Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Модератор: bum_bum
- AVGO
- ентусиаст
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Благодаря!
Някой правил ли е замерване преди и след монтаж на охлаждане?
25 редов ми се струва доста голям, предвид оригиналните дизелови радиатори...Трябва някой с опит да каже, който е пробвал поне 2 размера и е засичал температурата.
Инак, наскоро станах свидетел на една лудост.Една дрифтачка с м50б25 турбо кара на малка писта, само прекъсвачи бая продължително, без маслено охлаждане и с някакво наливно масло, колкото да има...И вече 1г върви по пистите...а ние за 5 градуса се кахърим
Някой правил ли е замерване преди и след монтаж на охлаждане?
25 редов ми се струва доста голям, предвид оригиналните дизелови радиатори...Трябва някой с опит да каже, който е пробвал поне 2 размера и е засичал температурата.
Инак, наскоро станах свидетел на една лудост.Една дрифтачка с м50б25 турбо кара на малка писта, само прекъсвачи бая продължително, без маслено охлаждане и с някакво наливно масло, колкото да има...И вече 1г върви по пистите...а ние за 5 градуса се кахърим
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Преди да стигна до лазарета успях да си взема електроника от м52, защото предимствата са очевидни - флашване на компа. Кабелите + компа + датчик за температурата на водата и детонационни датчици. Май само това ми се различава:
Освен това си взех и буустметър (малко отрано, ама пък цената беше близо до подарък и не издържах ). Естествено с цената си дойде и уреда - направих си кабели първо:
След това "букса" за сигнала от сензора (която просто я нямаше):
След това си сложих и джъмпер за регулиране на подсветката червено/бяло (не че мисля да използвам бяло, ама все пак ):
Пуснах 12 волта от празно гнездо на буксата за регулиране на височината на фаровете:
И айде за проба:
Най-после си взех и маслената конзола
Размишлявам още върху големината на щуцерите, поне още седмица, докато почна да ходя пак
Освен това си взех и буустметър (малко отрано, ама пък цената беше близо до подарък и не издържах ). Естествено с цената си дойде и уреда - направих си кабели първо:
След това "букса" за сигнала от сензора (която просто я нямаше):
След това си сложих и джъмпер за регулиране на подсветката червено/бяло (не че мисля да използвам бяло, ама все пак ):
Пуснах 12 волта от празно гнездо на буксата за регулиране на височината на фаровете:
И айде за проба:
Най-после си взех и маслената конзола
Размишлявам още върху големината на щуцерите, поне още седмица, докато почна да ходя пак
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Леко полеко се събират части:
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Хоп - и съм почти готов да го мятам мотора като атмосферен за разработка няколко стотин километра:
Можеше да се свали още 2-3мм, но не посмях:
Можеше да се свали още 2-3мм, но не посмях:
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Балансирал ли си го накрая?
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Да балансиран е, разбира се
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Днес малко посглобявах (искаше ми се повече, ама съм си скрил частите от себе си ) - при десния щуцер няма място да мине болта на конзолата и трябваше да си направя шпилка с гайка. Залепих я и с лепипо, ама което се отлепвало. Видя ми се много ячко и съм доволен, тъй като ще мазна и на болта на коляновия вал.
Отворих и изчистих и алтернатора (140А големия), смених четките (както му викат по магазините "релето") и го метнах и него. Утре ако си намеря амортесьора обтяжната ролка ще продължа и натам със сглабянето смукателния колектор и електрониката.
Отворих и изчистих и алтернатора (140А големия), смених четките (както му викат по магазините "релето") и го метнах и него. Утре ако си намеря амортесьора обтяжната ролка ще продължа и натам със сглабянето смукателния колектор и електрониката.
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Имаше малко проблеми покрай изработката на съединителя, касаеща дебелината на диска, но в крайна сметка всичко е изработено, нитовете които съединияват 2те части на диска са по-големи, освен това са и по-дебели дистанционните втулки. В крайна сметка това е резултата:
Мотора е сглобен с малки липси, които ще си ги взема от другия мотор, като и се подготвят още жокер изненади, ако запали тия дни
Мотора е сглобен с малки липси, които ще си ги взема от другия мотор, като и се подготвят още жокер изненади, ако запали тия дни
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Такаааа - след дълго време без раздвижване дойде нааай-после времето да бъде сменен мотора. Малко предизборно ще звуча, но какво пък баш си е предизборно време С помощта на хидравличен кран (осигурен с любезното съдействие на колегите с е30 комБи/е21/и още 20 други, и е28 от форума - без имена че да не злоупотребяват други като мен , ама пък и да си знаят още един път) и разглобяване на предницата стария мотор беше изваден с много мъки. Китайският изпускателен колектор създаде грижи, но пък като се разглоби почти всичко, накрая излезе. Беше изваден с кутията (за по-лесно ). След това като ги плеснахме на земята (с друг колега, ма няма време от е30-ската да влиза във форума ) и си взех половината от стария мотор, прехвърлихме кутията на другия и стария хоп на палето:
След това за 40 минути влезе новия, заедно с кутията турбо изпускателя и самото турбо. Как да кажа без да звучи зле - еми за там е правено. Евала на СПА Моторспорт за прекрасната изработка на колектора (отвсякъде има достъп до турбото, болтове, маркучи и тн.) Просто застана супер. Браво и на китайците, че не струва 250 паунда - те в копирането са задоволителни
След като в 22:00 приключихме в това състояние:
беше време за няколко дни почивка. Извода от тая работа е, че никога през живота си втори път няма да сменям мотор в скапания ми гараж. Като си направя по-хубав - тогава. До дотогава - няма да вадя блок повече 100% След като ми мина след няколко дни (седмици), закачих инсталацията по датчиците, ааа датчиците! (благодаря на друг невероятен колега и приятел от строук форума ), та всичко уж по местата като жици, сложихме комп без ЕВС, ала бала и дойде време за палене. С леко притеснение налях специално масло за разработка и старт на нови мотори, изпитано пак (то като чета какво пиша - то все на готово, ама айде ) и чукнахме на стартер да видим нещо притеснително дали ще се случи. След като установих колко бързо се изпарява българският бензин от резервоара, като седи колата без да се кара, можеше да запалим. Ами всичко точно уж - първият път плахо, после събудих квартала. Най-важното беше, че маслената ми конзола е перфектна и си има налягане, има масло до турбото, мотора държи празен ход без да тропа нещо фатално. Следва генерация, покупка на деботомер и вече ще мога да кажа дали имаме някакъв сериозен проблем, след като успея да си чуя мислите.
Има много работа по подреждането още и по довършителните работи, но все пак леко полеко се напредва
Пак благодаря на всички които помогнаха с много, някои и с малко много повече
Продължаваме напред:
След това за 40 минути влезе новия, заедно с кутията турбо изпускателя и самото турбо. Как да кажа без да звучи зле - еми за там е правено. Евала на СПА Моторспорт за прекрасната изработка на колектора (отвсякъде има достъп до турбото, болтове, маркучи и тн.) Просто застана супер. Браво и на китайците, че не струва 250 паунда - те в копирането са задоволителни
След като в 22:00 приключихме в това състояние:
беше време за няколко дни почивка. Извода от тая работа е, че никога през живота си втори път няма да сменям мотор в скапания ми гараж. Като си направя по-хубав - тогава. До дотогава - няма да вадя блок повече 100% След като ми мина след няколко дни (седмици), закачих инсталацията по датчиците, ааа датчиците! (благодаря на друг невероятен колега и приятел от строук форума ), та всичко уж по местата като жици, сложихме комп без ЕВС, ала бала и дойде време за палене. С леко притеснение налях специално масло за разработка и старт на нови мотори, изпитано пак (то като чета какво пиша - то все на готово, ама айде ) и чукнахме на стартер да видим нещо притеснително дали ще се случи. След като установих колко бързо се изпарява българският бензин от резервоара, като седи колата без да се кара, можеше да запалим. Ами всичко точно уж - първият път плахо, после събудих квартала. Най-важното беше, че маслената ми конзола е перфектна и си има налягане, има масло до турбото, мотора държи празен ход без да тропа нещо фатално. Следва генерация, покупка на деботомер и вече ще мога да кажа дали имаме някакъв сериозен проблем, след като успея да си чуя мислите.
Има много работа по подреждането още и по довършителните работи, но все пак леко полеко се напредва
Пак благодаря на всички които помогнаха с много, някои и с малко много повече
Продължаваме напред:
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
След като схемата ми с маслената конзола работи, стана време да си ходи скрап установката ми.
Взех си прекрасна конзолка, с 3 изхода - 1 банджо болт за захранване на турбото, един за температура на масло и един за налягане на маслото.
Следва маслен радиатор.
Взех си прекрасна конзолка, с 3 изхода - 1 банджо болт за захранване на турбото, един за температура на масло и един за налягане на маслото.
Следва маслен радиатор.
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Понеже почна да става много студено и гадно и да не ми се работи в гаража в гадни условия, реших че трябват по-подходящи условия и обстановка. За това си преместих колата в "офиса", за да ползвам сервизната клетка където се обслужват служебните коли. Понеже колата беше без генерация, реших да не рискувам и я натоварих на пътна помощ и без главоболия, след 35км. си бях в офиса
След това колата трябваше да се сдобие с генерация на първо време за да може да се мърда спокойно и без притеснение. Освен това поради не регламентирано натискане на съединителя, докато помпата висеше до скоростите - стигнахме до нова помпа febi, че такава имаше на склад:
и до нова спирачна течност. Взех АТЕ, не знам дали е добра, но все пак няма да е толкова зле на първо време сигурно:
След смяната нямах търпение да видя дали имам съединител, тъй като не знаех до този момент. С радост установих, че съединител имам, както и полусъединител и общо взето всичко е нормално. Малко ми е "мек" съединителя и подозирам че не е добре обезвъздушен тъй като отделя много ниско, но това ще стане ясно като обезвъздуша и спирачките хубаво и съединителя пак. Не знам защо витае мнение че няма полусъединител ако се ползва керамика - не виждам някаква драматична разлика с обикновения. Със сигурност е малко по-рязко зацепването, но нищо друго.
След като стана ясно че по принцип може да се движа започнах генерацията. Тук е момента да споделя, че не мога да заварявам и имах сериозна помощ от приятел Та така, на първо време след като вдигнах колата видях че от входа и изхода на турбото прокапва масло Взех нови фланци и за вход и изход с подходящи накрайници на маркучите:
След това махнах турбината за да се открие по-ясно предстоящото главоболие
Относно генерацията - след като четох многобройни източници на информация за как да си направим добра генерация за турбо кола, стигнах до следните изводи: даунпайп на размера на турбото 70мм (около 67-68мм е вътрешния на турбината) около 20-25 сантиметра и след това плавен преход към 76мм. външни размери на тръбите, задължително с един правопоточен резонатор за средно гърне и може би един правопоточен за задно. Материалът беше избран лесно - тънкостенна неръждавейка x1.5mm. стена - колена и тръба. За уестгейта - 40мм тръба и колена x1.5mm. След като понакупих материал, можеше да започнем:
Трябваше да се направи някаква промяна на местоположението на уестгейта, тъй като нямаше място между колектора и файъруола. Освен това като се монтира турбото трябва да може да има място и за даунпайп, както и все пак да е на подходящо място гейта, така че да може да си върши работата. След доста размисли, сваляне качване и тн. на турбото,
и размотаване на гейта из всевъзможни места, стигнахме до извода, че най-добре ще е да се изведе гейта до скоростите плътно, като минава точно покрай турбото. Речено сторено:
И след малко повече рязане и мерене и чоплене се получи необходимата форма за да застане гейта перфектно:
Малко заварки:
Зачистване на лек провар и след челното заваряване:
До тук много добре имаше нещо зад гърба ни и чувството е добро. Време беше да метнем турбото и да се мисли как ще дойде даунпайпа точно, в каква посока и тн. Леко се наложи да разпиля гарнитурата, тъй като не стана стандартна от т3:
И точно да сложа фланеца и да продължим, се оказа че отвора му е малък за да влезе тръбата в него. Грешка при проектирането ми Ами отидох в другото хале и си го взех на струга до 71мм вътрешен, за да може да влезе коляното. Е да де, ама не влезе хубаво, защото не можеше да застане на 90 градуса спрямо изпускателния колектор, и по цялата равнина да е успоредно, а от горната страна на фланеца се подаване извън фланеца, а от долната влизаше едва едва. Упражнението беше ясно и застана вече както трябва:
Ето и как перфектно пасва и при фланеца на турбото:
Точковане след като бяхме уточнили позицията:
След това продължаване с даунпайпа, като вече беше ясно накъде точно да минава и как да не е провиснало и още куп други неща:
Така след първите малко над 20см. на ф70, трябваше да се мине на ф76 и то по елегантен начин. С малко чесане се стигна до рязане на тръба ф76 около 15 сантиметра, на конус и точковане, така че обиколката от едната страна на новият конуса е ф70, а от другата ф76. До тук добре, супер. След това малко продължение и коляно, за да завива към кутията и да върви по оригиналният си път на генерацията:
След това дойде ред и на резонатора, който пак трябваше да е лъскав, за да не разваля картинката:
В истинският размер тръба влиза поне XL
Освен това не по моя идея и желание се сдобих с V-band скоба (нечувана сума просто за тая х*йня ), но watever, става по-добре така, което си е факт и не мога да отричам
И една от долу:
Ами за сега е това. За момента е доста шумно все още, но какво да се прави. Това до момента е към 25-26 часа труд, тъй като си изисква доста труд, нерви и все пак ресурси. Не съм предполагал че ще достигне такива мащаби крайната цена на генерацията, но пък положителното е, че няма да изгние, което означава, че ще карам турбо винаги
П.С. А да - бях се зарекъл, че ако се наложи още един път да си разглобявам фаровете, ще си сложа от комерсиалния angel eyes - толкова бях сигурен в "black hella" скрап мода, който направих с фотоплаката.............
След това колата трябваше да се сдобие с генерация на първо време за да може да се мърда спокойно и без притеснение. Освен това поради не регламентирано натискане на съединителя, докато помпата висеше до скоростите - стигнахме до нова помпа febi, че такава имаше на склад:
и до нова спирачна течност. Взех АТЕ, не знам дали е добра, но все пак няма да е толкова зле на първо време сигурно:
След смяната нямах търпение да видя дали имам съединител, тъй като не знаех до този момент. С радост установих, че съединител имам, както и полусъединител и общо взето всичко е нормално. Малко ми е "мек" съединителя и подозирам че не е добре обезвъздушен тъй като отделя много ниско, но това ще стане ясно като обезвъздуша и спирачките хубаво и съединителя пак. Не знам защо витае мнение че няма полусъединител ако се ползва керамика - не виждам някаква драматична разлика с обикновения. Със сигурност е малко по-рязко зацепването, но нищо друго.
След като стана ясно че по принцип може да се движа започнах генерацията. Тук е момента да споделя, че не мога да заварявам и имах сериозна помощ от приятел Та така, на първо време след като вдигнах колата видях че от входа и изхода на турбото прокапва масло Взех нови фланци и за вход и изход с подходящи накрайници на маркучите:
След това махнах турбината за да се открие по-ясно предстоящото главоболие
Относно генерацията - след като четох многобройни източници на информация за как да си направим добра генерация за турбо кола, стигнах до следните изводи: даунпайп на размера на турбото 70мм (около 67-68мм е вътрешния на турбината) около 20-25 сантиметра и след това плавен преход към 76мм. външни размери на тръбите, задължително с един правопоточен резонатор за средно гърне и може би един правопоточен за задно. Материалът беше избран лесно - тънкостенна неръждавейка x1.5mm. стена - колена и тръба. За уестгейта - 40мм тръба и колена x1.5mm. След като понакупих материал, можеше да започнем:
Трябваше да се направи някаква промяна на местоположението на уестгейта, тъй като нямаше място между колектора и файъруола. Освен това като се монтира турбото трябва да може да има място и за даунпайп, както и все пак да е на подходящо място гейта, така че да може да си върши работата. След доста размисли, сваляне качване и тн. на турбото,
и размотаване на гейта из всевъзможни места, стигнахме до извода, че най-добре ще е да се изведе гейта до скоростите плътно, като минава точно покрай турбото. Речено сторено:
И след малко повече рязане и мерене и чоплене се получи необходимата форма за да застане гейта перфектно:
Малко заварки:
Зачистване на лек провар и след челното заваряване:
До тук много добре имаше нещо зад гърба ни и чувството е добро. Време беше да метнем турбото и да се мисли как ще дойде даунпайпа точно, в каква посока и тн. Леко се наложи да разпиля гарнитурата, тъй като не стана стандартна от т3:
И точно да сложа фланеца и да продължим, се оказа че отвора му е малък за да влезе тръбата в него. Грешка при проектирането ми Ами отидох в другото хале и си го взех на струга до 71мм вътрешен, за да може да влезе коляното. Е да де, ама не влезе хубаво, защото не можеше да застане на 90 градуса спрямо изпускателния колектор, и по цялата равнина да е успоредно, а от горната страна на фланеца се подаване извън фланеца, а от долната влизаше едва едва. Упражнението беше ясно и застана вече както трябва:
Ето и как перфектно пасва и при фланеца на турбото:
Точковане след като бяхме уточнили позицията:
След това продължаване с даунпайпа, като вече беше ясно накъде точно да минава и как да не е провиснало и още куп други неща:
Така след първите малко над 20см. на ф70, трябваше да се мине на ф76 и то по елегантен начин. С малко чесане се стигна до рязане на тръба ф76 около 15 сантиметра, на конус и точковане, така че обиколката от едната страна на новият конуса е ф70, а от другата ф76. До тук добре, супер. След това малко продължение и коляно, за да завива към кутията и да върви по оригиналният си път на генерацията:
След това дойде ред и на резонатора, който пак трябваше да е лъскав, за да не разваля картинката:
В истинският размер тръба влиза поне XL
Освен това не по моя идея и желание се сдобих с V-band скоба (нечувана сума просто за тая х*йня ), но watever, става по-добре така, което си е факт и не мога да отричам
И една от долу:
Ами за сега е това. За момента е доста шумно все още, но какво да се прави. Това до момента е към 25-26 часа труд, тъй като си изисква доста труд, нерви и все пак ресурси. Не съм предполагал че ще достигне такива мащаби крайната цена на генерацията, но пък положителното е, че няма да изгние, което означава, че ще карам турбо винаги
П.С. А да - бях се зарекъл, че ако се наложи още един път да си разглобявам фаровете, ще си сложа от комерсиалния angel eyes - толкова бях сигурен в "black hella" скрап мода, който направих с фотоплаката.............
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Декември нямах много време за работа по колата, но в резюме се случиха няколко неща.
Първо бях решил да си взема задно гърне с изход поне 110мм. Не знам защо но ме влечеше гигантски кюнец и исках да е така. След като обиколих всички магазини които знам за селски гърнета, както и всички онлайн магазини, се оказа че 76мм. вход и 110+мм изход няма. Или няма налични и ще има след месец или повече, или няма изобщо с вход 76мм. Какво да правиш съдба - при което реших да е с тръба до края. Е да де, но пък колата все още беше много шумна и реших че няма да става за каране грам. И тъй като нямаше как да си взема гърне=накрайник остана единствената друга опция:
И така стана време да продължим натам с генерацията - след V band-а имах няколко възможни начина по които да минава генерацията. В крайна сметка имаше 2. Избрах този с по-малко колена (по-малко завои):
Бахти големия кюнец ми се видя на моменти:
10мм. прът за да ляга на тампоните в средата генерацията:
Това е момента където избрах да имам 1 завой по-малко и да минава от покрай дифа директно към гърнето:
Постановка с помощта на подръчни средства така че да центрирам гърнето предварително:
Кап кап, прикап:
Мислех да е прикапано гърнето към тампоните отзад, ама в крайна сметка се отказах и остана да направя скоба, защото не заслужаваше след всичките усилия да е на заварка отзад.
Цялостната картинка:
Като цяло смятам, че се получи прилично Колата не е много тиха, но не е и много шумна. Средна работа. Положителното е обаче, че няма вибрации и звука е доста басов. Малко твърде басов ми идва, но предполагам че след смеси и тн. ще се пооправи. Също и като отвори уестгейта предполагам че ще е добре
Първо бях решил да си взема задно гърне с изход поне 110мм. Не знам защо но ме влечеше гигантски кюнец и исках да е така. След като обиколих всички магазини които знам за селски гърнета, както и всички онлайн магазини, се оказа че 76мм. вход и 110+мм изход няма. Или няма налични и ще има след месец или повече, или няма изобщо с вход 76мм. Какво да правиш съдба - при което реших да е с тръба до края. Е да де, но пък колата все още беше много шумна и реших че няма да става за каране грам. И тъй като нямаше как да си взема гърне=накрайник остана единствената друга опция:
И така стана време да продължим натам с генерацията - след V band-а имах няколко възможни начина по които да минава генерацията. В крайна сметка имаше 2. Избрах този с по-малко колена (по-малко завои):
Бахти големия кюнец ми се видя на моменти:
10мм. прът за да ляга на тампоните в средата генерацията:
Това е момента където избрах да имам 1 завой по-малко и да минава от покрай дифа директно към гърнето:
Постановка с помощта на подръчни средства така че да центрирам гърнето предварително:
Кап кап, прикап:
Мислех да е прикапано гърнето към тампоните отзад, ама в крайна сметка се отказах и остана да направя скоба, защото не заслужаваше след всичките усилия да е на заварка отзад.
Цялостната картинка:
Като цяло смятам, че се получи прилично Колата не е много тиха, но не е и много шумна. Средна работа. Положителното е обаче, че няма вибрации и звука е доста басов. Малко твърде басов ми идва, но предполагам че след смеси и тн. ще се пооправи. Също и като отвори уестгейта предполагам че ще е добре
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Понеже както винаги има някакви разминавания като се правят от няколко неща едно и тук има такива ситуации.
Датчика за температурата на въздуха във всмукателният колектор ми беше различен от инсталацията. За това се оказа че има 2 варианта. Или да търся от м50 ванос другият тип датчик, или м52-ков. Избрах си м52-ковия, тъй като 100% става. Е да де, но на колектора стария датчик е с резба, а новия е с щипка. След малко размисъл използвах свободния ми щуцер на гофрето (с което съм временно докато дойде бууста) за картерните газове и след малко рязане уплътняване и закрепяне се получи следното:
След това дойде и ламбда сонда, на която още не съм решил къде да е местоположението:
Изкарах още един сигнален кабел, за да нямам 2 сонди, а и да не дава грешка че я няма втората:
В началото си мислех да карам със скрап блоу офф-а който съм постнал малко по-назад, но се отказах от него в последствие. Търсех конкретен клапан Bonalume, защото знам че е качествен и не е много скъп. Освен това и ми хареса много звука му от "първо ухо" и така беше решено. Търсех известно време, за жалост нищо не изпадаше. Да ама по Коледа стават чудеса. Не само че изпадна, а и беше модела с по-голямо бутало, освен това и на супер невероятна цена - докато не го видях бях сигурен че е менте или не работи
После взех малко помощни материали:
Случайно попаднах на тези скоби на безумно ниска цена и нямаше как да не взема 5-6 да ги пробвам, тъй като моите така и така не досигаха за всички колена и търби:
До тук добре, обаче още оставаха дюзи и дебитомер от по-неблагоприятните неща за джоба ми. От около 3-4 месеца активно търсех дюзи от Бг. тъй като е по-лесно. В крайна сметка поради липса на предложения си харесах някакви от California baby и зачаках някой познат да ми ги донесе, ако мога да пропусна митото В крайна сметка супер случайно ме извади от тия мъки колега от друг форум с нови дюзи Lucas. Ей така от нищото и хоп:
Coil Resistance: 15.8 Ohms / High Impedance
Static Flow Rate @ 43.5PSI ( 300kPa ) w/Gas: 440 cc/min = 42 lb/hr
Dynamic Flow @ 2.5ms PW @ 100Hz: 16.88 mg/pulse +/-10% @ 2.5ms PW @ 100Hz
Spray Patter: Tri-Cone
Physical Dimensions: EV1 Body Type
Connector: Bosch EV1
Освен около 20 други неща за дооправяне, остава като цяло дебитомера и това е.
Следва слагане на ламбда сондата, донареждане на турбо пътищата (там става много интересно между другото, ама още не съм ги довършил и за това няма снимки за момента) и малко каране може би .
Честита Нова година
Датчика за температурата на въздуха във всмукателният колектор ми беше различен от инсталацията. За това се оказа че има 2 варианта. Или да търся от м50 ванос другият тип датчик, или м52-ков. Избрах си м52-ковия, тъй като 100% става. Е да де, но на колектора стария датчик е с резба, а новия е с щипка. След малко размисъл използвах свободния ми щуцер на гофрето (с което съм временно докато дойде бууста) за картерните газове и след малко рязане уплътняване и закрепяне се получи следното:
След това дойде и ламбда сонда, на която още не съм решил къде да е местоположението:
Изкарах още един сигнален кабел, за да нямам 2 сонди, а и да не дава грешка че я няма втората:
В началото си мислех да карам със скрап блоу офф-а който съм постнал малко по-назад, но се отказах от него в последствие. Търсех конкретен клапан Bonalume, защото знам че е качествен и не е много скъп. Освен това и ми хареса много звука му от "първо ухо" и така беше решено. Търсех известно време, за жалост нищо не изпадаше. Да ама по Коледа стават чудеса. Не само че изпадна, а и беше модела с по-голямо бутало, освен това и на супер невероятна цена - докато не го видях бях сигурен че е менте или не работи
После взех малко помощни материали:
Случайно попаднах на тези скоби на безумно ниска цена и нямаше как да не взема 5-6 да ги пробвам, тъй като моите така и така не досигаха за всички колена и търби:
До тук добре, обаче още оставаха дюзи и дебитомер от по-неблагоприятните неща за джоба ми. От около 3-4 месеца активно търсех дюзи от Бг. тъй като е по-лесно. В крайна сметка поради липса на предложения си харесах някакви от California baby и зачаках някой познат да ми ги донесе, ако мога да пропусна митото В крайна сметка супер случайно ме извади от тия мъки колега от друг форум с нови дюзи Lucas. Ей така от нищото и хоп:
Coil Resistance: 15.8 Ohms / High Impedance
Static Flow Rate @ 43.5PSI ( 300kPa ) w/Gas: 440 cc/min = 42 lb/hr
Dynamic Flow @ 2.5ms PW @ 100Hz: 16.88 mg/pulse +/-10% @ 2.5ms PW @ 100Hz
Spray Patter: Tri-Cone
Physical Dimensions: EV1 Body Type
Connector: Bosch EV1
Освен около 20 други неща за дооправяне, остава като цяло дебитомера и това е.
Следва слагане на ламбда сондата, донареждане на турбо пътищата (там става много интересно между другото, ама още не съм ги довършил и за това няма снимки за момента) и малко каране може би .
Честита Нова година
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Тъй като ориентацията на студената част на турбото е ужасна, се налага да се измислят някакви странни решения. Търся мнение за това колко зле изглежда такова 180 градусово обръщане на потока, непосредствено след изхода на студената част. Сечението на тръбата е на размера на изхода на турбото:
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- toto_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 223
- Регистриран на: 15.01.2007
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: e28 520i
Re: Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Изобщо не е добре.Или завърти турбинния корпус или прекарай тръбата от другаде.
Успех
Успех
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани