Съвет за спортен филтър и масло?!

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 307
Регистриран на: 21.03.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 328i Мойта, e53 Семейната
Мечтае да кара: 635i e24, 850i e31
Детайли за колата: Истинската 328ца

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от kokali praa vsiakvi » 08 Авг 2010, 14:00

А някви впечатления от това:
40_1.jpg
Ако някой го ползва ще е интересно да сподели.
Жените биват два вида : 1. Слабички 2. Убавки... И с броя на цилиндрите е подобно ...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от @2bar » 08 Авг 2010, 14:08

kirililiev написа:
@2bar написа:
kirililiev написа:10/40 и 10/60 са с еднакъв вискозитет,вискузитета им става различен на висока температура,сиреч от приблизително 100 градуса нагоре 10/40 става чорба а 10/60 си запазва вискозитета.а тая цифра 10 значи че и двете при студено се държът еднакво.


е аз ко викам?

с малката подробност - ако приемеш (малко е идеализирано), че промяната на вискозитета е линейна в зависимост от температурата при един келяв режим зимата - едвам достигнал 70 - 80 градуса и трябва да гасиш се получава така, че 10W60 е по - гъсто от 10W40. Затова и написах, че ако се кара така (точно в един такъв режим) за мен 10W40 е по - удачният избор, за точно тези условия.

разбра ли ме изобщо?щом вискузитета е еднакъв ако ще да караш по един метър,ако ще и 100км и двете масла ще са еднакви студени,под студен се разбира студен климат,или да кажем до около 100 градуса темп на маслото.разликата между двете се явява високия температурен режим,са разбра ли?


нещо не можем да се разберем, дали аз теб, дали ти мен...

погледни диаграмата (само това успях да намеря набързо, стойностите за вискозитета не интересни, така или иначе числото в означението не е абсолютният вискозитет, а и освен това има два вискозитета - динамичен и кинематичен) и помисли малко. Освен това в нашият случай сравняваме 10W40 и 10W60. Разликата в диаграмата ще е в началото, защото двете масла имат еднакъв вискозитетен индекс на студено (и тази температура е дефинирана, ама ме мързи да търся). т.е. кривите на двете масла ще започват от едно и също място, но няма да завършват на едно и също място, защото 10W40 има по - малък вискозитетен индекс от 10W60. Кривата на 10W60 при да кажем 100 градуса ще лежи над кривата на 10W40. Ай сега бодни пръстчето на една температура, за която пиша (примерно 70 градуса) и ми кажи, кое масло ще има по - голям вискозитетен индекс, демек ще е по - гъсто?


ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от @2bar » 08 Авг 2010, 14:36

то е готино да копираш, диаграмата и аз я копирах, ама нали се сещаш, че като не слагаш нищо от теб, си остават само картинки?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от kirililiev » 08 Авг 2010, 14:59

@2bar написа:то е готино да копираш, диаграмата и аз я копирах, ама нали се сещаш, че като не слагаш нищо от теб, си остават само картинки?


еми в момента не разполагам с лаборатория да направя тест,но все пак мога да гледам картинки безплатно и да си правя изводи,прочети и статиите,интересни са,достатъчно добре е описано точно за какво става въпрос,пък и от собствен опит мога да ти кажа че с кастрол 10/60 и 10/40 зимата няма никва разлика дори и при -20,има разлика само като я покарам в лютеницата в големия сняг,колкото и да е студено с 10/40 мотора почва да се чува по шумно и понякога потраква повдигач,а с 10/60 няма мърдане.преди месец продадох колата,новия собственик продължава да я кара с качествени масла,мотора не се чува,върви перфектно и не гори масло въпреки карането на 7200 оборота нонстоп.са с м40-ката направих компромис и сложих някъв жумел 10/40 и взе да издава странни звуци,веднага го смених с кастрол 5/50 и са мотора не се чува.та достатъчно масла съм тествал в екстремни условия за да мога да си направя изводите за мен самия,никой не карам да се съгласява с мнението ми,също няма нужда да издребняваме относно точния вискозитет на 60 или 70 градуса,щото колкото и експерименти да съм правил,най голямо значение е имало маслото при студен старт на много студено,или при юркане в много горещо време,тогава си проличава кои масла са в час.все пак има доста други фактори,като киселинност,пламна температура и т.н. които също са от значение.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от @2bar » 08 Авг 2010, 15:16

някъде си прочел по диагонал, какво съм написал или може ни аз не съм се изразил много ясно и затова не си ми схванал идеята. а тя е:

Зима - повечето карат много къси разстояния и двигателите са повечето време студени или недостигнали работна температура. За първоначалното палене при ниски външни температури е ясно - двете масла се държат по един и същ начин. За мотори достигнали нормална работна температура и карани постояно на пълна газ - пак е ясно. 10W60 е по - добро.

Единствената ми идея беше, че точно в този диапазон от паленето на мотора до достигане на нормална му работна температура минава известно време. И ако повечето време не я достигаш тази работна температура, ако си с 10W60 то ще е по - гъсто от 10W40.

Надявам се, че сега си ме разбрал.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от kirililiev » 08 Авг 2010, 15:29

@2bar написа:
Единствената ми идея беше, че точно в този диапазон от паленето на мотора до достигане на нормална му работна температура минава известно време. И ако повечето време не я достигаш тази работна температура, ако си с 10W60 то ще е по - гъсто от 10W40.

Надявам се, че сега си ме разбрал.


при полужение че при студено палене и при 100 градуса маслата се държат еднакво,то малко вероятно е да има разлика във вискозитета между тези две граници,дори и да има тя би била незначителна,може би и затова не се споменава от производителя.просто самите съставки на маслото не позволяват то да си променя вискозитета на висока температура,сиреч вискозитета от ниска до висока температура трябва да се запазва и при двете масла,разликата обаче идва след определена граница.разликата не е във вискозитета а в съставките,поне така си го обеснявам аз.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 7.01.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Омега А '86; E53 3.0d '06

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от Нено Б. » 08 Авг 2010, 17:37

tsb_bg написа:Определено не съм голям фен на тези филтри, но ето какво пише производителя по въпроса

4. How often do I need to clean my K&N air filter?

If you have not experienced a decrease in mileage or engine performance, chances are your filter is fine and does not yet need cleaning. To be more specific, the filter does not require cleaning if you can still see the wire screen on the entire air filter regardless of how dirty it may appear. When the screen is no longer visible some place on the filter, it is time to clean it. When used in normal paved road, street or highway conditions, our replacement air filters that fit in the factory air box should require cleaning every 50,000 miles and our large conical filters on an intake system should require cleaning every 100,000 miles. When used in dusty or off-road environments, our filters will require cleaning more often. We recommend that you visually inspect your filter once every 25,000 miles to determine if the screen is still visible.

K&N Frequently Asked Questions

О това е абсурд... Аз моя го пера със смяна на маслото.
С тее прашни пътища дето ги имаме...ама където и да карах, не бих чакал споменатия пробег.
Да не говорим, че може да са само приказки за реклама.
kirililiev написа:10/40 и 10/60 са с еднакъв вискозитет,вискузитета им става различен на висока температура,сиреч от приблизително 100 градуса нагоре 10/40 става чорба а 10/60 си запазва вискозитета.а тая цифра 10 значи че и двете при студено се държът еднакво.

Мда, тояно затова сега ще слагам 10в60-дори зимата в градско подминавам 90 С.
rwd фен

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от Alexch » 08 Авг 2010, 19:24

Така, първо за почистването (поне относно JR)! Препарата за почистване е тип обезмаслител. Сипва се малко вода в една ваничка, в която се топва филтъра. След това се долива с препарата, колкото да покрие мрежичката на филтъра. Кисне се няколко часа, след което се измива хубаво под мивката (най-добре душа :mhihi: ). После се оставя да изсъхне и най-накрая се омаслява с маслото без да се прекалява. Колкото до интервала за обслужване не бих рискувал да е повече от 10000 км, а най-сигурно от смяна до смяна на маслото. Всичко друго е плод на реклама и носи риск особено в запрашената София.

Сега за маслото.
@2bar написа:Единствената ми идея беше, че точно в този диапазон от паленето на мотора до достигане на нормална му работна температура минава известно време. И ако повечето време не я достигаш тази работна температура, ако си с 10W60 то ще е по - гъсто от 10W40.
Надявам се, че сега си ме разбрал.


Съгласен съм с колегата, ако става въпрос за М20. По-просто казано 10W60 идва гъстичко на този мотор точно между паленето и достигането на работната температура. Естествено ако се кара по пистите е друго нещо, но не и за всеки ден на къси разстояния.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от kirililiev » 08 Авг 2010, 20:07

Alexch написа:Така, първо за почистването (поне относно JR)! Препарата за почистване е тип обезмаслител. Сипва се малко вода в една ваничка, в която се топва филтъра. След това се долива с препарата, колкото да покрие мрежичката на филтъра. Кисне се няколко часа, след което се измива хубаво под мивката (най-добре душа :mhihi: ). После се оставя да изсъхне и най-накрая се омаслява с маслото без да се прекалява. Колкото до интервала за обслужване не бих рискувал да е повече от 10000 км, а най-сигурно от смяна до смяна на маслото. Всичко друго е плод на реклама и носи риск особено в запрашената София.

Сега за маслото.
@2bar написа:Единствената ми идея беше, че точно в този диапазон от паленето на мотора до достигане на нормална му работна температура минава известно време. И ако повечето време не я достигаш тази работна температура, ако си с 10W60 то ще е по - гъсто от 10W40.
Надявам се, че сега си ме разбрал.


Съгласен съм с колегата, ако става въпрос за М20. По-просто казано 10W60 идва гъстичко на този мотор точно между паленето и достигането на работната температура. Естествено ако се кара по пистите е друго нещо, но не и за всеки ден на къси разстояния.


ко значи гъстичко,тва да не е сметана,според теб каква е разликата в гъстотата при студено време на масло с първа цифра "10" и на масло с първа цифра "10"

и двете масла ги дават че могат да се ползват при еднаква долна температурна граница,но заради по високата технология и по качествените съставки 10/60 просто издържа и на по висока температура и това е,

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от ddddk » 08 Авг 2010, 21:40

голям майтап сте бе колеги

практици спорят теоретично :mhihi:

Аз не разбирам, ама виждам какво става с колата.

Карам и градско и извън, на късо и на дълго, зиме и лете ... въобще абсолютната евридейка единствена кола за 3-членно семейство с 2 шофьори, кой от кой по-голям фен на БМВ и се надпреварване кой пръв да стигне до колата, та той да кара :mhihi:

И така:
с магнатек 10-40: трака, гори, тече на късо, на дълго, на градско, на извънградско, зиме, лете, пролет, мролет, все
с едге 10-60: не трака, не тече, не го гори на късо, на дълго, на градско, на извънградско, зиме, лете, пролет, мролет, все

Хабер нямам колко му е визкозитета при 70 degC, ама не ми и пука.
Веднъж го бях написал: и М10 да имам пак ще му сложа EDGE, не по-нисък клас.
И както беше написал един колега: "Козата си сака пръч" :mhihi:

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от @2bar » 08 Авг 2010, 21:56

тя тая тема стана....общо взето ако някой иска да разбере нещо, нищо няма да разбере...

само се чудя, как ги четете темите - по диагонал?

специално при теб ddddk, ми нормално е, какво други си очаквал?

след като мотора се е разтропал вече и разтекъл, какво очакваш да стане като му сложиш по - гъсто масло. Ми освен да спре да тече, защото 10W60 е по - гъсто и да спре да трака, защото по - гъстото масло освен всичко има и по - добри шумозаглушителни свойства, какво друго да стане?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от ddddk » 09 Авг 2010, 7:54

@2bar написа: ...


genau!

Значи аз съм си свършил работата от раз.
Какво правят други колеги: купуват евтино масло от нисък клас и после изкупуват всички присадки от бениностанциите, Практикер, Мосю Бриколаж и още от където се сетиш, набухват ги в мотора и какво? - получават същата работа.

Гъсто, мъсто това няма значение. Разликата я правят допълнителните съставки (ние им викаме присадки :mhihi: ... калемчета демек :mhihi: ) Въпросните, разбира се са тайна за нас и затова няма смисъл да се задълбочаваме.

Грешно е твърдението, че като ти е стар и износен мотора трябва да сложиш калпаво масло, защото от хубаво няма смисъл, много грешно!

Колкото по-висок клас масло сложиш, толкова повече и по-правилни допълнителни съставки (калемчета :mhihi: ) ще
сложиш на мотора и толкова по-голяма е вероятността да изкара още 100 000 км без отваряне.

Особено това важи за нашите 15-17 годишни коли, дето си мислим, че са само на 280 000 км карани от пенсионер до пазара и обратно... да бе, да :mhihi:

Не казвам, че Кастрол е единственото масло. В никакъв случай. Със сигурност има и много други марки със завидни качества. Аз просто не съм запознат. Това, което знам е, че маслото трябва да е висок клас за тези наши милионници :mhihi:

Ай стига вече с тез масла... едно време като имаше само М10Д :mhihi:

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от kirililiev » 09 Авг 2010, 12:34

@2bar написа:тя тая тема стана....общо взето ако някой иска да разбере нещо, нищо няма да разбере...

само се чудя, как ги четете темите - по диагонал?

специално при теб ddddk, ми нормално е, какво други си очаквал?

след като мотора се е разтропал вече и разтекъл, какво очакваш да стане като му сложиш по - гъсто масло. Ми освен да спре да тече, защото 10W60 е по - гъсто и да спре да трака, защото по - гъстото масло освен всичко има и по - добри шумозаглушителни свойства, какво друго да стане?


ти изобщо не си в час,колкото и да ти се обеснява няма да схванеш,карай си там с гъсти и редки масла щом ги разбираш.
как да ти обесня че няма разлика в гъстотата на двете масла,и двете са 10 :idea: при 100 градуса щом са от един клас пак са с еднакъв вискозитет,просто на 130 градуса едното става чорба а другото държи,са разбра ли?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от kirililiev » 09 Авг 2010, 12:50

kokali praa vsiakvi написа:А някви впечатления от това:
40_1.jpg
Ако някой го ползва ще е интересно да сподели.


много добро масло,тествано е,м50 го понася много добре ;)

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook