Монтиране на система за измиване на фаровете.
Модератор: Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Монтиране на система за измиване на фаровете.
Механична част
1.Монтиране на казанчето-елементарно,сваля се старото и се слага това произведение на изкуството на BMW с две казанчета-основно и допълнително за специална течност и три помпи-помпа за предното стъкло,помпа за фаровете и халогените с двойно действие и помпа за малкото казанче с концентриран препарат.
Необходимо е да се сложи тройник №2 на маркуча след помпата за дюзите на предното стъкло ,като в разклонението през еднопосочен клапан №1 се включва маркуча от казанчето за специална течност-така течноста от това казанче ще отива в основният разтвор и ще го концентрира,а когато помпата му не работи, ще пречи течност от основното казанче да отива в малкото.Оригиналната система е с дюзи за предното стъкло с 2 щуцера ,за двете помпи,като най-напред се впръска концентрат от малкото казанче за разкисване ,а след това от основното за измиване.
2.Сваля се предната броня-с една отверка се махат пластмасовите лайсни от двете страни на номера,отвъртат се двата винта от двете страни,ако има се откачат буксите на фаровете за мъгла и термометъра за ОВС,бронята се дърпа напред и отделя от колата.На снимката се виждат винтовете ,които държат бронята от ляво и буксите на халогените и датчика на термометъра.
3.Следва решаването на големият въпрос къде да се монтират дюзите.
Ето как изглежда мястото отгоре на бронята:
От долната страна има два отвора в металната част на бронята,тук съм показал къде се дупчи бронята,едва ли ще имате свредло с толкова голям диаметър затова трябва кръгла пила,върху дюзата има и един зъб ,който пречи да се върти ,трябва да се издълбае и съотвестващият му шлиц в бронята,след което се слага дюзата ,подложната и шайба и се стяга гайката.Това ,което се щраква върху дюзата е една от най-важните части на системата и освен връзка между дюзата и маркуча,коляно е и клапан-регулатор,който прави налягането на водата 2.5 бара,без него въпреки мощната помпа,дюзата пръска като обикновена дюза за предно стъкло.
Ето как изглеждат маркучите с дюзите в бронята-за тях си има щипки и места където минават:
Това е мястото където се включва маркуча към помпата,оргинално системата е с преходник ,който просто се щраква,при мен го нямаше затова сложих маркуч за вода и скоба:
Сигурно виждате ,че маркучите са два.Оригинално в бронята се монтират още едни дюзи,със съответните маркучи и връзки за миене на халогените. Те се захранват от същата помпа,но от друг щуцер-помпата има два щуцера , а от кой ще се изпомпва водата се определя от поляритета на захранването и.Следва въпроса защо не съм монтирал цялата система? Защото дебита на помпата е 3 литра за 30 сек.Всеки може да си направи сметката колко ще му струва удоволствието да си мие фаровете през зимата,когато това е най-необходимо,а трябва да се слага около 3-4 месеца незамръзваща течност в 8 литровото казанче.Така ,че реших да се лиша от удоволствието да мия халогените.
Електрическа част
Концепцията на системата за миене на фаровете е те да се мият когато светят.Лошото е ,че няколко месеца фаровете трябва да светят и през деня,точно когато температурите са минусови и тогава да се хаби ненужно, скъпата течност за чистачките.Положението става още по-лошо когато се замислите какво значи да се изпомпват 3литра за 30секунди-още не съм натиснал бутона да се порадвам как работят дюзите и гледам ,че казанчето е наполовина празно-един колега от Е39 беше писал не на шега ,че дава повече пари за течност за чистачките отколкото за гориво през определени дни.
Това наложи да направя системата да работи на друг принцип.Моята кола е направена през нужните месеци да включва само късите с подаването на контакт-така избягвам робуването на включването им и изключването им от ключа за фаровете.През нощта този ключ вече се използва за да се включат габаритите и другите светлини.
При това условие ,вече системата за измиване работи само през нощта при пускане на чистачките. Лошото е ,че дори тогава разхода на течност е доста голям,затова направих ,с елементарно преобразуване на основната схема,още един втори вариант начертан с червена химикалка ,при който се мият фаровете през нощта,предното стъкло и се впръсква течност за интензивно измиване през деня,само при натискане на бутон. При мен този бутон се намира на самият лост на чистачките-колата ми е комби,с миене на задното стъкло затова бях много щастлив като намерих лост за чистачките на комби при това с бутон.Ако не намерите оригиналният лост с бутон може да използвате друг или да направите първият вариант на системата.
Ето я и схемата-неугледна е защото я правих само за мен да си изясня някои неща ,но ще свърши работа.
1.Как да се направят да светят само късите светлини при завъртането на контактният ключ-сваля се ключа за фаровете и се прави мост между жълт и жълт със зелена ивица проводници
2.За бутона вече писах
3./+/ означава постоянен + през бушон,/-/ означава маса.
4.Всички релета са с нормално отворени контакти,използвал съм релета за халогенни фарове.Имайте в предвид ,че помпата за фаровете е с голяма мощност и релетата Р1 и Р2 трябва да могат да я понесат.
5.На реле Р4 на единият контакт се прави връзка с кафяв проводник от буксата на лоста за чистачките,на другият с кафяв с виолетова ивица от същата букса.За да я намерите трябва да свалите корите под таблото с приборите-там съм сложил и релетата Р3 и Р4
6.С червен химикал е означена преработката на основната схема за да работи системата за миене само при натисната бутон-изтегля се проводника №7 ,а проводниците №6 се прекъсват.
7.Релетата Р1 и Р2 съм ги сложил на дъното в кутията на DME
8.Трите помпи са отбелязани
9./+/ габарити означава да се вземе + от съответният проводник на включените габарити.
10.Преобразуването до втора версия на работа на системата е елементарно-изтегля се проводника №7 и се прекъсват проводниците №6.Може най-напред да направите първата версия и ако не ви хареса разхода на течност за чистачки за 5 мин. втората.Или пък през лятото едната версия през зимата другата.
Накрая всички проводници си бандажират и нещата изглеждата като истински- и аз не знам кой от двата кабелни снопове е оргинален и кой е моят. Кабелният сноп се вкарва в кутията на DME като се среже фабричната запушалка от долу под оригиналният.
По принцип първоначалната идея беше максимално близка до оригиналната-с включването на миенето на предното стъкло от лоста за чистачките се измива предното стъкло ,а през нощта и фаровете ,а с натискането на бутона се задейства време-реле,което за 10-на секунди включва релетата Р3 и Р4, което ще доведе до впръскването на течност за интензивно измиване от малкото казанче,ще се измие предното стъкло ,а през нощта и фаровете,обаче след като няколко пъти за една вечер изпразвах цялото казанче отидох на икономичният вариант,но който иска може да реализира схемата и по този начин-означеното с червен химикал не се прави ,а с бутона се задейства реле за време ,което подава /+/ на захранването на релета Р3 и Р4.
Накрая да кажа ,че всичко е изпробвано в продължение на почти половин година-системата за миене на фаровете я монтирах през ноември и досега нямам никакъв проблем-мисля ,че няма и да имам. Изключително доволен съм-винаги с чисти фарове,точно когато най-много ти трябват. Успех.
1.Монтиране на казанчето-елементарно,сваля се старото и се слага това произведение на изкуството на BMW с две казанчета-основно и допълнително за специална течност и три помпи-помпа за предното стъкло,помпа за фаровете и халогените с двойно действие и помпа за малкото казанче с концентриран препарат.
Необходимо е да се сложи тройник №2 на маркуча след помпата за дюзите на предното стъкло ,като в разклонението през еднопосочен клапан №1 се включва маркуча от казанчето за специална течност-така течноста от това казанче ще отива в основният разтвор и ще го концентрира,а когато помпата му не работи, ще пречи течност от основното казанче да отива в малкото.Оригиналната система е с дюзи за предното стъкло с 2 щуцера ,за двете помпи,като най-напред се впръска концентрат от малкото казанче за разкисване ,а след това от основното за измиване.
2.Сваля се предната броня-с една отверка се махат пластмасовите лайсни от двете страни на номера,отвъртат се двата винта от двете страни,ако има се откачат буксите на фаровете за мъгла и термометъра за ОВС,бронята се дърпа напред и отделя от колата.На снимката се виждат винтовете ,които държат бронята от ляво и буксите на халогените и датчика на термометъра.
3.Следва решаването на големият въпрос къде да се монтират дюзите.
Ето как изглежда мястото отгоре на бронята:
От долната страна има два отвора в металната част на бронята,тук съм показал къде се дупчи бронята,едва ли ще имате свредло с толкова голям диаметър затова трябва кръгла пила,върху дюзата има и един зъб ,който пречи да се върти ,трябва да се издълбае и съотвестващият му шлиц в бронята,след което се слага дюзата ,подложната и шайба и се стяга гайката.Това ,което се щраква върху дюзата е една от най-важните части на системата и освен връзка между дюзата и маркуча,коляно е и клапан-регулатор,който прави налягането на водата 2.5 бара,без него въпреки мощната помпа,дюзата пръска като обикновена дюза за предно стъкло.
Ето как изглеждат маркучите с дюзите в бронята-за тях си има щипки и места където минават:
Това е мястото където се включва маркуча към помпата,оргинално системата е с преходник ,който просто се щраква,при мен го нямаше затова сложих маркуч за вода и скоба:
Сигурно виждате ,че маркучите са два.Оригинално в бронята се монтират още едни дюзи,със съответните маркучи и връзки за миене на халогените. Те се захранват от същата помпа,но от друг щуцер-помпата има два щуцера , а от кой ще се изпомпва водата се определя от поляритета на захранването и.Следва въпроса защо не съм монтирал цялата система? Защото дебита на помпата е 3 литра за 30 сек.Всеки може да си направи сметката колко ще му струва удоволствието да си мие фаровете през зимата,когато това е най-необходимо,а трябва да се слага около 3-4 месеца незамръзваща течност в 8 литровото казанче.Така ,че реших да се лиша от удоволствието да мия халогените.
Електрическа част
Концепцията на системата за миене на фаровете е те да се мият когато светят.Лошото е ,че няколко месеца фаровете трябва да светят и през деня,точно когато температурите са минусови и тогава да се хаби ненужно, скъпата течност за чистачките.Положението става още по-лошо когато се замислите какво значи да се изпомпват 3литра за 30секунди-още не съм натиснал бутона да се порадвам как работят дюзите и гледам ,че казанчето е наполовина празно-един колега от Е39 беше писал не на шега ,че дава повече пари за течност за чистачките отколкото за гориво през определени дни.
Това наложи да направя системата да работи на друг принцип.Моята кола е направена през нужните месеци да включва само късите с подаването на контакт-така избягвам робуването на включването им и изключването им от ключа за фаровете.През нощта този ключ вече се използва за да се включат габаритите и другите светлини.
При това условие ,вече системата за измиване работи само през нощта при пускане на чистачките. Лошото е ,че дори тогава разхода на течност е доста голям,затова направих ,с елементарно преобразуване на основната схема,още един втори вариант начертан с червена химикалка ,при който се мият фаровете през нощта,предното стъкло и се впръсква течност за интензивно измиване през деня,само при натискане на бутон. При мен този бутон се намира на самият лост на чистачките-колата ми е комби,с миене на задното стъкло затова бях много щастлив като намерих лост за чистачките на комби при това с бутон.Ако не намерите оригиналният лост с бутон може да използвате друг или да направите първият вариант на системата.
Ето я и схемата-неугледна е защото я правих само за мен да си изясня някои неща ,но ще свърши работа.
1.Как да се направят да светят само късите светлини при завъртането на контактният ключ-сваля се ключа за фаровете и се прави мост между жълт и жълт със зелена ивица проводници
2.За бутона вече писах
3./+/ означава постоянен + през бушон,/-/ означава маса.
4.Всички релета са с нормално отворени контакти,използвал съм релета за халогенни фарове.Имайте в предвид ,че помпата за фаровете е с голяма мощност и релетата Р1 и Р2 трябва да могат да я понесат.
5.На реле Р4 на единият контакт се прави връзка с кафяв проводник от буксата на лоста за чистачките,на другият с кафяв с виолетова ивица от същата букса.За да я намерите трябва да свалите корите под таблото с приборите-там съм сложил и релетата Р3 и Р4
6.С червен химикал е означена преработката на основната схема за да работи системата за миене само при натисната бутон-изтегля се проводника №7 ,а проводниците №6 се прекъсват.
7.Релетата Р1 и Р2 съм ги сложил на дъното в кутията на DME
8.Трите помпи са отбелязани
9./+/ габарити означава да се вземе + от съответният проводник на включените габарити.
10.Преобразуването до втора версия на работа на системата е елементарно-изтегля се проводника №7 и се прекъсват проводниците №6.Може най-напред да направите първата версия и ако не ви хареса разхода на течност за чистачки за 5 мин. втората.Или пък през лятото едната версия през зимата другата.
Накрая всички проводници си бандажират и нещата изглеждата като истински- и аз не знам кой от двата кабелни снопове е оргинален и кой е моят. Кабелният сноп се вкарва в кутията на DME като се среже фабричната запушалка от долу под оригиналният.
По принцип първоначалната идея беше максимално близка до оригиналната-с включването на миенето на предното стъкло от лоста за чистачките се измива предното стъкло ,а през нощта и фаровете ,а с натискането на бутона се задейства време-реле,което за 10-на секунди включва релетата Р3 и Р4, което ще доведе до впръскването на течност за интензивно измиване от малкото казанче,ще се измие предното стъкло ,а през нощта и фаровете,обаче след като няколко пъти за една вечер изпразвах цялото казанче отидох на икономичният вариант,но който иска може да реализира схемата и по този начин-означеното с червен химикал не се прави ,а с бутона се задейства реле за време ,което подава /+/ на захранването на релета Р3 и Р4.
Накрая да кажа ,че всичко е изпробвано в продължение на почти половин година-системата за миене на фаровете я монтирах през ноември и досега нямам никакъв проблем-мисля ,че няма и да имам. Изключително доволен съм-винаги с чисти фарове,точно когато най-много ти трябват. Успех.
Последна промяна zvetiko на 04 Сеп 2014, 10:37, променена общо 1 път
Re: Монтиране на система за измиване на фаровете.
Браво за схемата, изработката и не на последно място за подробното описание
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Монтиране на система за измиване на фаровете.
само ще допълня че лепенето на самите дюзи е препоръчително, тъй основата им се напуква и те просто се изтрелват в небитието, а за капак не се продават като отделна част, и трябва да се заменят целите пръскалки, което струва доста.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Монтиране на система за измиване на фаровете.
_65536_kb_sec_ написа:само ще допълня че лепенето на самите дюзи е препоръчително, тъй основата им се напуква и те просто се изтрелват в небитието, а за капак не се продават като отделна част, и трябва да се заменят целите пръскалки, което струва доста.
Може да се погледне и горната част на дюзата ,която е като капачка с отвора за пръскане-ако нещо не ви харесва и има лек луфт се капва малко лепило,защото освен "ябълката" на дюзата,може и тази част да хвръкне от налягането-2.5бара са сериозно налягане.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Монтиране на система за измиване на фаровете.
zvetiko написа:_65536_kb_sec_ написа:само ще допълня че лепенето на самите дюзи е препоръчително, тъй основата им се напуква и те просто се изтрелват в небитието, а за капак не се продават като отделна част, и трябва да се заменят целите пръскалки, което струва доста.
Може да се погледне и горната част на дюзата ,която е като капачка с отвора за пръскане-ако нещо не ви харесва и има лек луфт се капва малко лепило,защото освен "ябълката" на дюзата,може и тази част да хвръкне от налягането-2.5бара са сериозно налягане.
Tочно тях имам в предвид в горния пост
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Монтиране на система за измиване на фаровете.
Значи не съм те разбрал-освен "капачката" с отвора може да изхвръкне и цялата сферична част,която се върти за да се настрои къде да пръска дюзатата .
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Монтиране на система за измиване на фаровете.
zvetiko написа:Значи не съм те разбрал-освен "капачката" с отвора може да изхвръкне и цялата сферична част,която се върти за да се настрои къде да пръска дюзатата .
Точно така, забравих че това са два детайла, но ако се лепи това сферичното е задъжително да се настроят преди да се залепят и да стегне лепилото като са настроени.
- bace_martu
- ентусиаст
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
Re: Монтиране на система за измиване на фаровете.
Аз имам само един въпрос, може ли да ми кажеш нещо повече за това клапанче което си сложил под номер 1. От къде го купи, колко пара и дали имат още две
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Монтиране на система за измиване на фаровете.
bace_martu написа:Аз имам само един въпрос, може ли да ми кажеш нещо повече за това клапанче което си сложил под номер 1. От къде го купи, колко пара и дали имат още две
Очевидно интереса към този клапан е голям-и други се интересуват от него. В едно малко магазинче ,на което пише "Водни съединения"-кв."Красна поляна,след ж.п. линията на 300-400 метра от дясно ,ако идваш от "Овча купел" по "Възкресение" към "Констатин Величков".Струва 8лв. но може да имат и по-икономични версии.
- bace_martu
- ентусиаст
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
Re: Монтиране на система за измиване на фаровете.
Да не е случайно един пич с Варбург, работи с жена си, която с течение на времето също е прокарала Варбург
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Монтиране на система за измиване на фаровете.
bace_martu написа:Да не е случайно един пич с Варбург, работи с жена си, която с течение на времето също е прокарала Варбург
Да.Странни са ,но вършат работа-имат хубави неща на добри цени.
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Монтиране на система за измиване на фаровете.
Адамс фемили или Вартбург фемили
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- BMW E34 520i Vanus
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 75
- Регистриран на: 16.02.2010
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530i
- Детайли за колата: BMW E39 530i `03
BMW E34 520i `95
BMW E34 520i Touring `95
Re: Монтиране на система за измиване на фаровете.
Стига простотии де, собственика на магазина се казва Влади, супер точен човек е никога не би те върнал ако може да ти помогне! А това кой какво кара си е личен избор и невиждам какъв е проблема, че кара Вартбург????
Поздрави
Поздрави
БЕНЗИН В КРЪВТА
Racing is life,everything else what happens before or after ,is just waiting...
Racing is life,everything else what happens before or after ,is just waiting...
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Монтиране на система за измиване на фаровете.
BMW E34 520i Vanus написа:Стига простотии де, собственика на магазина се казва Влади, супер точен човек е никога не би те върнал ако може да ти помогне! А това кой какво кара си е личен избор и невиждам какъв е проблема, че кара Вартбург????
Поздрави
И на мен са ми страшно симпатични,много са отзивчиви-идват до колата,гледат,мерят ,помагат,сменят пера на чистачки,но някои май не са свикнали с подобно отношение-друго си е да имаш някой тарикат,който те гледа и лъже в очите и ти набутва всякакви боклуци.
- BMW E34 520i Vanus
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 75
- Регистриран на: 16.02.2010
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530i
- Детайли за колата: BMW E39 530i `03
BMW E34 520i `95
BMW E34 520i Touring `95
Re: Монтиране на система за измиване на фаровете.
Абсолютно си прав, малко са вече такива хора и според мен заслужават уважение. За да не е абсолютно извън темата , поздравления за интервенцията, станала е супер. И един въпрос ако може - горе долу какви пари ти излезе цялата операция?
Поздрави!
Поздрави!
БЕНЗИН В КРЪВТА
Racing is life,everything else what happens before or after ,is just waiting...
Racing is life,everything else what happens before or after ,is just waiting...
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани