BMW E36 V8 за дрифт

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

BMW E36 V8 за дрифт

Мнение от REMUS » 28 Яну 2014, 18:43

Пускам тази тема за да съм полезен със скромния си опит в присаждането на M62 в Е36
Проекта е вече на 18 месеца, нещата се случват бавно, но това е положението.
Основната идея от самото начало беше да си направя кола за забавление, да се придържам възможно най-близо до оригиналните схеми в е36 и е39, направя всичко максимално изпипано, надеждно и безопастно.
В средата на по-миналото лято осъзнах че съм направил грешка като си продадох Е30-то. След много мислене и пресмятане реших да си купя нещо почти готово и само да карам. Ходих на две, три обяви и като видях какви трагедии продават хората разбрах че нямам избор освен да се хващам на работа.
Един приятел от Търново (YOKOHAMA) си продаваше BMW-то, е36 с двигател S50B32, окачване койлоувъри GAZ Gold, хидравлична ръчна, две седалки (корита), волан, полиуретан навсякъде и спирачки от М3. Договорихме се да си прибере мотора, кутията и ЕКУ-то и да ми го даде по-евтино.
Идеята ми беше да направя BMW e36 с V8 двигател M62B44, който първоначалто бях нагласил за Нисан Патрул.
Защо избрах Е36? То е по-тежко от Е30, но пък е по-добре балансирано и с доста по-модерно задно окачване, което почти без реконструкции позволява да се направят нужните за дрифт настройки. V8 мотора също ще спомогне за по-добрия баланс и силно се надявам мощноста му да е достатъчна, в което силно се съмнявам :) Електрониката беше вече купена за Патрула, но сега ще се използва за БМВ-то. Това е Link 4G Extreme.
И така се започна.......
1 25.07.2012.JPG

2.JPG

Мотара беше закупен почти година по-рано, за да го сложа в Нисан Патрол, но така и не доживя да се намести там :?
2b.jpg

Много кофти, само по три файла мога да кача, затова мненията ще са повечко :mrgreen:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: BMW E36 V8 за дрифт

Мнение от REMUS » 28 Яну 2014, 18:51

M62B44 е с преден картер, затова се наложи да преправим картера и да преместя маслената помпа отзад.
Използвах помпа от N62 като промених следните неща по нея.
Скъсих малко ламаринката, за да преместя предната опора на зъбното колело и малко намалих дебелината на самата опора, намалих дължината на тръбичките за маслото и на валчето на зъбното колело, преправих едната тръбичка която свързва помпата с блока
79.jpg

80.jpg

83.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: BMW E36 V8 за дрифт

Мнение от REMUS » 28 Яну 2014, 19:13

Ето как изглежда дебелата тръба, тънката си пасна от единия мотор, мисля от М62.
84.jpg

скъсих веригата с едно звено и изработих втулки, с които да отделя помпата от блока и да направя натяга на веригата. Няма да се ангажирам с размери, защото всеки мотор е различно износен и не искам да ме псуват после. Веригата трябва да е достатъчно отпусната, за да не се обтегне прекалено много като се загрее и разшири всичкия този алуминий. Можете да го видите преди да свалите оригиналната помпа и да го имитирате същия с новата.
Ето така изглежда всичко завършено. Ако има въпроси ще отговарям.
86.JPG

87.JPG

Кокто вече писах в другата тема, закупих картер от N62 видях че няма да стане с него, след това се опитах да преработя оригиналния, но заварчика го направи крив като кубилица и затова реших да направим изцяло нов картер, който да ми пасне и да не е толкова широк като този на N62. По-нанатък в темата ще го видите и него. Двуумях се къде да сложа масления филтър, бях решил да ползвам този на М62 (външния), но като се замислих реших да си оставя този от N62 в картера. Като е в картера, няма да ми заема място в коша а предвид предназначението на колата и километрите които ще мине....... няма да ми се наложи да го сменя преди да се наложи да поправям мотора :mrgreen: Един филтър може да изкара повече от 15000 км а на такава кола те се правят изключително бавно. Маслото мога да си го сменям и през 5000км, но филтъра не е задължително и затова реших да си спестя малко място и допълнителни фланци, връзки и прочие по маслените магистрали в коша. Може да се направи и допълнителен люк в картера, за да се сменя по-лесно филтъра, но това пак е предпоставка за протичане. Имаше и вариант да се направи така картера че филтъра да е отвън като в оригинал, но щяхме много да си усложним живота. Мен така не ме притеснява :mrgreen:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: BMW E36 V8 за дрифт

Мнение от REMUS » 28 Яну 2014, 19:37

Едновременно с това пооголихме купето и го закарах да му скроят ролкейдж.
3.JPG

5.jpg

Няма да пускам повече снимки на кейджа, ще го видите в следващите постове.
А след това извадихме климатроника, който ще заменим с обикновенно парно, поорязахме ненужните кабели от инсталацията и изчистихме изолациите от пода. За щастие всичко си работеше след рязането, освен единия габарит :D
Това разбира се не са всички кабели, които отпаднаха, ще има и още рязане.
17.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: BMW E36 V8 за дрифт

Мнение от REMUS » 28 Яну 2014, 19:43

Така дойде време да закарам колата да й поставят мотора.
Задачата беше да се изработят пети на мотора и кутията, да се изработи нов картер и да се изработят изцяло нови ауспуси.
С това приключения се зае Драго от Екстрийм тунинг, като се наложи да поизреже малко предния мост (само перото което се образува от снаждането на двете части на моста), за да има място за картера, както и да подсили местата за тампоните. Тампоните са вече изпитаните в боя и добре познати от Лада Нива.
58884_4862276120370_1205809806_n.jpg

625469_4862276160371_2101576855_n.jpg

Понеже донора на мотора беше с десен волан, стартера стоеше отляво, затова се наложи да го изместим отдясно, за да има място за курмилния прът и колектора. Използвахме стартер от същия мотор, но от кола с ляв волан, при нея стартера е отдясно.
555744_4862275800362_74570332_n.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: BMW E36 V8 за дрифт

Мнение от REMUS » 28 Яну 2014, 19:51

Наложи се и преправяне на кормилния прът и преместването му по ниско.
Всички тези гимнастики с кормилния прът и стартера, ги направихе за да се отвори максимално много място за изпускателния колектор и той да стане максимално ефективен.
59.jpg

58.jpg

Тогава дойде ред на картера. Изработен е от ламарина, реших да не ускъпявам нещата с алуминий, предвид парите които заминаха за проваленото преправяне на оригиналния картер.
24.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: BMW E36 V8 за дрифт

Мнение от REMUS » 28 Яну 2014, 20:01

Още малко снимки на картера.
60.jpg

61.jpg

62.jpg

Преди да го поставя му заварихме гайка за датчик за температура на маслото, мисля че го има в следващите снимки.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: BMW E36 V8 за дрифт

Мнение от REMUS » 28 Яну 2014, 20:09

Ето я и стойката за хидравличната помпа, не съм сигурен дали ще я ползвам, но по-добре да я има.
63.jpg

Лапите на двигателя и скоростната кутия също са изработени изцяло от нула. Както знаете лявата лапа е и конзола за маркучите за масления филтър, затова в случая лявата лапа се прихваща към два от болтовете за конзолата и два други по-назад, които не се за нищо, и така остават 4 болта за бъдещата конзола за маркучите на масления филтър, но тъй като при мен той остана в картера, тези маркучи ще са само за масления радиатор ;)
33.jpg

34.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: BMW E36 V8 за дрифт

Мнение от REMUS » 28 Яну 2014, 20:14

Ето така изглежда петата на мотора и конзолата на маслените маркучи с резби за датчиците за налягате на маслото.
100.JPG

101.JPG

99.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: BMW E36 V8 за дрифт

Мнение от REMUS » 28 Яну 2014, 20:21

Гредичката за кутията........
27.jpg

След всички тези интервенции мотора бе монтиран възможно най-ниско и най-назад. Повече от това не е възможно без да се реже ламарина.
Имаше малко интервенции с чука тук там, за да може да се сваля и слага кутията лесно и бързо, но без това не може :mrgreen:
37.JPG

38.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: BMW E36 V8 за дрифт

Мнение от REMUS » 28 Яну 2014, 20:26

Изпускателите следват оригиналната схема, за 4 в едно нямаше много място и трябваше да режем а аз не исках.
От главата тръгват 4 тръби по 40мм, които преминават в 2х50 а те в една 60 милиметрова. След Х пайпа има две резонаторни гърнета и две прави тръби ф60 до отзад. Идеята е колата да е умерено шумна и с плътен звук, но ще разбрем какво се е получило като запалим.
Следващите няколко снимки ще са порно :censored:
64.jpg

65.jpg

66.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: BMW E36 V8 за дрифт

Мнение от REMUS » 28 Яну 2014, 20:29

67.jpg

68.jpg

69.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: BMW E36 V8 за дрифт

Мнение от REMUS » 28 Яну 2014, 20:31

Тук може да се види от къде минава кормилния прът и ауспусите
40.JPG

41.JPG

39.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: BMW E36 V8 за дрифт

Мнение от REMUS » 28 Яну 2014, 20:33

42.JPG

44.JPG

45.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: BMW E36 V8 за дрифт

Мнение от REMUS » 28 Яну 2014, 20:35

48.JPG

49.JPG

50.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Следваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook