Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект
Модератор: bum_bum
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на турбо
С каква електроника ще е тоя мотор?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Jordana написа:С каква електроника ще е тоя мотор?
Със стоковата ще се настрои.
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Интеркулерче, изцяло алуминий - входа ми е 2 милиметра по-широк от изхода на турбото, за това го избрах. Долен вход и долен изход.
Първоначален оглед - не повече от 7-10 изкривени ламелки. Ей сега слизам в гаража да видя как ще влезе в бронята и дали
правилно съм го премерил.
Първоначален оглед - не повече от 7-10 изкривени ламелки. Ей сега слизам в гаража да видя как ще влезе в бронята и дали
правилно съм го премерил.
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- BIRICHKA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 169
- Регистриран на: 14.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ис-требител
Re: Избор на турбо
Тая тема си е направо за "проекти"
Няма ли да е малък тоя кулер?
Няма ли да е малък тоя кулер?
Some say he spends most of his time on bmwpower-bg.net
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Ами много се чудих какъв да е кулера, гледах по други проекти че се използват китайските които са с входове между 60 и 65мм. но пък и тези проекти са с по-големи мотори като обем, които са и с по-големи пътища (76мм.) а моите са на 66мм. Този интеркулер е на 50мм. вътрешен. Още един довод в това да не избирам с големи входове кулер е че ще имам голямо несъответствие между изхода на турбото (който ми е на 48мм. вътрешен диаметър) и турбо пътищата, а по този начин като съм почти на един и същ размер на всички тръби няма да имам загуби на налягането - освен като минавам съм 66мм. и така разликата в размерите ще е само на едно място. Не знам дали съм прав на 100%, но се надявам
Кулера е от Фронтера, видя ми се добър, на размер ми идва перфектен(65x25x5см.), няма пластмаса => е здрав и държи на бууст. и така...
Ето малко снимки от намачкани ламели, което много често се случва по водни радиатори и интеркулери, и пречат на потока преминаващ въздух да охлажда както трябва това което охлаждаме:
Изправят се с нож, много са меки и лесно се чупят, но с малко старание става. Малко размазана снимка след изправянето на тези точно ламели, но нз защо телефона не искаше да фокусира както трябва:
Дойде ред и да видя дали съм измерил/уцелил размера на кулера. Идеята е да седи зад бронята под номера, където няма да има оптимално охлаждане, но не искам да се вижда много много Ето горе долу как ще седи, но трябва да направя и планките и съвсем малко да изрежа за да дойде малко напред и да си застане хубаво:
След като сложа мотора в колата, при настройката ще видим каква е температурата на входящия въздух под бууст и ако трябва ще изрежа тези "гредички" на бронята които се падат пред кулера. Ето така седи отпред:
Освен това ми се обадиха от шлайф базата и утре отивам да си взема блока и главата да видя какви са ги свършили.
В крайна сметка реших да взема и по-здравите бутала, които достатъчно авторитетни хора казаха че са по-здрави и държели на бууст. А и нещо не можех да спя като хората покрай тия бутала и си купих сън в крайна сметка Чакам колега от Пловдив да ги прати...
Кулера е от Фронтера, видя ми се добър, на размер ми идва перфектен(65x25x5см.), няма пластмаса => е здрав и държи на бууст. и така...
Ето малко снимки от намачкани ламели, което много често се случва по водни радиатори и интеркулери, и пречат на потока преминаващ въздух да охлажда както трябва това което охлаждаме:
Изправят се с нож, много са меки и лесно се чупят, но с малко старание става. Малко размазана снимка след изправянето на тези точно ламели, но нз защо телефона не искаше да фокусира както трябва:
Дойде ред и да видя дали съм измерил/уцелил размера на кулера. Идеята е да седи зад бронята под номера, където няма да има оптимално охлаждане, но не искам да се вижда много много Ето горе долу как ще седи, но трябва да направя и планките и съвсем малко да изрежа за да дойде малко напред и да си застане хубаво:
След като сложа мотора в колата, при настройката ще видим каква е температурата на входящия въздух под бууст и ако трябва ще изрежа тези "гредички" на бронята които се падат пред кулера. Ето така седи отпред:
Освен това ми се обадиха от шлайф базата и утре отивам да си взема блока и главата да видя какви са ги свършили.
В крайна сметка реших да взема и по-здравите бутала, които достатъчно авторитетни хора казаха че са по-здрави и държели на бууст. А и нещо не можех да спя като хората покрай тия бутала и си купих сън в крайна сметка Чакам колега от Пловдив да ги прати...
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
А вчера реших да разтъпча атмосферката и тъкмо се нареждам на светофара и... се чува в края на клипчето звуците от дифа...
http://www.vbox7.com/play:4920bb289c
П.С. не знам как да го сложа това 10 секундно видео в поста...
http://www.vbox7.com/play:4920bb289c
П.С. не знам как да го сложа това 10 секундно видео в поста...
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- TukBaTa
- младши ентусиаст
- Мнения: 276
- Регистриран на: 9.04.2005
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
Re: Избор на турбо
според мен входовете на кулера за малки, въпреки, че и имам един такъв на рафта в мазето за следващия проект, но мисля да го преправя, съвета ми е и ти да направиш същото
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на турбо
Специално за този ако е стоков входа би трябвало да е 5-6мм по голям от изхода .Ако се преправя е добре входа да е малко по широк .Изхода е добре да е с диаметър на следващия въздуховод .Не е желателно преходи от малък към голям и пак малък диаметър ,или обратното .55 мм е доста малко за тоя мотор ,мисля че в атмосферните режими ще е леко удушен мотора .Като размери на кулера ,става но имай предвид че за продължителна ръчка под буст ще греее особено лятно време .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Входа и изхода са еднакви
Ще го погледна сега за преправяне как стоят нещата.
Хмм това с греенето също не е много обнадеждаващо което споменаваш колега Jordana, може да се наложи в крайна сметка да си взема китаец
Ще го погледна сега за преправяне как стоят нещата.
Хмм това с греенето също не е много обнадеждаващо което споменаваш колега Jordana, може да се наложи в крайна сметка да си взема китаец
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Избор на турбо
Споделям личен опит ,понеже моя кулер е подобен стоков от wv транспортер и е монтиран на същото място и с близки диаметри на входа и изхода .Мерил съм го с термометър самия кулер , отива до към 70 градуса в жегитте .Но и тогава беше към 1 бар налягането така че при теб ще е по надолу температурата със сигурност .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Ще видим и при мен ли ще са толкова високи температурите, най-вероятно...
Днес взех малко приятно изглеждащо желязо:
Главата е с пълен ребилд - водачи, припасване и проверка на клапаните - не е имало нито 1 крив, от което съм приятно учуден...
Блока е с челно почистване и хонинг.
Дядките са страшни
Днес взех малко приятно изглеждащо желязо:
Главата е с пълен ребилд - водачи, припасване и проверка на клапаните - не е имало нито 1 крив, от което съм приятно учуден...
Блока е с челно почистване и хонинг.
Дядките са страшни
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Как се вади лагерчето в коляновия вал?
Става дума за лагерчето на опашката на коляновия вал. Имат ги БМВтата с ръчни скоростни кутии само. Това лагерче е важно да се смени тъй като е евтино, а и се износва, а в него влиза вала от скоростите. Ето го и него:
Понеже не го открих в http://www.realoem.com на схемата, прилагам схема от друго БМВ на което се вижда къде стои - номер 2:
Разбрахме с какво си имаме работа, сега как да го извадим. Не е трудно, ама някой може да не знае как се вади и да си навлече главоболия после и мотора да сплете копита бързо след това, ако крайният резултат не е както трябва.
Имаме нужда от:
и от вода:
А именно - вади се с мокър вестник и удряне с овален инструмент, с диаметър близък до този на вътрешният диаметър на лагерчето, по вестника. Ето как - тъпчем мокрият вестник в коляновия вал, през вътрешния отвор на лагерчето и с импровизираният дорник (върток от гедоре при мен) удряме по него за да влезе.
Следват няколко удара с чука, ама си пазим и очите, че пръска :
След това пак се тъпче вестник. Тази процедура се повтаря няколко десетки пъти, докато лагерчето не почне да излиза:
Леко, леко по този начин се стига до момента в който със следващия удар сме приключили с процедурата:
Вадим вестника и може да видите колко горе долу се набутва в крайна сметка:
И накрая пръскане с ВД40, за да се измие от парченца вестник и водата, която е пръскала при ваденето на лагерчето, и да се запази вала както трябва ако няма да се ползва веднага...
След 20-тина минути упорит труд си взимаме шублера и си поръчваме ново лагерче, като вече спокойно може да си гледаме мача...
Става дума за лагерчето на опашката на коляновия вал. Имат ги БМВтата с ръчни скоростни кутии само. Това лагерче е важно да се смени тъй като е евтино, а и се износва, а в него влиза вала от скоростите. Ето го и него:
Понеже не го открих в http://www.realoem.com на схемата, прилагам схема от друго БМВ на което се вижда къде стои - номер 2:
Разбрахме с какво си имаме работа, сега как да го извадим. Не е трудно, ама някой може да не знае как се вади и да си навлече главоболия после и мотора да сплете копита бързо след това, ако крайният резултат не е както трябва.
Имаме нужда от:
и от вода:
А именно - вади се с мокър вестник и удряне с овален инструмент, с диаметър близък до този на вътрешният диаметър на лагерчето, по вестника. Ето как - тъпчем мокрият вестник в коляновия вал, през вътрешния отвор на лагерчето и с импровизираният дорник (върток от гедоре при мен) удряме по него за да влезе.
Следват няколко удара с чука, ама си пазим и очите, че пръска :
След това пак се тъпче вестник. Тази процедура се повтаря няколко десетки пъти, докато лагерчето не почне да излиза:
Леко, леко по този начин се стига до момента в който със следващия удар сме приключили с процедурата:
Вадим вестника и може да видите колко горе долу се набутва в крайна сметка:
И накрая пръскане с ВД40, за да се измие от парченца вестник и водата, която е пръскала при ваденето на лагерчето, и да се запази вала както трябва ако няма да се ползва веднага...
След 20-тина минути упорит труд си взимаме шублера и си поръчваме ново лагерче, като вече спокойно може да си гледаме мача...
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Така и така всичко е на части, и е удобно за работа почистваме около термостата от миналите гарнитурки и мърсотии, термостат на 80 градуса (Made in W.Germany ) и тук може да се чувстваме готови за затваряне на тази част.
Същата работа и по смукателните портове. Макар и с нови гарнитурки на смукателния колектор, никога нямам чувството че е прилепнало добре. За това с ножче отстраняваме всичко излишно, налепи от мърсотия и мизерия като цяло. Фина шкурка една идея и тука е готово за затваряне...
Същата работа и по смукателните портове. Макар и с нови гарнитурки на смукателния колектор, никога нямам чувството че е прилепнало добре. За това с ножче отстраняваме всичко излишно, налепи от мърсотия и мизерия като цяло. Фина шкурка една идея и тука е готово за затваряне...
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Избор на турбо
Хаааа !!!! Най-после излезе проклетата карта на турбото от дълбините на интернета
Турбото ми е ТКР 7:
И набързо направих едно малко калкулаторче за да не се кьоравя. Използвал съм формули за смятане и коефициенти на колегата Лудия Бик 5 от нашия форум:
И какво излиза - по сметки на 1 бар точно му влизам в картата на 3500 оборота и седя в нея (където КПД-то на турбото е > 75% според тех. данни) до около 6100 оборота. След тези обороти на мотора му трябва повече въздух => ще пада налягането и спокойно ще мога да си финиширам на 6700-6800оборота. При желаното от мен пиково налягане от 1.2 бара, излиза че никога няма да вляза в картата на турбото, тоест идва малка турбината за 1.2 бара. Поправете ме ако бъркам
Ето го и калкулаторчето:
Може да се задават стойности на променливите оцветени с жълто, а тези със синьо са резултатите.
Турбото ми е ТКР 7:
И набързо направих едно малко калкулаторче за да не се кьоравя. Използвал съм формули за смятане и коефициенти на колегата Лудия Бик 5 от нашия форум:
И какво излиза - по сметки на 1 бар точно му влизам в картата на 3500 оборота и седя в нея (където КПД-то на турбото е > 75% според тех. данни) до около 6100 оборота. След тези обороти на мотора му трябва повече въздух => ще пада налягането и спокойно ще мога да си финиширам на 6700-6800оборота. При желаното от мен пиково налягане от 1.2 бара, излиза че никога няма да вляза в картата на турбото, тоест идва малка турбината за 1.2 бара. Поправете ме ако бъркам
Ето го и калкулаторчето:
Може да се задават стойности на променливите оцветени с жълто, а тези със синьо са резултатите.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- nayden
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
Re: Избор на турбо
сметките не са точно така , как смяташ колко въздух минава през двигателя ?
9.715@249.48km/h 1.71-60ft
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
https://www.youtube.com/watch?v=C4cXW12fLw8
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани