Смяна на термостат + снимки.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E34 93' 520 24V
Мечтае да кара: Е60 М5

Смяна на термостат + снимки.

Мнение от dokie » 19 Мар 2010, 1:21

Искам накратко да представя процедурата по смяна на термостата при М50В20 (не зная дали е абсолютно същото при всички бензинови)... направих и няколко снимки.
1. Изображение
Вадим клиновете на щипките на дифузьора, след което избутваме щипките и вадим самия дифузьор внимателно, тъй като от температурата и годините вероятно се рони и може да се наложи подмяна с нов (в Дару мисля ~40лв)... при монтажа после гледаме средните и долните крачета да легнат в гнездата си, за да не мърда.
2. Изображение
Развъртаме капачката на разширителното казанче, както и капачката в долния край под казанчето - за последната върши работа широка права отверка, че на ръка малко трудно тръгва... след което направо я изваждам... на следващата снимка се вижда къде поставям маркуч за да не ми разлива антифриза излишно... и въпреки това се разлива...
3.Изображение
Със синьо се вижда къде бе капачката... с червено - тръбичката, на която поставям маркуча. След това развиваме скобите на големите маркучи от двете страни на термостатния фланец (зелено) от едната страна - аналогично от другата, но не се вижда на снимката... ако е трудно се развива след свалянето на виското...
4.Изображение
Извинявам се за лошото качество, но на апарата не се виждаше хубаво...
Поставяме гаечен ключ 32 с по-дълго рамо (да стърчи над перката) на гайката на самото виско и с рязък и несилен удар с малък чук по посока на стрелката (към фотоапарата... резбата е лява) се отцепва резбата и след това лесно на ръка се развива... при завиване само в края го чуквате пак с чукчето и е готово.
След като сме развили скобите на маркучите при фланеца преместваме съда за събиране на антифриза на средата, за оттичането на маркучите след ваденето им...
5. Изображение
Отвивате болтовете на фланеца. Зеленият е 13 и след като го развиете, за да свалите планката която притиска фланеца, трябва да развиете още един болт 13 в горния й край. Останалите за 10-ки - лесно се ориентирате по улеите във фланеца за местонахождението им. След свалянето на фланеца се открива следната картинка:
6.Изображение
Сваляте стария термостат поставяте О-пръстена на новия (1) така че да легне върху термостата от страната на фланеца, почиствате хубаво с шкурка главата и фланеца (разбрах, че трябва 1000 или 1500, но имах налични 800 и 2000 - за главата използвах първо 800, после 2000; за фланеца само 2000, че другата ми се видя едра за пластмасата - след това избърсвате хубаво с парцал и огледайте все пак обстойно като изсъхне дали е здрав - да няма пукнатини) сменяте гарнитурата (2) (забравих да я снимам) - тя лежи в самия фланец, поставяте внимателно фланеца и болтовете и затягате равномерно...
Завивате маркучите и сглобявате в обратен ред,капачката долу да не забравите, пълните разширителния съд с антифриз, развивате пробката за обезвъздушаване, палите двигателя пускате парното на "жега" и доливате докато спре да намалява нивото... след като загрее колата и спре да намалява нивото затваряте всичко... като покарате после проверете нивото и долейте още течност при необходимост като също развиете леко пробката за обезвъздушаване да излезе още въздух ако има останал... и си гледайте стрелката :)
Специални благодарности на Иво Станчев за оказаното му съдействие и за загубеното му време в обяснения на процедурата и подробностите!
Ако нещо е нередно или неправилно написано/направено - приемам всякакви коментари и насоки... както и ако съм пропуснал нещо съществено...
Зная, че не е кой знае колко сложна процедура, но дори и на един човек да помогна да се ориентира пак е нещо...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8337
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от cod-cdbp » 19 Мар 2010, 2:39

1. не натягайте кански "фланеца", защото ще ревете.
2. Това е удобен момент да зачистите датчика на коляновия вал ако е овъртолен у масло :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
3. както и почистете виското от гнязта натрупана по него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2231
Регистриран на: 13.04.2007
Местоположение: Kарлово
Пол: Мъж
Кара: каките да ...
Мечтае да кара: Е38

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от Ненко Вранков » 19 Мар 2010, 8:28

Де да можех и аз да сваля моето виско толкова лесно.... 3 часа бой с чука и нищо... превърта прекалено лесно шайбата от ремъка... поне малко усилие да имаше да го задъжи...
инъче не е нужно да се сваля цялото виско за да махнете капачката на термостата... само перката развивате от малките болтчета и готово. Аз лично 2 пъти съм го сменял така.
SeX, Террор, Убийства, Кражби ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5013
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от Stanchev » 19 Мар 2010, 11:12

само да добавя, по принцип не е хубаво да се зачиства с шкурка, а най-добре с шабър, така не се отнема от метеряла на главата! ако нямате шабър тогава с най-ситната шкурка без да се натиска!

Енеси, не чукаш рязко :mhihi: и/или обтегача ти е заминал.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 219
Регистриран на: 29.10.2009
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E34 520i

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от Shishmanov » 19 Мар 2010, 11:33

Много полезна статтия колега, браво! Хубаво ще е да допълниш и цена на термостата, защото ми казаха цени между 15 и 70 лв за нов...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 475
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e36 325 tds Touring
Детайли за колата: < Дълга печка със собствено мнение >

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от Любо /ba1_hu1/ » 19 Мар 2010, 12:28

Браво за положения труд :yes: Темата ще бъде полезна за много хора и не само с е34 :clap:

Относно цените на термостатите, специално за този модел варират между 15 до 35 лв. на добри марки /Behr, Gates, Wahler/.

Отново браво за темата... пък и снимки си има ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2231
Регистриран на: 13.04.2007
Местоположение: Kарлово
Пол: Мъж
Кара: каките да ...
Мечтае да кара: Е38

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от Ненко Вранков » 19 Мар 2010, 12:55

Stanchev написа:Енеси, не чукаш рязко :mhihi: и/или обтегача ти е заминал.

Чукам бе човек... чукам много, ама....
за обтегача не знам... ремъка не ми пищи и не буксува май май... не знам дали е заминал.
SeX, Террор, Убийства, Кражби ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2479
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530i Msport,Е60-545i,Е36,635csi
Мечтае да кара: M1
Детайли за колата: Бензинки

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от laviatan » 19 Мар 2010, 12:56

И относно фланеца- най-добрия вариант е да не се слага бакелитов а алуминиев :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8337
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от cod-cdbp » 19 Мар 2010, 13:12

dj_ennsy_1 написа:Де да можех и аз да сваля моето виско толкова лесно.... 3 часа бой с чука и нищо... превърта прекалено лесно шайбата от ремъка... поне малко усилие да имаше да го задъжи...
инъче не е нужно да се сваля цялото виско за да махнете капачката на термостата... само перката развивате от малките болтчета и готово. Аз лично 2 пъти съм го сменял така.


Специално за теб пускам тази снимчица
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2231
Регистриран на: 13.04.2007
Местоположение: Kарлово
Пол: Мъж
Кара: каките да ...
Мечтае да кара: Е38

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от Ненко Вранков » 19 Мар 2010, 19:46

Ооо, мерси! Ще го пробвам като вариант! Авно никога не е пипано и я ръждясало здраво...
SeX, Террор, Убийства, Кражби ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1683
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: E39 99 530d touring

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от cucko » 19 Мар 2010, 22:07

Ами аз точно така го подлагам само че с дълга голяма отверка за да не върти,но бой с чука не ми се е налагало! :mhihi:
Трябва рязка сила с едната ръка,а с другата здраво да законтриш и идва момента на скръцането на гайката! 8)

p.s. И при M42B18 по същия начин се сменя!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: E34 93' 520 24V
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от dokie » 20 Мар 2010, 1:22

И аз доста се мъчих с виското - рязко, рязко, ама на ръка не иска... взех малкото чукче (наистина е малко) и му придадох доста кинетична енергия и се разви като че бе в масло...
Виското почистено внимателно... не бе и мръсно много дори... датчика този под помпата ли е... не посмях да пипам.
И аз първо свалих само перката заради виското, но после ползвах жокер "обади се на приятел" които каза за резкия удар...
Алуминиевият фланец същия ли е по размери :dunno: - взаимнозаменяеми ли са с пласмасовия?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2231
Регистриран на: 13.04.2007
Местоположение: Kарлово
Пол: Мъж
Кара: каките да ...
Мечтае да кара: Е38

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от Ненко Вранков » 20 Мар 2010, 7:48

Да, това е датчика, дето "брои" зъбите на шайбата... няма какво да му се плашиш... едно шестенче 5мм и го сваляш, бършеш го и пак там. А капачката на термостата е еднаква, да! Даже и на В25 е същата. Аз бях с метална, но някой тъпанар беше счупил едното ухо и го бяха лепили с течна стомана... та я смених отново с алуминиева но от M50B25.
SeX, Террор, Убийства, Кражби ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 219
Регистриран на: 29.10.2009
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E34 520i

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от Shishmanov » 17 Апр 2010, 23:33

За да не пускам нова тема ще задам въпроса си тук - видях че се предлагат термостати с различни градуси 80, 88, 92 та искам да попитам за моя двигател какъв термостат ми трябва? Колата е с М50Б20 без ванос!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5013
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от Stanchev » 17 Апр 2010, 23:41

Shishmanov написа:За да не пускам нова тема ще задам въпроса си тук - видях че се предлагат термостати с различни градуси 80, 88, 92 та искам да попитам за моя двигател какъв термостат ми трябва? Колата е с М50Б20 без ванос!

80с
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
_MG_7766.jpg
Facebook