Избор на турбо - м50б23 строук, турбо, скрап проект

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Избор на турбо

Мнение от In_Memoriam » 01 Дек 2013, 16:58

За тази снимка е хвърлена една торба пари. Направо оплакнахме очи. Колекторът SPA ли е ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 01 Дек 2013, 19:28

Само че аз съм от нулата - почнах от гол блок :D Живи и здрави ще започна да сглобявам много скоро и ще слагам снимки. За момента се целя в биели и като си взема влока заминава в шлайф базата за хонинг и канали за оринг - там съм се спрял на 0.05мм канал и 1мм тел. Добре ли е според вас?
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 16.04.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: AvGo's Devil
Мечтае да кара: дълго

Re: Избор на турбо

Мнение от AVGO » 03 Дек 2013, 3:14

Или 0.04 и 0.8мм тел, ама твоя вариант е даже още по добър :yes:
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183

Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 03 Дек 2013, 10:45

Такааа - бях споменал че ще измеря аеровото сечение на турбинната част - ами имаме 13,7см^2 .... a/r е към 0.5...
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 23 Фев 2014, 19:39

Малко по темата - наредих някакви чарколяци - СС е към 10.2 с бутала от м20 -> следващата стъпка е отивам за хонинг на блока + проверка на главата + челни контролни шлайфове + канали за оринг + челен шлайф на буталата 2мм с което СС ще стане точно 8.35 с 1мм недоход и съм доволен за сега. Другият вариант ми е м50 NV бутала и шлайф 1мм, ама така и така имам тия от м20 - ще ги ползвам тях.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 18 Юни 2014, 18:01

Аз да ъпна малко темата - с много бавни темпове напредвам, ама все пак се движа на някъде...
След като първоначалният ми замисъл да си взимам всичко поред и да си сглобявам пропадна, взех цял мотор пълен комплект и започнах по-нормално. Разглобих го, като всичко го прибрах, облепих и маркирах с бележки кое от къде е, колко е и какво е (сега имам пълен кит "сглоби си сам м50" подходящ за деца над 8 години :D ). Мотора не беше в лошо състояние, освен това че е каран с вода и съответно е поръждясал блока, бяха запушени водни магистрали на 3ти и 4ти цил. от ръжда... но по скромната ми оценка блока е наред. Освен това и многото силикон, всичко друго ми се видя наред. Странно че е чисто и очевидно маслото е сменяно както трябва, защото нямаше никакви налепи освен около капачката много малко.

Изпразних блока и нямах търпение да пусна коляновият вал от 25тицата и да видя дали се върти (защото в другият блок друг вал не се въртеше...). След 20 N.m и 50 градуса затягане с радост установих, че всичко е наред и вала се върти както трябва. След това подбрах сегменти (1вите) на всички цилиндри, така че да са с 0.35мм хлабина по съвет на приятел, спрямо 0.30мм заводско:
Изображение
другите малко по-хлабави...
Буталата ги почистих от нагар и са готови за се мятат в блока.
Биели.... :lol: Там малко станаха глупости, тъй като имах от познат 6 бутала от м20, но се оказаха различни (самите бутала) и нямаше как да ги ползвам, за това останаха тези от м50-то ванос. Проблема беше че сметките ги правих с м20 буталцата и сега имам 130, 135 и 145мм биелки и естествено недохода ми не става с нито един от тези комплекти :lol: Във ваносов блок със 75мм ход на к.в. и 135мм. биели ми идва буталото 4мм недоход, което измерено с ей тая постановка:
Изображение
ми прави 25 кубика към камерата, което ми прави много ниска степен на сгъстяване, както следва:
30цц камера на главата (пак така измерена), 7цц в тънката гарнитура (смачкана е 1.5мм, дебелата като е смачкана е 1.9мм) и 25цц от недохода следва:
30+7+25= 62цц => СС = 376.8/62 = 6.08, което е изключително малка степен...
И тук е момента с моят въпрос към вас колеги:
С колко най-много може да се шлайфа блока и да няма проблем с верига и болтове(айде с тях проблема не е толкова голям като измерих, има мегдан), но веригата ме притеснява. Разбрах че няма проблем на 1.2мм шлайф на блока, но за 2.5мм? Опасявама се че е много, но все пак да попитам :wave:

Много снимки не правя, тъй като обикновено съм мръсен и не ми е до снимане, но ето тук с една планка направих място за турбото за да мога да го закача към другият мотор и там да мисля за колектора (но това е след като сглобя целия мотор, има време), тук е максимално нагоре и напред за може да мине даунпайпа и да ми остане максимално много място за колектор (разбира се и капака се затваря):
Изображение
Изображение

Освен с марцинярският подход с шлайф на блока, другият ми вариант е да ползвам по-къси биели 130-ските и вал от дизел и тогава СС да дойде към 9.2... Трети вариант е да си взема други бутала от без ванос (че са по-високи), но не знам дали стават сегментите от ваносовите, но не ми вдъхват много доверие нови сегменти (предпочитам на правилен размер Гюнтерски от преди 20 години).

Поздрави!
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Избор на турбо

Мнение от Jordana » 18 Юни 2014, 23:12

Според мене не го барай блока .Освен да се снеме един вятър за махане на корозията и подравняване щото е крив със сигурност ,повече от 0.2 -0.3 не го сваляй .Потърси си подходящи бутала .Другия ти вариант е биелите които са по дълги да се направят на координатна фреза с недохода .Те така са правени отворите и заводско .С колко мм ход е тоя вал който ползваш ?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 19 Юни 2014, 0:45

Jordana написа:Според мене не го барай блока .Освен да се снеме един вятър за махане на корозията и подравняване щото е крив със сигурност ,повече от 0.2 -0.3 не го сваляй .Потърси си подходящи бутала .Другия ти вариант е биелите които са по дълги да се направят на координатна фреза с недохода .Те така са правени отворите и заводско .С колко мм ход е тоя вал който ползваш ?

Вала е с 75мм ход от 25тица. Чак такива заигравки примерно с биели, мисля че е излишно да се правят и ще се наложи да взема други бутала. Исках да останат тези в момента, защото са АЕ буталата и са най-леките, с къса пола и да спечеля от теглото.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Избор на турбо

Мнение от Jordana » 19 Юни 2014, 7:32

Аз също съм с такъв вал и бутала от м52 TU ,степента е около 8.4:1 недоход и другите подробности вече ги забравих и не ми се рови да ги търся понеже го правих преди повече от 2 години,но е в блок м20 .Ето ти малко инфо ,дано ти е от полза .
BMWGASOLINE.rar

Имай предвид че най сигурния начин е като пуснеш буталата вътре да се измери какво се случва с недохода,тоест не се доверявай 100% на писаното по каталози и таблици.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 19 Юни 2014, 9:16

Jordana написа:Аз също съм с такъв вал и бутала от м52 TU ,степента е около 8.4:1 недоход и другите подробности вече ги забравих и не ми се рови да ги търся понеже го правих преди повече от 2 години,но е в блок м20 .Ето ти малко инфо ,дано ти е от полза .
BMWGASOLINE.rar

Имай предвид че най сигурния начин е като пуснеш буталата вътре да се измери какво се случва с недохода,тоест не се доверявай 100% на писаното по каталози и таблици.

Благодаря!

П.С. Имам 2 блока от м50 ванос и двата са от е36 - в единия недохода е 5.5мм, в другия 4мм. Така че винаги сметките се правят на място... :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 20 Юни 2014, 20:36

Такаа, понеже твърдо не искам да сменям буталата за момента (ще видим дали ще съжалявам после) ги пуснах със 140мм. биела и о-чудо. недохода ми дойде 0.5мм, ама понеже буталото е изпъкнало, то пък се подава малко над блока с 0.6мм и тн. Та в крайна сметка не може да се прецени... За това почистих леко блока, метнах дебелата гарнитурка и измерих:
Изображение
точно 12цц. (усреднена стойност от 3 измервания :mhihi: ), което с камерата в главата ми гарантира степен 8.97. Като отида тия дни в шлайф базата ще видя дали ще пилна и буталцата с тези 0.6мм с които се показват над блока, но това предстои да се види в движение.
Събрах си и пълен комплект сегменти с хлабини на всички цилиндри както следва:
1ви сегмент - 0.35мм.
2ри сегмент - 0.45мм.
3ти сегмент - 0.55мм.

Харесах си гейт, блоу оф, чугунен турбо колектор и тн. един куп измишльотини, но те ще са при мен след не по-малко от месец.

Мнение от някой за ментеливите китайски дюзи 440цц бош грийн? Понеже ми споделиха разни колеги че били масово китаец не знам какво да очаквам. За сега,по съвет, ще се оглеждам от УСА за инжектори в е-bay.

Толкоз за сега :ok:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 22 Юни 2014, 17:07

Ето ги и биелите готови с лагерчета да влизат в блока след шлайф базата :wave: Сложих им болтове от безванусов мотор, тъй като не обичам торксове, а дванадесетостена ми изглежда далеч по-приятен за затягане.
Изображение
Изображение
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 276
Регистриран на: 9.04.2005
Местоположение: София/Ловеч
Пол: Мъж

Re: Избор на турбо

Мнение от TukBaTa » 23 Юни 2014, 7:47

по мое мнение не закачай буталата, няма смисъл, само блока колкото да се заравни и си идеален :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 23 Юни 2014, 10:48

Да, няма да ги пипам в крайна сметка.
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Избор на турбо

Мнение от Boyadjiev » 23 Юни 2014, 19:08

Днес оставих в шлайф базата блока за хонинг, челно зачистване, миене; глава за проверка и миене и след това ребилд (оставил съм и 24 полирани клапана да ги проверят дали не са криви и да ги слагат).
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

ПредишнаСледваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook