо де ,ся на които му гори масло да се юрва в продава да тьрси капак от Е 36 или Омега Б че са с мрежа.
Колега доста капаци развьртях последните години но такьв без филтьр не сьм виждал.Може би това е с цел и е производство за по студени страни ...или ?
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Re: Почистване мрежата под капака на клапаните
Не е за по-студени страни просто в един период от време е имало произведени коли без такъв филтър по спомен 91-93г. но с точност мога да го напиша утре.Друг е въпроса че след пускането на бюлетина от завода са сменени на повечето автомобили капаците Абе лошо е кога мотора харчи масло ма още по-лошо е кога спре да харчи значи е свършило баси силната ракия
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Почистване мрежата под капака на клапаните
dinozab написа:Не е за по-студени страни просто в един период от време е имало произведени коли без такъв филтър по спомен 91-93г. но с точност мога да го напиша утре.Друг е въпроса че след пускането на бюлетина от завода са сменени на повечето автомобили капаците Абе лошо е кога мотора харчи масло ма още по-лошо е кога спре да харчи значи е свършило баси силната ракия
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Re: Почистване мрежата под капака на клапаните
е не е ли по-добре тия маслени пари да ги издухва турбината,вместо да се задръстват в некакъв филтър
Последна промяна ivan. на 28 Апр 2010, 8:43, променена общо 1 път
by ''kompleksa''
Re: Почистване мрежата под капака на клапаните
_65536_kb_sec_ написа:A причината за почистването и каква е?
а ти за какво питаш ,,,,,,,,,,,,приятеп.
by ''kompleksa''
- Peter Angelov
- ентусиаст
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Re: Почистване мрежата под капака на клапаните
Здрасти момчета, то хубаво било ами как човек да разбере дали има подобни неща
Аз примерно съм 95 г. И ако се наложи какво по точно трябва да се сменя ако може схема
Примерно аз сменям масло на 5000 км. или на една година как да разбера за подобен проблем Оня ден свалях АГР - клапана прекрасен няма гряс по него и т.н. последно преди година чистих колекторите и почти нищо нямаше в него. Какво влияние оказва проблема върху работата на двигателя
Благодаря Ви
Аз примерно съм 95 г. И ако се наложи какво по точно трябва да се сменя ако може схема
Примерно аз сменям масло на 5000 км. или на една година как да разбера за подобен проблем Оня ден свалях АГР - клапана прекрасен няма гряс по него и т.н. последно преди година чистих колекторите и почти нищо нямаше в него. Какво влияние оказва проблема върху работата на двигателя
Благодаря Ви
- BMario
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29.11.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 524 тд
- Мечтае да кара: самолет
- Детайли за колата: невзрачна
Re: Почистване мрежата под капака на клапаните
Peter Angelov написа:Здрасти момчета, то хубаво било ами как човек да разбере дали има подобни неща
Аз примерно съм 95 г. И ако се наложи какво по точно трябва да се сменя ако може схема
Примерно аз сменям масло на 5000 км. или на една година как да разбера за подобен проблем Оня ден свалях АГР - клапана прекрасен няма гряс по него и т.н. последно преди година чистих колекторите и почти нищо нямаше в него. Какво влияние оказва проблема върху работата на двигателя
Благодаря Ви
Ами Колега,прочети пак внимателно всичко написано до твоя пост.
Искаш ли да направиш нещо,намираш начин.Не искаш ли-намираш причина и то важна!
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани