Смяна гарнитурата на тялото на масления филтър при М50
Модератор: Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Смяна гарнитурата на тялото на масления филтър при М50
Здравейте!
От както я имам колата вече 2 години и половина, всяка неделя като я кача на канала да я прегледам и картера е винаги в масло... като спирам напред-назад не капе по пътищата (да се излагам), но е винаги омаслен... забелязах че олива от стойката ма масления филтър, което е нормално-там има гарнитура, която за 20 години работа при температури от 90, че кой знае дали и не е прегрявана няколко пъти..., е станала като бакелит 100%.
Самата процедура при смяната й не е сложна, даже е лесно, но виждам, че доста от хората тук се страхуват да пипат по колите си и точно заради тях пиша темата - не е нужно за такива елементарни неща да плащаме в сервизите...
Направих и няколко снимки за да онагледя някои от стъпките... снимките са правени с телефон, но мисля, че вършат работа, колкото да се ориентирате...
Така... първо откачате акумулатора-задължително!
Източвате маслото в чист съд, добре подсушен, за да можете после да си го ползвате пак.. освен ако няма да го сменяте и него в този момент де...
После започвате да демонтирате нещата които Ви пречат - а именно-въздушен филтър, направо с гофрирания маркуч. Ако прецените, че перката с дифузьора Ви пречи-махнете и нея-аз съм с ел. перка и се наложи да я махна, понеже заради нея нямах достъп до долния болт на генератора.
За да стигнем до самото тяло на масления филтър, се налага първо да махнем генератора... с камъчета 10 и 13 развивате 2-те гайки на клемите отзад под гуменото маншонче.
Взимате ключ 17 и сваляте горната ролка на аксесоарния ремък...


Сега е момента да си проверите и ролките как са... След като сте махнали ролката вече можете да свалите ремъка. Генератора вече се държи само на един болт в долния си край. Отпред с камък 17 и отзад контра със звездогаечен или лула и се сваля лесно.
Сега вече имате достъп до самата стойка. За да я свалите трябва да отвиете 8 болта - 2 на помпата за хидравликата и 6, които държат самото тяло към блока на двигателя.

Обърнете внимание кой болт от къде го сваляте, понеже са различни като дължина...

След като тялото е вече свалено, можете да го позачистите, както и самия блок на мотора, като внимавате да не вкарате буклуци, през отворите в маслените магистрали. Най-добре е да ги затворите с нещо, по ваша преценка.
Махате старата гарнитурка-при мен излезна на парчета... считайте колко е била елестична. Зачистете добре канала в тялото където ще легне новата грнитура.

Така и така сте свалили тялото добре е да направите още нещо. Отстрани на самото тяло има 3 алуминиеви капачки, които също протичат, а ако още не са протекли, то ще стане
Вътре са с О-пръстенчета които стават корави, също като гарнитурата-все пак работят при еднакви условия, толкова години...
Тях в М-Кар не можах да ги закупя, понеже ги нямало, но си намерих качествени на немската фирма Würth... струват по 20-стотинки бройката и определено не си заслужава след няколко месеца да разглобявате пак за да ги сменяте...
Ето самата тапичка и О-пръстенчетата...

Слагате новата гарнитурка... аз я закупих от М-Кар за 7.40лв... не знам по обикновените магазини дали се предлагат, но мисля, че за нещо толкова дребно не си заслужава да се правят компромиси...

Сега вече сте готови да започвате процедурата в обратен ред... слагате тялото към блока, стягате помпата към него, качвате генератора, после ремъка и накрая ролката.
Ами това е... както казах вече-не е сложно, но все пак.. да го има-за толкова неща имаме теми тук
От както я имам колата вече 2 години и половина, всяка неделя като я кача на канала да я прегледам и картера е винаги в масло... като спирам напред-назад не капе по пътищата (да се излагам), но е винаги омаслен... забелязах че олива от стойката ма масления филтър, което е нормално-там има гарнитура, която за 20 години работа при температури от 90, че кой знае дали и не е прегрявана няколко пъти..., е станала като бакелит 100%.
Самата процедура при смяната й не е сложна, даже е лесно, но виждам, че доста от хората тук се страхуват да пипат по колите си и точно заради тях пиша темата - не е нужно за такива елементарни неща да плащаме в сервизите...
Направих и няколко снимки за да онагледя някои от стъпките... снимките са правени с телефон, но мисля, че вършат работа, колкото да се ориентирате...
Така... първо откачате акумулатора-задължително!
Източвате маслото в чист съд, добре подсушен, за да можете после да си го ползвате пак.. освен ако няма да го сменяте и него в този момент де...
После започвате да демонтирате нещата които Ви пречат - а именно-въздушен филтър, направо с гофрирания маркуч. Ако прецените, че перката с дифузьора Ви пречи-махнете и нея-аз съм с ел. перка и се наложи да я махна, понеже заради нея нямах достъп до долния болт на генератора.
За да стигнем до самото тяло на масления филтър, се налага първо да махнем генератора... с камъчета 10 и 13 развивате 2-те гайки на клемите отзад под гуменото маншонче.
Взимате ключ 17 и сваляте горната ролка на аксесоарния ремък...


Сега е момента да си проверите и ролките как са... След като сте махнали ролката вече можете да свалите ремъка. Генератора вече се държи само на един болт в долния си край. Отпред с камък 17 и отзад контра със звездогаечен или лула и се сваля лесно.
Сега вече имате достъп до самата стойка. За да я свалите трябва да отвиете 8 болта - 2 на помпата за хидравликата и 6, които държат самото тяло към блока на двигателя.

Обърнете внимание кой болт от къде го сваляте, понеже са различни като дължина...

След като тялото е вече свалено, можете да го позачистите, както и самия блок на мотора, като внимавате да не вкарате буклуци, през отворите в маслените магистрали. Най-добре е да ги затворите с нещо, по ваша преценка.
Махате старата гарнитурка-при мен излезна на парчета... считайте колко е била елестична. Зачистете добре канала в тялото където ще легне новата грнитура.

Така и така сте свалили тялото добре е да направите още нещо. Отстрани на самото тяло има 3 алуминиеви капачки, които също протичат, а ако още не са протекли, то ще стане

Тях в М-Кар не можах да ги закупя, понеже ги нямало, но си намерих качествени на немската фирма Würth... струват по 20-стотинки бройката и определено не си заслужава след няколко месеца да разглобявате пак за да ги сменяте...
Ето самата тапичка и О-пръстенчетата...

Слагате новата гарнитурка... аз я закупих от М-Кар за 7.40лв... не знам по обикновените магазини дали се предлагат, но мисля, че за нещо толкова дребно не си заслужава да се правят компромиси...

Сега вече сте готови да започвате процедурата в обратен ред... слагате тялото към блока, стягате помпата към него, качвате генератора, после ремъка и накрая ролката.
Ами това е... както казах вече-не е сложно, но все пак.. да го има-за толкова неща имаме теми тук

- jullydjs
- ентусиаст
-
- Мнения: 1061
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Е70
- Мечтае да кара: 25 годишна
Re: Смяна гарнитурата на тялото на масления филтър при М50
Браво DJ, и ти като мен и повечето колеги тук сам си правиш колата, аз първата ми е34 я карах на майстор заради таз гарнитура, ма бех много зелен още 

- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Смяна гарнитурата на тялото на масления филтър при М50
Ами да колега... сам си я правя.
Не мога да я закарам в сервиза за нещо "дребно" и да ми вземе някакъв простак една чанта пари, на мой гръб. Пълно е със сервизи дето "майсторите" са някакви самоуки осмокласници... няма да им пълня гушите!
Ако всички расъждаваха като мен-тези малки скапани гаражи щяха да фалират и щяха да останат наистина само истинските сервизи. Тогава нямаше да има теми от рода - "Препоръчайте читав сервиз", "Кажете добър майстор" и т.н.
Затова с каквото можем ние тук да си помагаме е най-добре! Аз лично с каквото мога бих помогнал на всеки-както и го правя
Не мога да я закарам в сервиза за нещо "дребно" и да ми вземе някакъв простак една чанта пари, на мой гръб. Пълно е със сервизи дето "майсторите" са някакви самоуки осмокласници... няма да им пълня гушите!
Ако всички расъждаваха като мен-тези малки скапани гаражи щяха да фалират и щяха да останат наистина само истинските сервизи. Тогава нямаше да има теми от рода - "Препоръчайте читав сервиз", "Кажете добър майстор" и т.н.
Затова с каквото можем ние тук да си помагаме е най-добре! Аз лично с каквото мога бих помогнал на всеки-както и го правя

- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Смяна гарнитурата на тялото на масления филтър при М50
Много добре се получават темите със снимков материал - колкото и подробно да се обяснява не е същото като няколко снимки. И аз се мъча сам да се оправям - не винаги се получава... обикновено прибягвам до редица консултации преди и по време на ремонта, но важен е крайния резултат... и финансовия 
Браво колега!!!
ПС: много добре снима този телефон

Браво колега!!!
ПС: много добре снима този телефон

- M-TEAM
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 23.06.2003
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 3.0 D
- Мечтае да кара: Е30 М3 и Lancia Delta integrale evo 16v
Re: Смяна гарнитурата на тялото на масления филтър при М50
колега само един съвет ,аз го правих това на баща ми на Е36-цата и новата гарнитура я намзах с силикон на Елринг за по сигурно ,защото съм виждал и с нови гарнитури да протичат пак,но дано в твоя случай няма проблем 

BMW E30 M3-one dream
skype-bmwpower5555
skype-bmwpower5555
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани