М40 + водороден генератор

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Re: М40 + водороден генератор

Мнение от kirililiev » 11 Ное 2009, 19:15

интересува ме волтажа и честотата на захранването което смяташ да ползваш за hho генратора,щото тази икономия за която говориш е неосъществима на 12 волта.в повечето случаи икономията на гориво при тези генератори идва от повишаването на кпд-то на двигателя а не от количеството на произведения браунов газ.


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: М40 + водороден генератор

Мнение от V-max » 15 Ное 2009, 13:50

тези неща ще се видят емпирично , аз просто ще гледам да извлеча максимума и от 2те системи - макс количество браунов газ и минимално количество бензин

старта предстои тази седмица , стискайте палци . За момента всичко е тествано на маса и работи добре и стабилно . Успях да стопя едно парче неръждавейка с една мини горелчица и наистина свети много истински


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: М40 + водороден генератор

Мнение от V-max » 28 Ное 2009, 14:41

след големи емоции и перипетии колата е в движение :)

Проблемите дойдоха от несработване на повечето китайски машинарии , които пък заминаха обратно за рекламация . Тези дни предстои истинската част на упражнението - настройване на сместа и производството на клетката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2048
Регистриран на: 30.01.2006
Местоположение: London
Пол: Мъж
Кара: E36S50B30,Mini Cooper S
Мечтае да кара: S50B30 turbo
Детайли за колата: модифицирани

Re: М40 + водороден генератор

Мнение от VT5602AK » 28 Ное 2009, 20:50

браво колега,направо ме смая с проекта :bowdown: стискам палци всичко да е точно


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: М40 + водороден генератор

Мнение от V-max » 13 Дек 2009, 10:23

такааа, след многобройни и разнородни проблеми по вдигане на крака на старата баба първото извънградско на прототипа е вече факт :)

Резултатът е отличен само поради факта , че мина безпроблемно - стабилна и хладна работа на клетката , равномерна консумация на 24А ток. По груби изчисления добивам по 1 литър браунов газ на километър при движение със средна скорост малко над 80км/ч ... Колата се движи отлично , освен лекото запушване откъм резервоара , което тепърва ще се отстранява. Въпреки това спокойно поддържаше 140 по Хемус нагоре , на 3000 оборота заспива и разходомера не минава 10ката .Говорейки за разхода , нещо което интересува живо всички - дадената стойност от 7 на 100 покрива и 40ина км градско и е начална точка за прогрес в бъдеще :) Ползвах бензин 95 и все още карам с чиптунинг настройки от преди хибридизирането, както и без ламбда емулатор . Последното поради липса на време , а и много ми се иска да видя дали ще успее да натрупа грешка , което не се случва досега.

Тепърва работата по настройването започва , чакам и някои части от изпускателната система . Междувременно добавих и 2ра клетка , апетита идва с яденето нали :mhihi:


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: М40 + водороден генератор

Мнение от V-max » 21 Дек 2009, 22:25

малък предколеден ъпдейт - 2рата клетка е изцяло вързана , тя е на половина по-малка и така общата производителност на браунов газ ще е около 3литра в минута при консумация около 50А ток. Направих и авариен кран за източване на цялата система , ако се наложи да спи на студено навън машината . Големите студове са си реална заплаха , трябва да си поръчам система за постоянно въртене и подгряване на електролита

Надявам се през коледното затопляне да успея да направя няколко важни измервания , смеси в Open Loop както и калибриране на инсталирания наскоро ламбда емулатор . Последният ще позволи сондата да си работи в хибриден режим , както и да коригира дозата бензин ако сместта минава плануваните 18:1 нива

Чета сега за една друга екстра - атомизатор на бензина , разпрашава и подрежда молекулите гориво преди да влезнат в мотора . Малко противоречиви отзиви като чели има за тях, на теория са доста убедителни и ще спомогнат доста...

Замислям и малка интервенция в главата на М40ката , ъпгрейд с ролкови кобилици и клапани от М43 , евентуално бобинното запазлване и управление пак от същия мотор


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: М40 + водороден генератор

Мнение от V-max » 30 Дек 2009, 1:24

такааа, след нови 1000км тестове по пътищата мисля , че напипах верния ритъм :D Първо покарах около 300км в абсолютно сток състояние (без генератора , изключен емулатор и оригинален софтуер) като резултатите показаха , че за да поддържа 100км/ч средна скорост разхода се движи между 8,5 и 9 литра на 100км пробег.... малко се стреснах от тази цифра , никога не я бях карал сток и определено е доста мудна .
След смяна на електролита по средата на пътя(направих грешка и сипах малко ацетон) клетката заработи много силно , може би малко повече КОН сипах и резулатът беше постоянна работа над 40А на голямата клетка , което даде невероятно много газ и с корекция 250мВолта на сондата моторът направо полетя ! Няма как да не съм ентусиазиран , постигнах въввежа , на който се надявах и мога да кажа , че напълно ме задоволява за момента . Забележително е , че звукът на мотора стана доста по-тих и някак безшумно и мазно се изрязва нагоре в оборотите .Лошото е , че след около час работа изгоря ампермера .... токът беше много силен и евтиното просто се стопи. Покрай него поражения има и в пулс-модулатора на клетката , но не е непоправимо . Подмених изгорелите детайли и утре сме готови за още 500км пътен тест . Като цяло супер силни стават оборотите между 1500 и 3500 , където по принцип е пълно мъртвило и точно те най-много се ползват реално . Над 5000 въобще нямаше нужда да минавам , много много добре тегли в ниските и 5та скорост става универсална :)

След НоваГодина ще сложа клапани и ролкови кобилици от М43 , мисля и за леко сгъстяване на сегашните 8,8:1... много се колебя какво да правя с предварението - от една страна с повече предварение ниските стават много силни , но пък тъпче след 3000об , с оригиналното няма забележки и ускорява равно, но по принцип би трябвало да се намали малко предвид бързата скорост на горене на брауновия газ . Предвид високият октан на получената горивна смес (бензин , ННО , въздух) още не мога да преценя и какъв бензин е по-удачно да се сипва - 95 или 100....След ремонта по мотора ми се иска да сложа и колектора от неръждавейка с отвори за 2 сонди и да има постоянен мониторинг на смесите - с негова помощ по-лесно ще нагласиме аванса
най-позитивното е , че до момента не забелязвам каквито и да било негативни ефекти нито някакви грешки в паметта на компютъра. Сондата е овладяна на 100% и в сместта е около 16:1 във всички диапазони. С включването на 2рия генератор спокойно ще мога да стигна още по-бедни нива. За момента анализирам постигнатото много внимателно и нещата стават все по-интересни :bchug:

весели празници на всички следящи проекта , продължаваме с нови сили догодина 8)


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: М40 + водороден генератор

Мнение от V-max » 31 Дек 2009, 2:02

нови 350км днес и новините са отлични :bchug: Отиване и връщане до Сандански през Сапарева Баня с по-малко от 20 литра бензин 95 ! Доста интензивно каране с доста трафик и изпреварвания , веднъж 160км/ч с огромна лекота и всичко това с постоянно работеща голяма клетка на 25А . Без никакви колебания през целия път за нея , коригирах малко честотата на трептене , както и обедних още малко с емулатора сместа . Получи се и много интересен ефект - при усорение след 3500об с добре натисната газ (не до край) и последвало леко връщане на газта мотора продължаа да ускорява с невероятна лекота и голяма сила.... предстои да се помисли върху това , но догодина :) Затваряме 2009та с този отличен разход , даден при температура 10-15градуса и леко слаб термостат (малко под 80гр ми държи в момента). Нещата се получават малко по-малко , догодина под 5 на 100 :arrow:


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: М40 + водороден генератор

Мнение от V-max » 13 Яну 2010, 14:08

Ето ме пак с новини , изпускателят от неръждавейка най-после е почти готов и започвам монтажа . Втората по-малка клетка работи на пълна пара , 30-35А ги взима без притеснения . Така общата консумация от 2те клетки е някъде около 60А , където мисля да позадържиме известно време. Започнах първи опити с аванса на мотора , засега нямам категорично становище как е по-добре

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: колело
Мечтае да кара: F10 M550d или 1M Coupe или E46 M3

Re: М40 + водороден генератор

Мнение от Zagy » 13 Яну 2010, 14:40

Как е мотора откъм шум и вибрации?
Si non confectus, non reficiat.
Изображение


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: М40 + водороден генератор

Мнение от V-max » 14 Яну 2010, 0:33

като изключим придрънкването на част от сегашната генерация всичко е нормално ... На загрял мотор с 2те клетки включени работи много спокойно и меко , но като цяло М40ката си е мелница. Дано ролковите кобилици поуспокоят малко акустиката


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: М40 + водороден генератор

Мнение от V-max » 26 Яну 2010, 22:27

добри новини отвъд океана - технологията освен много популярна вече е и почти хомологирана . Много от щатите насърчават нейното ползване с доста добри данъчни преференции ... Очакваме модата да ни настигне , близките 5-10години :mhihi:


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: М40 + водороден генератор

Мнение от V-max » 31 Яну 2010, 15:18

Малко снимки да не става сухо :mrgreen: малката клетка, двете заедно и колекторчето

http://img262.imageshack.us/i/img00017201001301319.jpg/
http://img171.imageshack.us/i/img00020201001301323.jpg/
http://img222.imageshack.us/i/img00022201001301325.jpg/


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: М40 + водороден генератор

Мнение от V-max » 02 Фев 2010, 23:29

нов чарк добавям днес - тунинг вал за М40ката , CatCAMS e фирмата . Градусите са неясни , не се предлага вече в каталога им , но по думите на продавача е high performance fast road cam - което аз разбирам вал за everyday :mhihi: :mhihi: Идеален за моите цели , валовете на CatCAMS са доста специфични - голям лифт и малка дурация . С бутала и кобилици от М43 картинката е почти готова :lalala: :D


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Re: М40 + водороден генератор

Мнение от V-max » 06 Фев 2010, 13:02

ще използвам лекото затопляне в края на другата седмица за един последен road test - София -Бургас-София и след него отваряме моторчето . Супер ми е любопитно след тези 6-7000км хибридно горене какво се случва вътре , а ребилда ще се състои в следното :

- бутала от М43б18 или от М50б25 (трябва да се види кое ще дойде най-добре)
- ролкови кобилици М43
- клапани, пружини и пулове от М43
- М40 спортен CatCams разпределителен вал (или оригинален от М43)
- нов ангренажен комплект
- ревизия на главата (гумички , водачи...)
- нови хидравлични повдигачи

След тази манипулация смятам , че ще сме готови за големите постижения :D
Последна промяна V-max на 07 Фев 2010, 12:56, променена общо 1 път

ПредишнаСледваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook