Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 30 Юни 2014, 20:05

nayden написа:сметките не са точно така , как смяташ колко въздух минава през двигателя ?

Смятам маса на засмукания от двг. въздух и дали турбото може да я достави тази маса(въздух) на определено налягане (над атмосферното). Използвам формула от колега, която включва:
обем на двигателя * обороти * прешър рейт * коефицент на пълнене(колко клапана на цил.) * плътност на въздуха * к / (2 * 1000) = маса на засмукания от двг. въздух

Може да бъркам, кажи къде ти се струва грешно :dunno:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Избор на турбо

Мнение от nayden » 30 Юни 2014, 20:19

коефициент на пълнене или Volumetric Efficiency . Това е коефициент който няма как предварително да знаеш . От него зависи дали твоя двигател на 1 бар ще изкара 200 или 400 коня. Той не е константа в работния диапазон и зависи от почти всичко по двигателя . При грешен конфигурация , например лош хедър , неправилно турбо , валове и т.н може да се получи така че VE да е лошо . В такъв момент и 2 бара да надуеш ,няма нищо да се промени .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 30 Юни 2014, 21:15

Прав си за това - аз съм използвал някаква средна стойност на обемната ефективност, същата я пише в една книжка за правене на турбо мотори на английски която имам на компютъра. Ясно че VE-то е в много тесни обороти, а аз съм го взел аграрската в сметката да е константа, но така го взех чисто и просто за да придобия някаква представа за нещата. Поне сега ми е ясно до някъде, че тая турбина на тоя мотор трябва да прави близо до 1 бар налягане около 4000 оборота (ако аз не съсипя цялата работа с хардуера) и да се тавани около 6500. Правилно ли се насочвам?
А и в тоя ред на мисли - за турбо гледам че има 2 варианта за валове:
1) изпускател с най-голямо повдигане и средно-малка продължителност, смукателен с най-голямо повдигане и малко по-голяма продължителност от изпускателя.
2) изпускател с най-малка продължителност и сравнително голямо повдигане; и смукател с максимално повдигане и доста по-голяма продължителност спрямо изпускателя.
Гледам по другите марки с турбо от завода, че лекуват конете с голям смукател и сток изпускателен вал?

Обемната ефективност много здраво съм я уцелил на атмосферката в момента, но при турбото не е баш същото, да не кажа че няма нищо общо...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 02 Юли 2014, 1:10

6 броя новички едноелектродни свещи, по-студени от стоковите с 1 число. Препоръчани за турбо проекти:
Изображение
Хванах си ги и ги направих на 0.65мм, тъй като в чуждите БМВ форуми видях че за турбо м50/с50 препоръчват 0.55-0.70мм. За това реших и да ги направя на 0.65мм. Да де, ама после реших да видя и в нашият си форум какво се споделя и тук идва противоречието. За турбо коли при нас по-често присъства 0.7мм и 0.8мм, а по-рядко 0.6мм.
Година по-късно има ли някакви по-близки мнения или пак така витаят - горе долу всеки колкото си ги направи :paranoid:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Избор на турбо

Мнение от Jordana » 02 Юли 2014, 8:02

Зависи на какво налягане се кара ,с какви бобини е запалването ,с какви свещи .Прекалено малките разстояния намаляват пробивното напрежение и съответно енергията на искрата .По голямото пък натоварва бобините спо високо пробивно напражение ,по силно искра но пък под буст има склонност към отвяване на искрата.Подбираш опитно максимално голямото разстояние на което нямаш прекъсване под буст .0.7-0.8 е добре за под 1 бар
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 02 Юли 2014, 9:45

Нещо такова и аз прочетох... За до 10 пси - 0,7мм; до 20 пси - 0.65; и вече там около 30 пси - 0.55...
Ще почна значи така, ако няма проблеми ще увелича разстоянието.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 05 Юли 2014, 12:03

Ново лагерче за коляновия вал:
Изображение Изображение
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 09 Юли 2014, 21:11

Малко :OT: , ама може да е полезно на някой колега.
Става дума за без ваносовите мотори на които искате да си имате датчик за налягане на маслото. Ами много е елементарно, тъй като може да се ползва фабричният отвор за марчуча на ваноса. Той е затапен с тапа (тип пробка) Ф20, която се отвива с шестограм. Аз за момента използвах ладови уредчета и датчик, които си остават с тоя двигател после, а новия с нови готини уреди.
Та да започнем:
Прави се преходник на конкретният датчик който използвате, като преходника е ф20x1.5:
Изображение Изображение
Навива се здраво по датчика за да можете после да отвиете и двете. При желание може да се залепи.
Ето го датчика с преходника до фабричната тапа:
Изображение
Ето тук вече навит датчика на правилното място:
Изображение
След това подаваме + и маса на уредчето + сигнала от датчика и воала:
- празен ход
Изображение
- на 1500 оборота
Изображение

Остава само да му намерите място където да е приятно на визия и да можете лесно да го гледате.
И така... :ok:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Избор на турбо

Мнение от Jordana » 09 Юли 2014, 21:46

За резбите може да се ползва тефлонова лента за уплътнение. Пробвано е става перфектно и държи на високи температури.
Датчика стои идеално . :yes:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 12.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M50B25,M50B30,S50B30
Мечтае да кара: M1 Procar
Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3

Re: Избор на турбо

Мнение от bmw325ci » 10 Юли 2014, 9:53

Boyadjiev написа:Малко :OT: , ама може да е полезно на някой колега...

:bowdown:

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 9.05.2014

Re: Избор на турбо

Мнение от MOPART » 10 Юли 2014, 11:20

Boyadjiev написа:Изображение

:

По средата трябваше да напишеш "ТАМЪН" ;)
Иначе добре е станало,но тия ладовите не са много верни...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 10 Юли 2014, 16:56

MOPART написа:
Boyadjiev написа:Изображение

:

По средата трябваше да напишеш "ТАМЪН" ;)
Иначе добре е станало,но тия ладовите не са много верни...

xaxaxa :D Ако се бях сетил щях да го сложа така :mhihi:
Аз по-скоро ориентир да имам някакъв, че това е на атмосферката - за другия мотор вече по-нормални уреди...

А и още нещо за което забравих вчера - ако мислите да разположите уреда някъде около централната конзола вътре в колата можете да вземете 12V от крушката на запалката:
Изображение
Изображение
Можете още да си свържете и подсветка по същият начин, като освен това се регулира и силата на светене като си намалявате и увеличавате подсветката на таблото.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Избор на турбо

Мнение от павката » 11 Юли 2014, 5:51

а червеното копче за какво е :roll:
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 11 Юли 2014, 9:10

павката написа:а червеното копче за какво е :roll:

Ел. перката на климатика на 2ра степен :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Избор на турбо

Мнение от M10 » 11 Юли 2014, 14:58

Можеш да сложиш и за температура ладен за вода като си почнал :)

ПредишнаСледваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook