Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 31 Окт 2013, 1:26

Амосферката в момента само си я карам и няма да се пипа че и без това при нея съм на над 12 Степен вероятно и няма как да се разрежда....
Малко аритметика и свободни разсъждения - буталата от м20ската са ~6мм от 1вия сегмент до челото, ама са малко изпъкнали, вез ваносовите са 8.5мм същото разстояние. Така на пръв поглед може според мен да се минат 2мм и да няма проблем, но не мога да съм сигурен...Това би ми дало възможност да сляза на 8 и нещо СС, което е по-добрия вариянт явно.
Концепцията е да вдигна максимално обема като запазя максимално ниска СС (все пак турбото не го избирам по карта,а си нагаждам долнище което да може да го спуулва все пак), което в моят случай при бутала на 80мм е ~2.3 литра с шлайфнати бутала, иначе на 2 литра мога да си догодя СС екстра, но ми се вижда малък обема.
Колектора на Киро го видях Стефчо, но със сигурност идеята е аз да си направя всичко - интересно ми е да си го правя сам, мотора няма срок на сглобяване и е извън колата, така че не бързам, а и гоня бюджет все пак :) Но ще ползвам някои друг заварчик да ми го завари,аз ще гледам само да го схематизирам с точкови заварки колкото да се държи. Все пак да не се надценяваме...
Блока ще е с оринг и дебела гарнитура (2.05мм)от стоковите
В момента се занимавам с главата - полирах клапаните, до седмица - две ще гледам да съм я портнал и полирал и да продължавам в темпо със застудяването. В е36 раздела.съм намятал едни снимки с подложка от без ванос между пружината на м52то и талерката с цел увеличаване евентуално оборотите на ~7000 ако могат там да се изкарат смислени коне. И така за момента....
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Избор на турбо

Мнение от BULL3T » 31 Окт 2013, 17:08

Boyadjiev написа:Амосферката в момента само си я карам и няма да се пипа че и без това при нея съм на над 12 Степен вероятно и няма как да се разрежда....
Малко аритметика и свободни разсъждения - буталата от м20ската са ~6мм от 1вия сегмент до челото, ама са малко изпъкнали, вез ваносовите са 8.5мм същото разстояние. Така на пръв поглед може според мен да се минат 2мм и да няма проблем, но не мога да съм сигурен...Това би ми дало възможност да сляза на 8 и нещо СС, което е по-добрия вариянт явно.
Концепцията е да вдигна максимално обема като запазя максимално ниска СС (все пак турбото не го избирам по карта,а си нагаждам долнище което да може да го спуулва все пак), което в моят случай при бутала на 80мм е ~2.3 литра с шлайфнати бутала, иначе на 2 литра мога да си догодя СС екстра, но ми се вижда малък обема.
Колектора на Киро го видях Стефчо, но със сигурност идеята е аз да си направя всичко - интересно ми е да си го правя сам, мотора няма срок на сглобяване и е извън колата, така че не бързам, а и гоня бюджет все пак :) Но ще ползвам някои друг заварчик да ми го завари,аз ще гледам само да го схематизирам с точкови заварки колкото да се държи. Все пак да не се надценяваме...
Блока ще е с оринг и дебела гарнитура (2.05мм)от стоковите
В момента се занимавам с главата - полирах клапаните, до седмица - две ще гледам да съм я портнал и полирал и да продължавам в темпо със застудяването. В е36 раздела.съм намятал едни снимки с подложка от без ванос между пружината на м52то и талерката с цел увеличаване евентуално оборотите на ~7000 ако могат там да се изкарат смислени коне. И така за момента....


Първо да ти кажа,че тряя се видим и да поговорим ,за да ти дам некой друг съвет и да те свържа с един човек ,дето ще ти направи разпределителни валове... защото без къстъм валове няма да стане... Другото което искам да ти кажа е, ако можеш да си догодиш степента без да пилиш бутала... избери правилен вал и биели... Бутала аз лично не обичам да пиля,защото малко или много те са смятани от някой, с 5 дипломи да са така... а и мале като ги правят ,ги правят с некфи закалки и глупости ,които ти ще изпилиш като им жулнеш челото... Нещо което много хора не знаят и което Найден само загатна,но не дообясни, колко носи едно бутало на детонации зависи ,не от разстоянието от челото до първия сегмент,а на разстоянието меежду първия и втория сегмент!!! Имай го впредвид това! Аз лично не мисля, че ще имаш проблеми оригинални бмв бутала, защото всичките са си здравички... Но пак ти казвам ,зависи как си нагодиш с.с. с вала биелите и буталта... Искам да обърнеш внимание,че почти всички карантии на бмв са ковани! или така наречените Forged parts! Пройзводителя на карантията на бмв е MAHLE и почти всичко е много здраво!

Телефона ми го имаш,обади ми се тия дни да се разберем ,да се видим и да те свръжа с човека,защото той ще ти помогне много!
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 31 Окт 2013, 17:15

Проблема идва от буталата заради това че са много високи от без ваноса - ~42мм от буталния болт до челото, а тия от ванос да речем са 31мм, но за тях не знам издържат ли на бой. Ако някой даде съвет от лични наблюдения кои бутала от ниските на 80мм стават ще съм много благодарен.

П.С. Това с валовете трябваше да го кажеш още за атмосферката ей :D Ай ще ти се обадя към края на седмицата да се видим :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Избор на турбо

Мнение от TukBaTa » 31 Окт 2013, 17:21

аз не бих се притеснявал от пиленето на буталата, закалката при алуминия е обемна, а и както сам каза проблема е между сегментите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 01 Ное 2013, 17:12

Значи ще остана на бутала от без ванос с шлайфане на челата :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Избор на турбо

Мнение от Jordana » 09 Ное 2013, 21:25

Колега турбото ще стане за целта не бери грижа за него.Проблемите по мотора са повече за решаване.За мене основните неща са ниска степен на сгъстяване под 9:1 ако ще се търси 1 бар и нагоре. Идеално състояние на шийки вал и нови лагери. Задължително хубав маслен охладител и хубаво масло .Много са препъни камъните в тая задача но има доста хора във форума които могат да помогнат .Успех с проекта.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 09 Ное 2013, 21:57

Мерси колега, със сигурност много ще са нещата по пътя към завършен мотор, но малко по малко бутам.
Дойде ми коляновия вал, тия дни ще го пльосна да видя как ще е
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 30 Ное 2013, 20:43

Оказа се че турбото е от тая серия (би турбо 11литров камаз, като моята е 2рата турбина, една идея по-малки са перките):
Подача турбокомпрессора, кг/с 0,27±0,005
Диаметр колеса компрессора, мм 81,2
Диаметр колеса турбины, мм 64,5
Частота вращения вала ротора, об/мин 100000
КПД компрессора, не менее 0,75
КПД турбины, не менее 0,70

Втулкови лагери пише че са използвани :D Налягането в камаза било между 1.8 и 2 бара.
Ей сега ще седна да смятам ще удовлетворява ли нуждите г/д....
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Избор на турбо

Мнение от nayden » 30 Ное 2013, 21:25

това количество въздух е за 300-320 коня

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 30 Ное 2013, 21:44

Лошото е че според моите скромни сметки ще започва да тапи след около 6000оборота - мнение ? Имам възможност да карам с големи валове, но за тази турбина май ще са излишни при това положение.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Избор на турбо

Мнение от Jordana » 30 Ное 2013, 22:58

Няма да "тапи" 8) По размери е идеална но все пак си сметни колко е аеровото сечение на турбинната част да си спокоен.Тоя чугун с вграден или външен гейт е ?
1.8 бара хубаво ама нещата не се случват като при дизела ...освен че на оня дето е била е сигурно 5 литра и нагоре .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 30 Ное 2013, 23:11

Jordana написа:Няма да "тапи" 8) По размери е идеална но все пак си сметни колко е аеровото сечение на турбинната част да си спокоен.Тоя чугун с вграден или външен гейт е ?
1.8 бара хубаво ама нещата не се случват като при дизела ...освен че на оня дето е била е сигурно 5 литра и нагоре .

По ред - А/R ~то се опитах да го сметна, но е много неточно - към 0.5 ми се получи. Разглобих само студената част да проверя за луфт по-точно и да изчистя от малкото насъбрала се гняс.
Вършен гейт е за жалост - това ми е проблем тъй като са доста скъпи тия гейтове, дори и в китайски вариант :confused: Няма как обаче, ще стискам зъби, когато стане мотора - тогава...
Аз мераци над 1.2 бара нямам (но смях сметките за 1.4 бара уж да е презапасено малко, а то излезе....), турбото е от v8 biturbo 11 ~литра камаз - демек 6 литра дизел храни...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Избор на турбо

Мнение от Jordana » 30 Ное 2013, 23:34

На ауди има бензинови турбота с външен гейт ако не ти се дават много пари за нов.Верно че гейта и блоуофа могат да са китайски но горещо ти препоръчвам - вземи си читави .Има защо да са по скъпи.
AR е просто число и съотношение на два размера.В случая не значи почти нищо за твоя вариант защото нямаш изчисления за дебит и налягания по този мотор с тази турбина.Имах предвид аеровото сечение на турбинната част в най тесния участък на чугуна.Това е едно от най важните неща за да си прецениш дали има достатъчна пропускливост.
Ако нямаш данни може грубо да се пресметне като се снема отпечатък с пластелин.
Така или иначе имаш основните неща които ти трябват.С някой калкулатор можеш да пресметнеш лесно какво ще се получи .
Такива дизелови турбота реално не се въртят до 100к оборота. Нормално едва ли дига повече от 60-70к оборота.Докато бензиновите са с доста по високи обороти - 120к оборота са нещо нормално за бензиново турбо.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 30 Ное 2013, 23:46

Jordana написа:На ауди има бензинови турбота с външен гейт ако не ти се дават много пари за нов.Верно че гейта и блоуофа могат да са китайски но горещо ти препоръчвам - вземи си читави .Има защо да са по скъпи.
AR е просто число и съотношение на два размера.В случая не значи почти нищо за твоя вариант защото нямаш изчисления за дебит и налягания по този мотор с тази турбина.Имах предвид аеровото сечение на турбинната част в най тесния участък на чугуна.Това е едно от най важните неща за да си прецениш дали има достатъчна пропускливост.

Едит: И аз къде чета... Ти ми пишеш турбинна аз си мисля за компресорна... :banghead:
Разбрах те - ще погледна...

Иначе смятах че за моя мотор ми трябват на 4500 оборота 13.13кг/мин = 0.21кг/сек въздух и при 7500 оборота (прекъсвач) 21.9кг/мин = 0.365кг/сек...
Което е много повече от това което може да докара това турбо според спесификацията му (по-горе която намерих...).
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Избор на турбо

Мнение от Jordana » 01 Дек 2013, 10:19

Ето ги нещата които ти трябват накуп :mhihi: за един що годе приличен сетъп.Без кометика /нормална гарнитура с О-ринг/и къстъм биели /бутала пак става разбира се.За мене този дизайн на изпускателния колектор е един от най сполучливите .Тая твойта турбина руска ли е ?
Имай предвид че подбора и уцелването на правилния турбокомпресор е най важния момент от цялата работа.Останалото е монтьорска работа и настройки .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ПредишнаСледваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook