Датчик разпределителен вал

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от ddddk » 23 Дек 2009, 10:45

Дааа аз взех от Митко абсолютно всички подменяеми джаджи по и около въздухоподготовката на двг-то с надеждата да се окаже проблема ми от това.
Но уви, при мен се оказа въпросния датчик.

Ти почна в обратен на моя ред и пак не се знае от къде ще изкочи заека... шибана работа са тез двг-та... то не е ли едно 412Д не ми го фали... :mhihi:
извинете за глупостите... :mhihi: настроен съм празнично... :mhihi:

Сега сериозно:

Добре е да смениш "всичко", а не само "някои" неща. Наистина въздухоподготовката е много капризна на тея коли.

Сега... малко по-късно ще ти пратя картинка какво смених аз... е малко се оливам от време на време :oops: чак колегите от Варна си правят ташак с мене :oops: :mhihi: ама поне знам, че вече в дадената зона ВСИЧКО е ОК!

Айде отивам да правя картинка.

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от ddddk » 23 Дек 2009, 11:09

Ей де ги на и снимките:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Сега, ще ти направи впечатление, че съм сменил и пластмасовите щуцери, а не само О-рингите към тях.
Това го направих, защото установих, че от времето или ба ли го от какво пластмасата се е свила или и аз не знам какво точно е станало, но като сложих новия О-ринг и пак си хлопаше и не лягаше клипса плътно в гнездото и това е предпоставка да изкочи в даден момент.

Е, аз така реших за себе си и така направих.

Поздрави и успех!
Д.Д.К.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6218
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 23 Дек 2009, 13:38

Колега ,бях ги проверявал и уплътнявал всичките тия неща,ако се окажеше от тях щях да ги сменя с нови,е това рано или късно трябва да стане,но не мисля ,че от там е проблема,но както ти казваш знае ли се.
Колега направи си коледен подарък ;) -на последната снимка извади 3 и 5 от 1 и ги запуши с винтчета с ф 14 и 8мм.По 1 не пипай нищо.Първият път след интервенцията колата може да не запали веднага ,но после DME разбира кой е шефа и възприема новите правила на играта. :mhihi: Карай колата един ден така,после остави DME да ги осмисли още един път нещата през ноща и виж как ще върви колата на другият ден-ако не случайно не ти хареса ,хвърляш винтовете и слагаш маркучите на мястото им-работа за 2 минути без никакъв риск за колата. ;)

Сега за моята кола-да не дърпам дявола за опашката ,но след като със запушването на тия маркучи елиминирах гърменето,днес с другият термометър оправих и държането на обороти след като запали.Запали за 3 секунди,изчаках да загрее ощ 10 и тръгнах без никакви помисли от страна на двигателя да гасне. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Hristo » 23 Дек 2009, 14:59

Mаркучите за картерните газове от къде ги купувате? Само оригинални ли стават или може и някакви други маслоустойчиви с подобен диаметър?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6218
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 24 Дек 2009, 11:15

Hristo написа:Mаркучите за картерните газове от къде ги купувате? Само оригинални ли стават или може и някакви други маслоустойчиви с подобен диаметър?


Стават всеки маслоустойчив-маркучите са прави.

По темата-колеги оправих колата,пали на петата секунда и държи оборотите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от tsb_bg » 24 Дек 2009, 14:14

zvetiko написа:По темата-колеги оправих колата,пали на петата секунда и държи оборотите.

Е честито дано от тук нататък само масло и филтри да сменяш :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6218
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от zvetiko » 24 Дек 2009, 14:44

tsb_bg написа:
zvetiko написа:По темата-колеги оправих колата,пали на петата секунда и държи оборотите.

Е честито дано от тук нататък само масло и филтри да сменяш :yes:


Благодаря колега-импровизацията беше голяма,но с положителен резултат. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Postman » 24 Дек 2009, 18:22

Не ми става съвсем ясно, но да разбираме ли, че проблемите с паленето са били от картерната вентилация ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Ненко Вранков » 24 Дек 2009, 18:34

Koлега, не се ли чувстваш "длъжен" да споделиш от кое точно беше проблема с паленето и оборотите!? :) Разбрахме, че след като изолира маркучите за вентилацията на картера, мотора се "отпуши", но от какво беше всичко останало?
Последна промяна Ненко Вранков на 24 Дек 2009, 18:39, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Stanchev » 24 Дек 2009, 18:35

не бързай да я зкалючваш...
не е нормално да пали на 5-тата секунда
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от kirililiev » 24 Дек 2009, 18:50

Stanchev написа:не бързай да я зкалючваш...
не е нормално да пали на 5-тата секунда


:ok: :ok:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Djelebov » 28 Дек 2009, 18:29

zvetiko написа:По темата-колеги оправих колата,пали на петата секунда и държи оборотите.


Имам същия проблем, само 4е май е в по-напреднал стадий- При ниска температура, се мъчи да запали кат полудяла- сякаш в един момент почти запалва, но се отказва и следващите няколко оборота са като с извадени свещи..после пак. След 1/2 акумулатор запалва, но няма никаква мощност, успявам да вдигна максимум 1300 оборота. Като загрее малко я гася за секунда, после паля и е ОК :shock: . Миналата зима смених датчика с посочения сименс вдо -метален, за разлика от предишния. Спря пукането, но проблемът остана и таз зима пак същото...Странното е, че с повишаване на температурата колата не се оправя- сякаш е в някакъв режим-тресе яко. Но като я изгася на 90 градуса и пак я запаля, все едно никога не е имала проблем-паля и заминавам. :shock:

Да разбирам ли, че проблемът със студеното палене се решава с винтче, 8 и 14мм:?:
Последна промяна Djelebov на 28 Дек 2009, 21:34, променена общо 1 път
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от Postman » 28 Дек 2009, 21:11

Цитирал си мен, но аз не мога да ти отговоря, защото питам на практика съвсем същото нещо като теб :).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 30 Дек 2009, 1:35

zvetiko написа:Колеги ,май реших проблема.Почнах да разсъждавам върху това ,което чувам и всеки отрича ,че е възможно-гърмежа в картера.Почнах да мисля откъде може да влезе горивна смес там и единственото място ,от което ми дойде идея е вентилацията на картера-маркуча влиза в смукателният колектор след дроселовата клапа.Точно какво влиза - дали изтича газ през ноща ,макар ,че един път бях махал захранването на газовата рейка без ефект или пък е бензин не знам.При Е39 знам ,че има клапан за картерните газове,тук ми се струва ,че няма,но не съм запознат каква е точно връзката между картера и смукателният колектор.Както и да е откачих маркучите от ето тази връзка и ги запуших :mhihi: -малкият е за картерните газове,големият не знам

Изображение

Изображение

Остава и въпроса за паленето на това ,което е в картера-струва ми се ,че единствената възможност е от горивната камера ,когато маслото не е уплътнило добре.

Ефекта от цялата работа:
-гърмежите спряха на 100%
-колата пали на около 300 оборота и ако пусна стартера при тия обороти,веднага сама ги вдига нагоре и ги държи,докато преди трябваше да въртя докато ги стабилизира.
-не гасне като потеглям


Днес при -10 запали от вторият път ,но предполагам ,че трябва да почакам адаптивната памет на ДМЕ да си събере нужната информация и да почне да работи при новите условия.
По отношение на вентилацията на картера-смятам да я оставя така,само с един маркуч ще я пусна надолу.Не виждам никакъв смисъл цялата тая гадост да влиза в смукателният колектор и да цапа него,дроселовата клапа,стъпковото моторче + маслената корозия на гумени маркучи свързани с колектора.

Днес специално го пробвахтова - никва разлика нямя в коалта , карах я 300км . Нещо друго ти има на колата не е от картерните газове и с маркуча.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Датчик разпределителен вал

Мнение от ddddk » 30 Дек 2009, 10:12

то е ясно, че е от друго, ама изчаквах да се появят проблемите пак, иначе няма да ми повярва.

На другите коли защо не им пречат картерните газове. Абсолютно всички двг-та на всички производители "дишат" картерни газове.

И палене след 5 секунди стартер е луда работа. За мен си му е избягала центровката още от началото. Как? Това не е толкова важно. От къде? Това е въпрос на по етапна проверка както се казва "по учебник".

Образно казано колата на zvetiko има "свински грип" и почна да "кашля". Той започна да лекува "бронхит" но това не бяха верните хапчета за вярната болест и положението се влоши и стана "пневмония". Колегата "инжектира" колата срещу "пневмония" и сега положението е "закърпено". Но все още не е "инжектирал" правилното лекарство срещу правилната болест и е въпрос на време колата да се влоши отново.

Поздрави,
Д

P.S.: Абе, той колегата, посещава ли някой сервиз или всичко сам се мъчи да прави... или той самия има сервиз... колегите от форума по-близо до него, защо не му ударите едно рамо не само виртуално... ?
То и аз обичам сам да се справям и съм убеден, че аз най-добре го правя, но има моменти, когато не достига "вътък" както се казва...
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook