М40 + водороден генератор

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

М40 + водороден генератор

Мнение от V-max » 18 Авг 2009, 9:42

Пускам темичката тук, че нещата опират точно до тунинг(настройване) на тази система, Няма сам да мисля нов дизайн за водородната клетка , купувам си готов кит с производителност 3 литра в минута (браунов газ , ННО накратко). Мотора е добре познатият ви М40Б18 , в перфектно здраве и досат добре поддържан досега . Подаването на газа ще е посредством ГИ с електронно управление на импулс и дължина на импулса . Целта на "тунинга" е свален с 40-50% разход и увеличена мощност поне до 150кс . В момента колата (Е30 купе) дава 8-8,5 извън и малко под 10 градско.

Та започнах с подготовка на ходовата част , powerflex навсякъде и смяна на няколко шарнира и накрайник . Придобила стабилна ходова част , пратих купето на боя , ще бъде бяло на цвят ( alipina weis))) . През това време поръчах частите (dry cell и ел захранването) отвъд океана , пък докато чакам остава време за сметки и оглед на елементите от газовия инжекцион (ловато)

Добавям няколко снимки на количката:
Изображение

Изображение
Последна промяна V-max на 26 Окт 2009, 10:40, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 18 Авг 2009, 10:34

Демек искаш да кажеш, че ще направиш М40- ката 150 коня и ще харчи 6- 7/100 градско :shock:
Този газ за да минава през ГИ- то не му ли трябва налягане или си прави достатъчно?
Изображение


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 18 Авг 2009, 10:41

точно така , добре си ме разбрал :D Няма да съм първия , нито последния опитал да впрегне мощната водородна сила .

Тъй като е опасно да има дори малък резервоар за този силно агресивен газ ще разчитам на налягането от самия генератор . По-големият проблем е работата на ламбдата , която силно искам да запазя като ще я емулираме. Голям проблем ще бъде и водата , образуваща се след екслпозията в цилиндъра , тоест от гърнетата ще тече вода (даже чувам за ръждясали сегменти...)

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 18 Авг 2009, 10:55

Мн. интересна темичка, гледам, че ще използваш ГИ, как ще решиш проблема със заскрежаването на цилидръра след инжектирането на горивото, ако разбира се ще ползваш инжектор за течност - точно тук идва момента с температурния баланс - ако мотора не успее да поддържа висока работна температура ще имаш конденз в цилиндъра и ще ръждясва отвътре. Може би има някакво специално масло, което предотвратява този ефект на горивото.
Последна промяна Zagy на 18 Авг 2009, 22:16, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 18 Авг 2009, 11:34

доста подобни въпроси имам да решавам , но специално за маслото с проби ще се види кое е нашето :) Иначе добавеното гориво ще се инжектира в газообразно състояние , раздлената вода след електролизата или ННО ги вкарвам директно в мотора , естествено ща се намали аванса предвид експлозивното горене . Най-хубавото е , че имаме пълен контрол над оригиналния Мотроник и нещата няма да са толкова сложни за настройка

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 18 Авг 2009, 11:59

Това ще се следи с интерес :D предполагам знаеш, че енергийната плътност на водорода е мн. малка като обем и мн. голяма като маса, така че с инжектори за газ може да имаш разминавания в разхода :D
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 497
Регистриран на: 22.05.2008

Мнение от Пешо » 18 Авг 2009, 16:26

тва ше избухне мноо преди да раждяса

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 18 Авг 2009, 17:53

няма да избухне,прави се защита,брауновия гас се ползва само за допълнително гориво,проблема на всички генератори е един и същ,захранване ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 18 Авг 2009, 19:10

kirililiev написа:няма да избухне,прави се защита,брауновия гас се ползва само за допълнително гориво,проблема на всички генератори е един и същ,захранване ;)


Явно не е при всички, ще ми е интересно колегата да покаже снимки на модела :) Надявам се да не е този със спиралата.... :))


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 18 Авг 2009, 21:48

на мен ето тези ми харесаха , има и доста по-евтини решения , по-натам може и сами да ги доработваме и ъпгрейдваме (най-вече захранването и добавяне на контрол с потенциометър) :

http://www.alternativegassolutions.com/virtuemart/hydro-cell-systems/hydro-cell-system-complete-kit.html

Изображение


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 18 Авг 2009, 21:53

kirililiev написа:няма да избухне,прави се защита,брауновия гас се ползва само за допълнително гориво,проблема на всички генератори е един и същ,захранване ;)


мисли се и по този въпрос , ще се радвам на повече отворени и ползотворни коментари с предложения и мнения по конкретен проблем (а такива ще има доста) . Екипът , който събирам за проекта е доста сериозен - от вносители на газови уредби до експерти по авто алтернатори , та с общи усилия работите стават доста по-лесно и бързо

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Мнение от Zagy » 18 Авг 2009, 22:18

А имате ли приблизителна представа каква ще е цената на проекта? И какво ще е захранването на генератора - от мотора ли ще бъде или сте измислили друга схема?
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 18 Авг 2009, 22:38

V-max написа:на мен ето тези ми харесаха , има и доста по-евтини решения , по-натам може и сами да ги доработваме и ъпгрейдваме (най-вече захранването и добавяне на контрол с потенциометър) :



Чудя се дали не може да се направи вместо потенциометър електроника да следи през МАП сензор налягането вътре в генератора и да намаля или увеличава захранването и по този начин да поддържа дадено сравнително постоянно налягане на ННО-то за работата на ГИ-то... :roll:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 18 Авг 2009, 22:50

като нищо някой пиджибек или мега могат да бъдат добавени , а за момента ще се разчита на усилен алтернтор и мощен нов акумулатор

Имам сканирана и една статия от скорошен 168 часа , М50ка с подобна система вече циркулира из БГ :D Както и много други хора гледам са доста напред , някой вече захранват на 100% само с вода , но до около 3000оборота....Тъпото е , че типично по български всеки крие инфото от другите с користна мисъл , тотално не виждайки , че съвсем скоро водорода ще е в масово производство и големите просто ще обезмислят подобен тип патенти , но да не отклонявам много много от темата :D

Бзджет не съм определял , ясно ми е , че няма как да се предвиди пък за клиентска цена има доста време на тестове и изпитания

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 18 Авг 2009, 23:23

То ако е 15 ампера, както го дават даже нема да трябва и кой знае какъв генератор. Фарове + халогени са повече от 15 ампера...
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Следваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook