Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на волана

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на волана

Мнение от zvetiko » 24 Апр 2010, 15:37

Въртите ключа, но стартера не реагира ,а волана остава заключен/моят случай/,или губите ключовете,или волана блокира, или се поврежда патронника или викате ключар ,а той ви иска 80лв. които след малко стават 150/моят случай,затова му дадох само 10 и му казах да се маха/ или пък няма наблизо подобно същество във времето и пространството. ;)

Трябва да се решат два проблема.

1.Да се отключи волана

Сваляте корите на волана и на означеното място на конзолата на волана със свредло Ф10 се прави отвор-важното е да изпадне една пружина,която избутва заключващият механизъм нагоре към волана,ако не стане с Ф10 отвора се разширява докато пружината излезе.Ако сте някъде където няма подобни екстри,използвате какъвто и да е режещ инструмент-важното е пружината да се появи в ръцете ви.

Изображение

За да знаете все пак какво правите:

Ето как става самото заключване от конзолата-при съответното положение на оста 1 ,основата 2 под въздействието на пружината ,която се намира под нея отива нагоре ,като заключващата пластина 3 застава между показаните по-долу елементи върху стъблото на волана.След изваждането на пружината заключването се освобождава.

Изображение

Изображение

2.Подаване на електрическо захранване и завъртане на стартера

Отвъртате винтчетата ,които са запечатани с нещо червено и издърпвате клемореда-това фактически въртите с ключа.След изваждането му ще видите къде да вкарате отверка с подходящ размер/става и с ключа за колата/ и да завъртите-имате всички положения на ключа + стартера.

Изображение

Как се сваля патронника,пренареждането на кодиращите пластини, приспособление ,което замества ключа,патронника и оста,когато последната е счупена докато си намерите друга конзола е описано ТУК

Смяна на конзолата на волана- разгледан е по-сложният вариант с еърбек

1.Сваляте корите на волана-ако не успеете по-добре не продължавайте. ;)

2.Откачате акумулатора :!: -може да разкачите само оранжевият куплунг под волана,но все пак естетическото зъбопротезиране и пластичната лицево-черепна хирургия не са много евтини процедури така ,че не рискувайте. ;)

3.Сваляте еърбека-от задната страна на волана има два отвора ,в които с Т25 отвъртате два винта №4 ,които влизат на място №1,разкачате куплунзите №2 и №3 и еърбека е свален

Изображение

4.С помоща на гедоре с дълго рамо, с камък 16 отвъртате този винт

Изображение

5.С боя,маркер или надраскване с нещо твърдо бележите положението на волана спрямо оста.

Изображение

6.Изваждате волана

Изображение

7.Сваляте лоста на мигачите,чистачките и блока на EWS като натискате съответните щипки.

Изображение

8.Сваляте клемореда-описано е как в началото на темата и отвъртате винта-8-ца ,който държи две кабелни обувки.

9.Трябва да отвъртите тези 2-та винта без глава/приличащи на нитове,които някога са имали глава, която на края при затягането се чупи с цел по-голяма сигурност/-прави се или с център или длето ,които се слагат по периферията на винта и се удря с чук докато винта завърти.

Изображение

10.Вадите ето тази втулка-от двете страни не е еднаква.

Изображение

11.Сваляте зегерката и втулката под нея

Изображение

12.Вадите конзолата

Изображение

Ако новата конзола е без държачите за лоста на мигачите,чистачките и блока на EWS ги прехвърляте от старата.

Сглобява се по обратен ред,има само една особеност-стъблото на волана е хлътнало надолу и не може да се сложи зегерката.Трябва някой да помогне като издърпа стъблото с чираци ,хванали винта ,който затяга волана-навивате го временно или както направих аз понеже бях сам-сложих първата втулка,зегерката свободно,втората втулка-с посока е ;) ,волана и почнах да стягам винта,докато се показа шлица на зегерката и с една права отверка я вкарах на мястото и.

Много е важно когато слагате волана,лоста за мигачите да е в средно положение,в противен случай ще счупите зъба,който автоматично изключва мигачите. :!:

Ако хората ,от които зависи ,преценят ,че темата е повече вредна отколкото полезна нека да я терминират. ;) Но който упражнява съответните дейности ги знае тия неща,а темата може да помогне на някой закъсал колега.
Описаното се отнася за новата конзола на Е34,доколкото знам граничната година е 93-та и може да се приложи и при други модификации на BMW като Е36,Е32 със същата конзола.Успех. ;)
Последна промяна zvetiko на 24 Апр 2010, 20:00, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 639
Регистриран на: 9.10.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E34 TDS
Мечтае да кара: M5 с гуми за горене

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на волана

Мнение от D_U_D_E_ » 24 Апр 2010, 17:44

минах през тея мурафети. 90 на ключар и 40 лв за цялата конзола(имах късмет, че в моргата нямаха ключ за ключалката и я взех евтино.
ама сам сиг нямаше да мога да го направя. така че колега супер тема :yes:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на волана

Мнение от Penchev » 24 Апр 2010, 22:30

Цветико , при теб се е случило на загасен мотор а знаеш ли какво е да ти се случи на работещ такъв със заключен волан и на бензиностанция където не можеш да правиш маневри до колонката ?! Прибирах се една нощ от Хисаря и нещо ме накара да не спирам за тоалетна а да стискам до първата бензиностанция в София ... На никой обаче не препоръчвам втора употреба защото и тя скоро ще сдаде багажа и то почти винаги на най-неподходящото място.

Винаги помнете едно : никога не напъвайте ключа за палене при заключен волан а първо внимателно намерете средата на свободния ход на волана при заключено положение - патрона на Е34/Е32 е анти шок и се чупи при насилване ! През годините като е напъван безразборно и изведнъж става белята. И още нещо - купувайте само нов и оригинален , мисля че към 200,00 лв беше конзолата като го купувах в Дару Кар , сега внимавам и знам ,че повече няма да има неприятности


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на волана

Мнение от dokie » 24 Апр 2010, 23:52

Някой явно е имал подобен проблем с моята машина и го е решил кардинално - воланът не се заключва - какво точно е правено не зная, но няма позиция на която дори и да щракне малко...
А и не мога да разбера за какво е толкова този заключващ се волан - това не попречи на бързата смяна на собственика при един приятел :mhihi: 10сек и неприятна гледка на собствения му заден номер и това при заключена кола и на оживено място ...
Иначе за темата - ПОХВАЛА!!! Не е проста манипулация и явно затова искат повечко пари... но чак 150 :shock:

оптимист-неверник
Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: без значение
Пол: Мъж
Кара: старо Е 34
Мечтае да кара: ново Е 34
Детайли за колата: най- добрата

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на волана

Мнение от ktv » 25 Апр 2010, 6:55

Тоя филм го гледах по коледа. Ако тогава имаше такава тема щях да спестя много време, ядове и пари. Браво за темата!
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на волана

Мнение от zvetiko » 25 Апр 2010, 8:15

dokie написа:Някой явно е имал подобен проблем с моята машина и го е решил кардинално - воланът не се заключва - какво точно е правено не зная, но няма позиция на която дори и да щракне малко...
А и не мога да разбера за какво е толкова този заключващ се волан - това не попречи на бързата смяна на собственика при един приятел :mhihi: 10сек и неприятна гледка на собствения му заден номер и това при заключена кола и на оживено място ...
Иначе за темата - ПОХВАЛА!!! Не е проста манипулация и явно затова искат повечко пари... но чак 150 :shock:



Колега и аз разсъждавам като теб-заключването на волана е нещо напълно безсмисленно,от което може да последват само неприятности,да не говорим колко пъти заради него ябълковидните болтове на кормилните щанги остават под напрежение ,да не говорим ,че вече може да се спуска с изгасен двигател :mhihi: А изваждането на патронника с меча лапа и подкарването на колата ,ако някой я краде ,става по-бързо от запалването с оргинален ключ ;)
Как да се премахне заключването на волана,без значение дали конзолата е нова или втора ръка-моята кола е по този начин и съм много доволен,а като гледам колко колеги са го закъсвали,май е препоръчително. ;)

Изображение

Заключващият зъб №3 е направен от специална стомана ,с цел като влезе в елементите на оста на волана да не може да се счупи с просто напъване на волана.От другата страна на зъба има профил,който влиза в съответният профил на основата №2,която при съответното положение на ключа отива нагоре и изтласква заключващият зъб.
За да премахне заключването просто се разглобява връзката между двата профила и горният се премахва-така волана няма да се заключва никога,приятното изщракване при изваждането на ключа остава,ако случайно оста на конзолата някога пак се счупи както на Жорето,волана не е блокиран ,а запалването на колата със свалянето на клемореда е въпрос за 1мин. освен това спираме да робуваме на освобождаването на волана ако е под напрежение когато палим двигателя. ;)Да се има в предвид ,че за да се стигне до профилите и разглобяването им трябва да се свали водача на профила за заключване/вижда се от долу на снимката/,а това става само при определено положение на оста-нагласяваме го с ключа.
Е и накрая-няма ли така по-лесно да се краде колата ни.Стандартните блокировки отдавна са измислени как да се преодоляват,а нашите коли имат доста електроника,с която по елементарен начин може да се блокира запалването така ,че и най-големите специалисти да не могат да се справят-аз лично на една от Е34-те си съм имал около 5 неуспешни опита. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на волана

Мнение от rottweiler » 25 Апр 2010, 12:10

и аз гледах тоя филм.
и превантивната мярка:
Изображение
Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 24.02.2010
Местоположение: Хисар
Пол: Мъж
Кара: -ше Е34 525 м50

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на волана

Мнение от gi4o » 26 Апр 2010, 18:37

имам само една добавка към темата - при мойта Е34 - 90г. болтовете, които държат конзолата не са два, а един и е централно разположен, отгоре, в нещо като фуниевиден кожух и насочен към таблото. може да се наложи да изпилите или "изсечете" част от периферията на "кожуха" за да може да достигнете със секач болта...аз също го живях този филм и при качването на новата конзола предвидливо изрязах зъба на заключващия механизъм с ъглошлайф

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на волана

Мнение от @2bar » 28 Апр 2010, 21:52

абе, да ти еба и темата.....днес ми се заключи волана по време на движение.....добре, че стана почти до нас.....само като се сетя как давах газ неделя на магистралата направо тръпки ме побиват.....верно, че съм фен, ама ако трябва да си говорим сериозно, това е недопустимо да се случи.

и сега на въпроса - как се сваля черният пласмасов детайл, под който се намира антената?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на волана

Мнение от zvetiko » 29 Апр 2010, 7:20

@2bar написа:абе, да ти еба и темата.....днес ми се заключи волана по време на движение.....добре, че стана почти до нас.....само като се сетя как давах газ неделя на магистралата направо тръпки ме побиват.....верно, че съм фен, ама ако трябва да си говорим сериозно, това е недопустимо да се случи.

и сега на въпроса - как се сваля черният пласмасов детайл, под който се намира антената?



Махай блокировката на волана. ;)


Изображение

Антената се сваля като от долу се натисне щипката и -с червена стрелка.
Носача и не съм го махал защото го имаше,но предполагам се натиска зъба-с червената стрелка.Днес ще погледна дали е така.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на волана

Мнение от @2bar » 29 Апр 2010, 7:40

не, аз питам за тази чикия, която е върху самият патрон.

сега написах на БМВ едно трогателно писмо (на места и аз плаках :mhihi: ), ще видим, какво ще отговорят.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на волана

Мнение от zvetiko » 29 Апр 2010, 18:56

@2bar написа:не, аз питам за тази чикия, която е върху самият патрон.

сега написах на БМВ едно трогателно писмо (на места и аз плаках :mhihi: ), ще видим, какво ще отговорят.


Ама тя не е пластмасова-това е метална отливка,затова реших ,че говориш за модула върху волана,вярно той не е антена.Моята я дръпнах и излезе.Закрепването е със скрита зегерга-полумесец от стоманена тел,която едновременно влиза в шлици върху патронника и кръглият ринг-антената на EWS.Когато върху патроника има обикновена капачка,достигането до зегерката е като малък сектор се изпилява,тук това е ясно ,че не може да се направи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 9.08.2010
Местоположение: във е36-цата
Пол: Мъж
Кара: ///М40Б16
Мечтае да кара: ///M3

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на волана

Мнение от lopiko » 05 Яну 2011, 15:19

Колеги имам едно запитване аз имам същия проблем даже имам и тема по проблема ми
viewtopic.php?f=8&t=233879
та въпроса ми е като направя отвора да излезе пружинката има ли опасност по време на движение на автомобила от някоя дупка дори и вече да няма пружина да се заключи волана и да стане беля?

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 22.03.2010

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на вол

Мнение от gusenica » 03 Дек 2012, 11:53

:clap: снимка № 4 ме спаси-запалих си колата за 1 мин. работа(БЛАГОДАРЯ),но следва друг въпрос,че с тези заключвания се поуплаших-значи патрона ми е на сол и за нищо не става-мисля да попаля известно време през тази кафява джаджа :lol: докато ми се завърти някой лев,че да сменя всичко,но сега въпросът ми е може ли да се заключи пустия волан при положение,че патрона е разбит на сол ,но волана си е в отключено положение-прибрах си колата без проблеми,но знам ли.....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на вол

Мнение от zvetiko » 04 Дек 2012, 9:32

Вече отговорих на колегата на личен, но за протокола и понеже има и икономически фактор при решаването на проблема ;) - за да си сигурен разглоби конзолата, махни блокировката и патроника и след това палиш по ето този начин

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook