Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от AVGO » 05 Юли 2015, 23:08

Побързай с маслената конзола, че и аз я мисля. :mhihi:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 752
Регистриран на: 16.01.2005
Местоположение: лондон
Кара: е46 м3 х2, mustang GT, viper RT/10

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от oxam » 06 Юли 2015, 0:58

AVGO написа:Побързай с маслената конзола, че и аз я мисля. :mhihi:


хвани бай стругар да ти врътне една такава капачка от алуминий

http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... er-Install

http://www.iemotorsport.com/bmw/Z3-engi ... ladpt.html

http://www.ca-int.co.uk/single_prod.php?prod_id=3252
Изображение Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от KPETEH » 06 Юли 2015, 15:45

Маслото ходи нагоре през капачката, после през кулера и се връща през центъра ли? Колко мм трябва са отворите? 8?! Задължително ли е да има обезвъздушаване или това са само технологични отвори?
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от bum_bum » 06 Юли 2015, 18:39

Тия капачки, дори и някакви маркови (Ireland Engineering- има няколко счупени матора в щатско от тях поради паднало налягане на маслото) се случва да имат проблеми. В най-обшия случай маслото просто си седи и не циркулира през кулера.

Ако се търси евтино решение май най-удачно е един фланец с изходи за маркучи, който да елиминира стоковия филтър. На маркучите термостат и комплектче за преместване на филтъра на друго удобно място.

И един маркуч резервен с който да се направи байпас на системата, ако кулера сдаде багажа което не е рядко срещано явление при китайските марки. :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 06 Юли 2015, 19:10

KPETEH написа:Маслото ходи нагоре през капачката, после през кулера и се връща през центъра ли? Колко мм трябва са отворите? 8?! Задължително ли е да има обезвъздушаване или това са само технологични отвори?

Копирал съм изпълнението от Мката. В темата за маслено охлаждане бях чертал схема - отбива се цялото масло, минава през кулер и се връща към блока вече. Затапва се с втулка там където има заготовка за термостат. Отворите са 10мм - толкова мисля че бяха на е46 мката, но са някакви АН 8 май, което беше около 9.7мм и за това ги праснах на 10мм.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 06 Юли 2015, 19:14

KPETEH написа:Маслото ходи нагоре през капачката, после през кулера и се връща през центъра ли? Колко мм трябва са отворите? 8?! Задължително ли е да има обезвъздушаване или това са само технологични отвори?

Копирал съм изпълнението от Мката. В темата за маслено охлаждане бях чертал схема - отбива се цялото масло, минава през кулер и се връща към блока вече. Затапва се с втулка там където има заготовка за термостат. Отворите са 10мм - толкова мисля че бяха на е46 мката, но са някакви АН 8 май, което беше около 9.7мм и за това ги праснах на 10мм.
Проблема е или да има като цяло разлика в наляганията на двата щуцера, или да се отбие цялото масло. Аз избрах цялото масло, по идея на тунинг втулката която предлагат vac motorsport за е46. Според тях не пречи на загряването - надявам се при мен да не се окаже че ми трябват 10км. за да стопли на поне 70 градуса.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от bum_bum » 06 Юли 2015, 20:13

AN10 са изходите от М конзолата, което е 7/8 JIC или 5/8 BSP. AN 8 е 3/4 JIC или 1/2 BSP.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36 в проект
Мечтае да кара: Самолет

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от marioneikov » 07 Юли 2015, 0:37

Аз съм с конзолата и радиатора от м3... мисля и така да продължа само че с по голямо кулерче
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от bum_bum » 07 Юли 2015, 12:36

С колко голям кулер си в момента?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36 в проект
Мечтае да кара: Самолет

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от marioneikov » 07 Юли 2015, 12:45

Еми с м-ковия, доста е малък, но дори и на писта не е вдигало кой знае какви градуси. За 20ка няма проблем, но е оптималното за по - нагоре трябва по - голям аз мисля да си поръчам нещо такова като наредя мотора в коша Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 08 Юли 2015, 10:08

bum_bum написа:AN10 са изходите от М конзолата, което е 7/8 JIC или 5/8 BSP. AN 8 е 3/4 JIC или 1/2 BSP.

Понеже грам не се ориентирам в тия стандарти, ако има и други като мен:
http://products.worldwidemetric.com/vie ... x-jic-male

Явно съм забравил точните размери. Може и да се окаже, че няма да е достатъчно 10мм изход. Проблемите да правиш нещо супер много време... ще премеря колко е голям отвора, който съм запушил.

marioneikov написа:Аз съм с конзолата и радиатора от м3... мисля и така да продължа само че с по голямо кулерче


Колега имаш ли представа какъв диаметър са твоите вход/изход?
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от bum_bum » 08 Юли 2015, 10:24

10мм е под това, което обикновено се ползва за маслен охладител. Масовите размери са 8AN или 10AN, което е съответно 1/2 BSP или 10/16 BSP в по-понятните за нас британски мерки. Или в милиметри 15.8 и 12.7. За хатмосверка аз използвах 15.8 маркучи и 25 редов кулер.

Това синьото изделие няма да го коментирам, щото все пак темата е бюджетна ама си носете едно готово маркуче за байпас на системата в случай на нужда.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от AVGO » 10 Юли 2015, 10:38

bum_bum написа:10мм е под това, което обикновено се ползва за маслен охладител. Масовите размери са 8AN или 10AN, което е съответно 1/2 BSP или 10/16 BSP в по-понятните за нас британски мерки. Или в милиметри 15.8 и 12.7. За хатмосверка аз използвах 15.8 маркучи и 25 редов кулер.

Това синьото изделие няма да го коментирам, щото все пак темата е бюджетна ама си носете едно готово маркуче за байпас на системата в случай на нужда.


Иво, никой не съм видял да си байпасира охлаждащата система след монтаж на китайски воден радиатор, какъвто предпочитат много хора вместо някой крив и захабен оригинален втора ръка.Карат с години.
Защо за това радиаторче да е нужно, ще го разяде маслото или ще се разпадне от само себе си? Или си ставал свидетел на подобни случаи?

Питам, защото и аз вече мисля да натъкмя маслено охлаждане, но със сигурност не ми се давват 300лв за 1 педя алуминиево проводче.
Благодаря.
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от KPETEH » 10 Юли 2015, 10:58

Аз попаднах на е34 с м21 и като свалих радиатора, отдолу беше закачен и маслен кулер. "Подариха" ми ги за 20 лева, та снощи го свалих тоя кулер от радиатора. 2 реда BEHR, алуминиев с размери д/в/ш 60/10/10см. Изходите са му от едната страна, но са като за климатик, без резби, а само с тръби, о-пръстени и стяга за към корпуса със винт м8. Мисля, че ще е супер за мотор без турбо. Остана само да се доизмисли, конзола ли, втора помпа ли?!
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от bum_bum » 10 Юли 2015, 13:33

AVGO написа:
bum_bum написа:10мм е под това, което обикновено се ползва за маслен охладител. Масовите размери са 8AN или 10AN, което е съответно 1/2 BSP или 10/16 BSP в по-понятните за нас британски мерки. Или в милиметри 15.8 и 12.7. За хатмосверка аз използвах 15.8 маркучи и 25 редов кулер.

Това синьото изделие няма да го коментирам, щото все пак темата е бюджетна ама си носете едно готово маркуче за байпас на системата в случай на нужда.


Иво, никой не съм видял да си байпасира охлаждащата система след монтаж на китайски воден радиатор, какъвто предпочитат много хора вместо някой крив и захабен оригинален втора ръка.Карат с години.
Защо за това радиаторче да е нужно, ще го разяде маслото или ще се разпадне от само себе си? Или си ставал свидетел на подобни случаи?

Питам, защото и аз вече мисля да натъкмя маслено охлаждане, но със сигурност не ми се давват 300лв за 1 педя алуминиево проводче.
Благодаря.


Аз също не съм виждал, но като се чудех какво радиаторче да си взема четох доста и има случаи на спукани радиатори. Дали от камъче, дали от кофти монтаж (много е важен монтажа на този кулер) но има. А при това налягане да ти се пукне радиатора, особено с висока скорост не е много оферта в предвид какво ще се случи след това.

Ако ще взимаш китайски има разни бели или черни доста по-прилична изработка от това синьото. Копират радиаторите на HKS, Setrab или Mocal. Поне на вид са доста по-читави. Мисля, че са до около 150лв. За към 250лв има едни APS, уж английски, но са същите китайци брандирани и май няма много смисъл от тях. Това са цени за 25 редови, колкото предполагам е минимума за турбо кола, но не съм сигурен. Може би да трябва и повече.

Относно китайските водни радиатори има доста изревали в е36 от такива. Някои биват, други не..
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook