Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от ACCELERATOR » 25 Ное 2012, 20:13

ще сложа отделна ел. перка зад радиатора за всеки случай. Повече ме притеснява обаче къде да сложа термодатчика. Дали на М50 има такова място, както на М51? Затова попитах дали не може да се ползва вече поставения датчик, който включва перката на климатика, като се смени с такъв, който вкл. по-рано, и е с 2 степени?


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от ivan. » 25 Ное 2012, 21:43

:roll:
на м50 може да го сложиш на радиатора
Изображение
by ''kompleksa''

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 30.01.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от ACCELERATOR » 25 Ное 2012, 22:03

ivan. написа::roll:
на м50 може да го сложиш на радиатора

къде? Има ли си предвидено място, или трябва да се дупчи?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от jogr » 19 Сеп 2015, 13:40

Замина си виското, та реших и аз да променя малко концепцията с монтаж на ел перка... Всичко е монтирано, системата работи прекрасно, но имам едно питане - датчика монтиран на главата е FAE 36050, който е в границите 87-82гр., при това положение перката веднъж тръгнала няма спиране :) Има вариант за друг датчик FAE 36010, който е от 95-92гр. (пише, че се слагал на 524тд). Как мислите дали не е по добрият вариант това. Перката си е оригинална за е34 климатична, работи само на 2-ра степен (250w).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от ивчо » 19 Сеп 2015, 14:18

Как може вместо ново виско за 50-60-70-100 лв, да се занимавате с ел глупости ...
И само един hint ще дам на всички тунек майстори псевдо-ел перки lover - датчик се слага на "главата" на двигателя, не на самият радиатор ;)
Пак си помислете що е виско и как работи, и как работи ел перката ...
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от vladobate » 19 Сеп 2015, 16:46

ивчо написа:Как може вместо ново виско за 50-60-70-100 лв, да се занимавате с ел глупости ...
И само един hint ще дам на всички тунек майстори псевдо-ел перки lover - датчик се слага на "главата" на двигателя, не на самият радиатор ;)
Пак си помислете що е виско и как работи, и как работи ел перката ...

Нищо не ти разбрах нито се обоснова що си против ел. перки кат повечето коли вече са с такива . И датчик на главата си има не му е необходим друг , слага се втори на по-ниска темп. да пуска по-рано перката и то примерно в горната част на радиатора ( що да не , питам Бате Ивчо :D ) . Аз съм правил на малкия тдс с два датчика преди и след радиатора и си бачкаше доволно на двете степени , този на главата си пускаше втората климатична перка в краен случай и така. Друг е въпроса колко е ефективна тази перка , зависи от режимите в които се кара колата . За зимата и по-хладничкото е супер , в жегите големи лятото си бачка доста често , тъй че въпрос на избор .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от jogr » 19 Сеп 2015, 21:16

Любимия ми форум... Хахаха. Обсъждаш конкретно нещо и те хранят все едно си спал с Дева Мария! Ще започна от това, че виско за тдс, изключваме умопомрачителните цени за орррргинално, си е скъпичко - 240лв. Закс примерно. Не че съм за двеста лева :) Тия марки Ава, Мейле и т.н. марси, ама не мерси. Второ никъде не съм обяснявал къде са монтирани датчици, кабели и къде съм си проснал чорапите! Идеята е човек ако има някакво желание да си монтира ел. перка, респективно следва първият пост от темата би се сблъскал с моя проблем... Ще го кажа така: Да речем, че съм псевдо майстор и съм си сложил датчика там където трябва (на главата, максимално близо до термостата - даже място си има), според вас кой от двата датчика е по подходящ. Аз съм сложил първият, но като гледам перката постоянно върти, дори на място си прави 88гр. и си седи там без да пада!?

П.С. Знам че темата е много ст ара, авторът предполагам отдавна е спрял да пише, просто в първия пост казва, че датчика е на 95гр., а после се дава номер по FAE36050, който реално е на 87гр?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1595
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от Jordana » 20 Сеп 2015, 7:40

А има ли вариант тая перка от климатик да не е достатъчна да охлади мотора ,и проблема да не е в датчика ?
Още преди 7-8 години съм я направил тая конверсия , голям радиатор от м52б28 , перка за радиатор /не климатична/ във оригиналния дифузьор на виското , виското е махнато .Датчика е на изхода на главата преди парното .
Перката включва когато е на място за 1-2 минути съвсем както си трябва за през летните жеги - зимата изключително рядко , в движение също изключително рядко .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от ивчо » 20 Сеп 2015, 10:23

vladobate написа:Нищо не ти разбрах нито се обоснова що си против ел. перки кат повечето коли вече са с такива . И датчик на главата си има не му е необходим друг , слага се втори на по-ниска темп. да пуска по-рано перката и то примерно в горната част на радиатора ( що да не , питам Бате Ивчо :D )


Повечето коли, освен ел перка, имат цяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяяял модул чиято грижа е оптималното охлаждане !!!
И още един hint ще дам за "повечето" коли - "степени" на които работи перката са доста повече от 2 ... Мерцедес да речем има цели 10 !
Нали се сещаш откъде са гледали че да е толкова плавна работата ... Със сигурност не е от вкл/изкл положение !
Пак ще кажа - виското е в пъти по-добро от разни кабели !!! В пъти ! :bchug:

jogr написа:Любимия ми форум... Хахаха. Обсъждаш конкретно нещо и те хранят все едно си спал с Дева Мария! Ще започна от това, че виско за тдс, изключваме умопомрачителните цени за орррргинално, си е скъпичко - 240лв. Закс примерно. Не че съм за двеста лева :) Тия марки Ава, Мейле и т.н. марси, ама не мерси.

Хммм, искаш да кажеш тогава че караш с оем накладки, оем масло, оем дискове, оем филтри ?????
Крушките на фаровете сигурно и те са оем-ски ????? :mhihi:
Само на това ми отговори и приключвам да те разпитвам ;)
Като въпросът е рИторичен ...
Стегни се и не се занимавай с глупости ..
БМВ са знаели за ел. перките още преди да ги слагат по колите !
Ако не може да си намери отстъпка за част - питай ! Затова е този форум - за да си помагаме !
Ясно ми е че колкото и да смъквам цените, все е около 100 лв да речем - което са си 50+ л нафта !
Но просто аз никога повече не бих обърнал внимание как някой ми обяснява, че плавната работа на виското е по-лоша от тази на вкл/изкл ел перка ...
Ако ще го правиш - го прави като новите ел перки ! Там копират плавната работа на виското !!! :bchug:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1595
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от Jordana » 20 Сеп 2015, 10:50

И кое му е предимството на виското че не разбрах ?
Тъпото виско освен че дърпа 1-2 кс не охлажда оптимално мотора .Зимата за какво работи ? За дедовия да му духа .
С ел перка мотора влиза много по бързо в режим , а има и още един важен момент който никой не отчита .Виското има определени часове работа като започва да се скапва също плавно и постепенно :mhihi:
В един момент държи мотора на "ръба" да не прегрее и при всяко спиране на такъв двигател достигнал това "оптимално" положение с виско се получава изкипяваен на водата в радиатора докато с ел перка не може да се случи такова нещо .Перката работи и при загасен двигател .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от jogr » 20 Сеп 2015, 12:16

Jordana написа:А има ли вариант тая перка от климатик да не е достатъчна да охлади мотора ,и проблема да не е в датчика ?
Още преди 7-8 години съм я направил тая конверсия , голям радиатор от м52б28 , перка за радиатор /не климатична/ във оригиналния дифузьор на виското , виското е махнато .Датчика е на изхода на главата преди парното .
Перката включва когато е на място за 1-2 минути съвсем както си трябва за през летните жеги - зимата изключително рядко , в движение също изключително рядко .


Датчика на какви градуси ти е? Няма ли някой с тдс да каже на колко градуса датчик е сложил... Каква трябва да е работната темп. на този мотор (мисля 86-87гр. на празен ход?)? Перката не е проблем, пробвал съм я само на първа степен, после само на втора и все си държи 87-88гр. на място!

Спорове от типа виско или ел. перка не водя! До колегата Ивчо, сигурен съм че ще успеем да открием виско на по нормални цени, но не това е идеята в момента, все пак благодаря за отзивчивостта!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от vladobate » 20 Сеп 2015, 15:33

jogr , тези градуси които визираш са ниски за тоз дизел . Идеята е да си охлажда от потока въздух в движение и да включва на място но не под 93-94гр.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от jogr » 20 Сеп 2015, 16:12

vladobate написа:jogr , тези градуси които визираш са ниски за тоз дизел . Идеята е да си охлажда от потока въздух в движение и да включва на място но не под 93-94гр.


Благодаря! Този отговор чаках :) Ще пробвам датчика включващ на 95гр. И спиращ на 92гр. ако не се лъжа!? Ще пиша резултати!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от jogr » 20 Сеп 2015, 16:13

vladobate написа:jogr , тези градуси които визираш са ниски за тоз дизел . Идеята е да си охлажда от потока въздух в движение и да включва на място но не под 93-94гр.


Благодаря! Този отговор чаках :) Ще пробвам датчика включващ на 95гр. И спиращ на 92гр. ако не се лъжа!? Ще пиша резултати!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34

Мнение от ивчо » 20 Сеп 2015, 16:40

Jordana написа:И кое му е предимството на виското че не разбрах ?
Тъпото виско освен че дърпа 1-2 кс не охлажда оптимално мотора .Зимата за какво работи ? За дедовия да му духа .
С ел перка мотора влиза много по бързо в режим , а има и още един важен момент който никой не отчита .Виското има определени часове работа като започва да се скапва също плавно и постепенно :mhihi:
В един момент държи мотора на "ръба" да не прегрее и при всяко спиране на такъв двигател достигнал това "оптимално" положение с виско се получава изкипяваен на водата в радиатора докато с ел перка не може да се случи такова нещо .Перката работи и при загасен двигател .


И кое е това виско дето зимата работи само не разбрах ? Ти щО си мислиш че ел перката не се върти в движение, или викаш тя знае че не трябва сега, и не загребва въздух ? И кой ти каза това че влизал по-бързо в режим ?! Според кое - уреда на таблото ли ? Дето на две БМВ-та не показва еднакво ?????????? Веднъж Ви работи да ви пречи, после не ви работи ... Как пък за 3 години не се оплаках от моето не разбрах ... А не е като да не съм седял по задръствания в градовете и по километричните по магистралите ... Една с виско не видях да е прегряла - все разни с ел перки, ама Вие знаете по-добре !
Тя перката е вечна ... Те не се развалят датчиците и ел. мотора е с гаранция до 4602 година :evil:
А я само ми сподели тия 40А+++ откъде ти идват за да работи таз перка ?! От ветрогенератор на тавана на колата, или ??
Работи перката при спрял мотор, ако има модул да я управлява и още един датчик за да я включи - плюс че самият ел. мотор трябва да има акъл за такава работа ... И понеже си много знаеЩ - може да споделиш къде точно ще сложиш датчика за работа на перките при загасен мотор ??
Извинете че Ви развалям темата с глупости ... :bchug:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook