ACHTUNG!! за всички с луфт.....на чистачките :)
Модератор: Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
ACHTUNG!! за всички с луфт.....на чистачките :)
ЗА ВСИЧКИ ХОРА(ПРЕДПОЛАГАМ ЦЕЛИЯ ФОРУМ) КОИТО ИМАТ ЛУФТ НА ЧИСТАЧКИТЕ,ОБЕЛЕНИ И РАЖДЯСАЛИ ГРОЗНИ РАМЕНА,ОЛЮПЕН КАПАК И ВСИЧКИ ТЕМ ПОДОБНИ
Колеги вчера разреших един проблем които ме дразнеше о6те от както си взех колата..вече четвурта година... Говоря за чистачките.Причината за гадното чукане като се прибират,олюпените рамена и доста повдигнато дясно (пасажерско) рамо което проваля естетически външния вид на колата са именно разбитите втулки .Лесно можете да го хванете като повдигнете едно от двете и го раклатите леко...
Цялата процедура изтрая цял ден ,тъй като свалянето на механизма ни отне близо 4 часа.Толкова много понеже го вадихме целия понеже мислехме че ще се развали "центровката" на механизма.Свалят се всички кори докато не видите вентилаторчето . Сглобяването отне около 40 мин. Когато тръгнете да ги сваляте спокоино можете да свалите горната щанга,която е зака4ена с шлици за моторчето и и от другия краи внимателно да я откачите (съединенията с на ябълки така че малко трудничко влизат и излизат) както и самото мототче от трите болта ,от механизма,заедно с фиксиращата планка.Немисля че ще ви отнеме повече от 2 часа.
Самите втулки са направени от МЕТАЛОКЕРАМИКА .И двете се бяха изляли ужасно.Лявата (шофьорската) е от три части -една дистанционна втилка и по една от двата края, а другата мисля от една.Ще го хванете лесно.Съжалявам че не можах да направа подробни снимки около монтажа и демонтажа както и да ви дам точни размери на втулките за което съжалявам понеже бях толкова ентусиазиран аии лошото време ни караше да бързам,но опитен с опитен и технически грамотен човек стругар,фрезист и т.н. заедно ще се справите.Самите втулки по случаиност се сети иначе не виждах изход ги взехме от втилки за СТАРТЕР.В магазини за авточасти има доста голям асортимент от такива калибровани ,направени,абе готови.Даже на пасажерското рамо пасна веднага.С внимателно взети размери и подбиране и минимална обработка ще ги намерите.
Направихме всичко това както беше на части механизма го сглобихме на самата кола-цял е почти невъзможно да го вкарате.Пмнете всяка една стъпка,всяко едно болтче при разглобяването.Сглобихме го за около 40 мин.Преди няколко месеца се прежалих и си купих от ДАРУ чисто нови рамена и смених веднага напасвах както трябва да бъдат.Вярно доста пари се изръсих за тях ии ако се бяха ожулили и те щях да се метна от някои виедукт на Витиня сигурно.Ностана
супер.Невероятно.Всичко си доиде на мястото както от завода.Линията стана перфекта.След като монтирах и самите чистачки и прибрах чистят изключително леко и приятно без какъвто и да е звук.Даже и по добре,имам чувството че пружините на рамента с годините се уморяват и не притискат така добре чистачките за стъклото,което е една от причините да пескачат ,скържат тем подобни.С новите определено има голям ефект и съветва всички които ще правят тази процедура ако имат възможност да отеделят пари и да си сменят рамента ,ще остана очаровани от ефекта.
Колеги съжалявам с дългия и толкова професионално написан роман,но мисля че бях доста подробен.Ако някои от модерторите прецени може да я постегне малко и да я сложи към някоя ВАЖНА ТЕМА - аз поне смятам че е такава.
Колеги вчера разреших един проблем които ме дразнеше о6те от както си взех колата..вече четвурта година... Говоря за чистачките.Причината за гадното чукане като се прибират,олюпените рамена и доста повдигнато дясно (пасажерско) рамо което проваля естетически външния вид на колата са именно разбитите втулки .Лесно можете да го хванете като повдигнете едно от двете и го раклатите леко...
Цялата процедура изтрая цял ден ,тъй като свалянето на механизма ни отне близо 4 часа.Толкова много понеже го вадихме целия понеже мислехме че ще се развали "центровката" на механизма.Свалят се всички кори докато не видите вентилаторчето . Сглобяването отне около 40 мин. Когато тръгнете да ги сваляте спокоино можете да свалите горната щанга,която е зака4ена с шлици за моторчето и и от другия краи внимателно да я откачите (съединенията с на ябълки така че малко трудничко влизат и излизат) както и самото мототче от трите болта ,от механизма,заедно с фиксиращата планка.Немисля че ще ви отнеме повече от 2 часа.
Самите втулки са направени от МЕТАЛОКЕРАМИКА .И двете се бяха изляли ужасно.Лявата (шофьорската) е от три части -една дистанционна втилка и по една от двата края, а другата мисля от една.Ще го хванете лесно.Съжалявам че не можах да направа подробни снимки около монтажа и демонтажа както и да ви дам точни размери на втулките за което съжалявам понеже бях толкова ентусиазиран аии лошото време ни караше да бързам,но опитен с опитен и технически грамотен човек стругар,фрезист и т.н. заедно ще се справите.Самите втулки по случаиност се сети иначе не виждах изход ги взехме от втилки за СТАРТЕР.В магазини за авточасти има доста голям асортимент от такива калибровани ,направени,абе готови.Даже на пасажерското рамо пасна веднага.С внимателно взети размери и подбиране и минимална обработка ще ги намерите.
Направихме всичко това както беше на части механизма го сглобихме на самата кола-цял е почти невъзможно да го вкарате.Пмнете всяка една стъпка,всяко едно болтче при разглобяването.Сглобихме го за около 40 мин.Преди няколко месеца се прежалих и си купих от ДАРУ чисто нови рамена и смених веднага напасвах както трябва да бъдат.Вярно доста пари се изръсих за тях ии ако се бяха ожулили и те щях да се метна от някои виедукт на Витиня сигурно.Ностана
супер.Невероятно.Всичко си доиде на мястото както от завода.Линията стана перфекта.След като монтирах и самите чистачки и прибрах чистят изключително леко и приятно без какъвто и да е звук.Даже и по добре,имам чувството че пружините на рамента с годините се уморяват и не притискат така добре чистачките за стъклото,което е една от причините да пескачат ,скържат тем подобни.С новите определено има голям ефект и съветва всички които ще правят тази процедура ако имат възможност да отеделят пари и да си сменят рамента ,ще остана очаровани от ефекта.
Колеги съжалявам с дългия и толкова професионално написан роман,но мисля че бях доста подробен.Ако някои от модерторите прецени може да я постегне малко и да я сложи към някоя ВАЖНА ТЕМА - аз поне смятам че е такава.

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Re: ACHTUNG!! за всички с луфт.....на чистачките :)
Зравей колега.
Тази процедура по смяна на втулките е направена
, но дясната ос е достатъчно изядена и остана малък луфт, но разликата е огромна с новите втулки правени по нужния размер и 1 ябълковиден болт за щангата която свързва моторчето и работния механизъм. Работата на чистачките се промени драстично.
Надявам се останалите колеги да са доволни от описаната процедура която си извършил.(
Поздрави.

Тази процедура по смяна на втулките е направена


Надявам се останалите колеги да са доволни от описаната процедура която си извършил.(
Поздрави.



- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
Re: ACHTUNG!! за всички с луфт.....на чистачките :)



4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани