Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Модератор: bum_bum
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Абе трудна работа такива малки бутала да са от S мотор че литрите са доста там , боба обаче ми казва че с тоя размер и 4 клапана бутала има в М50 в М52 и в М54 ако наистина са от БМВ мотор буталата . Понеже се говори в питанката за ванос , та предполагам иде реч за БМВ . Поради същия ванос , то не останаха много варианти
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Буталата са от 2jz-ge мотора 86мм, 33,7мм височина и 9цц в буталото. 370 грама е всяко бутало с бутален болт и зегерки, буталния болт е 22мм. Сегментите са 1,5мм, 1,5мм и 4мм маслен. Отворите за клапаните съм почти убеден че съвпадат на 100% (не съм ги пробвал с глава още, но сравних с друго БМВ бутало). Като цяло много приличен избор на добро бутало за 86мм, освен това е малко пари. Проблемът е че е доста рядко и трудно за намиране.
Взех блок 86мм разстърган, понеже тия от 25тица които намерих или им искат 400лв. без да са замервани, или не искат да ги замерват собствениците и пак им искат някакви смешни суми от по 400-500лв. Не че не мога да си го замеря, ама честно казано - няма шанс да почнем да си говорим дори с тия смешни цени
За това взех 86мм блок, но поради липса на бутала за турбо в крайна сметка намерих подходящите.
Исках да е поне 3.1 мотора или 3.2, за да не ми се налага да имам голям бууст. За това пробвах с 90мм вал и 89,6мм от м54 бензинка. май са им еднакви противотежестите, защото с дизеловия и 130мм биела (само с нея ми излиза добре СС и не се подава буталото над блока) ми закача леко биелата в блока и противотежестите в полата на буталото. За жалост и вал от 3.0 бензин закачат противотежестите в полата на буталата и трябва да отворя фаски от по ~6мм за да минават противотежестите и се отказах - но пък биелата не закача там.
За сега съм взел колянов вал от ТДС и май ще гоня обем от 2.9 със 135мм биели и степен 8.8- 8.9 с тоя сетъп. За момента съм при стругаря за О-ринг на блока. Снимки ще кача при някакво по-интересно нещо, понеже сега е гол блок.
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Е хубаво като ще да е тойота , тойота да е , твойте като гледам са с малката "чинийка" - 9.5 сс см , има такива и с 16,2 . Десния маркер на снимката е фабричен , ама другите точки с център ли са бити или е от детонации ?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Ами не мисля че са от детонации. Имам си на всяко съответно от комплекта - 1,2,3,4,5,6 белязки отляво
Без 2ро на снимката:
Без 2ро на снимката:
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Отлично , слагай и тествай . Тъкмо времето е хладно и подходящо .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Надявам се уикенда да имам малко време и да видя как ще е в блока положението. Иначе са с малката камера в буталото, да. От GTE са със 16те цц.
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- zhivkojujo
- Потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 8.06.2014
- Пол: Мъж
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Boyadjiev написа:....
Исках да е поне 3.1 мотора или 3.2, за да не ми се налага да имам голям бууст.
.....
За сега съм взел колянов вал от ТДС и май ще гоня обем от 2.9 със 135мм биели и степен 8.8- 8.9 с тоя сетъп
При такава степен и такъв сетъп, директно си му фраскам 1,8 - 2 бара и хич не го мисля Всъщност, бих купил едни биели да се застраховам и може и повечко бууст да му се даде
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Не смея на повече от 1,2 да карам за сега (психически)
Ама ако случайно се замисля, ще е тегаво, още от сега не съм решил съединителя какво ще го правя... Не коментирам някакви от по 1к.
Вече се действа по О-ринга
Ама ако случайно се замисля, ще е тегаво, още от сега не съм решил съединителя какво ще го правя... Не коментирам някакви от по 1к.
Вече се действа по О-ринга
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Предварителна информация по сметки:
Малко инфо от сметките ми
кол вал 1/2 диаметър: 41,25
биела 135
бутало 33,7
Обща височина: 209,95 недоход: -1,05
Обем на недохода: 5,80586цц
Общ обем на горивна камера: =10+5,8+9,5+30
/гарнитура, недоход, обем в бутало, обем на главата/
Обем на цилиндър: 478,98345цц
Обем на камерата: 55,3цц
СС: 8,661545208
Общ обем на мотора: 2873,9007цц
На 1,2бара, на 6500 трябва да консумира около 50lbs/min = 0,43kg/sec
Това е без да калкулирам челосване на блока и главата. Тоест след тия операции степента ще отиде най-вероятно по-близо до 8,8 в зависимост колко са криви главата и блока.
Малко инфо от сметките ми
кол вал 1/2 диаметър: 41,25
биела 135
бутало 33,7
Обща височина: 209,95 недоход: -1,05
Обем на недохода: 5,80586цц
Общ обем на горивна камера: =10+5,8+9,5+30
/гарнитура, недоход, обем в бутало, обем на главата/
Обем на цилиндър: 478,98345цц
Обем на камерата: 55,3цц
СС: 8,661545208
Общ обем на мотора: 2873,9007цц
На 1,2бара, на 6500 трябва да консумира около 50lbs/min = 0,43kg/sec
Това е без да калкулирам челосване на блока и главата. Тоест след тия операции степента ще отиде най-вероятно по-близо до 8,8 в зависимост колко са криви главата и блока.
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Помисли си пак за чугуна , туин скрола дава около 500 оборота по-добър спуул и стия 50 либри въздух отиваш към 500кс .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Jordana написа:Помисли си пак за чугуна , туин скрола дава около 500 оборота по-добър спуул и стия 50 либри въздух отиваш към 500кс .
Пробвах на 2 места за чугун, но не постигнах нищо. Даже се замислям в крайна сметка, ако не намеря 12-ка дали да не сменя турбото с друго, което да си е с 12-ка чугун. Задължително трябва да е по-малкия, тъй като тогава ще имам бууст около 1 бар на 3500 оборота, ако не и по-рано, от това което чувам за тия турбини по различни проекти.
Не съм предполагал, че ще е толкова трудно намирането на топла част...
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Малко ъпдейт по темата
Нещата се развиват доста като части и нерви, ама не ми остава време да снимам хубаво и да ги пусна тук, за това ще пробвам да събера в следващото мнение малко по-добре структурирана информация.
В крайна сметка проекта остава с буталата от супрата - размерите са им в рамките на 3 стотни, което е добре.
Биели - 130мм от м20 - като там може да се каже че съм ги събрал, ама дефакто не ги държа в ръцете си още до момента имам 10 със сигурност, като една е от превъртял биелен лагер, тоест имам 9 от които да си избера. Надявам се да нарастне до 11 тая бройка, за да ми е по-мирно на главата.
Колянов вал от 2.8 с износване 1 стотна, така че няма да го пипам изобщо.
Главата е ревизирана, всичко е наред, челосана 3 стотни, че явно предната машина е била леко крива.
Междувременно взех:
- нови основни лагери Колбемшмит - не видях смисъл да са скъпи, понеже тия мотори не ги износват много
- нови биелни лагери ACL Race - уж да са по-ячки, че се износват много повече в тия двигатели
- нови сегменти NPR
- семеринги
- гарнитура глава Elring от S52
- всмукателен колектор от 2.5 с нови гарнитурки
- нов О приъстен на маслената конзола и всички малки тъпотиики като шайба за ваноса, втулки и тн.
- скорости ZF310? (от префейс 2. за жалост + кардан, лостов механизъм
- монтажна смазка! моята гордост
- капачка за масления филтър с маслени изводи за охлаждане и за турбото
Изпускам сигурно някои от нещата ама за сега е това.
Общо взето освен сглобяването на мотора предстои - маховика да се челоса за да стане гладък, да се сменят керамичните плочки (нищо че са на 300км и до на смешно налягане) за всеки случай, нов притискател, нови маркучи по турбото с накрайници, нов кулер около 450X300X76, нови турбо пътища до кулера, след него ще остана на 63мм. нов даунпайп за Холсета, нови тампони на мотора, нова дясна лапа, за да има място за въздуховоди, по-големи дюзи от сегашните 440цц, 320 л/ч бензинова помпа и горе долу е това.
Обмислях смяна на притискателя с някакъв по-евтин афтърмаркет до 300лв. ама не ми харесаха мненията. Докато рових намерих спецификация за Sachs съединител със оригинален притискател и керамика, го дават да държи до 450 n/m и 380 коня, което не звучи лошо като за начало.
Та така с две думи 2926цц
Нещата се развиват доста като части и нерви, ама не ми остава време да снимам хубаво и да ги пусна тук, за това ще пробвам да събера в следващото мнение малко по-добре структурирана информация.
В крайна сметка проекта остава с буталата от супрата - размерите са им в рамките на 3 стотни, което е добре.
Биели - 130мм от м20 - като там може да се каже че съм ги събрал, ама дефакто не ги държа в ръцете си още до момента имам 10 със сигурност, като една е от превъртял биелен лагер, тоест имам 9 от които да си избера. Надявам се да нарастне до 11 тая бройка, за да ми е по-мирно на главата.
Колянов вал от 2.8 с износване 1 стотна, така че няма да го пипам изобщо.
Главата е ревизирана, всичко е наред, челосана 3 стотни, че явно предната машина е била леко крива.
Междувременно взех:
- нови основни лагери Колбемшмит - не видях смисъл да са скъпи, понеже тия мотори не ги износват много
- нови биелни лагери ACL Race - уж да са по-ячки, че се износват много повече в тия двигатели
- нови сегменти NPR
- семеринги
- гарнитура глава Elring от S52
- всмукателен колектор от 2.5 с нови гарнитурки
- нов О приъстен на маслената конзола и всички малки тъпотиики като шайба за ваноса, втулки и тн.
- скорости ZF310? (от префейс 2. за жалост + кардан, лостов механизъм
- монтажна смазка! моята гордост
- капачка за масления филтър с маслени изводи за охлаждане и за турбото
Изпускам сигурно някои от нещата ама за сега е това.
Общо взето освен сглобяването на мотора предстои - маховика да се челоса за да стане гладък, да се сменят керамичните плочки (нищо че са на 300км и до на смешно налягане) за всеки случай, нов притискател, нови маркучи по турбото с накрайници, нов кулер около 450X300X76, нови турбо пътища до кулера, след него ще остана на 63мм. нов даунпайп за Холсета, нови тампони на мотора, нова дясна лапа, за да има място за въздуховоди, по-големи дюзи от сегашните 440цц, 320 л/ч бензинова помпа и горе долу е това.
Обмислях смяна на притискателя с някакъв по-евтин афтърмаркет до 300лв. ама не ми харесаха мненията. Докато рових намерих спецификация за Sachs съединител със оригинален притискател и керамика, го дават да държи до 450 n/m и 380 коня, което не звучи лошо като за начало.
Та така с две думи 2926цц
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Имаме непредвидено и неочаквано развитие в посока downsizing по проекта, който ще споделя в най-скоро време със снимки и информация.
Искам да попитам обаче, за ZF кутия (zf 320) какво масло можете да ме посъветвате да сложа? Гледах amsoil, гледах redline... На цена не е проблем, тъй като не мисля да го сменям скоро, но има ли смисъл? Това което гледах от amsoil има необходимия вискозитет, но добро ли е ? За redline видях само едно предложение за диференциали и скорости - а това тотално ме изгуби. Трета опция е да купя нормален Castrol от Тех-ко (уж ги има като дистрибутор от сайта на Castrol), но не съм много за нея.
Общо взето имате ли отзиви от някакво прилично масло за скорости, което да не е безкрайно скъпо все пак Има ли смисъл от скъпо масло... ?
Поздрави!
Искам да попитам обаче, за ZF кутия (zf 320) какво масло можете да ме посъветвате да сложа? Гледах amsoil, гледах redline... На цена не е проблем, тъй като не мисля да го сменям скоро, но има ли смисъл? Това което гледах от amsoil има необходимия вискозитет, но добро ли е ? За redline видях само едно предложение за диференциали и скорости - а това тотално ме изгуби. Трета опция е да купя нормален Castrol от Тех-ко (уж ги има като дистрибутор от сайта на Castrol), но не съм много за нея.
Общо взето имате ли отзиви от някакво прилично масло за скорости, което да не е безкрайно скъпо все пак Има ли смисъл от скъпо масло... ?
Поздрави!
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Така, започвам отзад напред - тъй като не съм писал от много време. Почти на финалната права на 2.9 турбо мотора ми дойде много в повече да се занимавам нон стоп с някакви работи, шлайфисти и да давам пари като луд за скъпи части, а колата да седи и да я грее слънцето, но все пак за да стане уж работата седя и събирам До един хубав ден в който видях че някаква проста мишка ми се е мушнала в колата и ака ли ака Това преля малко чашата и след бързи сметки, видях че има да почакам още няколко месеца докато събера останалите части за 2.9 мотора, понеже тепърва трябваше да се преправят турбо пътища, даунпайп, да се сложи 12-ка топла част на холсета, ревизия да мине и още 100 други малки глупости да взема.
За това реших да сменя долнището само, за да мога да покарам малко тая година (живи и здрави, а дано най-после ) Смяната на долнището беше решено с какво да е - преди време бях събрал едни бутала от Ауди 1.8 турбо с биели (с направени втулки) за черни дни, да имам дет се вика
И ето че най-бързото решение беше това - стария ми блок от атмосферката (стоковия 20-ков) да поеме 1.8 турбо буталата (81мм диаметър. май бях писал за тях че държат до около 100 коня/цил и са forged ,Mahle) със 135мм биелите и колянов вал от ТДС (така и така имах и от ТДС и от 2.8 и всички видове биели ). Ето малко сметки:
Колянов вал (ход): 82,5mm
Бутало: 81mm
Брой цилиндри: 6
Обем на двигател: 2549,4 см^3
Обем цилиндър: 424,9
СС: 9,33
Обем камера глава: 51 - 30цц в главата, 10 цц в дебелата гарнитура (или 8 в тънката, ама с 8 ще дойде 9,6 СС което ми се вижда високо), 6цц в бутало 5 в недоход.
В тоя случай с настоящото малко турбо, трябва да имам 1 бар на 3300 оборота и ако вземем 1.1бар за цел да ги държи до около 6000, след това до прекъсвач (6700 максимум) да спада до 0.8.
Така по сметки няма да изкара коне, ама поне да покарам малко, пък ако всичко е наред, ще взема друго турбо.
И да се върна в лека ретроспекция, изчистих всичко от колата от простата мишка - нямаше ядено нищо по кабелите, защото изкарах цялата кола навън - седалки, барчета, жабка, всичко без голямото табло, като почистих навсякъде, даже смених и таблото на километража, че ми изгоря преди няколко месеца След пълна сапунка на всичко:
Докато събирах части и умувах постоянно, както и супер случайно между другото, ама без грам логика си взех ей това, защото просто винаги съм искал и.... така се случи
Не му е лоша изработката, ама в предвидено всичко да е на самонарезни винтове и силикон, което не ми хареса. Реших, че трябва да има планки, който да позволяват захващане с болтове и да може да се разглобява, разбира се. Ето ги и планките:
Залепят се за най-горната част на крилото със смола, надолу с болтове през багажника и адаптерите просто се притискат от двете страни. Болтовете са 6-тици. Надявам се да е добре
Връщаме се на същността - скоростната кутия мина освежаване:
Бях се засилил за голяма ревизия, ама всичко е прекрасно по нея, освен един тампон, който е на захвата на горната щанга към кутията (уж ще дойде тия дни). Взех AMS oil масло за скорости, АТФ - надявам се да е добре. За Redline ми обявиха 100лв. и се отказах
Е тука мога да пиша много, ама само ще кажа че го боядисах:
Колко пъти до шлайфбазите ходих не е истина - никой в Бг. не гледа да си свърши работата, ама тия след 50 гледат само да отбият номера
Такова нещо като допуски не съществуват. В крайна сметка:
Буталата са ми с размер - 80,95 - 80,955
Блока е с размери - 81,01 - 81,015
По спесификация на АВди размерите са с тия числа - 6 стотни хлабина бутало - цилиндър.
Взех сегменти Mahle, каквито са и буталата, като поръчвах 6 комплекта, ме питаха няколко пъти
Оринг на блока - дело на Иво от форума
Макар че счупих бутало и без о-ринг, па не гръмна гарнитурата, ама дано не ми трябва да разбирам дали държи
Бях си купил преди време една капачка за маслено охлаждане и така и така ще слагам ново долнище, викам си чакай да я сложа. Взех друга маслена конзола (неразпробита като моята - която работи! ама трябва да е с AN накрайници, за да спиш спокойно, а моята не е
) и прилежащите неща към нея:
10 реда радиатор (баси и големия се оказа на живо още половин кило масло в него ще отиде, е ти ги 20 кинта )
AN 10 накрайници - уникално скъпи ми се виждат, за пръв път ползвам такива сега. Но изработката е жестока, просто няма как да дефектира никога - сглобката с маркуча и между тах си е просто на перфектно ниво!
Маркуч 2 метра (трябват ми около 1.2 метра, но реших да имам повече гъвкавост за монтаж на радиатора) AN10 пак от най-фешън модела
Ще си запазя малката"маслена конзолка" за изход за турбото след радиатора и за датчиците за темепратура и налягане.
Малко свежнах конзолата и капачката (изсках всичко да го боядисам циганското златно, сещате се защо.... )
И цялото маслено охлаждане - 500лв. ако някой се чуди занапред колко излиза и на неговата кола за да не го мислиш
Най-после ще сглобяваме - почистване на резби и леглата за основните лагери:
Продухваме маслените пръскалки, за да не се окаже, че не работят - 2 бяха клеясали и се отпушиха с компресора. Благодарско за едната подарък от колегата, че си бях загубил моята
Подреждаме пръскалките и отваряме лагерите:
Тука да кажа - 1 стотна ми е износен коляновия вал на основните лагери, което е в допуските на БМВ за убава сглобка - демек перфектен е, айде и вала вътре + монтажна смазка:
Чистене на болтовете, омасляване и затягане според BMW документацията на 20N/m и 50градуса.
Айде на сегментитееееееееее - никога не съм пилил сегменти, че да ми дойдат на правилен ключ - винаги блока е бил по-голям
Сега обаче дойде тоя момент - сегментите ми идваха на ключ 0.25 а по документация трябва да са както следва:
1ви сегмент 0.40 - 0.45
2ри сегмент 0.45 - 0.5
3ти сегмент 0.50 - 0.55
Според мен, а и според съвети от Ауди маняци, реших да сглобявам на мксимален размер. Изгледах целия youtube и досаждах на хората и в крайна сметка го правих така - с мултишлайфче с диск за рязане, пилих в посока отгоре надолу, и полека лека си ги направих всичките.
Ето тук е обяснено добре: https://www.youtube.com/watch?v=uAguO3EPzcI&t=126s
Тук съм снимал моята установка, ама пиля към мен, просто не можех да държа и да снимам едновременно
Разминаваме ги на 120 градуса и трите сегмента, малко WD на скобата и хоп:
Време е за биелни лагери:
И като отворим кутийката виждаме че изглеждат отвратително
Почистваме, резбите пак, слагаме:
След това малко да се подава полата, че да може да уцелим цилиндъра:
Бум, пляс и:
Ама внимавайте с бум пляс и тия работи, особено ако скобата си има посока на ползване че да не стане така:
Като ми дойде новия комплект сегменти ще сглобя и 6тия цилиндър.
Слагаме и другия биелен лагер:
Почистваме, омасляваме болтовете и затягаме на 20N/m за сега. После като сложа и последното бутало, още на някакви там градуси, които не се сещам наизуст.
И за сега сме така:
За сега това е от мен. Тия дни отново
Дано се чете, че около 55 мин. го писах
Благодаря на всички които са ми помогнали, евала Марто
За това реших да сменя долнището само, за да мога да покарам малко тая година (живи и здрави, а дано най-после ) Смяната на долнището беше решено с какво да е - преди време бях събрал едни бутала от Ауди 1.8 турбо с биели (с направени втулки) за черни дни, да имам дет се вика
И ето че най-бързото решение беше това - стария ми блок от атмосферката (стоковия 20-ков) да поеме 1.8 турбо буталата (81мм диаметър. май бях писал за тях че държат до около 100 коня/цил и са forged ,Mahle) със 135мм биелите и колянов вал от ТДС (така и така имах и от ТДС и от 2.8 и всички видове биели ). Ето малко сметки:
Колянов вал (ход): 82,5mm
Бутало: 81mm
Брой цилиндри: 6
Обем на двигател: 2549,4 см^3
Обем цилиндър: 424,9
СС: 9,33
Обем камера глава: 51 - 30цц в главата, 10 цц в дебелата гарнитура (или 8 в тънката, ама с 8 ще дойде 9,6 СС което ми се вижда високо), 6цц в бутало 5 в недоход.
В тоя случай с настоящото малко турбо, трябва да имам 1 бар на 3300 оборота и ако вземем 1.1бар за цел да ги държи до около 6000, след това до прекъсвач (6700 максимум) да спада до 0.8.
Така по сметки няма да изкара коне, ама поне да покарам малко, пък ако всичко е наред, ще взема друго турбо.
И да се върна в лека ретроспекция, изчистих всичко от колата от простата мишка - нямаше ядено нищо по кабелите, защото изкарах цялата кола навън - седалки, барчета, жабка, всичко без голямото табло, като почистих навсякъде, даже смених и таблото на километража, че ми изгоря преди няколко месеца След пълна сапунка на всичко:
Докато събирах части и умувах постоянно, както и супер случайно между другото, ама без грам логика си взех ей това, защото просто винаги съм искал и.... така се случи
Не му е лоша изработката, ама в предвидено всичко да е на самонарезни винтове и силикон, което не ми хареса. Реших, че трябва да има планки, който да позволяват захващане с болтове и да може да се разглобява, разбира се. Ето ги и планките:
Залепят се за най-горната част на крилото със смола, надолу с болтове през багажника и адаптерите просто се притискат от двете страни. Болтовете са 6-тици. Надявам се да е добре
Връщаме се на същността - скоростната кутия мина освежаване:
Бях се засилил за голяма ревизия, ама всичко е прекрасно по нея, освен един тампон, който е на захвата на горната щанга към кутията (уж ще дойде тия дни). Взех AMS oil масло за скорости, АТФ - надявам се да е добре. За Redline ми обявиха 100лв. и се отказах
Е тука мога да пиша много, ама само ще кажа че го боядисах:
Колко пъти до шлайфбазите ходих не е истина - никой в Бг. не гледа да си свърши работата, ама тия след 50 гледат само да отбият номера
Такова нещо като допуски не съществуват. В крайна сметка:
Буталата са ми с размер - 80,95 - 80,955
Блока е с размери - 81,01 - 81,015
По спесификация на АВди размерите са с тия числа - 6 стотни хлабина бутало - цилиндър.
Взех сегменти Mahle, каквито са и буталата, като поръчвах 6 комплекта, ме питаха няколко пъти
Оринг на блока - дело на Иво от форума
Макар че счупих бутало и без о-ринг, па не гръмна гарнитурата, ама дано не ми трябва да разбирам дали държи
Бях си купил преди време една капачка за маслено охлаждане и така и така ще слагам ново долнище, викам си чакай да я сложа. Взех друга маслена конзола (неразпробита като моята - която работи! ама трябва да е с AN накрайници, за да спиш спокойно, а моята не е
) и прилежащите неща към нея:
10 реда радиатор (баси и големия се оказа на живо още половин кило масло в него ще отиде, е ти ги 20 кинта )
AN 10 накрайници - уникално скъпи ми се виждат, за пръв път ползвам такива сега. Но изработката е жестока, просто няма как да дефектира никога - сглобката с маркуча и между тах си е просто на перфектно ниво!
Маркуч 2 метра (трябват ми около 1.2 метра, но реших да имам повече гъвкавост за монтаж на радиатора) AN10 пак от най-фешън модела
Ще си запазя малката"маслена конзолка" за изход за турбото след радиатора и за датчиците за темепратура и налягане.
Малко свежнах конзолата и капачката (изсках всичко да го боядисам циганското златно, сещате се защо.... )
И цялото маслено охлаждане - 500лв. ако някой се чуди занапред колко излиза и на неговата кола за да не го мислиш
Най-после ще сглобяваме - почистване на резби и леглата за основните лагери:
Продухваме маслените пръскалки, за да не се окаже, че не работят - 2 бяха клеясали и се отпушиха с компресора. Благодарско за едната подарък от колегата, че си бях загубил моята
Подреждаме пръскалките и отваряме лагерите:
Тука да кажа - 1 стотна ми е износен коляновия вал на основните лагери, което е в допуските на БМВ за убава сглобка - демек перфектен е, айде и вала вътре + монтажна смазка:
Чистене на болтовете, омасляване и затягане според BMW документацията на 20N/m и 50градуса.
Айде на сегментитееееееееее - никога не съм пилил сегменти, че да ми дойдат на правилен ключ - винаги блока е бил по-голям
Сега обаче дойде тоя момент - сегментите ми идваха на ключ 0.25 а по документация трябва да са както следва:
1ви сегмент 0.40 - 0.45
2ри сегмент 0.45 - 0.5
3ти сегмент 0.50 - 0.55
Според мен, а и според съвети от Ауди маняци, реших да сглобявам на мксимален размер. Изгледах целия youtube и досаждах на хората и в крайна сметка го правих така - с мултишлайфче с диск за рязане, пилих в посока отгоре надолу, и полека лека си ги направих всичките.
Ето тук е обяснено добре: https://www.youtube.com/watch?v=uAguO3EPzcI&t=126s
Тук съм снимал моята установка, ама пиля към мен, просто не можех да държа и да снимам едновременно
Разминаваме ги на 120 градуса и трите сегмента, малко WD на скобата и хоп:
Време е за биелни лагери:
И като отворим кутийката виждаме че изглеждат отвратително
Почистваме, резбите пак, слагаме:
След това малко да се подава полата, че да може да уцелим цилиндъра:
Бум, пляс и:
Ама внимавайте с бум пляс и тия работи, особено ако скобата си има посока на ползване че да не стане така:
Като ми дойде новия комплект сегменти ще сглобя и 6тия цилиндър.
Слагаме и другия биелен лагер:
Почистваме, омасляваме болтовете и затягаме на 20N/m за сега. После като сложа и последното бутало, още на някакви там градуси, които не се сещам наизуст.
И за сега сме така:
За сега това е от мен. Тия дни отново
Дано се чете, че около 55 мин. го писах
Благодаря на всички които са ми помогнали, евала Марто
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Да не се чудите защо замря малко темата
Бях в шлайф базата като си мина вакуум теста, ама се вижда последните 20-тина години как е било (като пръстените на дървото). Явно за това предния мотор му я е отнямала компресията
Новия мотор от стойката го разглобихме на цяло и изненада в 6-ти цилиндър. Пак казвам, бях на теста в шлайф базата!!! Сменям шлайф базата вече 100% Пак късмет че не съм запалил, че щеше да отиде в кофата и "новия" мотор Сега съм на 24 други клапана за застраховка и полиране и оглеждане + лунички за клапаните на буталата. Новите са гадно качество, тъй като съм взимал и не ми харесаха. Нови от БМВ не е вариант, щото струват колкото колата + всички части
Бях в шлайф базата като си мина вакуум теста, ама се вижда последните 20-тина години как е било (като пръстените на дървото). Явно за това предния мотор му я е отнямала компресията
Новия мотор от стойката го разглобихме на цяло и изненада в 6-ти цилиндър. Пак казвам, бях на теста в шлайф базата!!! Сменям шлайф базата вече 100% Пак късмет че не съм запалил, че щеше да отиде в кофата и "новия" мотор Сега съм на 24 други клапана за застраховка и полиране и оглеждане + лунички за клапаните на буталата. Новите са гадно качество, тъй като съм взимал и не ми харесаха. Нови от БМВ не е вариант, щото струват колкото колата + всички части
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани