Климатроник - мистерия

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от cod-cdbp » 17 Апр 2018, 13:58

Изображение

1/2 ом 85W според тази снимка.

В реалоем нищо не пише.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 4.05.2011
Мечтае да кара: на Игор колите

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от Mitko_Bs1 » 17 Апр 2018, 14:23

А да питам старите ни перки държат ли, че в чуждия форум ме уплашиха от тях? Но пък и новата не се знае къв т&&ак ще е.

Gesendet von meinem VTR-L29 mit Tapatalk
Баварец вадя от гараж...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 4.05.2011
Мечтае да кара: на Игор колите

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от Mitko_Bs1 » 17 Апр 2018, 15:14

Работи и на този тест перката.

Gesendet von meinem VTR-L29 mit Tapatalk
Баварец вадя от гараж...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от ивчо » 25 Апр 2018, 14:50

Mitko_Bs1 написа:А да питам старите ни перки държат ли, че в чуждия форум ме уплашиха от тях? Но пък и новата не се знае къв т&&ак ще е.

Старите - демек тези с 5 витла ли !? Те се водят усилени за коли теглещи каравани примерно .. Новите тип Е36 са нови, канадски Сименс и са смотани на урод ...
Ако можеш вземи една от старите (те са Бош), но ако си бил с новата и искаш да я слагаш - старата е с около половин см по-дебела и влиза малко зор :mhihi: Седи де, ама да знаеш :)
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 4.05.2011
Мечтае да кара: на Игор колите

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от Mitko_Bs1 » 25 Апр 2018, 15:53

Не бе, имах предвид оригиналните ни :D . Взех си резистора, вчера пристигна. Тази вечер ще си го забода най - вероятно.... Изображение

Изпратено от моят VTR-L29 с помощта на Tapatalk
Баварец вадя от гараж...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от ивчо » 25 Апр 2018, 16:19

Зависи коя е с старата ... Ако е с много витла - там мотора блокира и няма рециклаж ! Стара с 5-те витла може да се бае :yes:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 4.05.2011
Мечтае да кара: на Игор колите

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от Mitko_Bs1 » 25 Апр 2018, 19:24

Има има рециклаж, даже описана тема в чуждия форум има

Изпратено от моят VTR-L29 с помощта на Tapatalk
Баварец вадя от гараж...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 14.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e 34 със субтитри !!!
Мечтае да кара: e31,,,,,,,,,е38
Детайли за колата: много замаскирани циганий,,,,,,,,,,ръжда,и ВЕСТНИЦИ ВЪВ ПРАГОВЕТЕ

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от chiko » 03 Май 2018, 21:09

ивчо написа:
Mitko_Bs1 написа:А да питам старите ни перки държат ли, че в чуждия форум ме уплашиха от тях? Но пък и новата не се знае къв т&&ак ще е.

Старите - демек тези с 5 витла ли !? Те се водят усилени за коли теглещи каравани примерно .. Новите тип Е36 са нови, канадски Сименс и са смотани на урод ...
Ако можеш вземи една от старите (те са Бош), но ако си бил с новата и искаш да я слагаш - старата е с около половин см по-дебела и влиза малко зор :mhihi: Седи де, ама да знаеш :)

Лек тунинг с флека и влиза кат 5 пари у кисия :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 4.05.2011
Мечтае да кара: на Игор колите

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от Mitko_Bs1 » 23 Май 2018, 19:22

Приключих, поне за сега напълно с климатроника. Минах през клапани парно сменени с такива от е39, управление на климатроника и резистор на климатичната перка. Толкова студено не съм я виждал да духа и то от всички духалки. Вече се седи комфортно на кожени салон и не залепваме по него от жега. Мерси на всички помогнали

Изпратено от моят VTR-L29 с помощта на Tapatalk
Баварец вадя от гараж...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от TheDriver » 14 Авг 2018, 11:30

Чудесна тема!

Помогна ми да си подредя "приоритетите" и ще започна от управлението на климатроника.

Ситуацията при мен е идентична с някой допълнителни сипмтоми.

Започна с духане на топло от шофьорската страна само при натиснато копче Auto. Известно време туширах проблема с превключване от Auto към лявото копче, това незнайно как караше клапата за топло да се затвори :mhihi:. Скоростта на вентилатора и градусите си играят тяхната игра, а единствения начин да пусна въздух към стъклото е чрез дефроста с максимална скорост на вентилатора. :conf:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 4.05.2011
Мечтае да кара: на Игор колите

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от Mitko_Bs1 » 04 Апр 2019, 8:17

Пак се връщаме назад. Управлението пак сгъна и като пусна на студено няма никой. Духа си топло. Някой да каже с презапояване на връзките на платката дали си е оправял проблема, че ми писна да купувам управления(най-вече неработещи) ?

Изпратено от моят VTR-L29 с помощта на Tapatalk
Баварец вадя от гараж...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от TheDriver » 08 Апр 2022, 14:03

Mitko_Bs1 написа:Пак се връщаме назад. Управлението пак сгъна и като пусна на студено няма никой. Духа си топло. Някой да каже с презапояване на връзките на платката дали си е оправял проблема, че ми писна да купувам управления(най-вече неработещи) ?

Изпратено от моят VTR-L29 с помощта на Tapatalk



Колега успя ли да постигнеш нещо с презапояването на платката на управлението?

Аз също съм натрупал 3 управления при мен - всичките неработещи с различен проблем.

Временно съм си решил проблема, но искам климатроника да функционира както е проектиран.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6141
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от ares2 » 11 Апр 2022, 7:58

да добавя само нещо от опит . на е39 клапаните имаха някакво разминаване в буксата..
всичко беше обратно си спомням. ако на едните е - и два + + , на другите е + с два - - . поне такива спомнеи имам защото съм слагал на е36 и на е34 преди години..
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Климатроник - мистерия

Мнение от TheDriver » 11 Апр 2022, 9:11

Аз минах през всички компоненти почти и вече съм сигурен, че основата на всички проблеми с тази система е контролния модул и в по-редки случаи "клапаните на парното".

В момента съм сложил модул при които правилните неща работят и с малко "побългаряване"(мост между двата клапана тъй като контролния модул праща 12V само на десния клапан) на клапаните съм стигнал до ситуация в която имам кола с коректно работещо парно, еднозонов климатик, работещ дефростър на предното стъкло, но без реотани отзад.

Имам частична инструкция на това как се ремонтира модула(по-долу) трябва ми някой който се наема да го презапои и смени повредените компоненти.

ares2 ти не си ли близо до тези неща?

Електронкаджийте около мен вдигат ръце и много не им се занимава с автомобилни неща.

Изсипвам информацията тук в случай че американския форум сгъне:

Modification of the IHKA control unit (E32/E34) to avoid to overheating of the module
2.39 MB!! (Text copied) The IHKA control unit repeatedly failed after about one hour of driving. In “cold condition” (directly after starting) the unit worked perfectly. The possible root cause was overheating of the entire unit. The housing is completely closed and on the PCB there are several components generating considerable heat. As a solution an active cooling was built in. The cut-outs are located over the components which generated the largest amount of heat. The two fans (30x30x7) were built into the “step” of the housing; there is enough space to the opposing electronic components. At the upper end of the PCB both +12V (KL 15) and ground can be found. There are two massive tracks adjacent to each other. Here a connector was soldered on (after removal of the protection coating, of course. Grind it until you see shiny copper…). There are 5 diodes (1N4001 or eqiv.) between +12V and the fans. The fans are running more silently at 10V (13.8V – 5 x 0.7V). For testing this modification the temperatures at two components (heat sink left – Temp 1, resistor right – Temp 2) were measured. Until about 4400 sec. (1 ¼ h) the control unit was idling – just supplied with 13.8V, no switching, no stepper driving, nothing – but 65°C at the resistor! Then the fans were switched on…
During messing around with the IHKA control unit to determine the cause of the malfunction I tried to find out more about how the IHKA was built up. Unfortunately the main components (microcontroller, driver IC’s,…) are marked with a special code – sorry, no proven information about these items.Thus: all following information is based on my own fuzzy thoughts about how this unit may work…(Picture and overview at the end of this document)
The IHKA control unit is diagnosis capable, i.e. (almost) all of the currents / voltages are measured and supervised. This is done by the power resistors together with the LM2901’s which compare analog values (set/actual) and deliver a corresponding digital signal to the main controller. This may evolve to a real PITA as each signal which is not exactly inside the defined limits will trigger an error message. If some values drift over the years there may be error messages where no errors are…
The stepper motor’s four windings are switched low side (ground) by the ULN2003’s. The bit pattern is stored by the stepper controller into the shift registers (HEF4094) which pass the signals on to the ULN2003’s. There are two driver-IC’s for switching the heating valves etc. (unfortunately these IC’s are coded: L475D). And exactly here is one of the big puzzles of the circuit: adjacent to these drivers there are two 120 Ohm power resistors. But those are not in a ground path due to current measurement or similar, they are just powered – a heating! Why? No clue… I only know one reason for providing such a “senseless” load: even in idle mode the control unit draws a defined amount of current and may be detected by other components of the entire car system. But: exactly those resistors generate a considerable amount of heat! All pictures I found in the web show a nicely tanned area on the PCB around
these resistors… thus I milled the openings in the housing directly above them. The next heater is the PTC of the fan of the interior temperature sensor. A PTC acts like a fuse. In normal operation it has a low resistance and passes current through. If there is too much current (e.g. a short), it gets hot and changes to a high resistance. The problem: if it gets heated from the “outside” (the overheated housing) it will change to a high resistance and the main controller gets the error message: “short in the fan”. This may be the main problem of the IHKA control unit…Last not least there is the main switch transistor. It is located on the same heat sink as the 5V voltage regulator for the digital circuitry. The transistor switches the KL30 supply (always hot) onto the internal KL15 (hot on ignition). Thus the control unit is powered during the often cited two minutes after engine stop and is switched off after this time. Again a problem: the main transistor itself is switched by secondary switching transistors. Latter ones are the said BC337’s. If they burn out the main transistor is permanently powered and it will never shut down the control unit – the battery will be empty soon enough (…it needs to power the fancy 120 Ohm heating…).
The main controller is very likely one of the Motorola MC6805 family. Some of the pins can be determined with a high probability (supply, Xtal,...). The reset pin was very interesting – the trace leads to one of the LM2901. In the original condition this part of the PCB was very sensitive, as the circuit remained in reset state if I touched one of the inputs of the LM2901 with the scope probe (!). After having changed the “surrounding” capacitors, this phenomenon has disappeared…
If the IHKA control unit is already opened and the soldering iron is ready I would change the two BC337 and the capacitors which are populated nearby the heat sink (2 x electrolytic caps, 2 x tantal caps).

http://www.e32-schrauber.de/bmw/date...difikation.pdf

here are the pin details, but your question is better answered by someone who knows more about the wirings than I do:

white connector X610 'A'
1-4 stepper motor fond area
5 heater sword
6 aux fan
7 rear window heater relais
8 climate control relais
10 NC
11 NC
12+F20 (30)
13+F20 (30)
14 - 17 stepper motors for air distribution (recirculation)
18 light switch LED
19 light switch LED
20 TXD
21 water valve left side
22 aux water pump relais K8
23 water valve right side
24 front window heating relais K8
25+F20 (30)
26+F20 (30)

Blue connector X613 "C"

Pins are in such way
13 up to 1
26 to 14

1= ground
2=ground
3= NC
4=temp feeler driver side
5= potentiometer blower motor
6= temp feeler in engine room
7=outer temo feeler
8= potentiometer temperatur driver side
9=NC
10+,11+, for stepper motors
12+F21 (15)
13+ F21 (15)
14= ground
15=ground
16= potentiometer+ feeler ground
17= potentiometer flappers
18 temp feeler left
19 starter (50)
20=potentiometer+feed
21 temp feeler inside
22 temp feeler reight side
23+ for stepper motors
24+for stepper motors
25+26 = F21 (15)
26+ F21 (15)


green X611 „B“
1 to pin 14,15,16
2,3,4,5 mixing flap motor left
6,7,8,9 fresh air stepper motor outside
10 NC
11 NC
12 NC
13 NC
14, 15,16 with pin 1 legroom stepper motor left
17, 18, 19, 20 defrost flap stepper motor
21, 22, 23 fresh air stepper motor left
25 NC
26 NC

yellow connector 614 „D“

1,2,3,4 legroom stepper motor right
5 MPX button
6 MPX button left
7 MPX defrost
8 MPX button right
9 speed signal
10 RDX
11 button rear window defogger/defroster
12 MPX button recirculation
13 MPX button aircon
14, 15, 16, 17 fresh air stepper motor right
18, 19, 20, 21 mixing flap stepper motor right
22 NC
23 NC
24 NC
25 NC
26 NC

The connectors are:
13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
26 25 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14

See the connectors, they are marked with small numbers outside.
the SWORD has a 5 pin connector

Pin 1 connector for the potentiometer for speed regulation at the control panel.

Pin 2 power supply

Pin 3: the relay get's contact when the blower fan potentiometer is adjusted, 12 volts come on.

Pin 4 is ground

Pin 5 the cable/wire from the blower fan.

heater valves schematic and LED indicators http://www.bimmerboard.com/forums/posts/1248912

heater valves pinout http://www.bimmerboard.com/forums/posts/841827/
more test info http://www.bimmerboard.com/forums/posts/537881/
http://twrite.org/shogunnew/data/climate.html

There is also a temp sensor inside the control panel, if that is cracked, also the IHKA does not work properly and temps are changing, pics and details on my website
http://twrite.org/shogunnew/topmenu.html >>>>Fixes - Climate systems , pics http://twrite.org/shogunnew/files/ih...orlocation.jpg
http://twrite.org/shogunnew/files/ih...istordirty.jpg
http://twrite.org/shogunnew/files/ih...torcracked.jpg

next:
excerpt: Resolder IHKA
When there is a problem with the IKHA, usually people suspect the control panel, the sword, water valves, and very often the flaps and stepper motors. Flaps and stepper motors are simple things and can be checked very easy.
The sword's only function for the IHKA is that it is controlled/gets signals from the IHKA module, which sits behind the sword and has 4 plugs (white, blue, yellow, green, 2 each side). The module is basically responsible for the whole IHKA functions AND (what many people do not know) also the rear window heater. Inside the IHKA module there is the CPU for the temperature feelers, stepper motors, heater valves, which only carries out the orders (settings) thru the control panel in front of the driver and just acts according to the programs (which you select by pushing the buttons) selected by you. So the module is the heart of the whole system or better to say the brain. There are about 30 different modules available, depending on the options in the car when it was once ordered. So when you buy a spare module (which I recommend for testing and emergency (used one is much cheaper)) first check the part number on your installed module. Resolder all points in the system, even if you do not see haircracks. Also when you remove the module in case there might be a defect, usually they can be resoldered/repaired. Also have a look at the connections where the 4 arrows are, which sometimes get loose or have a short connection. pic http://twrite.org/shogunnew/files/IHKA.jpg


Number 64 11 8 367 839, 64118367839
Interchange Part Numbers: 64 11 8 367 839.9, 641183678399, 64 11 8 390 012, 64118390012, 64 11 8 390 088, 64118390088, 64 11 8 390 088.9, 641183900889,
BMW 735i 1990, 1991, 1992 ; BMW 735iL 1990, 1991, 1992, 1993, 1994 ;BMW 740i 1992, 1993, 1994 ; BMW 740iL 1992, 1993, 1994 ; BMW 750iL 1990, 1991, 1992, 1993, 1994

the older one like for my 11/88 750 has different plugs, does not fit on yr car. My one has control unit IHKA up to 06/1990 64118390000 ,Interchange Part Numbers : 1 137 328 010, 1137328010, 1 137 328 024, 1137328024, 1 137 328 031, 1137328031, 1 137 328 032, 1137328032, compatible cars: BMW 525i 1988, 1989, 1990; BMW 535i 1988, 1989, 1990; BMW 735i 1986, 1987, 1988, 1989, 1990 ; BMW 735iL 1988, 1989, 1990 ; BMW 750iL 1987, 1988, 1989, 1990 ;BMW M5 1989, 1990


http://twrite.org/shogunnew/topmenu.html
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook