BMW E36 V8 за дрифт
Модератор: bum_bum
BMW E36 V8 за дрифт
Пускам тази тема за да съм полезен със скромния си опит в присаждането на M62 в Е36
Проекта е вече на 18 месеца, нещата се случват бавно, но това е положението.
Основната идея от самото начало беше да си направя кола за забавление, да се придържам възможно най-близо до оригиналните схеми в е36 и е39, направя всичко максимално изпипано, надеждно и безопастно.
В средата на по-миналото лято осъзнах че съм направил грешка като си продадох Е30-то. След много мислене и пресмятане реших да си купя нещо почти готово и само да карам. Ходих на две, три обяви и като видях какви трагедии продават хората разбрах че нямам избор освен да се хващам на работа.
Един приятел от Търново (YOKOHAMA) си продаваше BMW-то, е36 с двигател S50B32, окачване койлоувъри GAZ Gold, хидравлична ръчна, две седалки (корита), волан, полиуретан навсякъде и спирачки от М3. Договорихме се да си прибере мотора, кутията и ЕКУ-то и да ми го даде по-евтино.
Идеята ми беше да направя BMW e36 с V8 двигател M62B44, който първоначалто бях нагласил за Нисан Патрул.
Защо избрах Е36? То е по-тежко от Е30, но пък е по-добре балансирано и с доста по-модерно задно окачване, което почти без реконструкции позволява да се направят нужните за дрифт настройки. V8 мотора също ще спомогне за по-добрия баланс и силно се надявам мощноста му да е достатъчна, в което силно се съмнявам Електрониката беше вече купена за Патрула, но сега ще се използва за БМВ-то. Това е Link 4G Extreme.
И така се започна.......
Мотара беше закупен почти година по-рано, за да го сложа в Нисан Патрол, но така и не доживя да се намести там :?
Много кофти, само по три файла мога да кача, затова мненията ще са повечко
Проекта е вече на 18 месеца, нещата се случват бавно, но това е положението.
Основната идея от самото начало беше да си направя кола за забавление, да се придържам възможно най-близо до оригиналните схеми в е36 и е39, направя всичко максимално изпипано, надеждно и безопастно.
В средата на по-миналото лято осъзнах че съм направил грешка като си продадох Е30-то. След много мислене и пресмятане реших да си купя нещо почти готово и само да карам. Ходих на две, три обяви и като видях какви трагедии продават хората разбрах че нямам избор освен да се хващам на работа.
Един приятел от Търново (YOKOHAMA) си продаваше BMW-то, е36 с двигател S50B32, окачване койлоувъри GAZ Gold, хидравлична ръчна, две седалки (корита), волан, полиуретан навсякъде и спирачки от М3. Договорихме се да си прибере мотора, кутията и ЕКУ-то и да ми го даде по-евтино.
Идеята ми беше да направя BMW e36 с V8 двигател M62B44, който първоначалто бях нагласил за Нисан Патрул.
Защо избрах Е36? То е по-тежко от Е30, но пък е по-добре балансирано и с доста по-модерно задно окачване, което почти без реконструкции позволява да се направят нужните за дрифт настройки. V8 мотора също ще спомогне за по-добрия баланс и силно се надявам мощноста му да е достатъчна, в което силно се съмнявам Електрониката беше вече купена за Патрула, но сега ще се използва за БМВ-то. Това е Link 4G Extreme.
И така се започна.......
Мотара беше закупен почти година по-рано, за да го сложа в Нисан Патрол, но така и не доживя да се намести там :?
Много кофти, само по три файла мога да кача, затова мненията ще са повечко
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: BMW E36 V8 за дрифт
M62B44 е с преден картер, затова се наложи да преправим картера и да преместя маслената помпа отзад.
Използвах помпа от N62 като промених следните неща по нея.
Скъсих малко ламаринката, за да преместя предната опора на зъбното колело и малко намалих дебелината на самата опора, намалих дължината на тръбичките за маслото и на валчето на зъбното колело, преправих едната тръбичка която свързва помпата с блока
Използвах помпа от N62 като промених следните неща по нея.
Скъсих малко ламаринката, за да преместя предната опора на зъбното колело и малко намалих дебелината на самата опора, намалих дължината на тръбичките за маслото и на валчето на зъбното колело, преправих едната тръбичка която свързва помпата с блока
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: BMW E36 V8 за дрифт
Ето как изглежда дебелата тръба, тънката си пасна от единия мотор, мисля от М62.
скъсих веригата с едно звено и изработих втулки, с които да отделя помпата от блока и да направя натяга на веригата. Няма да се ангажирам с размери, защото всеки мотор е различно износен и не искам да ме псуват после. Веригата трябва да е достатъчно отпусната, за да не се обтегне прекалено много като се загрее и разшири всичкия този алуминий. Можете да го видите преди да свалите оригиналната помпа и да го имитирате същия с новата.
Ето така изглежда всичко завършено. Ако има въпроси ще отговарям.
Кокто вече писах в другата тема, закупих картер от N62 видях че няма да стане с него, след това се опитах да преработя оригиналния, но заварчика го направи крив като кубилица и затова реших да направим изцяло нов картер, който да ми пасне и да не е толкова широк като този на N62. По-нанатък в темата ще го видите и него. Двуумях се къде да сложа масления филтър, бях решил да ползвам този на М62 (външния), но като се замислих реших да си оставя този от N62 в картера. Като е в картера, няма да ми заема място в коша а предвид предназначението на колата и километрите които ще мине....... няма да ми се наложи да го сменя преди да се наложи да поправям мотора Един филтър може да изкара повече от 15000 км а на такава кола те се правят изключително бавно. Маслото мога да си го сменям и през 5000км, но филтъра не е задължително и затова реших да си спестя малко място и допълнителни фланци, връзки и прочие по маслените магистрали в коша. Може да се направи и допълнителен люк в картера, за да се сменя по-лесно филтъра, но това пак е предпоставка за протичане. Имаше и вариант да се направи така картера че филтъра да е отвън като в оригинал, но щяхме много да си усложним живота. Мен така не ме притеснява
скъсих веригата с едно звено и изработих втулки, с които да отделя помпата от блока и да направя натяга на веригата. Няма да се ангажирам с размери, защото всеки мотор е различно износен и не искам да ме псуват после. Веригата трябва да е достатъчно отпусната, за да не се обтегне прекалено много като се загрее и разшири всичкия този алуминий. Можете да го видите преди да свалите оригиналната помпа и да го имитирате същия с новата.
Ето така изглежда всичко завършено. Ако има въпроси ще отговарям.
Кокто вече писах в другата тема, закупих картер от N62 видях че няма да стане с него, след това се опитах да преработя оригиналния, но заварчика го направи крив като кубилица и затова реших да направим изцяло нов картер, който да ми пасне и да не е толкова широк като този на N62. По-нанатък в темата ще го видите и него. Двуумях се къде да сложа масления филтър, бях решил да ползвам този на М62 (външния), но като се замислих реших да си оставя този от N62 в картера. Като е в картера, няма да ми заема място в коша а предвид предназначението на колата и километрите които ще мине....... няма да ми се наложи да го сменя преди да се наложи да поправям мотора Един филтър може да изкара повече от 15000 км а на такава кола те се правят изключително бавно. Маслото мога да си го сменям и през 5000км, но филтъра не е задължително и затова реших да си спестя малко място и допълнителни фланци, връзки и прочие по маслените магистрали в коша. Може да се направи и допълнителен люк в картера, за да се сменя по-лесно филтъра, но това пак е предпоставка за протичане. Имаше и вариант да се направи така картера че филтъра да е отвън като в оригинал, но щяхме много да си усложним живота. Мен така не ме притеснява
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: BMW E36 V8 за дрифт
Едновременно с това пооголихме купето и го закарах да му скроят ролкейдж.
Няма да пускам повече снимки на кейджа, ще го видите в следващите постове.
А след това извадихме климатроника, който ще заменим с обикновенно парно, поорязахме ненужните кабели от инсталацията и изчистихме изолациите от пода. За щастие всичко си работеше след рязането, освен единия габарит
Това разбира се не са всички кабели, които отпаднаха, ще има и още рязане.
Няма да пускам повече снимки на кейджа, ще го видите в следващите постове.
А след това извадихме климатроника, който ще заменим с обикновенно парно, поорязахме ненужните кабели от инсталацията и изчистихме изолациите от пода. За щастие всичко си работеше след рязането, освен единия габарит
Това разбира се не са всички кабели, които отпаднаха, ще има и още рязане.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: BMW E36 V8 за дрифт
Така дойде време да закарам колата да й поставят мотора.
Задачата беше да се изработят пети на мотора и кутията, да се изработи нов картер и да се изработят изцяло нови ауспуси.
С това приключения се зае Драго от Екстрийм тунинг, като се наложи да поизреже малко предния мост (само перото което се образува от снаждането на двете части на моста), за да има място за картера, както и да подсили местата за тампоните. Тампоните са вече изпитаните в боя и добре познати от Лада Нива.
Понеже донора на мотора беше с десен волан, стартера стоеше отляво, затова се наложи да го изместим отдясно, за да има място за курмилния прът и колектора. Използвахме стартер от същия мотор, но от кола с ляв волан, при нея стартера е отдясно.
Задачата беше да се изработят пети на мотора и кутията, да се изработи нов картер и да се изработят изцяло нови ауспуси.
С това приключения се зае Драго от Екстрийм тунинг, като се наложи да поизреже малко предния мост (само перото което се образува от снаждането на двете части на моста), за да има място за картера, както и да подсили местата за тампоните. Тампоните са вече изпитаните в боя и добре познати от Лада Нива.
Понеже донора на мотора беше с десен волан, стартера стоеше отляво, затова се наложи да го изместим отдясно, за да има място за курмилния прът и колектора. Използвахме стартер от същия мотор, но от кола с ляв волан, при нея стартера е отдясно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: BMW E36 V8 за дрифт
Наложи се и преправяне на кормилния прът и преместването му по ниско.
Всички тези гимнастики с кормилния прът и стартера, ги направихе за да се отвори максимално много място за изпускателния колектор и той да стане максимално ефективен.
Тогава дойде ред на картера. Изработен е от ламарина, реших да не ускъпявам нещата с алуминий, предвид парите които заминаха за проваленото преправяне на оригиналния картер.
Всички тези гимнастики с кормилния прът и стартера, ги направихе за да се отвори максимално много място за изпускателния колектор и той да стане максимално ефективен.
Тогава дойде ред на картера. Изработен е от ламарина, реших да не ускъпявам нещата с алуминий, предвид парите които заминаха за проваленото преправяне на оригиналния картер.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: BMW E36 V8 за дрифт
Още малко снимки на картера.
Преди да го поставя му заварихме гайка за датчик за температура на маслото, мисля че го има в следващите снимки.
Преди да го поставя му заварихме гайка за датчик за температура на маслото, мисля че го има в следващите снимки.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: BMW E36 V8 за дрифт
Ето я и стойката за хидравличната помпа, не съм сигурен дали ще я ползвам, но по-добре да я има.
Лапите на двигателя и скоростната кутия също са изработени изцяло от нула. Както знаете лявата лапа е и конзола за маркучите за масления филтър, затова в случая лявата лапа се прихваща към два от болтовете за конзолата и два други по-назад, които не се за нищо, и така остават 4 болта за бъдещата конзола за маркучите на масления филтър, но тъй като при мен той остана в картера, тези маркучи ще са само за масления радиатор
Лапите на двигателя и скоростната кутия също са изработени изцяло от нула. Както знаете лявата лапа е и конзола за маркучите за масления филтър, затова в случая лявата лапа се прихваща към два от болтовете за конзолата и два други по-назад, които не се за нищо, и така остават 4 болта за бъдещата конзола за маркучите на масления филтър, но тъй като при мен той остана в картера, тези маркучи ще са само за масления радиатор
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: BMW E36 V8 за дрифт
Ето така изглежда петата на мотора и конзолата на маслените маркучи с резби за датчиците за налягате на маслото.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: BMW E36 V8 за дрифт
Гредичката за кутията........
След всички тези интервенции мотора бе монтиран възможно най-ниско и най-назад. Повече от това не е възможно без да се реже ламарина.
Имаше малко интервенции с чука тук там, за да може да се сваля и слага кутията лесно и бързо, но без това не може
След всички тези интервенции мотора бе монтиран възможно най-ниско и най-назад. Повече от това не е възможно без да се реже ламарина.
Имаше малко интервенции с чука тук там, за да може да се сваля и слага кутията лесно и бързо, но без това не може
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: BMW E36 V8 за дрифт
Изпускателите следват оригиналната схема, за 4 в едно нямаше много място и трябваше да режем а аз не исках.
От главата тръгват 4 тръби по 40мм, които преминават в 2х50 а те в една 60 милиметрова. След Х пайпа има две резонаторни гърнета и две прави тръби ф60 до отзад. Идеята е колата да е умерено шумна и с плътен звук, но ще разбрем какво се е получило като запалим.
Следващите няколко снимки ще са порно
От главата тръгват 4 тръби по 40мм, които преминават в 2х50 а те в една 60 милиметрова. След Х пайпа има две резонаторни гърнета и две прави тръби ф60 до отзад. Идеята е колата да е умерено шумна и с плътен звук, но ще разбрем какво се е получило като запалим.
Следващите няколко снимки ще са порно
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: BMW E36 V8 за дрифт
Тук може да се види от къде минава кормилния прът и ауспусите
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани