Е30 м42б20 турбо.

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Re: Е30 м42б20 турбо.

Мнение от S-stail » 23 Май 2011, 19:45

Мерси Яворе,
точно на теб щях да звъня за тея прешър ратиос
щото така и не чатнах за кво иде реч.
Щом налягането се умножава какво става с дебита на двата?

Ако съм разбрал формулата за налягането на двата компресора
ако имаме по 2 бара от двата се получава
3х3=9 т.е. 8 бара?

Холсета е експериментално за момента,винаги може
да се сложи по-малък или по-голям според нуждите.
Последна промяна S-stail на 23 Май 2011, 20:49, променена общо 1 път
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Re: Е30 м42б20 турбо.

Мнение от S-stail » 23 Май 2011, 19:49

Zagy написа:Контрола му - при Поршетата е с електромотор, тука как мислиш да го правиш? С обикновен вакумен актуатор ли?

С ел.мотор предполагам е по акуратно отколкото с буст контрол
и актуатор с налягане който само да бута лоста напред.
Тди-тата са с актуатор.
Ако прави пикове над очакваното ще се сложи един гейт.
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Е30 м42б20 турбо.

Мнение от Postman » 23 Май 2011, 21:46

S-stail написа:Ако съм разбрал формулата за налягането на двата компресора
ако имаме по 2 бара от двата се получава
3х3=9 т.е. 8 бара?

Ето че се получава парадокс - уж имаме по 2 бара, а накрая идват 8 :)... затова нещата се коментират поотделно - първо за единия компресор, след това за втория.
Конкретният случай "по 2 бара от двата" означава крайно налягане 4 бара, което прави крайно PR(total)=5, и понеже започваме с 2 бара от първия, тогава PR1=3, а PR2 = PR(total) / PR1 = 5 / 3 = 1,67. В крайна сметка идва нов парадокс - как така втория компресор работи с PR2=1,67 пък повишава налягането с 2 бара (защото ако работеше като първи компресор, с тези 1,67 щеше да даде 0,67 бара)...
Така или иначе формулата е проста - PR(кайно) = PR(първи компресор) * PR(втори компресор) * ... * PR (n-ти компресор) ако са 'n' на брой компресори последователно. Дебитът е един и същ след като работят последователно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: се на жена си
Мечтае да кара: нещо с шест дросела

Re: Е30 м42б20 турбо.

Мнение от mladfen » 23 Май 2011, 23:13

Тава не важи ли тогава когато компресорите се препокриват т.е. ако са примерно еднакви и зоните на картите са им подбранини така че да съвпадат.
Аз доколкото разбирам на колегата идеята е когато на малкия му свърши зоната на картата демек КПД-то пада да се подпомогне от по-големия батко или това би трябвало да означава че налягането от първия в този момент е по-ниско и формулата може би няма да изглежда 2х2, а сигурно 1,1х2 - бъркам ли се?
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Е30 м42б20 турбо.

Мнение от Postman » 24 Май 2011, 11:07

Важи винаги когато 2 (или повече) компресора работят последователно и се отнася за Pressure Ratio-то, ако PR1 или PR2 намалее по някаква причина, намалява и крайното налягане след втория компресор. Pressure Ratio-то зависи от дизайна на компресора и оборотите на ротора, а налягането зависи от средата, в която компресора постави.

Един пример от който може да стане ясна връзката между PR и налягане - центробежен компресор е свързан към голям затворен резервоар за въздух с обем 100 м3 и се задвижва от електродвигател с постоянни обороти. Компресорът трябва да изтегли въздуха от цистерната и да създаде вакуум в нея (няма приток на въздух, цистерната е херметична освен през охлюва на самия компресор). Да кажем, че при тези обороти на задвижващия електродвигател компресорът се намира в средата на картата и изпомпва директно в атмосферата, където налягането е постоянно (атмосферното).

И така - пускаме ел-двигателя. В началото налягането от двете страни на компресора (вход и изход) е еднакво, респективно той не повишава налягането. На картата тази работна точка е долу ниско в дясно, т.е. максималния дебит, който компресорът може да подаде при тези постоянни обороти. Pressure Ratio-то следователно е 1, защото налягането пред и след компресора е еднакво (1 бар)...

Минава време и компресорът вече е изпомпал 10 м3 от наличните 100 м3, в резултат в резервоара вече има 90 м3 въздух, разположени в обем от 100 м3, т.е. абсолютното налягането е паднало до 0,9 бара, а след компресора то си е все същото - атмосферно от 1 бар. Значи за да продължи да излиза въздух от резервоара навън, компресорът вече трябва да повиши налягането от 0,9 бара на 1,0 бар (в противен случай ще започне да навлиза въздух отвън обратно в резервоара). Това прави Pressure Ratio 1,0 / 0,9 = 1,11(1). Взимаме картата на компресора и виждаме, че за съответните обороти и Pressure Ratio 1,11 все още сме долу вдясно и извън изолиниите на картата, но дебитът така или иначе е намалял. т.е. компресорът вече не може да подава толкова много въздух за 1 секунда. КПД-то все още е доста ниско (примерно 25-30%)...

Минава още време и вече са изпомпани 30 м3... абсолютното налягане в резервоара е паднало до 0,7 бара - компресорът вече работи с Pressure Ratio 1,0 / 0,7 = 1,43 и чувствително намалял дебит ако пак вземем картата и нарисуваме хоризонтална линия през Pressure Ratio 1,43 до точката на пресичане със нашата линия за оборотите. КПД-то вече се е увеличило да кажем до 60%.

След време сме изпомпали 50 м3 и налягането в резервоара вече е 0,5 бара, а навън все толкова - 1 бар. Компресорът вече работи с Pressure Ratio 1,0 / 0,5 = 2. Да кажем че това е максималното Pressure Ratio, което компресорът може да постигне при тези обороти на ел-двигателя. На картата на компресора това е хоризонталната част от линията за нашите обороти. КПД-то тук е максимално или близко до него - да кажем 75%.

Съвсем скоро след това, компресорът е изпомпал още малко въздух, което значи че налягането вътре в резервоара е паднало да кажем до 0,495 бара, което налага той да работи с Pressure Ratio 2,02.... той обаче не може, което означава, че никакъв въздух повече не може да бъде изпомпан навън от резервоара въпреки, че компресорът продължава да се върти - тук започва явлението, което чупи всчики центробежни компресори - surge или на български помпаж. Накратко това е следното - понеже компресорът е в недостиг на Pressure Ratio и не може да изпомпа въздух, дебита пада моментално до 0 (нула), а при дебит 0 Pressure Ratio-то е дори по-ниско от максималното и в същия момент започва мигновенно навлизане на въздух отвън (от атмосферата) навътре, минавайки през лопатките в обратна посока на тази, в която е минавал допреди малко. Т.е. влиза малко въздух през компресора в резервоара и налягането отново се повишава от 0,495 до 0,5 бара. Тогава компресорът отново успява да изпомпа навън, защото сега са му нужни Pressure Ratio 2 вместо 2,02 и така - изхвърля отново малко въздух докато налягането пак не падне до 0,495. След това отново дебита става 0 и започва обратно навлизане на въздух отвън докато пак напълни и налягането се вдигне до 0,5...
И така докато се счупи вала на компресора :).


Ето така работи един центробежен компресор и такава е връзката между Pressure Ratio и абсолютно налягане.
Ако сега обърнем нещата обратно - компресорът да черпи въздух от атмосферата и да го сгъстява в колектора на двигателя, понятието Pressure Ratio има абсолютно същия смисъл, само че абсолютното налягане е по-високо. И като поставим който и да е компресор от двата последователно свързани компресора в съответните условия на работа, от картата можем да направим изводи за поведението...
За първия компресор параметрите на входа са атмосферно налягане и температура, за втория компресор параметрите на входа са такива, каквито са параметрите на изхода на първия компресор (или след интеркулера ако има). За да определим дебита трябва да замесим вече и двигателя, в чийто колектор постъпва въздуха.
Та връзката дали ще бъде "2х2 или 1,1х2" зависи само от това в коя част на картата ще работи компресорът. Понеже даденост в случая е двигателя (М42) всеки компресор ще работи различно, а комбинацията от 2 непознати компресора е непредвидима (непознати, защото няма налични подробни карти на компресора и на турбината)
Стана малко дълго, но може да се окаже полезно...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 582
Регистриран на: 7.09.2006
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: се на жена си
Мечтае да кара: нещо с шест дросела

Re: Е30 м42б20 турбо.

Мнение от mladfen » 24 Май 2011, 15:54

Ооо естествено че е полезно :yes:
След повече секс се чувстваш далеч по-добре, отколкото след повече алкохол!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Re: Е30 м42б20 турбо.

Мнение от S-stail » 24 Май 2011, 19:51

Postman написа:Дебитът е един и същ след като работят последователно.

Значи щом дебита не се събира то големия компресор
остава решаващ за това колко дебит може да се изпомпа към двг?
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Re: Е30 м42б20 турбо.

Мнение от S-stail » 24 Май 2011, 20:05

Вчера прикачих гейта преди голямото турбо
Изображение
Изображение

П.П. Сега се сетих за едиот компоунд проектите
пича е със 47мм тд05 и 60мм 60-1 турбонетикс
компресори.Има по 1бар от двата /вече ми стана ясно защо накрая получава 3бара/
и по негови думи дебитомера му отчита 75либри в минута при 3бара
Ако дебита не се събира то как се получава този дебит /ако въобще е реален/
при положение че 60-1 е със карта за около 60lbs/min?

ето я темата
http://www.dsmtuners.com/forums/custom- ... up-22.html

ето му и диното
http://www.dsmtuners.com/forums/dyno-ta ... sults.html
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Е30 м42б20 турбо.

Мнение от bum_bum » 24 Май 2011, 20:10

Макс дебит би трябвало да е равен на този, който е максимален за втората турбина. То няма и как, ако примерно първата е половин бар, а втората един заедно да надуят един и половина, щото няма от къде да мине.
По-големият проблем обаче ще дойде в момента в който евентуално при определени обороти първият компресор не може да захрани вторият, който ще започне да връща въздух от мотора към интейка за да повиши налягането в тръбите между двете турбини за да има какво да засмуче и накрая ще се счупи или поне аз така разбрах обяснението :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Re: Е30 м42б20 турбо.

Мнение от S-stail » 24 Май 2011, 20:15

Как да не го захрани,нали затова големия помпи към малкия.
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Е30 м42б20 турбо.

Мнение от bum_bum » 24 Май 2011, 20:27

:dunno: нямам идея, за това Явор сигурно казва, че е добре да се видят картите за да не се получи, че при някакви обороти налягането между двата ще падне до ниво при което малкият ще върне.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Е30 м42б20 турбо.

Мнение от Postman » 24 Май 2011, 20:31

S-stail написа:Значи щом дебита не се събира то големия компресор
остава решаващ за това колко дебит може да се изпомпа към двг?

Принципно е така... инак компресорът подава толкова, колкото двигателят може да поеме при конкретното налягане и противоналягане, когато е правилно избран.

bum_bum написа:Макс дебит би трябвало да е равен на този, който е максимален за втората турбина. То няма и как, ако примерно първата е половин бар, а втората един заедно да надуят един и половина, щото няма от къде да мине.
По-големият проблем обаче ще дойде в момента в който евентуално при определени обороти първият компресор не може да захрани вторият, който ще започне да връща въздух от мотора към интейка за да повиши налягането в тръбите между двете турбини за да има какво да засмуче и накрая ще се счупи или поне аз така разбрах обяснението :mhihi:

Грешно подбраните турбони гарантират малко фън и много аномалии :).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Е30 м42б20 турбо.

Мнение от bum_bum » 24 Май 2011, 20:34

Много се натоварих с тия обяснения :mhihi:
Едно само не разбрах. Ако втората турбина прави макс 0,5 бара, а първата 1 то в мотора 1 ли ще влезе? В смисъл макса от 0,5 на втората е ако работи самостоятелно, а ако първата я изнасилва с още 0,5 ще пусне и него, така ли излиза?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Re: Е30 м42б20 турбо.

Мнение от S-stail » 24 Май 2011, 20:40

Postman написа:Грешно подбраните турбони гарантират малко фън и много аномалии :).

Какви аномалии мога да очаквам?
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Е30 м42б20 турбо.

Мнение от Postman » 24 Май 2011, 21:18

S-stail написа:П.П. Сега се сетих за едиот компоунд проектите
пича е със 47мм тд05 и 60мм 60-1 турбонетикс
компресори.Има по 1бар от двата /вече ми стана ясно защо накрая получава 3бара/
и по негови думи дебитомера му отчита 75либри в минута при 3бара
Ако дебита не се събира то как се получава този дебит /ако въобще е реален/
при положение че 60-1 е със карта за около 60lbs/min?

По принцип втория компресор може да пусне през себе си повече дебит, отколкото показва картата му, много повече - с колкото повече го надуе първия, толкова повече спрямо картата ще пусне - все пак на входа му се подава сгъстен от първия компресор въздух с по-висока плътност, респективно масовия дебит (в кг/сек) нараства. Първият обаче не може да подаде повече, отколкото се вижда на картата - затова е и по-голям.

bum_bum написа:Много се натоварих с тия обяснения :mhihi:
Едно само не разбрах. Ако втората турбина прави макс 0,5 бара, а първата 1 то в мотора 1 ли ще влезе? В смисъл макса от 0,5 на втората е ако работи самостоятелно, а ако първата я изнасилва с още 0,5 ще пусне и него, така ли излиза?

Вече го писах - когато се сложат правилните турбини нещата се получават. Ако питаш как е възможно с неправилни турбини да се получат нещата, не мога да ти отговоря.

S-stail написа:Какви аномалии мога да очаквам?

Без да съм запознат с конкретно твоите "железа", нищо повече от общи приказки не бих могъл да ти кажа... общите приказки обаче в повечето конкретни проекти са безполезни. За съжаление без актуални карти както за компресорите, така и за турбините, няма откъде да се започне.

ПредишнаСледваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook