Въпрос за патрона на кормилото

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 15.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Мнение от sniper74 » 14 Авг 2009, 12:12

има една хчаст която се чупи и трябва да се смени но за целта ти трябва ключар недей да разглобваш ти щото може да се усложнат нещата

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Мнение от rottweiler » 14 Авг 2009, 13:16

тва трябваше да свалям кормилото за да махна пластмасите на кормилната колонка, мамка им немска :evil:

инак се убедих 4е няма да мога да го извадя сам. Никаде не видях болт или нещо което да мога да развия, бутна и т.н. Вси4кото е в един метален корпус.
Ей сега тръгвам по клю4арите тука.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1786
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: София Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E34TDS , CL 500, Е65

Мнение от klintan66 » 14 Авг 2009, 14:04

aHToHuO написа:тва трябваше да свалям кормилото за да махна пластмасите на кормилната колонка, мамка им немска :evil:

инак се убедих 4е няма да мога да го извадя сам. Никаде не видях болт или нещо което да мога да развия, бутна и т.н. Вси4кото е в един метален корпус.
Ей сега тръгвам по клю4арите тука.

Бута се с едно шило през една малко дупка до колкото си спомням .
Но и да го свалиш само ще го гледаш . Ключар ти трябва .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Мнение от rottweiler » 14 Авг 2009, 15:15

:yes: клинтън
Ще пробвам със шилото. Ориентировъ4но от коя страна е тая дуп4ица?

Сега се връщам от клю4аря. 4овека 20тина мин рови нещо из тоя кожух ама нейсе. Вика има 2 варианта - сваляш това и ми го носиш от там аз се оправям или отиваш в моргата, купуваш си го, пак трябва да свалиш тва металното и си ги сменяш.
По ми допада 1вия вариант - по тънко ще е, а и няма да се занимавам да сменям вси4ки клю4алки.
Но тая операция ще е в неделя следобед щото няма кой да работи през по4ивните. И му го оставям в понеделника
ПС: ако някой друг може да помогне с инфо за свалянето на тва/по късно ще направя и снимка на детайла/ ще се радвам да се вклю4и

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 15.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34
Мечтае да кара: E34

Мнение от sniper74 » 14 Авг 2009, 16:27

направи си старият патрон по евтино е и няма да ти се налага да носиш два ключа :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 14 Авг 2009, 16:57

Такаааа, сега се включвам и аз ;). Начи:
1. Сваляш всичко (кормило - 1бр., пластмаси - 1бр, дистанционна шайба - 1 бр., зефгерка - 1бр., друга дистанционна шайба - 1бр.)
2. Разглеждаш това металното... откъм таблото има един болт който обаче завършва с шапчица като конус с широката страна към кормилния прът по диагонала от таблото към кормилото (някога е бил с глава шестограмнна, но при затягането се къса от принципни съображения, за сигурност ;)). Правиш, струваш, но с 1 отверка и едно чукче можеш с малко мерак да развияш този болт и тогава целия механизъм излиза...
3. Преди да тръгне - има един шплент дето трябва да се натисне за да блокира заключването. Намира се някъде отдолу (по спомени)
4. Мисля си, че не е патрона а се чупи вътре остта до шалтера, дано несъм прав... ако е тя, мисля, че имам някъде такава, но несъм сигурен.
Ако ти се вижда сложно обади се и ще си поговорим, ял съм тая попара тамън 2 пъти.

Успех.
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 24.10.2007
Местоположение: София/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
Мечтае да кара: Да се разхожда пеша

Мнение от Vasko » 16 Авг 2009, 21:55

Моето кормило пък въобще не се заключва когато е изваден ключа и го врътнеш на място . Аз така си е купих и е карам така вече толкова години ..Явно ми липсва някоя част вътре ама до сега не съм обърнал внимание на това и чак сега се сетих да проверя и установих,че не се заключва... Не мисля,че е от голямо значение ама все пак да попитам..Също и не ми се мърда нагласянето на кормилото .Това май имаше някакъв болт,който се е навил за да с еобере луфта и след тази манипулация спирало това движение на кормилото нагоре-надолу ... До сега съм е карал така и ако филма е голям не искам въобще да се занимавам с това.... Ама ако е нещо супер елементарно кажете ..Все пак си е хубава тази екстра...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Мнение от rottweiler » 16 Авг 2009, 23:07

Много благодарности на колегата предел. Добре че спомена за тоя пед*****ки болт. Инак вече бях започнал да гледам с едното око към 5кг-мовия чук :shock: . Свалих го въпросното и утре преди да го дам на ключаря ще нащракам малко снимки и ще ги събера в тема за свалянето на детайла.

ПС: синеок утре на снимките ще видиш точно кое зъбче заключва волана.

Благодарности за помоща!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Мнение от predel » 17 Авг 2009, 19:53

И само за сведение: Ключалките (заключващия блок) на Е34 са различни. Според годините - до 93 и след. Тези след са с ключалки като на Е36 ;) и там филма е с по-други главни герои :D
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Re: Въпрос за патрона на кормилото

Мнение от rottweiler » 03 Окт 2009, 1:33

Да поизтупам малко темата от прахта. Бях забравил, че обещах снимков материал по разглабянето.
Ето как стана фатката при мен с помощта на колегата предел.
1. Свалих кормилото и пластмасите които са зад него. :arrow:
Изображение

Изображение

2. Разкачих клемореда и всички букси и лостчета от туи металното. :arrow:
Изображение

3. Махам зегерката с отверка и разкарвам ей тия нещица от там в този ред:arrow:
Изображение

Ето го "нещото" свалено и мястото на въпросния болт. :arrow:
Изображение

другото е работа на ключаря, който в моя случай каза че проблема бил от заключващия механизъм на волана. И подходи доста варварски - има механизъм има проблем, няма механизъм няма проблем :banghead: но поне сега всичко е наред
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Въпрос за патрона на кормилото

Мнение от predel » 03 Окт 2009, 16:10

Намери си ключалка втора ръка и си размени патроните... слагаш другата и си ти :)
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Re: Въпрос за патрона на кормилото

Мнение от rottweiler » 03 Окт 2009, 16:26

Всичко е ток и жица отдавна. Просто бях забравил, че обещах да сложа снимки.
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Въпрос за патрона на кормилото

Мнение от predel » 03 Окт 2009, 16:39

Радвам се, че съм бил полезен :)
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 3.01.2007
Пол: Мъж
Кара: шлеп

Re: Въпрос за патрона на кормилото

Мнение от rottweiler » 03 Окт 2009, 19:18

:yes:
ако някога успея да дойда на сбирките на е34 имаш няколко бири от мен :bchug:
Изображение Изображение

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook