ТДС - от А до Я

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

ТДС - от А до Я

Мнение от Vlados » 22 Мар 2009, 21:27

Тази тема е съвместно творение на всички почитатели на двигателя М51 на БМВ. Идеята е да се събере всичко свързано с двигателите на модела на Е34 - 525 tds на едно място, за да е достъпно за всички. Използвани са мнения и съвети от всички теми, свързани с този вид двигатели. Темата ще се допълва, за да има на едно място, всичко от което се нуждае всеки бъдещ, настоящ и бивш почитател на ТДС.

1. ПРЕДСТОИ ВИ ПОКУПКА НА TDS (или това, което трябва да гледате, преди да си купите tds):
1.1 Студено палене - ако не запали от раз, най-вероятно подгревните свещи са изгорели (смяна - около 120 лв.)
1.2 След запалване на колата, тя трябва да работи равномерно и меко, без да тресе. Изчакайте да загрее - стрелката на температурата на водата трябва да застане на 12 ч. (т.е. точно в средата на датчика). От запалването до този момент следете работата на двигателя - не трябва да тресе. Твърдата работа на двигателя може да означава износена ангренажна верига (смяна - около 250 лв.) - за да се "маскира" този проблем се дава предварение на ГНП-то. (Ако разбирате, погледнете ГНП-то дали има още ход, да се завърти към двигателя). Ако тресе, има няколко причини, като най-лошата е проблем с ГНП-то (смяна - около 700 лв.)
1.3 След като колата е загряла, изгасете я. Почакайте 10 мин. и я запалете отново. Трябва да запали веднага. Ако върти няколко секунди, преди да запали, най-вероятно е разтегната ангренажната верига (смяна - около 250 лв.). Ако не запали веднага, а преди това е работила твърдо и помпата е завъртяна максимално към мотора, бягайте от нея.
1.4 След като колата е загряла, пипнете маркучите (водните съединения) - не трябва да са твърди като камък. Стиснете единия от дебелите маркучи и помолете някой да изгаси колата - не трябва да се усеща "бълбукане" на ръката.
1.5 Ако имате възможност да тествате колата, преди да потеглите погледнете нивото на охладителната течност и запомнете до къде е. След като покарате (колкото може повече), погледнете отново нивото - ако нивото е по-ниско и не се виждат никъде течове, а същевременно маркучите са твърди, в най-добрия случай ще сменяте гарнитура на главата (смяна - около 250 лв.) В най-лошия случай ще сменяте глава (смяна - много лв.)
1.6 Закарайте колата да премерят компресията (важи за всички коли)
1.7 Ако имате възможност, направете диагностика за другите модули и да видиш какви грешки ще се покажат... могат да ви ориентират какво е ставало с колата.
1.8 Спрете колата под наклон - предницата да е на високо. След около час я запалете. Ако има до 10-тина литра нафта в нея и запали е добре. Иначе има проблем с помпата в резервоара или възвратния клапан.
1.9 Като запалите колата, прегледайте таблото - не трябва да светят лампи по него. Преди да запалите обаче, като дадете на контакт, лампите трябва да светят. Ако не свети някоя е възможно да има изгоряла нарочно крушка, за да се маскира някой проблем.
1.10 Докато колата работи, помолете някой да я „изфорсира” и гледайте ауспуха – пушека трябва да е черен. Ако излиза бял пушек, в най-добрия случай ще сменяте гарнитура на главата, а в най-лошия – самата глава (означава вода в цилиндрите или в нафтата). Ако пушека е сив – най-вероятно има проблем с дюзите.
1.11 Погледнете оста на турбината - не трябва да има голям луфт.
1.12 Като запалите колата, "навивате" пълен ляв и пълен десен волан и задържате на всяка позиция по 30-тина секунди, двигателя ще промени звука, но не трябва да има менене на оборотите тип "ръм...ръм...ръм". Ако "ръмка" има износена "плочка" или ГНП-то е много силно замърсено.
1.13 Вземете едно стъкълце (огледалце) и един памучен парцал (памук), извадете щеката на маслото, капнете от нея малко масло на стъклото и с парцалчето (памука) разтъркай. Ако се надраска стъклото (огледалото), значи в маслото има добавка.
1.14 Докато работи двигателя, извадете щеката на маслото и вижте дали хвърля масло, ако хвърля е възможен проблем с някое бутало или сегмент.
1.15 Обърнете внимание на съединителя и маховика. Опънете ръчната спирачка, включете на скорост и отпуснете леко педала на съединителя така, че да се „лашка” колата - не трябва да има никакво тропане, пукане, тракане, стържене и т.н. Трябва да падат оборотите, но не трябва да има никакви допълнителни шумове. По този начин може да се провери дали има проблем и с тампони на заден мост. Педалът на съединителя трябва да не е твърд и да е плавен, да не отделя много високо (по принцип твърдия педал е признак за износен съединител).
1.16 Погледнете как стоят задните гуми - ако са разкрачени върху земната повърхност означава, че са за смяна тампоните на задния мост, което води до неравномерно износване на гумите.

2. ВЕЧЕ СТЕ СИ КУПИЛИ TDS (или обслужването, което трябва да извършите, за да ви е мирна главата)
2.1 Сменете маслото, масления филтър, горивния филтър и въздушния филтър (като при всяка новозакупена кола)
2.2 Силно препоръчително е да смените термостата, водната помпа (задължително с метална турбина) и охладителната течност (антифриза). Карайте целогодишно с антифриз (червеният се препоръчва за двигатели с алуминиев блок). След като налеете антифриза, обезвъздушете много добре системата.
2.3 Проверете виско-съединителят – при загряла кола, като я „изфорсирате”, трябва да се чува „свистене” като от турбина. Друг начин е като опрете навит на руло вестник в перката – ако спре лесно, значи виското не зацепва (ново оригинално – около 200 лв.).

3. КАКВО ТРЯБВА ДА "СЛЕДИТЕ" НА TDS (за да ви е мирна главата)
3.1 Температурата на водата, трябва да стои винаги на 12 ч. (т.е. в средата на датчика). Ако започне да „играе” по време на движение, незабавно потърсете причината за проблема. Възможни причини:
- При спускане по инерция, стрелката отива към „синьото”, а на равно и по баир се връща на 12 ч. – най-вероятната причина е повреден термостат, който не се затваря.
- При продължително каране с високи обороти, изкачване на баир или каране в задръстване, ако стрелката мръдне в дясно, т.е. към червеното, спрете и оставете колата да поработи малко на място, но не я гасете веднага. При всички случаи имате проблем. Възможни причини има много – блокирал затворен термостат, счупена перка на водна помпа, неработещо виско, запушен воден радиатор и т.н. При всички случаи потърсете възможно най-бързо причината.
3.2 Следете нивото на охладителна течност (антифриз) – ако започне да губи течност, проверете хубаво за течове – и при студена и при топла кола. Ако не се виждат такива, помолете някой да „изфорсира” колата и вижте дали от ауспуха не излиза бял пушек. Ако излиза означава, че в цилиндрите или в нафтата влиза вода. Проблема може да идва от гарнитурата на главата, но може и да означава, че тя е спукана.
3.3 Правете профилактика на охладителната система всяка година – от нея основно зависи живота на двигателя.
- Свалете и измийте на водоструйка водния радиатор – всичко от ребрата на му трябва да се махне. На водоструйка, измийте и радиатора на климатика – по него също се събират боклуци.
- Свалете и почистете интеколера – отвън със сгъстен въздух, отвътре с нафта или бензин.
- Ако не сте изолирали АГР-клапана – свалете го и го почистете, както и колекторите – обикновено в тях се събира масло от турбината и интерколера.
- Почистете МАП-сензора и най-добре сменете маркуча, който от него отива до колекторите.
Подробности в темата „Профилактика на ТДС”

4. НАЙ-РАЗПРОСТРАНЕНИ НЕИЗПРАВНОСТИ И НАЙ-ВЪЗМОЖНИТЕ ПРИЧИНИ ЗА ТЯХ:
4.1 Не пали топла – разтегната ангренажна верига.
4.2 Няма мощност – запушен МАП-сензор или маркуча към него,(при загуба на мощност в ниските обороти - реглаж на ГНП и пускане на малко повече нафта от плочката)
4.3 „Претриса” студена – проблем с дюзите или ГНП
4.4 „Претриса” топла – проблем с ГНП
4.5 Трудно палене при температури под 10 градуса – изгорели подгревни свещи
4.6 Твърди маркучи на водните съединения, придружени с бял пушек от ауспуха – „изпуснала” гарнитура на главата или пукнатини по главата.
4.7 Гаснене на колата на място, в движение или невъзможност да запали, когато е под наклон при наличие на нафта в резервоара около или под 10 л. – проблем с горивната помпа в резервоара.
4.8 Студен долен маркуч (към термостата), студена долна дясна част на радиатора - не отваря добре термостата, възможно е и запушване на радиатора. Обикновено е придружено с леко отклонение на стрелката на водата в дясно при натоварване на двигателя.

Това са някои от най-важните теми, свързани с ТДС:
Профилактика
Високи обороти
За дюзите
Монтаж на електрическа перка за охлаждане
Ремонт на ГНП
Регулиране на ГНП
За АGR клапана
Висок разход на ТДС
Как двигателя да работи по-добре
Колата гасне при малко нафта в резервоара
Водна помпа за ТДС - изберете правилната!

Теми за проблеми и техните решения:
Охладителна система - аномалии
Теч от ГНП
Тресене на ниски обороти
Губи мощност след профилактика

П.С. Темата предстои да се допълва със сериозна информация. Моля да пишете конкретни предложения за допълване, без никакъв спам. Който не харесва ТДС-а и няма сериозни предложения или информация, моля да отмине темата без коментари.
Последна промяна Vlados на 12 Апр 2009, 20:01, променена общо 6 пъти
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 22 Мар 2009, 21:34

Колеги, моля ви да НЕ пишете в тази тема (всеки спам ще бъде изтрит, както и всяко покланящо се човече ще бъде ликвидирано). Бих я заключил веднага, но има неща за добавяне в идните дни.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 26 Мар 2009, 15:24

Postman написа:Колеги, моля ви да НЕ пишете в тази тема (всеки спам ще бъде изтрит, както и всяко покланящо се човече ще бъде ликвидирано). Бих я заключил веднага, но има неща за добавяне в идните дни.


Абсолютно в унисон с Постман и аз апелирам в тази тема никой да не пуска каквито и да било мнения :!: Голямата част от темите във форума са свързани с проблеми по М51 двигател за които е писано до безкрайност , затова ви умолявам да четете темата за всеки един проблем преди да пуснете нова тема :help: За специфични въпроси се обръщайте на лични съобщения към ivan., zvetiko и dinozab

Благодаря за разбирането предварително :yes:


Георги Пенчев
Изображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 30 Мар 2009, 17:33

Макър,че колегата Владос изпрати(преди да създаде темата) събраната в едно информация за тдс ,за корекций и след това да се ''публикува'',от толкова много информация и положен труд,не се сетих за нищо.Той ни предостави подредена тема ,така че да може ученик да се ''оправи'' с тдс....препрочитах я много пъти....търсейки пропуски и ми дойде на ум един пренебрегван, но много важен елемент от охлаждащата с-ма , а именно капачката на разширителния съд.За мене нейното правилно функциониране е не по-малко важно от това на термостата,
направих си труда и извадих от програмата подходящата капачка за подходящия мотор,монтирани в е34
За пример давам тдс(върху него)имам повече наблюдения-при поставяне на капачка работеща на 2.0 бара мотора почна на надува маркучите повече от нормално,след смяната и с каталожна(1.4 бара)всичко си дойде на място........
Капачки за мотори,изпускащи налягънето от с-мата след 1.4бар:(надписа върху самата капачка е 140)
-518(м40);
-520(м20);
-524тд(м21);
-525(м20);
-525 тд и тдс(м51);
Капачки за мотори,изпускащи налягънето от с-мата след 2.0 бар:(Надписа върху самата капачка е 200)
-518(М43);
-520(М50);
-525(М50);
-530(М30),(М60);
-535(М30):
-540(М60);
М5 3,6 И 3.8(S38);
Извинявам се на модераторите и на автора на темата,но не знам къде да го прикрепя-за тдс,затова ви моля това мнение да бъде изтрито,след като бъде добавена информацията отговаряща на темата.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 20 Апр 2009, 14:53

Основни проблеми на мотора(тдс):
Минуси:
-1во -умна дюза;нова част=300лв,сменяемост 15 години;15лв за мене са достатъчни.
-2-р-плочка на гнп;=нова част 800лв(стара част

-3то -топъл старт;Причина-вериги;Сменяемост 200 000км=120лв;
-4то(много спорно)-пукане на глави;в повечето случаи ,главите им са заварени извън бг и тук идват проблемите-разход максимално 500лв.
Практични решения на минусите;
-1во-
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=126405
;
2-ро-в 50% от случаите:полиране на пластините на четеца;
Най -големия проблем е физиономията на майсторите-или ''ЦЪ,ЦЪ,ЦЪ-ЛОшО''
Mестоположение на някой части:
-възвратен клапан на гнп
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... _diesel-2/
номер 27;
-реле на гнп,бушон и реле за подгреващите свещи-всичко това е в кутията с компютрите(от дясно);
Последна промяна ivan. на 27 Апр 2009, 17:46, променена общо 1 път

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 05 Май 2009, 0:50

Тресене след почистване на плочката на ГНП

За да не пускам нова тема, ще напиша с две думи за проблема и решението:
Преди около месец с ivan. (по-точно само той) правихме профилактика на плочката на ГНП на моята кола. Плочката беше свалена и почистена няколко пъти с контактен спрей и масло при което видимо бяха отстранени много боклуци и нагар. След това поставена на място и регулирана от ivan.
След тази процедура се появи следния проблем: Колата започна да тресе (направо си се клатеше). Това се получаваше както и при студен двигател, така и при топъл (общо взето, когато си поиска).
След конферентна връзка между мен, ivan. и dinozab, последния предложи като първи вариант да сложа масло за автоматични скорости в нафтата, като най-бърз и евтин вариант, преди да се пристъпва към следващите възможни, тъй като е възможно след почистването на плочката да няма достатъчно мазане. След като сипах 1 л. АТФ масло (Манолло) на колата й трябваха около 50 м. движение, за да се укроти и досега (вече една седмица) е забравила какво значи тресене.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 20 Юни 2009, 8:53

1.3 След като колата е загряла, изгасете я. Почакайте 10 мин. и я запалете отново. Трябва да запали веднага. Ако върти няколко секунди, преди да запали, най-вероятно е разтегната ангренажната верига (смяна - около 250 лв.). Ако не запали веднага, а преди това е работила твърдо и помпата е завъртяна максимално към мотора, бягайте от нея.


Както колегата казва,в този случай най-вероятно веригите са за смяна и е хубаво да знаете какво ви очаква-труд около 200-300лв.+части(2 вериги,2 плъзгача,1 обтегач,3 зъбни колела) за 400-600лева.Колата може да не пали топла и от износена роторна плочка и ролки на ГНП-трябва да сте готови да се разделите с поне 500лв. за да решите проблема.

1.10 Докато колата работи, помолете някой да я „изфорсира” и гледайте ауспуха – пушека трябва да е черен. Ако излиза бял пушек, в най-добрия случай ще сменяте гарнитура на главата, а в най-лошия – самата глава (означава вода в цилиндрите или в нафтата). Ако пушека е сив – най-вероятно има проблем с дюзите.


Само да добавя-при форсиране пушека трябва да е черен в продължене на около 10 секунди след ,което трябва да се изчисти.Ако продължава да е черен и след това ви очаква някакъв ремонт.Ако е черен с мирис на масло,приключвайте с тази кола.

1.12 Като запалите колата, "навивате" пълен ляв и пълен десен волан и задържате на всяка позиция по 30-тина секунди, двигателя ще промени звука, но не трябва да има менене на оборотите тип "ръм...ръм...ръм". Ако "ръмка" има износена "плочка" или ГНП-то е много силно замърсено.


Двигателя ,може да мени оборотите и без навиване на волана.И тук нещата имат парично изражение-нова плочка за ГНП за около 800лв. или стара на риск-може и тя да е износена,може DDE да не я разпознае.

1.14 Докато работи двигателя, извадете щеката на маслото и вижте дали хвърля масло, ако хвърля е възможен проблем с някое бутало или сегмент.


Тази проверка е хубаво да се направи и при първоначалното пускане,на студен двигател.

1.15 Обърнете внимание на съединителя и маховика. Опънете ръчната спирачка, включете на скорост и отпуснете леко педала на съединителя така, че да се „лашка” колата - не трябва да има никакво тропане, пукане, тракане, стържене и т.н. Трябва да падат оборотите, но не трябва да има никакви допълнителни шумове. По този начин може да се провери дали има проблем и с тампони на заден мост. Педалът на съединителя трябва да не е твърд и да е плавен, да не отделя много високо (по принцип твърдия педал е признак за износен съединител).


Да допълня проверката- опирате предните гуми на бордюр или вдигате ръчната спирачка,ако работи добре,натискате педала на съединителя,включвате на трета скорост и почвате да давате газ,като едновременно с това отпускате съединителя-ако двигателя изгасне всичко е наред,ако почне да превърта си приготвяте около 400лв.

1.17 Погледнето маслото върху пръчката-трябва да е катранено черно,дори да са ви казали ,че е сменено преди 500км.Ако е с млечнобял цвят ,ако има подобен налеп по капачката за сипване на масло,приключвайте с тази кола-има смесване на маслото с антифриз.
Последна промяна zvetiko на 20 Юни 2009, 16:13, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 20 Юни 2009, 9:29

Vlados написа:Тресене след почистване на плочката на ГНП

За да не пускам нова тема, ще напиша с две думи за проблема и решението:
Преди около месец с ivan. (по-точно само той) правихме профилактика на плочката на ГНП на моята кола. Плочката беше свалена и почистена няколко пъти с контактен спрей и масло при което видимо бяха отстранени много боклуци и нагар. След това поставена на място и регулирана от ivan.
След тази процедура се появи следния проблем: Колата започна да тресе (направо си се клатеше). Това се получаваше както и при студен двигател, така и при топъл (общо взето, когато си поиска).
След конферентна връзка между мен, ivan. и dinozab, последния предложи като първи вариант да сложа масло за автоматични скорости в нафтата, като най-бърз и евтин вариант, преди да се пристъпва към следващите възможни, тъй като е възможно след почистването на плочката да няма достатъчно мазане. След като сипах 1 л. АТФ масло (Манолло) на колата й трябваха около 50 м. движение, за да се укроти и досега (вече една седмица) е забравила какво значи тресене.


Лично аз не съм го правил,но съм чувал от стари дизелджии ,че е хубаво от време на време да се сипва двутактово масло в нафтата-0.5L на 40L нафта.Двигателят ставал тих,помпата се смазвала.Не разбирам защо колегите са решили да сложат ATF масло-по-добре е да се сложи безпепелно двутактово масло.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: ТДС - от А до Я

Мнение от predel » 21 Яну 2010, 0:36

СМЯНА НА ПОДГРЯВАЩИ СВЕЩИ
ТУЙ ОТ МЕН, КОЙТО МУ СЕ ВИЖДА СМЕШНО - ДА СЕ СМЕЕ, НО НА КОЙТО МУ ТРЯБВА ДА ЗНАЕ, ЧЕ Е ИЗПИТАНО И РАБОТИ....

Подгреваш я преди да я нападаш,..до работна температура,...махаш буксите,...наливаш коресилин в дупките и бегаш да не ти люти на очите!

След 3 минути ги почваш с вложка ШЕСТОСТЕН,..не дванайсетостен,..дълбока и арна!

Ще тръгнат,..некои лесно,..некои със скърцане като на стара панта ръждясала!
Тези дето скърцат,..НЕМА да ги отпускаш,...ни за миг,...въртиш на РАЗВИВАНЕ,...и никво на обратно,..ни стъпка,..нека си скърца,па дори ида те заболи сърцето!
Като изкараш до края резбата,...пак наливаш с коресилин дупката,...и па бегаш да пушиш!

След това ги фаташ с едни клещаци и с въртеливо-издърпващо движение-право у на комшията двора!

Като ги извадиш всичките,..иди да обядваш,....

После връткаш на стартер 10 оборота,да изгониш дявола от дупката,...обмазваш резбите на новите свещи с медна,алуминиева или неспичаща смазка,...и ги намушкваш една по-една!

Нема да стягаш зверски,...полечка,..като опре конуса,..и натегаш леко,...нема да се развият,не бой се!

Успех!
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: ТДС - от А до Я

Мнение от ivan. » 17 Юни 2010, 21:25

''Специфични'' центровки на М51............
Всичко написано по-надолу от мен е в следствие на експерименти и минимална литература :oops:
Приемаме,че персона ,собственик на тоя модел е фен и плаща като поп на безбожните сервизи,те от друга страна прибират пари,вършат нещо ...........ама не до край :idea: т.е. имаме перфектно обслужен тдс на 400 000км.
Режимите на работа на тоя мотор рядко издават симптоми на проблем.(защо ли само в бг форума става това)
Разход-за мен(и не само) е абсолутно относително понятие,за което е по добре да не говорим :yes:
Аз го определям като ''карбураторен бензинов'' с капризна електроника-това е толкова объркващо ,колкото целия мотор,просто комбинаций(без софтуерна намеса) са огромни и мотора реагира моментално---------бмв няма такъв дизел вече.
Хайде да почна по същество:
Колата на ''нашият човек'' е на 400 000;
сменил е вериги;
центровал гнп с комп :twisted: :evil: :twisted: ;
утре има голям разход -що е то?
отговор:
-то е необран луфт на разпределителния вал в края на такт-а на 1-ви и началото на 6-ти :idea: Бмв го пишат във всеки мануал ,а дори в официалните им сервизи не го спазват :dunno:
извод:
-20 000 км след смяна на агренаж ,просто се сваля капака на главата ,охлабвате зъбчатката ,хващате едно клуче с н 27(по спомен) ,впервате поглед в повдигачите,въртите на аванс ,докато не ''посегнете'' на 6-ти............дори да сме прекалили -връщаме назад(това грам да не ви притеснява,защото коленовия вал не знае за какво става въпрос-преностно)и така-продължаваме,,,,,,,,,,след доста колебания стягаме зъбчатката на разпределитела.........................след всичко това извършено аз си залагам главата ,че разхода ня всеки тдс е кило ''ракия;; :mhihi: надолу :yes:
Ама преди това сме си мислели,че сме главни герои в ''междузвездни войни'' и караме некви били там бмв-та били и горящи дизели и сме били на некой с издухан софтуер да ни прави центровката..............:
-диагностиката прави комбинация между положение на иглата на умната дуза и главата на гнп.............малии големо нещо давало ни некви цифри,а ние се кефим еееееееееее колата е съвместима с комп. :oops: ..............
и всеки казва аааааааааааа Не само диагностика :dunno:
Изображение
by ''kompleksa''

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 5.12.2018
Пол: Мъж

Re: ТДС - от А до Я

Мнение от p010203 » 07 Мар 2019, 22:47

Здравейте имам много странен проблем на м41д17 малкия тдс чува се странен звук след 4000 оборота,никой не може да ми даде надежда всеки казва идея нямам какво може да е. Та може да не е мястото тук да питам но и не намирам подобна тема :help:

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook