Съвет за спортен филтър и масло?!

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от Alexch » 04 Авг 2010, 20:18

Време е да актуализирам темата :mhihi: Купих си масло Motul Synergie 6100 15W50. Оказа се скъпичко (около 18 лв. за литър), но поне се надявам да изкара повече от Кастрола. Минах около 1000 км вече и нямам забележки - мотора е тих и няма разход на масло (то си е рано за разход де).

Филтър си взех панелен JR. Струва около 80лв (с лека отстъпка), а кита за почистване и смазване 30лв (при икономия стига за 10 обслужвания). Вчера го сложих и все още си внушавам, че има лек ефект :mhihi: , дори и разлика в звука. За информация на колегите, които се интересуват номенклатурния номер на JR панелен филтър за М20В20 е F257151, а за М50В20 е F325150 (това всъщност са размерите в мм). За останалите мотори проверете на http://www.jrfilters.com/filtres/index.php?lng=en
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 2.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E30- 324 D, E30-318 i
Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от Stoqnov_ » 04 Авг 2010, 23:24

Колега, надявам се да споделиш тук не само впечатленията ти в момента, а и по-късно ефекта от смяната на марката на маслото. Аз също не карам с Кастрол. Втълпявам ли си?? :shock: От както го излях и сипах незнайна куче-марка, бабичката ми спря, да "бара маслото"??? И защо тоз прословут Кастрол мойта го гори?? Има ли и други такива? А относно филтъра искам да споделя личните си наблюдения при няколко колеги, на които съм им и карал колите. Личното ми мнение е че само променя звука. Не сме усетили разлика във вървежа, на нито една от тях, но особено на шестака звучи яко.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от BABHOMED » 06 Авг 2010, 22:59

Доста спорих със един "разбиращ приятел" на темата спортни филтри..Не твърдя че има разлика във вървенето на колата но теоретично спомога за по бързото пълнене.Все пак ако сравним един "спортен" и един "оригинален" филтър то първия (поради това че има по-голяма разгъната площ) за еденица време на квадратен сънтиметър трябва да има по голяма пропусквателна способност от колкото стандартния..А и колкото е по плътен филтъра прави доста по голямо-разредане зад него което оказва товар върху буталата посредством самия вакоум (но все пак е минимално и едва ли осезаемо) .Аз съм с горепосочения филтър JR освен че се кефя по добре на звука от 6-те деца под капака друго не виждам...А и относно смаото почистване на тези филтри някой запознат може ли да обязни как напрактика работят тези препарати !?!? че ми е доста чудно иде рече как със един спрей ще почистиш задръстен филтър..
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от Postman » 07 Авг 2010, 8:56

Спортните филтри в повечето случай са омаслени още при производството и задържат праха чрез полепване, отделно при преминаване на въздуха през памучния плат се получава някакъв минимален електростатичен ефект, който помага праха да се задържи върху плата.
Когато се "задръсти", реално изчистването става чрез пране - препаратите за почистване са със свойствата на прахове за пране, където повърхностно-активните вещества (ПАВ) отделят натрупания прах от плата и го отнасят в почистващия разтвор. Когато изсъхне филтърът след пране, се омаслява отново със маслото, предписано от производителя и цикълът се повтаря. Разтворите за почистване могат да бъдат на водна или на друга основа (както например в химическото чистене). Има и спортни филтри, които не се омасляват, например APEXi, но също се перат.
Когато са чисти, голяма част от тях наистина създават по-малко съпротивление на преминаващия въздух, което означава и повече мощност, в рамките на примерно 1-2%. Когато обаче за позапушени, а обикновено се позапушват много по-бързо от оригиналните хартиени филтри, мощността е по-ниска отколкото с хартиен, при това много по-съществено намаление от 1-2%.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от Zubcho » 07 Авг 2010, 16:50

Защо тогава им давата по 100 000км между обслужването?
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от Postman » 07 Авг 2010, 20:17

Къде го пише това?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от tsb_bg » 07 Авг 2010, 20:25

Определено не съм голям фен на тези филтри, но ето какво пише производителя по въпроса

4. How often do I need to clean my K&N air filter?

If you have not experienced a decrease in mileage or engine performance, chances are your filter is fine and does not yet need cleaning. To be more specific, the filter does not require cleaning if you can still see the wire screen on the entire air filter regardless of how dirty it may appear. When the screen is no longer visible some place on the filter, it is time to clean it. When used in normal paved road, street or highway conditions, our replacement air filters that fit in the factory air box should require cleaning every 50,000 miles and our large conical filters on an intake system should require cleaning every 100,000 miles. When used in dusty or off-road environments, our filters will require cleaning more often. We recommend that you visually inspect your filter once every 25,000 miles to determine if the screen is still visible.

K&N Frequently Asked Questions

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от Zubcho » 07 Авг 2010, 21:23

tsb_bg написа:Определено не съм голям фен на тези филтри, но ето какво пише производителя по въпроса

4. How often do I need to clean my K&N air filter?

If you have not experienced a decrease in mileage or engine performance, chances are your filter is fine and does not yet need cleaning. To be more specific, the filter does not require cleaning if you can still see the wire screen on the entire air filter regardless of how dirty it may appear. When the screen is no longer visible some place on the filter, it is time to clean it. When used in normal paved road, street or highway conditions, our replacement air filters that fit in the factory air box should require cleaning every 50,000 miles and our large conical filters on an intake system should require cleaning every 100,000 miles. When used in dusty or off-road environments, our filters will require cleaning more often. We recommend that you visually inspect your filter once every 25,000 miles to determine if the screen is still visible.

K&N Frequently Asked Questions


Те точно това четох и аз :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от Penchev » 07 Авг 2010, 22:49

Кирето е прав , аз също залагам на стова масло ,което той ви казва.Прав е за всичко човека , значи навремето не е имало всесезонни масла - поразровете се да видите какви масла са се препоръчвали , с какъв вискозитет ,какви боклуци на фона на днешните високоефективни и високо технологични масла каквото е например Едж Спорт-а на Катрсол.

Моя брат ,който години наред се мъчИ да счупи М20-ската и от М20В25 я направи на 2,7 литра , то не бяха високи обороти от ограничителя ,то не беше мачкане по пистите и къде ли още не вкл.бърнаутове по 2 минути до светване на цялата генерация + спирачните дискове отзад ,абе тотално изтезание на автомобила и през цялото това време той караше само с Едж Спорт 10/60 Кастрол :arrow: "да" на М20-ската :) Какво стана с мотора ли ... ами така и не можа да го счупи а просто го извади и го качи в склада на високо като на пиадестал , който дойде някой да види ,че това желязо удържа много битки и заслужава мястото си в историята :mhihi:

Не правете компромиси с маслата , не се заблуждавайте ,че старите двигатели на БМВ не могат да работят с модерни масла ,високотехнологични за високи натоварвания :!: Аз ако бях правил компромиси вече над 350 000 км след основен ремонт и общо вече 800 000 км общо за основните части в двигателя , компресията нямаше да ми е отлична , разхода на гориво нямаше да ми е така поносим и особенно нисък на високи скорости след продължителни спринтове.Всяко масло днес ,даже и този Едж Спорт е всесезонно и може да се кара целогодишно.Моята теория според опита ми е ,че тези високотехнологични масла не пазят мотора главно на високи температури (над 110 градуса на маслото напр.) а го пазят и в най-отвратителната част от годината през зимата когато сутрин двигателя работи на обогатител и сме принудени да караме в задръствания и на "тъгни/спри" двигателя да згрява ! Докато повечето тук не караме интензивно по пистите то всички попадаме под ударите на зимата :paranoid: Тя на никого не прощава и ако една кола се консервира според инструкциите за зимата и никога не вижда температури под 10 градуса знайте ,че двигателя й ще работи гладко двойно повече от аналог каран нон-стоп ! Когато обаче нямаме възможноста и лукса да си консервираме колите за зимата за да ги запазваме вечно то ние трябва да вземем необходимите мерки.А те винаги започват с маслото,останалите работни течности + консумативите.


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от @2bar » 08 Авг 2010, 0:29

то всичко готино, ама за зимата/студените стартове е важно първото число....второто и 100 да е, все тая. с две думи, дали 10W40 или 10W60 от гледна точка на зимата разлика няма. Даже, ако трябва да сме честни, зимата ако се кара на екстремно къси разстояния - определно 10W40 е по - добре.

общо взето като се поразтропа двигателя и/или се кара посотояно на макс. мощност 10W60 определено е по - добре.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от Penchev » 08 Авг 2010, 7:38

Ами 10/60 маслото е силно резистентно към смесването му с бензин и разните съединения получени от кондензи при студени стартове , двойно естерно е и много по-дълго държи свойствата си в сравнение с една проста полусинтетика струваща 10-ина та ако щеш и 20 лева за литър . За това гарантирам при спортните серии на Мотул и Кастрол с които съм карал и продължавам да карам до днес.
И понеже знам колко време хубавото и скъпо масло държи докато започне да чернее и да мирише на бензин а знам и за полусинтетичните масла и варианта според мен ако се слагат на кантар е ,че или полусинтетиката трябва да се сменя примерно на всеки 1000 км максимум зимата за да задържа свойства така както другото ги държи до 7000 км зимата (поне на мойта кола) или незнам какво друго :roll:

Даже в сравнение с това масло на Кастрол мога да кажа няколко думи дори за синтетиката 5/40 оригинално БМВ масло ,което пък не знам какво му стана или от къде беше дошло (то нали в тази държава почти всичко е фалш и измама :( ) ,но на 2000 км и то лятото преди поне 4 години ми се случи тогава колата да започне да ми пуши като Вартбург при дълги спускания на 5-та предавка на моторна спирачка с което тогава се стреснах ,че двигателя си заминава.Е , като вдигнах пръчката за маслото и като видях на каква черна вода беше станало направо в най-близкия сервиз да го изхвърлям и оттогава просто не признавам никакви други масла (това го бях налял в картера ,защото тогава ми се налагаше да пътувам много километри командировка и в петък вечерта в последния момент го намерих и купих в един магазин ,дето пък изобщо не съм се съмнявал ,че може да ми продадат такъв боклук :evil: )


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от @2bar » 08 Авг 2010, 12:29

Голям смисъл от превеждане, какво пише на тубата или синтезиране на повечето реклами за масла не виждам, ама карай.

Цялата тема за маслата може да се синтезира в няколко изречения.

Няма мотор, който да не гори масло. Кой по - малко, кой повече. Ако изобщо не гори, или маслото не е подбрано правилно или мотора не е наред.

10W40 си върши идеално работа при умерени климати и нормален стил на каране. Единственият проблем е, че мотора си го гори (градско не толкова, но на магистрала доста). Което също не е кой знае колко голям проблем стига да се следи нивото на маслото и собственика на автомобила да може да си ляга и става спокойно с мисълта, че това е нормално и просто трябва да долива. Говорим за мотори, които са "в час".

10W60 също си върши работата много добре и с него горенето на масло почти изчезва (или е много трудно да се измери нещо на щеката) по простата причина, че е малко по - гъсто и не може да мине през хлабините, през които минава 10W40, да попадне в цилиндъра и съответно да изгори.

Ако мотора се кара постояно на макс. мощност или около нея, от гледна точка на разход на масло, сигурно 10W60 е по - добре. Макар, че пак зависи от много фактори - дали е на писта (ниски скорости и високи натоварвания) или магистрала (високи скорости - добро охлаждане и високи натоварвания).

Както писах и по - горе, ако мотора през повечето време е повече студен, отколкото топъл е по - добре 10W40 отколкото 10W60, защото при една и съща температура 10W60 е по - гъсто. А това, че не го гори означава също, че и мазането с него не е кой знае колко добро.

И не на последно място идва и простата сметка, която си правя лично за мен:

10W60 е точно два пъти по - скъпо от 10W40. При положение, че си сменям маслото на около 8000 км, това означава, че докато стигна този пробег мога да налея още 5 литра 10W40. При положение, че доливам около 2 литра за тези 8000 км голям смисъл от финансова гледна точка не виждам. Но за идеята и аз съм с 10W60.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от kirililiev » 08 Авг 2010, 13:01

10/40 и 10/60 са с еднакъв вискозитет,вискузитета им става различен на висока температура,сиреч от приблизително 100 градуса нагоре 10/40 става чорба а 10/60 си запазва вискозитета.а тая цифра 10 значи че и двете при студено се държът еднакво.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от @2bar » 08 Авг 2010, 13:10

kirililiev написа:10/40 и 10/60 са с еднакъв вискозитет,вискузитета им става различен на висока температура,сиреч от приблизително 100 градуса нагоре 10/40 става чорба а 10/60 си запазва вискозитета.а тая цифра 10 значи че и двете при студено се държът еднакво.


е аз ко викам?

с малката подробност - ако приемеш (малко е идеализирано), че промяната на вискозитета е линейна в зависимост от температурата при един келяв режим зимата - едвам достигнал 70 - 80 градуса и трябва да гасиш се получава така, че 10W60 е по - гъсто от 10W40. Затова и написах, че ако се кара така (точно в един такъв режим) за мен 10W40 е по - удачният избор, за точно тези условия.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Съвет за спортен филтър и масло?!

Мнение от kirililiev » 08 Авг 2010, 13:18

@2bar написа:
kirililiev написа:10/40 и 10/60 са с еднакъв вискозитет,вискузитета им става различен на висока температура,сиреч от приблизително 100 градуса нагоре 10/40 става чорба а 10/60 си запазва вискозитета.а тая цифра 10 значи че и двете при студено се държът еднакво.


е аз ко викам?

с малката подробност - ако приемеш (малко е идеализирано), че промяната на вискозитета е линейна в зависимост от температурата при един келяв режим зимата - едвам достигнал 70 - 80 градуса и трябва да гасиш се получава така, че 10W60 е по - гъсто от 10W40. Затова и написах, че ако се кара така (точно в един такъв режим) за мен 10W40 е по - удачният избор, за точно тези условия.

разбра ли ме изобщо?щом вискузитета е еднакъв ако ще да караш по един метър,ако ще и 100км и двете масла ще са еднакви студени,под студен се разбира студен климат,или да кажем до около 100 градуса темп на маслото.разликата между двете се явява високия температурен режим,са разбра ли?

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook