Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на волана

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 22.03.2010

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на вол

Мнение от gusenica » 04 Дек 2012, 21:12

Изключителни благодарности на колегата zvetiko :!: Убеден съм,че много хора са се възползвали от темата и заслужава едно огромно БЛАГОДАРЯ
Може и да е дребна работа всичко това,но когато ти е обяснено от препатили по съвсем разбираем начин(не ми се рови сега,че...някой почти същото беше го обяснил,но по възможно най сложния или пестелив начин)..........абе ЕВАЛА и за пореден път благодарности-заслужи си ги колега с подробните обяснения от преди 2г. и след всичкото това време с бързия си отговор :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на вол

Мнение от zvetiko » 05 Дек 2012, 9:07

Наистина доста хора се възползваха от темата- от 2 години кражбите на Е34-ки рязко нарастнаха. :paranoid: :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 22.03.2010

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на вол

Мнение от gusenica » 07 Дек 2012, 11:02

Мисля,че аварийно или безаварийно все тая,който ще краде намира начин-при аварийното палене изкараш ли клемореда въртиш с отверката и......само с въртенето си оставаш,ако не доближиш ключа(в който има чип) до мястото където трябва........ -така,че който може да се справи с чипа и да изключи заводския имобилайзер няма да се занимава да вади клемореда за да я краде - поне при мен така стана-повъртях си 20 сек. и се усетих-после доближих ключа където трябваше и запали на четвърт(и си практикувам така вече няколко дни)-така,че някой ако си мисли че ще я запали от клемореда просто ей така и да се възползва :clap: тази тема няма да му помогне да стане крадец :lol:

Колеги имам още един въпрос-знам,че има подобна тема но не намерих отговор на въпроса-може ли да се сложи старт бутон,но подаването на контакт да се върже отделно някъде на скрито ? Не съм много на "ти" с жичките :banghead: просто съм решил тотално да зае.а патронника и мисля,че ще ми излезе много по ефтино със старт бутона все пак сме произведени 95г. и не си струва парите,а за кражба не се притеснявам- :lol: чрез мои познат,че чрез негов познат зададохме въпроса как да я запаля(преди да видя темата) на един известен в средите на автоджамбазите-отговора му беше-с такива коли не се занимавам от детската градина :lol: :lol: :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на вол

Мнение от zvetiko » 07 Дек 2012, 13:47

EWS имат колите след 02.95год. преди това се палят спокойно от клемореда, остава да знаеш как да освободиш блокировката на волана- при по- старите Е34-ки става като го извъртиш по-рязко и счупиш контриращият зъб, при по-новите може да напъваш колкото си искаш и нищо няма да направиш. ;)

Слагането на стартов бутон и скрито подаване на контакт не е голяма философия, но не е и като по филмите- да съединиш две жици, да прескочи искра и двигателя да запали. ;)

Кажи му на джамбазина да дойде да запали моята кола и ще му дам 1000лв.- преди години на една от Е34-ки те ми се бяха мъчили 4-5 пъти, но не успяха, само където не ми беше останал здрав патроник ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 25.12.2012
Пол: Мъж

Re: Аварийно палене на двигателя и смяна на конзолата на вол

Мнение от dimkata88 » 16 Окт 2017, 10:49

zvetiko написа:Въртите ключа, но стартера не реагира ,а волана остава заключен/моят случай/,или губите ключовете,или волана блокира, или се поврежда патронника или викате ключар ,а той ви иска 80лв. които след малко стават 150/моят случай,затова му дадох само 10 и му казах да се маха/ или пък няма наблизо подобно същество във времето и пространството. ;)

Трябва да се решат два проблема.

1.Да се отключи волана

Сваляте корите на волана и на означеното място на конзолата на волана със свредло Ф10 се прави отвор-важното е да изпадне една пружина,която избутва заключващият механизъм нагоре към волана,ако не стане с Ф10 отвора се разширява докато пружината излезе.Ако сте някъде където няма подобни екстри,използвате какъвто и да е режещ инструмент-важното е пружината да се появи в ръцете ви.

Изображение

За да знаете все пак какво правите:

Ето как става самото заключване от конзолата-при съответното положение на оста 1 ,основата 2 под въздействието на пружината ,която се намира под нея отива нагоре ,като заключващата пластина 3 застава между показаните по-долу елементи върху стъблото на волана.След изваждането на пружината заключването се освобождава.

Изображение

Изображение

2.Подаване на електрическо захранване и завъртане на стартера

Отвъртате винтчетата ,които са запечатани с нещо червено и издърпвате клемореда-това фактически въртите с ключа.След изваждането му ще видите къде да вкарате отверка с подходящ размер/става и с ключа за колата/ и да завъртите-имате всички положения на ключа + стартера.

Изображение

Как се сваля патронника,пренареждането на кодиращите пластини, приспособление ,което замества ключа,патронника и оста,когато последната е счупена докато си намерите друга конзола е описано ТУК

Смяна на конзолата на волана- разгледан е по-сложният вариант с еърбек

1.Сваляте корите на волана-ако не успеете по-добре не продължавайте. ;)

2.Откачате акумулатора :!: -може да разкачите само оранжевият куплунг под волана,но все пак естетическото зъбопротезиране и пластичната лицево-черепна хирургия не са много евтини процедури така ,че не рискувайте. ;)

3.Сваляте еърбека-от задната страна на волана има два отвора ,в които с Т25 отвъртате два винта №4 ,които влизат на място №1,разкачате куплунзите №2 и №3 и еърбека е свален

Изображение

4.С помоща на гедоре с дълго рамо, с камък 16 отвъртате този винт

Изображение

5.С боя,маркер или надраскване с нещо твърдо бележите положението на волана спрямо оста.

Изображение

6.Изваждате волана

Изображение

7.Сваляте лоста на мигачите,чистачките и блока на EWS като натискате съответните щипки.

Изображение

8.Сваляте клемореда-описано е как в началото на темата и отвъртате винта-8-ца ,който държи две кабелни обувки.

9.Трябва да отвъртите тези 2-та винта без глава/приличащи на нитове,които някога са имали глава, която на края при затягането се чупи с цел по-голяма сигурност/-прави се или с център или длето ,които се слагат по периферията на винта и се удря с чук докато винта завърти.

Изображение

10.Вадите ето тази втулка-от двете страни не е еднаква.

Изображение

11.Сваляте зегерката и втулката под нея

Изображение

12.Вадите конзолата

Изображение

Ако новата конзола е без държачите за лоста на мигачите,чистачките и блока на EWS ги прехвърляте от старата.

Сглобява се по обратен ред,има само една особеност-стъблото на волана е хлътнало надолу и не може да се сложи зегерката.Трябва някой да помогне като издърпа стъблото с чираци ,хванали винта ,който затяга волана-навивате го временно или както направих аз понеже бях сам-сложих първата втулка,зегерката свободно,втората втулка-с посока е ;) ,волана и почнах да стягам винта,докато се показа шлица на зегерката и с една права отверка я вкарах на мястото и.

Много е важно когато слагате волана,лоста за мигачите да е в средно положение,в противен случай ще счупите зъба,който автоматично изключва мигачите. :!:

Ако хората ,от които зависи ,преценят ,че темата е повече вредна отколкото полезна нека да я терминират. ;) Но който упражнява съответните дейности ги знае тия неща,а темата може да помогне на някой закъсал колега.
Описаното се отнася за новата конзола на Е34,доколкото знам граничната година е 93-та и може да се приложи и при други модификации на BMW като Е36,Е32 със същата конзола.Успех. ;)



Искам да попитам след ваденето на пружината има ли вероятност да се заключи волана?

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook