Е30 с няколко проекта по него.....

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Е30 с няколко проекта по него.....

Мнение от VaLy0 » 26 Апр 2010, 14:03

Започнах със смяна на мотора-лятото миналата година- тъй като беше М40 и реших да сложа М42 защото в бъдеще смятам да го турбинирам, но се оказа че е бил на доста хиляди км и се натруши... успокоителя на веригата най-вероятно е бил опечен от италианските жеги и се е натрушил-веригата го е повлякла надолу и парченцата влезли между зъбното колело на коляновия вал и веригата, съответно вала превърта от веригата и...... 14 клапанчета криви :mhihi: :mhihi: :mhihi: сега му правя ремонт, но за това по напред в темата.

След мотора реших да сменям спирачките отпред и най-лесния и достъпен вариант поне за мен излезе да е съвкупност от М 3.0 и 3.2 на Е36 - шенкели комплект с главини, дискове и апарати от 3.2л, носачи от 3.2л, тампони с изместен център от 3.0л и макферсони от 3.2л но те най-вероятно ще се сменят с коиловъри по нататък като има пари :shock: :

The Beginning......
Изображение
Изображение
Изображение
до тук всичко си пасна без никакви усложнения, тампона на амортисьора отгоре си е е30-ковия щото М-ковия с изместения център няма да се събере ;)
обаче на М-ковите пружини най-долните навивки за счупени, а пружините нагоре леко се разширяват и не могат да легнат добре на макферсона, и сложих ето тези пружини от е30:
Изображение

Още едно малко уточнение:
тампоните стоят на колата така както съм ги снимал:
Изображение

:arrow: разстояние А е по малко и от В и от С,
:arrow: разстояния В са еднакви,
:arrow: разстояния С са еднакви и са по-големи от А и по-малки от В,
:arrow: болта който е до буквичка L сочи напред към фара,
съответно тампона с изместен център не пасва на никъде и трябва да се дупчат нови дупки на ботуша, а аз мразя селските изпълнения пък и колата си я правя за удоволствие затова си оставих е30-ковите тампони 8)

Ето как стои вече на земята ;)
Изображение
Изображение

но се оказа че гумата стои назад, след което сложих носачи от 3.2л и тампони на тях с изместен център от 3.0л и всичко си заспа :lalala:

След това правих малко тестове и.... са номер 1 нема такива просто...... възхитен съм отвсякъде :mhihi: няколко пъти съм обиколил нашия балкан-Карандила ........ и такова спиране на е30 няма..... няма познатото прегряване на дискове и накладки, няма пушеци и миризми на запалено феродо, ако някой се чуди какви спирачки да слага- това е варианта и цената е добра
ето и малко клипчета на моята гордост:

http://www.vbox7.com/byuser:valy0
Последна промяна VaLy0 на 26 Апр 2010, 14:16, променена общо 1 път
ИзображениеБъРзИя ///

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Е30 с няколко проекта по него.....

Мнение от VaLy0 » 26 Апр 2010, 14:14

След 3 месеца-ноември месец май беше- реших малко тунинг по мотора да направя щото така или иначе ще се турбинира и поне да има правилен 8) смукател :mhihi:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Разлика във вървежа не усетих кой знае колко може би и хич :mrgreen: , повече се усети като сложих Мегаскуирт и като махнах дебитомера, но със сигурност трябваше и малко по големи дюзи ама...... мотора капалъ!
ИзображениеБъРзИя ///

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Е30 с няколко проекта по него.....

Мнение от VaLy0 » 26 Апр 2010, 15:59

Тъкмо бях се зарадвал че МС-а почти бях го настроил и колата тръгна да върви както трябва и........ след работа един ден си давам леко назад с около 1000 оборота на полусъединител щото джамовете бяха замръзнали отвън от студа и нищо се не виждаше :shock: :mhihi: и маторя угасна.... въртя на стартер и нещо се чува да стърже ама мноо гадно на желязо, викам туй беше..... разглобих го и видях счупения успокоител на парченца около веригата и зъбното колело на коляновия вал, счупен долен плъзгач на веригата в следствие на което и алуминиевия капак зад веригата на който стои маслената помпа беше счупен- имаше дупка малко по дебела от палец и 8 клапана стояха заседнали в отворено положение, съответно ми стана пределно ясно че ще трябва основен ремонт да го е. :paranoid: и сега след около 5 месеца престой дойде момента за ремонта.

Първо малко изчисления и проби правих за да реша с какви мотовилки(биели- по селски му) какъв вал и какви бутала и го измислих- мотовилките ми ги скъсиха с 1мм и сега буталата са 1.5мм под нивото на блока защото и вала е малко по различен :roll: 8)

После купих биелни лагери от 320D:
Изображение
Изображение
Изображение

После и другите части:
Изображение

Малкия комплект г-ри за предните ангренажни капаци се оказа излишен защото в големия комплект имало всички ама аз от де да знам- някви 9-10лв съм се набутал :mhihi:
Изображение

гарнитурки, банани(успокоител и плъзгач), друг плъзгач, държачи, гумени уплътнения- са оригинални, г-ри на картери- Viktor Reinz;

сегменти и лагери- KOLBENSCHMIDT, биелните както писах по горе са от 320D, основните- стандартни за М42-но поръчах още една "оригинална" черупка(аксиален лагер) за да станат и отгоре и отдолу щото от завода слагат само една и стария ми вал беше износен от предната страна с почти 2мм, а лагера беше на стружки станал и като цяло вала си ходеше напред-назад с около 3-4мм :shock: :bowdown: :dunno: :ranting: :mhihi: :mhihi: :mhihi: и тъй като ще слагам друг съединител(керамичен) пък и турбо след време- трябва лагерите да издържат повече- ако е само една аксиална черупка незнам колко време ще издържи.Както се казва "вържи попа да е мирно селото" или нещо от сорта :mhihi: M40-то което беше на купето преди това и него като го разглобих, вала му беше същия- и той си танцуваше, както и лагера на стружки!

Г-ра глава- тъничка 1мм за да се сгъсти малко(щото по принцип малко съм го разредил) докато го карам атмосферен, а като събера всички чаркалъци за турбинирането махам главата и слагам малко по дебеличка пак по поръчка като тази само че 2.40мм
Изображение

Малко странично докато чакам останалите части:
Изображение

капак, планки, стойчици и маншонче за плюсовия кабел за акумулатора който преместих отзад в багажника 8)

А това нещо :shock: го намерих захвърлено в едно мазе и трябва да го навържа скоро време, обаче незнам какъв датчик за налягане да сложа и откъде да си купя, както и за температура!Ако някой знае да предложи ;) За температурата смятам да го мушна в картера, но за налягането най-вероятно ще трябва да правя фланец там където е заводския датчик-да се навият двата.
Изображение

Ето го и блока-пръснах го с една черна спешъл боя докато нямах какво да правя:
Изображение
Изображение
Изображение

Лекичко му направиха и канали за орингване, пълната информация за това как трябва да стане ми даде Том от Несебър, за което съм му много благодарен :yes: :bchug:
Изображение
Изображение

Тук малко подсилване ама то само за kiro_trabanta щото той изключително много........................ правеше компания :mhihi: :mhihi: :mhihi: шегувам се разбира се, каквото трябваше помогна дори и само снимки да правеше :bchug: ама после ще му дам малко да :driving:
Изображение

Ето и буталата изчистени на ултразвук:
Изображение

А тук новите лагерченцанца как се отличават:
Изображение

Малко модификация на вала тъй като е леко различен:
Изображение
Изображение

Тук искам да отбележа за буталата- леко излизат извън цилиндъра ама мисля че няма да е проблем:
Изображение
Изображение

Това е за сега, като направя нещо друго ще слагам снимки.
Последна промяна VaLy0 на 27 Апр 2010, 21:27, променена общо 1 път
ИзображениеБъРзИя ///

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Re: Е30 с няколко проекта по него.....

Мнение от ТУРБО » 26 Апр 2010, 20:27

Евала супер е,това че излиза не се притеснявай,мойте излизат повече.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Е30 с няколко проекта по него.....

Мнение от VaLy0 » 27 Апр 2010, 12:14

ТУРБО написа:Евала супер е,това че излиза не се притеснявай,мойте излизат повече.

Мерил ли си колко точно мм излизат и какъв ти е хода на вала ? ;)
ИзображениеБъРзИя ///

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Re: Е30 с няколко проекта по него.....

Мнение от ТУРБО » 27 Апр 2010, 16:30

VaLy0 написа:
ТУРБО написа:Евала супер е,това че излиза не се притеснявай,мойте излизат повече.

Мерил ли си колко точно мм излизат и какъв ти е хода на вала ? ;)

Ще ти ги мерна,а хода на вала е 76,8мм
Изображение

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Re: Е30 с няколко проекта по него.....

Мнение от TOM » 27 Апр 2010, 19:58

Браво, блока изглежда много хубаво, като от магазина ;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 956
Регистриран на: 17.11.2007
Местоположение: Pyce
Пол: Мъж
Кара: 97' E36 m43b18 sedan
Мечтае да кара: E34

Re: Е30 с няколко проекта по него.....

Мнение от svilgg » 27 Апр 2010, 20:12

евала за проекта , чудесен старт , ще го следим с нетърпение :yes:
само един въпрос да вметна.какви биели си позлвал , или как по точно ти ги скъсиха ?
Изображение
Изображение
АЗ ЖИВЕЯ ТУК :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: Е30 с няколко проекта по него.....

Мнение от izzzo » 27 Апр 2010, 20:19

VaLy0 написа:Мерил ли си колко точно мм излизат и какъв ти е хода на вала ? ;)

А твоя вал какъв е колега? 88мм?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 386
Регистриран на: 2.08.2008

Re: Е30 с няколко проекта по него.....

Мнение от bmw 318 is » 28 Апр 2010, 20:28

Нещо не ми е ясно :oops: :roll: Като си със Мегаскуирт как е по добре да е ако си с по-голям дебит инджектори или с още един ред отгоре ?И ако се сменят с по-големи какви по точно се слагат от каква кола ?Благодаря за вниманието

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Е30 с няколко проекта по него.....

Мнение от VaLy0 » 28 Апр 2010, 21:49

bmw 318 is написа:Нещо не ми е ясно :oops: :roll: Като си със Мегаскуирт как е по добре да е ако си с по-голям дебит инджектори или с още един ред отгоре ?И ако се сменят с по-големи какви по точно се слагат от каква кола ?Благодаря за вниманието

Още не ми е много ясно с Мегата, ама това което съм чувал, а и по мое усмотрение е по добре да е с два реда щото ако е с един те трябва да са големи кубици и нормалното градско каране ми се струва че ще е гадно.Някой ми каза че дори и много големи да са дюзите- пак можели да се настроят да пръскат малко и на ниски обороти да върви добре, но аз лично се съмнявам и затова на моя мотор ще сложа още един ред както и повечето правят ;) А за това какви и колко големи трябва да са..... винаги зависи и всичко е понякога :mhihi: ако нищо друго не е сменяно по мотора и се сложат по големи... най-много да почне да се дави и да не върви, но ако има "тунинг" изпълнения разни, тогава вече всичко се смята, но и аз незнам още как специално за дюзите ;) някой на който не му се свиди знанието да сподели как се изчисляват дюзите- там според кубици на мотора ходове диаметри.....знам ли..... при атмосферен и при турбиниран мотор съответно :roll:
ИзображениеБъРзИя ///

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 386
Регистриран на: 2.08.2008

Re: Е30 с няколко проекта по него.....

Мнение от bmw 318 is » 29 Апр 2010, 17:40

Да те питам за Мегата на каква цена я взе и кой ще ти прави настроиките?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Е30 с няколко проекта по него.....

Мнение от VaLy0 » 30 Апр 2010, 11:34

bmw 318 is написа:Да те питам за Мегата на каква цена я взе и кой ще ти прави настроиките?

За цени можеш да питаш valentino , а настройките като за начало Аз ще си ги правя докъдето успея, а за по точно настройване имам тук един колега, който доста ги усеща Мегите :mhihi:
ИзображениеБъРзИя ///

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 386
Регистриран на: 2.08.2008

Re: Е30 с няколко проекта по него.....

Мнение от bmw 318 is » 30 Апр 2010, 21:19

Пак ще питам :D Мегата е електронен блок /ецу/ако не се бъркам/слага се на мястото на стария заводски комп подменят се.Ама пак те сигурно няма да паснат буксите на Мегата и тази на колата.Какво се прави с тази букса как се връзва?Реже ли се буксата за да се подвърже на ново?това ми е въпроса правилно ли съм разбрал или нещо бъркам

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 459
Регистриран на: 22.08.2007
Пол: Мъж

Re: Е30 с няколко проекта по него.....

Мнение от Soul_Fly » 01 Май 2010, 9:20

bmw 318 is написа:Пак ще питам :D Мегата е електронен блок /ецу/ако не се бъркам/слага се на мястото на стария заводски комп подменят се.Ама пак те сигурно няма да паснат буксите на Мегата и тази на колата.Какво се прави с тази букса как се връзва?Реже ли се буксата за да се подвърже на ново?това ми е въпроса правилно ли съм разбрал или нещо бъркам

:OT:
Колега, да не пълним темата с отговори на въпроси за 1ви клас :mhihi: Като се интересуваш от меги пиши на валентино или си пусни тема и питай :winky:

Следваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook