Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от AVGO » 10 Юли 2015, 15:23

Благодаря!
Някой правил ли е замерване преди и след монтаж на охлаждане?
25 редов ми се струва доста голям, предвид оригиналните дизелови радиатори...Трябва някой с опит да каже, който е пробвал поне 2 размера и е засичал температурата.

Инак, наскоро станах свидетел на една лудост.Една дрифтачка с м50б25 турбо кара на малка писта, само прекъсвачи бая продължително, без маслено охлаждане и с някакво наливно масло, колкото да има...И вече 1г върви по пистите...а ние за 5 градуса се кахърим :mhihi:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 20 Юли 2015, 21:05

Преди да стигна до лазарета успях да си взема електроника от м52, защото предимствата са очевидни - флашване на компа. Кабелите + компа + датчик за температурата на водата и детонационни датчици. Май само това ми се различава:
Изображение
Освен това си взех и буустметър (малко отрано, ама пък цената беше близо до подарък и не издържах :lol: ). Естествено с цената си дойде и уреда - направих си кабели първо:
Изображение
След това "букса" за сигнала от сензора (която просто я нямаше):
Изображение
След това си сложих и джъмпер за регулиране на подсветката червено/бяло (не че мисля да използвам бяло, ама все пак :conf: ):
Изображение
Пуснах 12 волта от празно гнездо на буксата за регулиране на височината на фаровете:
Изображение
И айде за проба:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Най-после си взех и маслената конзола 8)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Размишлявам още върху големината на щуцерите, поне още седмица, докато почна да ходя пак :conf:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 01 Авг 2015, 13:40

Леко полеко се събират части:
Изображение
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 03 Авг 2015, 20:50

Хоп - и съм почти готов да го мятам мотора като атмосферен за разработка няколко стотин километра:
Изображение
Изображение
Изображение
Можеше да се свали още 2-3мм, но не посмях:
Изображение
:driving:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от slavianko » 04 Авг 2015, 21:46

Балансирал ли си го накрая?
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 04 Авг 2015, 22:49

Да балансиран е, разбира се :yes:

Изображение
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 05 Авг 2015, 20:52

Днес малко посглобявах (искаше ми се повече, ама съм си скрил частите от себе си :dummy: ) - при десния щуцер няма място да мине болта на конзолата и трябваше да си направя шпилка с гайка. Залепих я и с лепипо, ама което се отлепвало. Видя ми се много ячко и съм доволен, тъй като ще мазна и на болта на коляновия вал.
Изображение
Изображение
Изображение

Отворих и изчистих и алтернатора (140А големия), смених четките (както му викат по магазините "релето") и го метнах и него. Утре ако си намеря амортесьора обтяжната ролка ще продължа и натам със сглабянето смукателния колектор и електрониката. :wave:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 31 Авг 2015, 16:22

Имаше малко проблеми покрай изработката на съединителя, касаеща дебелината на диска, но в крайна сметка всичко е изработено, нитовете които съединияват 2те части на диска са по-големи, освен това са и по-дебели дистанционните втулки. В крайна сметка това е резултата:
Изображение

Мотора е сглобен с малки липси, които ще си ги взема от другия мотор, като и се подготвят още жокер изненади, ако запали тия дни :smoke:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 12 Окт 2015, 18:29

Такаааа - след дълго време без раздвижване дойде нааай-после времето да бъде сменен мотора. Малко предизборно ще звуча, но какво пък баш си е предизборно време :ok: С помощта на хидравличен кран (осигурен с любезното съдействие на колегите с е30 комБи/е21/и още 20 други, и е28 от форума - без имена че да не злоупотребяват други като мен :mhihi: , ама пък и да си знаят още един път) и разглобяване на предницата стария мотор беше изваден с много мъки. Китайският изпускателен колектор създаде грижи, но пък като се разглоби почти всичко, накрая излезе. Беше изваден с кутията (за по-лесно :mhihi: ). След това като ги плеснахме на земята (с друг колега, ма няма време от е30-ската да влиза във форума :D ) и си взех половината от стария мотор, прехвърлихме кутията на другия и стария хоп на палето:
Изображение
След това за 40 минути влезе новия, заедно с кутията турбо изпускателя и самото турбо. Как да кажа без да звучи зле - еми за там е правено. Евала на СПА Моторспорт за прекрасната изработка на колектора (отвсякъде има достъп до турбото, болтове, маркучи и тн.) Просто застана супер. Браво и на китайците, че не струва 250 паунда - те в копирането са задоволителни :mhihi:
След като в 22:00 приключихме в това състояние:
Изображение
беше време за няколко дни почивка. Извода от тая работа е, че никога през живота си втори път няма да сменям мотор в скапания ми гараж. Като си направя по-хубав - тогава. До дотогава - няма да вадя блок повече 100% :lol: След като ми мина след няколко дни (седмици), закачих инсталацията по датчиците, ааа датчиците! (благодаря на друг невероятен колега и приятел от строук форума :mhihi: ), та всичко уж по местата като жици, сложихме комп без ЕВС, ала бала и дойде време за палене. С леко притеснение налях специално масло за разработка и старт на нови мотори, изпитано пак (то като чета какво пиша - то все на готово, ама айде :roll: ) и чукнахме на стартер да видим нещо притеснително дали ще се случи. След като установих колко бързо се изпарява българският бензин от резервоара, като седи колата без да се кара, можеше да запалим. Ами всичко точно уж - първият път плахо, после събудих квартала. Най-важното беше, че маслената ми конзола е перфектна и си има налягане, има масло до турбото, мотора държи празен ход без да тропа нещо фатално. Следва генерация, покупка на деботомер и вече ще мога да кажа дали имаме някакъв сериозен проблем, след като успея да си чуя мислите.
Има много работа по подреждането още и по довършителните работи, но все пак леко полеко се напредва :yes:
Пак благодаря на всички които помогнаха с много, някои и с малко много повече :bchug: :yes:
Продължаваме напред:
Изображение
Изображение
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 24 Окт 2015, 19:29

След като схемата ми с маслената конзола работи, стана време да си ходи скрап установката ми.
Взех си прекрасна конзолка, с 3 изхода - 1 банджо болт за захранване на турбото, един за температура на масло и един за налягане на маслото.
Следва маслен радиатор.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 07 Дек 2015, 0:40

Понеже почна да става много студено и гадно и да не ми се работи в гаража в гадни условия, реших че трябват по-подходящи условия и обстановка. За това си преместих колата в "офиса", за да ползвам сервизната клетка където се обслужват служебните коли. Понеже колата беше без генерация, реших да не рискувам и я натоварих на пътна помощ и без главоболия, след 35км. си бях в офиса :mhihi:
Изображение
След това колата трябваше да се сдобие с генерация на първо време за да може да се мърда спокойно и без притеснение. Освен това поради не регламентирано натискане на съединителя, докато помпата висеше до скоростите - стигнахме до нова помпа febi, че такава имаше на склад:
Изображение
и до нова спирачна течност. Взех АТЕ, не знам дали е добра, но все пак няма да е толкова зле на първо време сигурно:
Изображение
След смяната нямах търпение да видя дали имам съединител, тъй като не знаех до този момент. С радост установих, че съединител имам, както и полусъединител и общо взето всичко е нормално. Малко ми е "мек" съединителя и подозирам че не е добре обезвъздушен тъй като отделя много ниско, но това ще стане ясно като обезвъздуша и спирачките хубаво и съединителя пак. Не знам защо витае мнение че няма полусъединител ако се ползва керамика - не виждам някаква драматична разлика с обикновения. Със сигурност е малко по-рязко зацепването, но нищо друго. :paranoid:

След като стана ясно че по принцип може да се движа започнах генерацията. Тук е момента да споделя, че не мога да заварявам и имах сериозна помощ от приятел :bowdown: Та така, на първо време след като вдигнах колата видях че от входа и изхода на турбото прокапва масло :conf: Взех нови фланци и за вход и изход с подходящи накрайници на маркучите:
Изображение
След това махнах турбината за да се открие по-ясно предстоящото главоболие :mhihi:
Изображение
Относно генерацията - след като четох многобройни източници на информация за как да си направим добра генерация за турбо кола, стигнах до следните изводи: даунпайп на размера на турбото 70мм (около 67-68мм е вътрешния на турбината) около 20-25 сантиметра и след това плавен преход към 76мм. външни размери на тръбите, задължително с един правопоточен резонатор за средно гърне и може би един правопоточен за задно. Материалът беше избран лесно - тънкостенна неръждавейка x1.5mm. стена - колена и тръба. За уестгейта - 40мм тръба и колена x1.5mm. След като понакупих материал, можеше да започнем:
Изображение
Изображение
Трябваше да се направи някаква промяна на местоположението на уестгейта, тъй като нямаше място между колектора и файъруола. Освен това като се монтира турбото трябва да може да има място и за даунпайп, както и все пак да е на подходящо място гейта, така че да може да си върши работата. След доста размисли, сваляне качване и тн. на турбото,
Изображение
и размотаване на гейта из всевъзможни места, стигнахме до извода, че най-добре ще е да се изведе гейта до скоростите плътно, като минава точно покрай турбото. Речено сторено:
Изображение
И след малко повече рязане и мерене и чоплене се получи необходимата форма за да застане гейта перфектно:
Изображение
Изображение
Изображение
Малко заварки:
Изображение
Зачистване на лек провар и след челното заваряване:
Изображение
До тук много добре :D имаше нещо зад гърба ни и чувството е добро. Време беше да метнем турбото и да се мисли как ще дойде даунпайпа точно, в каква посока и тн. Леко се наложи да разпиля гарнитурата, тъй като не стана стандартна от т3:
Изображение
И точно да сложа фланеца и да продължим, се оказа че отвора му е малък за да влезе тръбата в него. Грешка при проектирането ми :conf: Ами отидох в другото хале и си го взех на струга до 71мм вътрешен, за да може да влезе коляното. Е да де, ама не влезе хубаво, защото не можеше да застане на 90 градуса спрямо изпускателния колектор, и по цялата равнина да е успоредно, а от горната страна на фланеца се подаване извън фланеца, а от долната влизаше едва едва. Упражнението беше ясно и застана вече както трябва:
Изображение
Ето и как перфектно пасва и при фланеца на турбото:
Изображение
Точковане след като бяхме уточнили позицията:
Изображение
След това продължаване с даунпайпа, като вече беше ясно накъде точно да минава и как да не е провиснало и още куп други неща:
Изображение
Изображение
Така след първите малко над 20см. на ф70, трябваше да се мине на ф76 и то по елегантен начин. С малко чесане се стигна до рязане на тръба ф76 около 15 сантиметра, на конус и точковане, така че обиколката от едната страна на новият конуса е ф70, а от другата ф76. До тук добре, супер. След това малко продължение и коляно, за да завива към кутията и да върви по оригиналният си път на генерацията:
Изображение
След това дойде ред и на резонатора, който пак трябваше да е лъскав, за да не разваля картинката:
Изображение
Изображение
В истинският размер тръба влиза поне XL :smoke: :ok:
Изображение
Освен това не по моя идея и желание се сдобих с V-band скоба (нечувана сума просто за тая х*йня :shock: ), но watever, става по-добре така, което си е факт и не мога да отричам :ok:
Изображение
И една от долу:
Изображение

Ами за сега е това. За момента е доста шумно все още, но какво да се прави. Това до момента е към 25-26 часа труд, тъй като си изисква доста труд, нерви и все пак ресурси. Не съм предполагал че ще достигне такива мащаби крайната цена на генерацията, но пък положителното е, че няма да изгние, което означава, че ще карам турбо винаги :mhihi: :wave:

П.С. А да - бях се зарекъл, че ако се наложи още един път да си разглобявам фаровете, ще си сложа от комерсиалния angel eyes - толкова бях сигурен в "black hella" скрап мода, който направих с фотоплаката.............
Изображение
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 25 Дек 2015, 18:00

Декември нямах много време за работа по колата, но в резюме се случиха няколко неща.
Първо бях решил да си взема задно гърне с изход поне 110мм. Не знам защо но ме влечеше гигантски кюнец и исках да е така. След като обиколих всички магазини които знам за селски гърнета, както и всички онлайн магазини, се оказа че 76мм. вход и 110+мм изход няма. Или няма налични и ще има след месец или повече, или няма изобщо с вход 76мм. Какво да правиш съдба - при което реших да е с тръба до края. Е да де, но пък колата все още беше много шумна и реших че няма да става за каране грам. И тъй като нямаше как да си взема гърне=накрайник остана единствената друга опция:
Изображение
Изображение
И така стана време да продължим натам с генерацията - след V band-а имах няколко възможни начина по които да минава генерацията. В крайна сметка имаше 2. Избрах този с по-малко колена (по-малко завои):
Изображение
Изображение
Бахти големия кюнец ми се видя на моменти:
Изображение
10мм. прът за да ляга на тампоните в средата генерацията:
Изображение
Изображение
Това е момента където избрах да имам 1 завой по-малко и да минава от покрай дифа директно към гърнето:
Изображение
Постановка с помощта на подръчни средства така че да центрирам гърнето предварително:
Изображение
Кап кап, прикап:
Изображение
Мислех да е прикапано гърнето към тампоните отзад, ама в крайна сметка се отказах и остана да направя скоба, защото не заслужаваше след всичките усилия да е на заварка отзад.
Цялостната картинка:
Изображение
Като цяло смятам, че се получи прилично :D Колата не е много тиха, но не е и много шумна. Средна работа. Положителното е обаче, че няма вибрации и звука е доста басов. Малко твърде басов ми идва, но предполагам че след смеси и тн. ще се пооправи. Също и като отвори уестгейта предполагам че ще е добре :roll:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 01 Яну 2016, 14:24

Понеже както винаги има някакви разминавания като се правят от няколко неща едно и тук има такива ситуации.
Датчика за температурата на въздуха във всмукателният колектор ми беше различен от инсталацията. За това се оказа че има 2 варианта. Или да търся от м50 ванос другият тип датчик, или м52-ков. Избрах си м52-ковия, тъй като 100% става. Е да де, но на колектора стария датчик е с резба, а новия е с щипка. След малко размисъл използвах свободния ми щуцер на гофрето (с което съм временно докато дойде бууста) за картерните газове и след малко рязане уплътняване и закрепяне се получи следното:
Изображение
Изображение
Изображение
След това дойде и ламбда сонда, на която още не съм решил къде да е местоположението:
Изображение
Изкарах още един сигнален кабел, за да нямам 2 сонди, а и да не дава грешка че я няма втората:
Изображение
В началото си мислех да карам със скрап блоу офф-а който съм постнал малко по-назад, но се отказах от него в последствие. Търсех конкретен клапан Bonalume, защото знам че е качествен и не е много скъп. Освен това и ми хареса много звука му от "първо ухо" и така беше решено. Търсех известно време, за жалост нищо не изпадаше. Да ама по Коледа стават чудеса. Не само че изпадна, а и беше модела с по-голямо бутало, освен това и на супер невероятна цена - докато не го видях бях сигурен че е менте или не работи :mhihi:
Изображение
Изображение
После взех малко помощни материали:
Изображение
Случайно попаднах на тези скоби на безумно ниска цена и нямаше как да не взема 5-6 да ги пробвам, тъй като моите така и така не досигаха за всички колена и търби:
Изображение
Изображение
До тук добре, обаче още оставаха дюзи и дебитомер от по-неблагоприятните неща за джоба ми. От около 3-4 месеца активно търсех дюзи от Бг. тъй като е по-лесно. В крайна сметка поради липса на предложения си харесах някакви от California baby :mhihi: и зачаках някой познат да ми ги донесе, ако мога да пропусна митото :roll: В крайна сметка супер случайно ме извади от тия мъки колега от друг форум с нови дюзи Lucas. Ей така от нищото и хоп:
Изображение
Изображение
Изображение
Coil Resistance: 15.8 Ohms / High Impedance
Static Flow Rate @ 43.5PSI ( 300kPa ) w/Gas: 440 cc/min = 42 lb/hr
Dynamic Flow @ 2.5ms PW @ 100Hz: 16.88 mg/pulse +/-10% @ 2.5ms PW @ 100Hz
Spray Patter: Tri-Cone
Physical Dimensions: EV1 Body Type
Connector: Bosch EV1

Освен около 20 други неща за дооправяне, остава като цяло дебитомера и това е.
Следва слагане на ламбда сондата, донареждане на турбо пътищата (там става много интересно между другото, ама още не съм ги довършил и за това няма снимки за момента) и малко каране може би :paranoid: .

Честита Нова година :bchug:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от Boyadjiev » 05 Яну 2016, 0:06

Тъй като ориентацията на студената част на турбото е ужасна, се налага да се измислят някакви странни решения. Търся мнение за това колко зле изглежда такова 180 градусово обръщане на потока, непосредствено след изхода на студената част. Сечението на тръбата е на размера на изхода на турбото:
Изображение
:roll:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 15.01.2007
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: e28 520i

Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Мнение от toto_ » 05 Яну 2016, 7:45

Изобщо не е добре.Или завърти турбинния корпус или прекарай тръбата от другаде.
Успех

ПредишнаСледваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook