Смяна на термостат + снимки.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.10.2009
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E34 520i

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от Shishmanov » 21 Апр 2010, 19:39

И аз не виждам логика да се сменя датчика затова попитах колегата да изкаже неговата гледна точка. А при мен проблема е че стрелката стои на 12 без2 минути. От това повече не мога да накарам колата да загрее дори при интензивно градско или изкачване на наклони. А при спускане на наклони дори спада до 12 без 4-5 минути.
Предполагам е или с неправилно подбран термостат, или с неработещ такъв т.е. блокирал отворен. По тази причина не искам да слагам какъвто намеря в колата т.е. с какъвто е в момента, а такъв какъвто трябва да бъде.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от zvetiko » 21 Апр 2010, 19:56

Shishmanov написа:И аз не виждам логика да се сменя датчика затова попитах колегата да изкаже неговата гледна точка. А при мен проблема е че стрелката стои на 12 без2 минути. От това повече не мога да накарам колата да загрее дори при интензивно градско или изкачване на наклони. А при спускане на наклони дори спада до 12 без 4-5 минути.
Предполагам е или с неправилно подбран термостат, или с неработещ такъв т.е. блокирал отворен. По тази причина не искам да слагам какъвто намеря в колата т.е. с какъвто е в момента, а такъв какъвто трябва да бъде.



Колега ,едва ли е толкова важно кога ще отвори ,когато е в работният диапазон на двигателя.Лично за мене е по-добре да отвори по-късно.Двигателя няма да прегрее :mhihi: но най-голямото износване е когато двигателя е студен,а когато антифриза достигне някаква температура и термостата отвори ,на маслото и двигателя като цяло му трябват още 10-15 минути за да достигнат нужните температурни параметри,затова колкото по-късно отвори термостата при подгряване на двигателя,толкова по-бързо ще се достигнат оптималните работни параметри. ;)Така ,че слагай за 88 или 92.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от kirililiev » 21 Апр 2010, 19:57

Shishmanov написа:И аз не виждам логика да се сменя датчика затова попитах колегата да изкаже неговата гледна точка. А при мен проблема е че стрелката стои на 12 без2 минути. От това повече не мога да накарам колата да загрее дори при интензивно градско или изкачване на наклони. А при спускане на наклони дори спада до 12 без 4-5 минути.
Предполагам е или с неправилно подбран термостат, или с неработещ такъв т.е. блокирал отворен. По тази причина не искам да слагам какъвто намеря в колата т.е. с какъвто е в момента, а такъв какъвто трябва да бъде.

значи си с 80 градусовия.със 88 седи на средата точно и зимата е доста по добре ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.10.2009
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E34 520i

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от Shishmanov » 21 Апр 2010, 20:26

По принцип сега е топло и колата загрява бързо, а лятото няма да съм в България и съответно колата няма да се кара, така че ще го сменя преди зимата, та явно трябва да се търси 88 градусов. Иначе виското ми работи страхотно - на студен двигател като форсирам мотора виското не се чува, а като загрее започва да свири яката, дотолкова че чак заглушава двигателя :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1688
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: E39 530d touring

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от cucko » 21 Апр 2010, 21:57

За да не ви обърквам спирам да пиша!Щото моя принцип може и да е грешен!
Всеки както си реши- иначе е най-сигурно да си го провериш какъв ти го дават за двигателя!
Есентта смених моя и пишеше 88 градуса-Berh пък е италианска-така че няма как да е 80 или 92...
Проблемът беше, че почна да пада под 12 ч.-отворил се!
Като го смених със същия нямам проблем с 12 ч.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 862
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
Мечтае да кара: Е60 М5

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от dokie » 21 Апр 2010, 23:45

Моя предния си бе Wahler 92* с щампа на BMW и стрелката си седеше 1 минута преди 12... с новия (Wahler 88* без щампа на BMW) сякаш седи съъъъъъъвсем малко по-наляво, но може и да си внушавам... това, което ме смущава е, че при 12*С външна температура за ~4км едва излезе от синята зона (не е вдигано над 4К и над 120км/ч)... досега си обяснявах, че е студено и т.н... ама със стария по-добре загряваше... няма логика знам, но вече съжалявам, че го смених... добре че си пазя стария :ranting:
Пластмасов или алуминиев фланец да взема, че този сега лепения (пластмасов) не се знае колко ще изкара... в дару мисля е пластмасов...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от Ненко Вранков » 22 Апр 2010, 7:25

Вземи си алуминиев, колега!
И аз сменях моя термостат есента и взех такъв Wahler, уж скъп, немски... а имам чувството че все е отворил-колата загрява много бавно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.10.2009
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E34 520i

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от Shishmanov » 22 Апр 2010, 10:08

dj_ennsy_1 написа:Вземи си алуминиев, колега!
И аз сменях моя термостат есента и взех такъв Wahler, уж скъп, немски... а имам чувството че все е отворил-колата загрява много бавно.


Значи да разбирам че не го препоръчвате Валер-а. Какво ще кажете за Бер?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от @2bar » 22 Апр 2010, 21:01

Shishmanov написа:
dj_ennsy_1 написа:Вземи си алуминиев, колега!
И аз сменях моя термостат есента и взех такъв Wahler, уж скъп, немски... а имам чувството че все е отворил-колата загрява много бавно.


Значи да разбирам че не го препоръчвате Валер-а. Какво ще кажете за Бер?



Колега, ще ти кажем да отидеш да си купиш един термостат от БМВ и да приключиш с губенето на време. Дали на 88 или 92 е все тая. Още повече, че ако купуваш от БМВ почти сигурно е, че няма да намериш на 88 освен, ако не са ги изкупили всичките и някъде складирали.

Дали пластмасов или метален - и тук е все тая. При мен пластмасовият е изкарал 15 г., не виждам причина новият пластмасов, който сложих да не изкара още 15 г. Като вземеш алуминиев, какъв ти е карът? Че ще знаеш, че няма да можеш да го счушиш. Ама ако ръцете ти са леви, ще го изкривиш, та общо взето същата работа. Купи си и един пласмасов и приключвай с темата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.10.2009
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: E34 520i

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от Shishmanov » 23 Апр 2010, 0:06

За капачката не питах аз, а друг колега, но няма значение, съгласен съм с теб че е все тая дали е пластмаса или алуминий, макар че аз лично бих заложил на алуминиевия.
Колкото до термостата - всички знаем колко е важна охладителната система за нашите автомобили, а аз по скоро се учудих на колегата който написа че трябва да сложа термостат на 80 градуса. Подозирам че тогава стрелката ще стои както ми е сега - на 12 без 2-3 минути.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от vladobate » 29 Май 2010, 2:40

Братя, от близо 5 години карам Е34 525тдс термостата ми е на 80с и стрелката за темп. на контролното табло седи на 12ч ( при загрял двигател ) и показва единствено и само темп. на водата във всеки един момент , а не на колко отваря термостата . Времето за достигане на работна темп. не зависи от това на каква темп. ще отвори термостата , защото той е затворен дотогава ( това му е работата - за да достигне двигателя оптимална работна темп. за най кратко време ). Скоростта на загряване на колата зависи от други фактори : темп. на околната среда, ако сте дали голямо предварение на ГНП и пуснали повече гориво ( на мен ми загряваше точно два пъти по-бързо ), начин на каране и др. За моя двигател дават да е 80с , за другите не знам но ме съмнява да има съществени разлики по-скоро бих се съгласил с мнението на колегата kirililiev за различните климати с цел компенсиране на големи темп. разлики . Успех на всички и благодаря .


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от kemakozeE36 » 03 Апр 2011, 18:29

Айде да не пускам нова тема...
Въпроса ми е следния или по-точно положението:
Паля колата, едвам загрява(нужни са и поне 6 км и то в топло време) в случай че отлепи от синьото стига до следващата черта(Първата след синята зона) и до там колкото и да карам все там седи.После обаче да речеме спирам някъде за 2-3 мин и гася колата, давам контакт преди да запаля, стрелката седи точно на средата и в момента в който запаля веднага пада на предната черта, а като отворя капака ме лъхва много яка топлина и всичко си е жежко и радиатор и парно има много яко.
Та възможно ли е да е от термостат, датчик или и двете(М50Б20 90' набор) :dunno:
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от Alexch » 04 Апр 2011, 11:05

kemakozeE36 написа:Айде да не пускам нова тема...
Въпроса ми е следния или по-точно положението:
Паля колата, едвам загрява(нужни са и поне 6 км и то в топло време) в случай че отлепи от синьото стига до следващата черта(Първата след синята зона) и до там колкото и да карам все там седи.После обаче да речеме спирам някъде за 2-3 мин и гася колата, давам контакт преди да запаля, стрелката седи точно на средата и в момента в който запаля веднага пада на предната черта, а като отворя капака ме лъхва много яка топлина и всичко си е жежко и радиатор и парно има много яко.
Та възможно ли е да е от термостат, датчик или и двете(М50Б20 90' набор) :dunno:


Почти сигурно термостата е запекъл в отворено положение и затова мотора да не може да достигне оптимална работна температура. Като спреш на място, водата спира да се охлажда от въздушните потоци и е нормално като запалиш да е обрала топлината от мотора и да показва по-висока температура. В тази връзка виж и виското дали зацепва, защото ако загрява на празен ход (минава над средата) най-вероятно и виското е за смяна.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:


Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 1.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Капак от Е32 на тавана на 34-ката
Мечтае да кара: ЗиЛ-157; АН-12
Детайли за колата: Бяла и стара

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от kemakozeE36 » 04 Апр 2011, 16:08

Alexch написа:
kemakozeE36 написа:Айде да не пускам нова тема...
Въпроса ми е следния или по-точно положението:
Паля колата, едвам загрява(нужни са и поне 6 км и то в топло време) в случай че отлепи от синьото стига до следващата черта(Първата след синята зона) и до там колкото и да карам все там седи.После обаче да речеме спирам някъде за 2-3 мин и гася колата, давам контакт преди да запаля, стрелката седи точно на средата и в момента в който запаля веднага пада на предната черта, а като отворя капака ме лъхва много яка топлина и всичко си е жежко и радиатор и парно има много яко.
Та възможно ли е да е от термостат, датчик или и двете(М50Б20 90' набор) :dunno:


Почти сигурно термостата е запекъл в отворено положение и затова мотора да не може да достигне оптимална работна температура. Като спреш на място, водата спира да се охлажда от въздушните потоци и е нормално като запалиш да е обрала топлината от мотора и да показва по-висока температура. В тази връзка виж и виското дали зацепва, защото ако загрява на празен ход (минава над средата) най-вероятно и виското е за смяна.

Виското е чистак-ново :yes: Ще видиме с новия термостат как ще е
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Смяна на термостат + снимки.

Мнение от vladobate » 04 Апр 2011, 23:51

За мъркуча на изхода на радиатора ( тоя към термостата ) нищо не пишеш как е загрял9горещ или хладък . Щото ако е хладък добре ама ако е горещ на тея 6км значи е отворил термостата което не е нормално особено на бензинките дет е на висока темп. термостата иначе и да ти изправи стрелката на таблото не значи че двигателя е достигнал работна темп. щото е все още на около 60-70гр. тъй че следи и мъркучите при различните режими на каране , за да си направиш изводи кое кага е отворило и колко е загряло.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook