Датчик разпределителен вал

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от ddddk » 18 Дек 2009, 15:00

@2bar написа:... а като допълнение се сещам и за неговото побългаряване на нещата с климатика - още тогава се чудих колко време може да изкара цялата работа, защото постояното включване и изключване на климатика е свързано с удари, които никой не е взел под внимание при проектирането на цялата работа.


Хм, интересно... аз, май наистина не чета внимателно, както каза колегата zvetiko по-горе... и това съм го пропуснал между редовете... :oops:

Колеги,

Мисля си (ама е лично мнение и не го натрапвам), че много сложно стана... много задълбахте сякаш. Аз си мисля, че нещата трябва да са по-прости.

Както беше казал някой: "тези коли са железни, но с дървена електроника..."

Искам да кажа, че със замерване на сигнали става доста сложно за иначе прости процеси...

Съвсем хипотетично, ако това беше едно жигули, какво би направил, zvetiko при настоящите симптоми?

Първо ще свалиш кутията на филтъра и ще прочистиш карборатора и ще провериш поплавъка и клапана. С това дейстиве ще знаеш, че с горивовъздушната смес си ОК.

Второ ще отвориш делкото и ще провериш пъпките на чукчето и наковалнята, ще провериш капачката и палеца, следват кабелите и свещите. С токовете ОК

Трето докато е отворено делкото ще провериш аванса. Следва ангренажа и накрая регулировка на клапаните.

И край! Тъпото жигули няма начин да не запали!

Разликата между твоята ситуация и описаната от мен е: 1. по-различна кинематика в ангренажа и 2. една торба датчици + компютър.

За датцичити и компютъра се прави диагностика и ако там се изпише "alles in Ordnung!", то е редно да се заемеш с кинематиката на този двигател.

Накратко: за втори път те съветвам да провериш ваноса, вериги, обтегачи, повдигачи и прочие карантия.

Поздрави,
Д
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6218
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 18 Дек 2009, 15:59

@2bar написа:Ванка,

говорим за избягала центровка между кол. вал и демпферната шайба, от която комп. получава сигнал за положението на кол. вал и съответно управлява запалването.


за мен все още е чудно, как двигателя работи само по горен датчик а не обратно? интересно би било в случая да се прочетат оборотите при изваден долен датчик - много ми е интересно, какво ще е стойноста.

за датчиците - за долният съм сигурен, че е индуктивен. за горният вече се омотах - просто трябва да се види сигнала, който идва от него и то на друга кола, която работи 100%. Сега отворих ESI - то, според което и двата датчика се проверяват по един и същ начин (мерене на съпротивление, което и на двата го дават, че е еднакво), което би трябвало уж да значи, че са еднакви.

и горният и долният датчик, както и самата шайба (все пак има и гума там) могат да правят мизерии при студен двигател.

като чета обясненията на zvetiko оставам с впечатление, че наистина мотора се опитва да запали с грешен ъгъл, за което говори и трудното въртене на стартера, че даже и затягане, както го описва той. разбира се, ако е проверил стартера и развален стартер изобщо не съществува като възможност. допълнително описва и някакво гърмене долу при коляновият вал, което според мен не е гърмене а по - скоро чукане, просто тям няма какво да гърми.

а като допълнение се сещам и за неговото побългаряване на нещата с климатика - още тогава се чудих колко време може да изкара цялата работа, защото постояното включване и изключване на климатика е свързано с удари, които никой не е взел под внимание при проектирането на цялата работа.


Почвам с побългаряването-преди няколко дни ми потече антифриз от долу,не се виждаше лесно от къде е и понеже не ми се лягаше и разглобяваше в студа,отивам при Кольо,вдигам капака и той веднага,всичко е ясно ,маркуча дето си го навил да подгрява водата за чистачките е протрил водното съединени е и от там тече,махам гордоста си :mhihi: и нъцки не е от там,така и така вече бях почнал,разглобих всичко от пред и гледам тече от салника на водната помпа,отгоре е ремъчната шайба,пръска навсякъде и ако ще да се одереш няма да го видиш без да разглобиш.Струва ми се ,че е подобен и случая с ударите и неизчислената система-съединителя на компресора е с доста мека гума и ако става нещо най-напред ще е там.

За датчиците-при М50В20 Бош ,долният е индуктивен,горният е на Хол,при Сименс и двата са на Хол-знам защото съм ги рязал. :mhihi:

Малко теория за дизеловият М51 и бензиновият М50 -колегата е обяснил един аспект,аз обощавам.
При дизеловият момента на впръскване на горивото,съвпада с момента на възпламеняването
При бензиновият момента на впръскване на горивото зависи от ангренажа,ваноса и други неща да не ги изреждам.Но момента на подаването на гориво не съвпада с момента на подаването на искрата-естествено искра трябва да се подаде когато съответният цилиндър е напълнен,но точният момент за това се определя от други фактори като датчици на колянов и разпределителен вал,кнок сенсори и др.
Колегата правилно набляга на датчика на коляновият вал,който дава и положението на гмт на 1-ви цилиндър и оборотите,но може би ако го няма датчика на коляновият вал,неговите функции се поемат от датчика на разпределителният,който в моя случай е идентичен с тоя на коляновият,но дава информация за състоянието на друг вал,което пък е в пряка връзка с коляновият/не съм го виждал,но след като е датчик на Хол,трябва да имаме зъбно колело върху разпределителният вал ,което да създава променливо магнитно поле,като нищо не пречи да му липсват два зъба за да се позиционира гмт на определен цилиндър и след като се нарича датчик за начало на работният цикъл,нищо чудно той да е определящият/.

За избягалата центровка от омекнала демпферна шайба и от там грешни данни от датчика на коляновият вал-аз съм го срещал само в едно мнение на колега ,на който му взели една торба с пари при официален вносител,като му казали ,че проблема е там.Моят двигател пали и върви изобщо без тоя датчик- е наистина трудно.
И накрая дойде ми една идея от нещо ,което постоянно описвам,че прави двигателя,сега чакам да изстине двигателя и ако са станали нещата ще пиша.

За датцичити и компютъра се прави диагностика и ако там се изпише "alles in Ordnung!", то е редно да се заемеш с кинематиката на този двигател.


Колега там е работата ,че при датчиците на Хол има полупроводникови елементи,които отгоре на всичко са и температуро зависими и преди окончателно да се скапят, нещата не са толкова прости,може ту да работят ту да не работят добре.Аз съм мерил подобен датчик-на коляновият вал и всичко беше в норма,после 3 диагностика и пак всичко наред,няма записан никакъв код за грешка,е след цялата разправия го хванаха.
При индуктивните датчици на Бош всичко е много просто-навита жица + магнитна сърцевина,всичко е практически вечно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от tsb_bg » 18 Дек 2009, 16:31

Колеги след последните интервенции по колата, т.е. сменени:

- повдигачи клапани
- гумички клапани (използвах случая)
- дисковете и пружинната шайба на зъбното колело на VANOS-a (използвах случая)
- обтегачите (използвах случая)

втори ден мотора се държи без забележки и дефекта не се проявява

Още не мога да си обясня как може чисто механична повреда да предизвика проблема и да се проявява "като по часовник" (за това и тази евентуална причина беше оставена за на края), но е факт, че втори ден колата е на ред за пръв път от месеци ...
В интерес на истината за мен на дневен ред бяха шайбата и датчиците на валовете, но буквално на сила ме накараха да сменя реда, като сменя повдигачите и за сега ефекта е поразителен.
Явно причината е била в пълненето или задържането на маслото в повдигачите, въпреки че нямаше никакви признаци или шумове, които да намекват за това.
В случая аз смених и шайбите на VANOS-а и не мога да съм 100% сигурен от кое точно се оправиха нещата, но факта си е факт.

Все пак искам да мине и някой друг ден и ще пиша пак ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от ddddk » 18 Дек 2009, 18:32

tsb_bg написа: ... като сменя повдигачите и за сега ефекта е поразителен.[/b]
Явно причината е била в пълненето или задържането на маслото в повдигачите, въпреки че нямаше никакви признаци или шумове, които да намекват за това ...


И аз за повдигачите смятах да пиша в следващия пост. Тези хидравлични джаджи са шибана работа.

Като излязоха масово двигателите на различните производители с хидравлични повдигачи всички викахме "О-о голяма работа!" ама като остареят тези двигатели ела та гледай филми :banghead:

- ако им е рядко маслото се развалят;
- ако им е гъсто маслото се развалят;
- ако им е малко маслото се развалят;
- ако им е много маслото се развалят;
- ако е старо маслото се развалят;
- ако караш "в лютеницата" много се развалят;
и прочие капризи ...

А най-шибаното е, че докато не ги смениш всичките 24 парчока не може да си напълно сигурен в нищо... :banghead:

Само да не си помислите, че съм фен на М20 :oops: ... просто споделям размисли...

Поздрави,
Д

Р.S.: :OT:
Ако знаете каква поледица стана във Варна ... така да се джаскат коли и на филм не съм гледал :shock:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Zubcho » 18 Дек 2009, 20:09

:OT:
А те у Софето мислиш не се джаскат а? :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ботокс ефект 
Аватар
Мнения: 882
Регистриран на: 5.12.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: черна сянка
Мечтае да кара: още по-черна сянка

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Dido_stz » 19 Дек 2009, 12:27

колеги да си споделя и моя проблем може да ми помогнете, М50В25 с ванус, SIEMENS електроника.
Пали от ряз, тръгвам карам когато е студена е ток, обаче като стигне средата на синьото и се почва един филм. Няма мощност, придърпва и не върви изобщо, все едно е умряла двайска. До момента са проверени бензинова помпа, кабели, свещи, бубини, температурни датчици, дебитомер, като разкача ламбдата пак е същата работа, значи не е от нея, маслото е чисто ново, повдигачи ток, глава заваряна, шлайфана нови изпускателни клапани, нови гумички, зацепена е както трябва.
Мислите ли че може да е от този датчик на разпределителния вал, когато е студена върви ток, когато е топла не е същата кола. Вануса е нов, карано е с него около 7000 км.
Другия ми филм е че мислим да махаме вануса, да сложим една BOSCH инсталация, да отпушим малко колата, понеже мислим вече, че проблема остава само в електрониката или в вануса
the project is ready....
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6218
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 19 Дек 2009, 18:51

Dido_stz написа:колеги да си споделя и моя проблем може да ми помогнете, М50В25 с ванус, SIEMENS електроника.
Пали от ряз, тръгвам карам когато е студена е ток, обаче като стигне средата на синьото и се почва един филм. Няма мощност, придърпва и не върви изобщо, все едно е умряла двайска. До момента са проверени бензинова помпа, кабели, свещи, бубини, температурни датчици, дебитомер, като разкача ламбдата пак е същата работа, значи не е от нея, маслото е чисто ново, повдигачи ток, глава заваряна, шлайфана нови изпускателни клапани, нови гумички, зацепена е както трябва.
Мислите ли че може да е от този датчик на разпределителния вал, когато е студена върви ток, когато е топла не е същата кола. Вануса е нов, карано е с него около 7000 км.
Другия ми филм е че мислим да махаме вануса, да сложим една BOSCH инсталация, да отпушим малко колата, понеже мислим вече, че проблема остава само в електрониката или в вануса


Колега, може да очакваш изобщо да не запали-направи една проба с друг датчик на разпределителният вал.Защо мислиш ,че като сложиш Бош и махнеш ваноса ще отпушиш колата-сигурно ще стане точно обратното,нали заради ваноса се пълни по-добре във високите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6218
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 19 Дек 2009, 19:49

Колеги ,май реших проблема.Почнах да разсъждавам върху това ,което чувам и всеки отрича ,че е възможно-гърмежа в картера.Почнах да мисля откъде може да влезе горивна смес там и единственото място ,от което ми дойде идея е вентилацията на картера-маркуча влиза в смукателният колектор след дроселовата клапа.Точно какво влиза - дали изтича газ през ноща ,макар ,че един път бях махал захранването на газовата рейка без ефект или пък е бензин не знам.При Е39 знам ,че има клапан за картерните газове,тук ми се струва ,че няма,но не съм запознат каква е точно връзката между картера и смукателният колектор.Както и да е откачих маркучите от ето тази връзка и ги запуших :mhihi: -малкият е за картерните газове,големият не знам

Изображение

Изображение

Остава и въпроса за паленето на това ,което е в картера-струва ми се ,че единствената възможност е от горивната камера ,когато маслото не е уплътнило добре.

Ефекта от цялата работа:
-гърмежите спряха на 100%
-колата пали на около 300 оборота и ако пусна стартера при тия обороти,веднага сама ги вдига нагоре и ги държи,докато преди трябваше да въртя докато ги стабилизира.
-не гасне като потеглям


Днес при -10 запали от вторият път ,но предполагам ,че трябва да почакам адаптивната памет на ДМЕ да си събере нужната информация и да почне да работи при новите условия.
По отношение на вентилацията на картера-смятам да я оставя така,само с един маркуч ще я пусна надолу.Не виждам никакъв смисъл цялата тая гадост да влиза в смукателният колектор и да цапа него,дроселовата клапа,стъпковото моторче + маслената корозия на гумени маркучи свързани с колектора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от kirililiev » 21 Дек 2009, 5:41

ddddk написа:
tsb_bg написа: ... като сменя повдигачите и за сега ефекта е поразителен.[/b]
Явно причината е била в пълненето или задържането на маслото в повдигачите, въпреки че нямаше никакви признаци или шумове, които да намекват за това ...


И аз за повдигачите смятах да пиша в следващия пост. Тези хидравлични джаджи са шибана работа.

Като излязоха масово двигателите на различните производители с хидравлични повдигачи всички викахме "О-о голяма работа!" ама като остареят тези двигатели ела та гледай филми :banghead:

- ако им е рядко маслото се развалят;
- ако им е гъсто маслото се развалят;
- ако им е малко маслото се развалят;
- ако им е много маслото се развалят;
- ако е старо маслото се развалят;
- ако караш "в лютеницата" много се развалят;
и прочие капризи ...

А най-шибаното е, че докато не ги смениш всичките 24 парчока не може да си напълно сигурен в нищо... :banghead:

Само да не си помислите, че съм фен на М20 :oops: ... просто споделям размисли...

Поздрави,
Д

Р.S.: :OT:
Ако знаете каква поледица стана във Варна ... така да се джаскат коли и на филм не съм гледал :shock:


и за 500 000 като разглобиш мотора се оказва че има два заминали повдигача,купуваш два нови за 14лв бройката и проблема приключва,после продължаваш да си караш в лютеницата,тва беше при мен :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Ненко Вранков » 21 Дек 2009, 8:10

zvetiko написа:... откачих маркучите от ето тази връзка и ги запуших :mhihi: -малкият е за картерните газове,големият не знам ...
По отношение на вентилацията на картера-смятам да я оставя така,само с един маркуч ще я пусна надолу.Не виждам никакъв смисъл цялата тая гадост да влиза в смукателният колектор и да цапа него,дроселовата клапа,стъпковото моторче + маслената корозия на гумени маркучи свързани с колектора.

Колега и 2-та са за вентилацията. Големия минава преди дроселовата клапа, а малкия след нея и след стъпковия мотор... за стабилизиране на системата. Не съм пробвал без тези маркучи, как ще се държи колата... сменил съм ги с нови преди 1 година, но може да се пробва и без тях-естествено по всмукателната система всичко се запушва, а самите картерни газове се отвеждат с 2 шлауфки надоло... и така.
Покарай и сподели мнение как се държи мотора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6218
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 22 Дек 2009, 12:55

dj_ennsy_1 написа:
zvetiko написа:... откачих маркучите от ето тази връзка и ги запуших :mhihi: -малкият е за картерните газове,големият не знам ...
По отношение на вентилацията на картера-смятам да я оставя така,само с един маркуч ще я пусна надолу.Не виждам никакъв смисъл цялата тая гадост да влиза в смукателният колектор и да цапа него,дроселовата клапа,стъпковото моторче + маслената корозия на гумени маркучи свързани с колектора.

Колега и 2-та са за вентилацията. Големия минава преди дроселовата клапа, а малкия след нея и след стъпковия мотор... за стабилизиране на системата. Не съм пробвал без тези маркучи, как ще се държи колата... сменил съм ги с нови преди 1 година, но може да се пробва и без тях-естествено по всмукателната система всичко се запушва, а самите картерни газове се отвеждат с 2 шлауфки надоло... и така.
Покарай и сподели мнение как се държи мотора.


Ето го пластмасовият детайл за маркучите към капака на клапаните

Изображение

Изображение

Големият маркуч тръгва преди дросела и благодарение на формата на пластмасовият детайл смуче по-навътре под капака на двигателя,малкият тръгва след дросела а в пластмасовият детайл където се включва има едно разширение като фуния ,което предполагам е разположено над отвора ,от който излизат газовете.За мен идеята е -на празен ход вакума е малък и се смуче по-малко количество газове,когато се отвори дроселовата клапа,горе се създава вакум в по-голяма степен от дебелият маркуч ,а заради формата на детайла ,газовете минават през фуниеобразната част и през малкият маркуч отиват към смукателният колектор.
Цялата тази история с изключение на екологичното и значение е пълна недомислица:

-влизат газове богати на масло ,които цапат всичко-маркучи,колектор ,стъпково моторче с всички произтичащи последици от това
-след прецизното изчисление на количеството постъпващ въздух от MAF сенсора и изчислявана на съответстващото му количество гориво от DME изведнъж влиза ,някаква допълнителна газова смес,за чието количество и състав DME не получава никаква информация

-директната връзка между картер и смукателен колектор-при Е39 вече са сложили клапан

Със запушването на тези два маркуча:

-спира цапането на важни за работата на двигателя елементи

-горивната смес става с по-добър състав,най-малкото това ,което постъпва в горивната камера е по-богато на бензин,без да се увеличава разхода

Ефекта от цялата работа-карам вече няколко дни така ,колата стана определено по-стартова и се доближава до 525-ца с около 10-на к.с. ;)


Сега по темата.Днес при -10 колата запали на 4-та секунда,държа 1000 оборота около 15-на секунди и после изгасна/после имаше екшън,че бях забравил да изключа имобилайзера,помислих си ,че не пали поради други причини и скапах акумулатора ;)
Значи проблема е вече защо не иска да държи оборотите след като запали.Основните елементи ,от които зависи това са датчик за обороти/при мен е нов/,датчик за температура на антифриза/при мен е нов/,стъпково моторче/сложил съм друго/ и датчик за положение на дроселовата клапа/поне при мерене е наред/
Двигателя пали ,но я няма оная мощност ,която трябва да има.Някой ако има идеи да помага.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Stanchev » 22 Дек 2009, 18:11

на една от старите ми коли имах проблем с неравномерни обороти + загуба на мощност
проблема го реших след като подмених тези 2 маркуча на отдушника + под дроселовата клапа от колектора излиза пластмасов щтранг за маркуч за моторчето на празния ход - там е с гумен о пръстен..
а маркучите се бяха разкапали от времето и не пропускаха парите + гумичките на пластмасовия конектор
айде оправяй я че ми писна да ти гледам темата :mhihi:
не ги изолирай тия маркучи, а ги възтанови
при мен ефекта беше огромен и напълно изчезна колебание в обороти и мощност
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6218
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 22 Дек 2009, 19:44

Stanchev написа:на една от старите ми коли имах проблем с неравномерни обороти + загуба на мощност
проблема го реших след като подмених тези 2 маркуча на отдушника + под дроселовата клапа от колектора излиза пластмасов щтранг за маркуч за моторчето на празния ход - там е с гумен о пръстен..
а маркучите се бяха разкапали от времето и не пропускаха парите + гумичките на пластмасовия конектор
айде оправяй я че ми писна да ти гледам темата :mhihi:
не ги изолирай тия маркучи, а ги възтанови
при мен ефекта беше огромен и напълно изчезна колебание в обороти и мощност



Маркучите съм ги подмененил-на старите им нямаше нищо, но бяха омекнали и нещо не ми харесваха.Пластмасовият щранг също не ми харесва,но го бях пробвал с бензин дали не смуче и мисля ,че и там всичко е наред.
Днес пробвах с друга бензинова помпа и нищо.Сега съм заложил един термодатчик за антифриза,който показва по-ниска температура от реалната и ще видя утре какво ще стане. ;)Като не разбира с добро си има и други начини-с изолиране на маркучите елиминирах гърменето+други положителни ефекти ,сега ако успея с термодатчика да стабилизирам оборотите на студено... ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Stanchev » 22 Дек 2009, 20:19

а този щранг дето е под дросела на самия всмукател дето се бара на чорчек и се вижда само с огледало или като се свали колектора? от него отива права труба до моторчето за празния ход/. също има гарнитура между дросела и колектора, както и 6-те О пръстена на колектора към главата....
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6218
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 22 Дек 2009, 22:26

Stanchev написа:а този щранг дето е под дросела на самия всмукател дето се бара на чорчек и се вижда само с огледало или като се свали колектора? от него отива права труба до моторчето за празния ход/. също има гарнитура между дросела и колектора, както и 6-те О пръстена на колектора към главата....


Там влиза малкият маркуч за вентилация на картера ,за който съм писал по-горе и съм го сменил.Заливах с бензин между дросела и колектора,както и между колектора и главата,но нямаше ефект.Тия гарнитури съм ги оставил за десерт,като се наканя да свалям главата -Митко ми ги дава на хубави цени.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook