Смяна на термостат + снимки.
Модератор: Технически модератори
57 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Смяна на термостат + снимки.
И аз не виждам логика да се сменя датчика затова попитах колегата да изкаже неговата гледна точка. А при мен проблема е че стрелката стои на 12 без2 минути. От това повече не мога да накарам колата да загрее дори при интензивно градско или изкачване на наклони. А при спускане на наклони дори спада до 12 без 4-5 минути.
Предполагам е или с неправилно подбран термостат, или с неработещ такъв т.е. блокирал отворен. По тази причина не искам да слагам какъвто намеря в колата т.е. с какъвто е в момента, а такъв какъвто трябва да бъде.
Предполагам е или с неправилно подбран термостат, или с неработещ такъв т.е. блокирал отворен. По тази причина не искам да слагам какъвто намеря в колата т.е. с какъвто е в момента, а такъв какъвто трябва да бъде.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Смяна на термостат + снимки.
Shishmanov написа:И аз не виждам логика да се сменя датчика затова попитах колегата да изкаже неговата гледна точка. А при мен проблема е че стрелката стои на 12 без2 минути. От това повече не мога да накарам колата да загрее дори при интензивно градско или изкачване на наклони. А при спускане на наклони дори спада до 12 без 4-5 минути.
Предполагам е или с неправилно подбран термостат, или с неработещ такъв т.е. блокирал отворен. По тази причина не искам да слагам какъвто намеря в колата т.е. с какъвто е в момента, а такъв какъвто трябва да бъде.
Колега ,едва ли е толкова важно кога ще отвори ,когато е в работният диапазон на двигателя.Лично за мене е по-добре да отвори по-късно.Двигателя няма да прегрее но най-голямото износване е когато двигателя е студен,а когато антифриза достигне някаква температура и термостата отвори ,на маслото и двигателя като цяло му трябват още 10-15 минути за да достигнат нужните температурни параметри,затова колкото по-късно отвори термостата при подгряване на двигателя,толкова по-бързо ще се достигнат оптималните работни параметри. Така ,че слагай за 88 или 92.
- kirililiev
- ентусиаст
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Смяна на термостат + снимки.
Shishmanov написа:И аз не виждам логика да се сменя датчика затова попитах колегата да изкаже неговата гледна точка. А при мен проблема е че стрелката стои на 12 без2 минути. От това повече не мога да накарам колата да загрее дори при интензивно градско или изкачване на наклони. А при спускане на наклони дори спада до 12 без 4-5 минути.
Предполагам е или с неправилно подбран термостат, или с неработещ такъв т.е. блокирал отворен. По тази причина не искам да слагам какъвто намеря в колата т.е. с какъвто е в момента, а такъв какъвто трябва да бъде.
значи си с 80 градусовия.със 88 седи на средата точно и зимата е доста по добре
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Смяна на термостат + снимки.
По принцип сега е топло и колата загрява бързо, а лятото няма да съм в България и съответно колата няма да се кара, така че ще го сменя преди зимата, та явно трябва да се търси 88 градусов. Иначе виското ми работи страхотно - на студен двигател като форсирам мотора виското не се чува, а като загрее започва да свири яката, дотолкова че чак заглушава двигателя
- cucko
- старши ентусиаст
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Re: Смяна на термостат + снимки.
За да не ви обърквам спирам да пиша!Щото моя принцип може и да е грешен!
Всеки както си реши- иначе е най-сигурно да си го провериш какъв ти го дават за двигателя!
Есентта смених моя и пишеше 88 градуса-Berh пък е италианска-така че няма как да е 80 или 92...
Проблемът беше, че почна да пада под 12 ч.-отворил се!
Като го смених със същия нямам проблем с 12 ч.
Всеки както си реши- иначе е най-сигурно да си го провериш какъв ти го дават за двигателя!
Есентта смених моя и пишеше 88 градуса-Berh пък е италианска-така че няма как да е 80 или 92...
Проблемът беше, че почна да пада под 12 ч.-отворил се!
Като го смених със същия нямам проблем с 12 ч.
- dokie
- ентусиаст
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Смяна на термостат + снимки.
Моя предния си бе Wahler 92* с щампа на BMW и стрелката си седеше 1 минута преди 12... с новия (Wahler 88* без щампа на BMW) сякаш седи съъъъъъъвсем малко по-наляво, но може и да си внушавам... това, което ме смущава е, че при 12*С външна температура за ~4км едва излезе от синята зона (не е вдигано над 4К и над 120км/ч)... досега си обяснявах, че е студено и т.н... ама със стария по-добре загряваше... няма логика знам, но вече съжалявам, че го смених... добре че си пазя стария
Пластмасов или алуминиев фланец да взема, че този сега лепения (пластмасов) не се знае колко ще изкара... в дару мисля е пластмасов...
Пластмасов или алуминиев фланец да взема, че този сега лепения (пластмасов) не се знае колко ще изкара... в дару мисля е пластмасов...
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Смяна на термостат + снимки.
Вземи си алуминиев, колега!
И аз сменях моя термостат есента и взех такъв Wahler, уж скъп, немски... а имам чувството че все е отворил-колата загрява много бавно.
И аз сменях моя термостат есента и взех такъв Wahler, уж скъп, немски... а имам чувството че все е отворил-колата загрява много бавно.
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Смяна на термостат + снимки.
dj_ennsy_1 написа:Вземи си алуминиев, колега!
И аз сменях моя термостат есента и взех такъв Wahler, уж скъп, немски... а имам чувството че все е отворил-колата загрява много бавно.
Значи да разбирам че не го препоръчвате Валер-а. Какво ще кажете за Бер?
Re: Смяна на термостат + снимки.
Shishmanov написа:dj_ennsy_1 написа:Вземи си алуминиев, колега!
И аз сменях моя термостат есента и взех такъв Wahler, уж скъп, немски... а имам чувството че все е отворил-колата загрява много бавно.
Значи да разбирам че не го препоръчвате Валер-а. Какво ще кажете за Бер?
Колега, ще ти кажем да отидеш да си купиш един термостат от БМВ и да приключиш с губенето на време. Дали на 88 или 92 е все тая. Още повече, че ако купуваш от БМВ почти сигурно е, че няма да намериш на 88 освен, ако не са ги изкупили всичките и някъде складирали.
Дали пластмасов или метален - и тук е все тая. При мен пластмасовият е изкарал 15 г., не виждам причина новият пластмасов, който сложих да не изкара още 15 г. Като вземеш алуминиев, какъв ти е карът? Че ще знаеш, че няма да можеш да го счушиш. Ама ако ръцете ти са леви, ще го изкривиш, та общо взето същата работа. Купи си и един пласмасов и приключвай с темата.
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Смяна на термостат + снимки.
За капачката не питах аз, а друг колега, но няма значение, съгласен съм с теб че е все тая дали е пластмаса или алуминий, макар че аз лично бих заложил на алуминиевия.
Колкото до термостата - всички знаем колко е важна охладителната система за нашите автомобили, а аз по скоро се учудих на колегата който написа че трябва да сложа термостат на 80 градуса. Подозирам че тогава стрелката ще стои както ми е сега - на 12 без 2-3 минути.
Колкото до термостата - всички знаем колко е важна охладителната система за нашите автомобили, а аз по скоро се учудих на колегата който написа че трябва да сложа термостат на 80 градуса. Подозирам че тогава стрелката ще стои както ми е сега - на 12 без 2-3 минути.
Re: Смяна на термостат + снимки.
Братя, от близо 5 години карам Е34 525тдс термостата ми е на 80с и стрелката за темп. на контролното табло седи на 12ч ( при загрял двигател ) и показва единствено и само темп. на водата във всеки един момент , а не на колко отваря термостата . Времето за достигане на работна темп. не зависи от това на каква темп. ще отвори термостата , защото той е затворен дотогава ( това му е работата - за да достигне двигателя оптимална работна темп. за най кратко време ). Скоростта на загряване на колата зависи от други фактори : темп. на околната среда, ако сте дали голямо предварение на ГНП и пуснали повече гориво ( на мен ми загряваше точно два пъти по-бързо ), начин на каране и др. За моя двигател дават да е 80с , за другите не знам но ме съмнява да има съществени разлики по-скоро бих се съгласил с мнението на колегата kirililiev за различните климати с цел компенсиране на големи темп. разлики . Успех на всички и благодаря .
- kemakozeE36
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Смяна на термостат + снимки.
Айде да не пускам нова тема...
Въпроса ми е следния или по-точно положението:
Паля колата, едвам загрява(нужни са и поне 6 км и то в топло време) в случай че отлепи от синьото стига до следващата черта(Първата след синята зона) и до там колкото и да карам все там седи.После обаче да речеме спирам някъде за 2-3 мин и гася колата, давам контакт преди да запаля, стрелката седи точно на средата и в момента в който запаля веднага пада на предната черта, а като отворя капака ме лъхва много яка топлина и всичко си е жежко и радиатор и парно има много яко.
Та възможно ли е да е от термостат, датчик или и двете(М50Б20 90' набор)
Въпроса ми е следния или по-точно положението:
Паля колата, едвам загрява(нужни са и поне 6 км и то в топло време) в случай че отлепи от синьото стига до следващата черта(Първата след синята зона) и до там колкото и да карам все там седи.После обаче да речеме спирам някъде за 2-3 мин и гася колата, давам контакт преди да запаля, стрелката седи точно на средата и в момента в който запаля веднага пада на предната черта, а като отворя капака ме лъхва много яка топлина и всичко си е жежко и радиатор и парно има много яко.
Та възможно ли е да е от термостат, датчик или и двете(М50Б20 90' набор)
- Alexch
- ентусиаст
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Смяна на термостат + снимки.
kemakozeE36 написа:Айде да не пускам нова тема...
Въпроса ми е следния или по-точно положението:
Паля колата, едвам загрява(нужни са и поне 6 км и то в топло време) в случай че отлепи от синьото стига до следващата черта(Първата след синята зона) и до там колкото и да карам все там седи.После обаче да речеме спирам някъде за 2-3 мин и гася колата, давам контакт преди да запаля, стрелката седи точно на средата и в момента в който запаля веднага пада на предната черта, а като отворя капака ме лъхва много яка топлина и всичко си е жежко и радиатор и парно има много яко.
Та възможно ли е да е от термостат, датчик или и двете(М50Б20 90' набор)
Почти сигурно термостата е запекъл в отворено положение и затова мотора да не може да достигне оптимална работна температура. Като спреш на място, водата спира да се охлажда от въздушните потоци и е нормално като запалиш да е обрала топлината от мотора и да показва по-висока температура. В тази връзка виж и виското дали зацепва, защото ако загрява на празен ход (минава над средата) най-вероятно и виското е за смяна.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- kemakozeE36
- Мнения: 450
- Регистриран на: 1.06.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
- Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
- Детайли за колата: Бяла и стара
Re: Смяна на термостат + снимки.
Alexch написа:kemakozeE36 написа:Айде да не пускам нова тема...
Въпроса ми е следния или по-точно положението:
Паля колата, едвам загрява(нужни са и поне 6 км и то в топло време) в случай че отлепи от синьото стига до следващата черта(Първата след синята зона) и до там колкото и да карам все там седи.После обаче да речеме спирам някъде за 2-3 мин и гася колата, давам контакт преди да запаля, стрелката седи точно на средата и в момента в който запаля веднага пада на предната черта, а като отворя капака ме лъхва много яка топлина и всичко си е жежко и радиатор и парно има много яко.
Та възможно ли е да е от термостат, датчик или и двете(М50Б20 90' набор)
Почти сигурно термостата е запекъл в отворено положение и затова мотора да не може да достигне оптимална работна температура. Като спреш на място, водата спира да се охлажда от въздушните потоци и е нормално като запалиш да е обрала топлината от мотора и да показва по-висока температура. В тази връзка виж и виското дали зацепва, защото ако загрява на празен ход (минава над средата) най-вероятно и виското е за смяна.
Виското е чистак-ново Ще видиме с новия термостат как ще е
Re: Смяна на термостат + снимки.
За мъркуча на изхода на радиатора ( тоя към термостата ) нищо не пишеш как е загрял9горещ или хладък . Щото ако е хладък добре ама ако е горещ на тея 6км значи е отворил термостата което не е нормално особено на бензинките дет е на висока темп. термостата иначе и да ти изправи стрелката на таблото не значи че двигателя е достигнал работна темп. щото е все още на около 60-70гр. тъй че следи и мъркучите при различните режими на каране , за да си направиш изводи кое кага е отворило и колко е загряло.
57 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани