И аз малко по-скромно....

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 01 Юли 2009, 21:57

bum_bum написа:А АЕМ- а бива ли го като цяло или по-добре изпитаните тук методи? Кой модел си взел?
Взел съм FIC 6, иначе в началото се подразних че е прост като сибирски чайник, но после когато се замислих...си казах какво повече му трябва на човек? За какво са му повече сложнотии? За по-високи цели си има стендалоуни, там има настройки колкото и даже повече от колкото може да му се прииска на човек.....А пиджито трябва да е максимално просто за употреба! Та първите ми впечатления от употребата са мн.добри, но е рано да кажа...все пак съм минал 5 км само :mhihi: и то без да пипам по горивната карта.
Вчера довърших О-рингването и монтирах главата. Днес довърших и направих едно кръгче, сам, без широколентова сонда (само с нароу банд и едно смешно уредче бедно/богато), без лаптопа..а бе без нищо, ей така хайдушката :evil: иии....на трета ВЕДНАГА се чуха детонациите ;) С което и приключих с по-нататъшния хайдушки тунинг :mhihi: Надявам се тия дни да си получа широколентовата сонда и продължавам. А между другото ми остава "само" да направя изцяло нова тръба за входа на компресора, такава и за изхода, също и няква странна 76 мм за входа на турбото. Която отгоре на всичко трябва да се намъкне между рога, колекторните тръби и тръбата на климатика :banghead: деба и климатика, поне да не работеше :mhihi: Аааа и още нещо....за да продължа с настройките и да видим някакви резултати, трябва да платя само 320 евро гражданска :no:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 01 Юли 2009, 22:09

И да се похваля, вчера си взех перфектен ляв калник че и същия цвят, плюс лявата решетка за фаровете, всичко за 13 евро....много ми се видяха ама се прежалих :mhihi: Също така и задна броня с лайсни в мн. добро състояние за 30 евра. Към покупките мога да прибавя и едни предни билстейни Б-няколко си, в комплект с макферсоните, пружините, главините, абе всичко... за 120 евро двата. А задните за 24 евро двата :mhihi:
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 01 Юли 2009, 22:26

батка ти къв колектор спретна от няколко тръби, електрожен и "две пили" - ума ми взе... баси природния талант си...

аз съвсем сериозно...
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 16.10.2006
Местоположение: burgas

Мнение от e 28 performance » 01 Юли 2009, 23:46

alx написа:батка ти къв колектор спретна от няколко тръби, електрожен и "две пили" - ума ми взе... баси природния талант си...

аз съвсем сериозно...

нямаш си и на идея даже на какво е способен :bowdown:
бтв.сондата пътува към теб

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Мнение от ico318 » 02 Юли 2009, 12:15

ТОМ,кажи за материала и диаметъра на шайбата.евентуално алуминий и 150мм?

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 02 Юли 2009, 21:30

Да, алуминий е, достатъчно лек, евтин и лесно се работи. За диаметъра.....по сметки излиза че са ми необходими 150 мм, аз пък сложих и от мен едни 10 мм. и така станаха 160. Направих го по няколко причини...исках да се застраховам от евентуална грешка при пресмятането, да имам от още по ниски обороти буст (макар че там следват едни други проблеми), някакви загуби може да имам по системата и т.н. И накрая когато съм доволен, винаги мога да си я резна на 150 мм. Защото голямото става на малко по-лесно, отколкото малкото - голямо ;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Мнение от ico318 » 03 Юли 2009, 11:15

и аз я смятах на 165,но на същия мотор със същия итън 62 при 12:7 давал 0.9,което ми е много.за справка teao.затова 150 и каквото стане.притеснява ме тоя алуминий дали няма да се износи при каналите,но пък е лек.принтя снимката и с компресора и климатичната шайба,отивам да поръчнам.там дето правят фланци за главини май е най-добре.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Мнение от nikoror » 06 Юли 2009, 16:26

браво! много добре изглежда.
а слагането на нок сензори (електроника) от е36 нещо правено ли е (т.е. относително лесно ли е), защото бях чувал, че се завиват в блока сензорите и е30ковия мотор ги няма тези места за сензорите (не само, че трябва да се направи резбата, а нямало специфичните места)?

аз малко го давам ама с тези някой в БГ опитвал ли е? http://www.gotech.co.za/

тук разни хора казаха че не са никак зле и за парите определено си струват


ние имаме готек на алфата - мфи версията (най-тъпата). общо взето след всичките намаления и обеснения колко ще помогнат на нашето образование вносителя ни даде електрониката на смешна цена (брой по-малко от мега сглобена) - иначе официалната е (беше) 700$ за мфи. за по-нагоре ставаха по-скъпи и най-добрия (МФИ-Х май беше) отиваше още 700$. общо взето ако не беше за толкова евтино никога не бих го зел :) супер опростено е (тия дето учат електрикал енжинийринг казаха, че най-скъпия чарк е кутията около 40$, а всичко вътре струвало към $55 като компоненти), софтуера е най-големия проблем, защото е наистина сакат, грозен и неудобен. мфи най-после му пуснаха логинг с ъпдейт на софтуера, но е доста зле. няма уайдбанд контрол та трябва да се измислят някакви номера (нароу бенд изхода на иновейт-а е възан към кабела на готек-а и така имаме логинг).
та извода е: за 700$ бих взел мега 100%. за парите, които ние дадохме просто беше невреоятна оферта и плъг-анд-плей защото идваше с кабелния сноп за двигателя. за доста опростен двигател - става, за двигател в който са вкарани доста пари - няма смисъл. не казвам, че на всеки му трябва мотек, но мисля, че емералд е пъъъти по-добрия избор (особено пък както си в УК)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 752
Регистриран на: 16.01.2005
Местоположение: лондон
Кара: е46 м3 х2, mustang GT, viper RT/10

Мнение от oxam » 06 Юли 2009, 17:12

nikoror написа:браво! много добре изглежда.

ние имаме готек на алфата - мфи версията (най-тъпата). общо взето след всичките намаления и обеснения колко ще помогнат на нашето образование вносителя ни даде електрониката на смешна цена (брой по-малко от мега сглобена) - иначе официалната е (беше) 700$ за мфи. за по-нагоре ставаха по-скъпи и най-добрия (МФИ-Х май беше) отиваше още 700$. общо взето ако не беше за толкова евтино никога не бих го зел :) супер опростено е (тия дето учат електрикал енжинийринг казаха, че най-скъпия чарк е кутията около 40$, а всичко вътре струвало към $55 като компоненти), софтуера е най-големия проблем, защото е наистина сакат, грозен и неудобен. мфи най-после му пуснаха логинг с ъпдейт на софтуера, но е доста зле. няма уайдбанд контрол та трябва да се измислят някакви номера (нароу бенд изхода на иновейт-а е възан към кабела на готек-а и така имаме логинг).
та извода е: за 700$ бих взел мега 100%. за парите, които ние дадохме просто беше невреоятна оферта и плъг-анд-плей защото идваше с кабелния сноп за двигателя. за доста опростен двигател - става, за двигател в който са вкарани доста пари - няма смисъл. не казвам, че на всеки му трябва мотек, но мисля, че емералд е пъъъти по-добрия избор (особено пък както си в УК)


не ве, аз съм ок, карам си с оригиналната елктроника и алфа-н чип, просто го дадох като идея за БГ и алтернатива на смт, мега и .т.н.
Изображение Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Мнение от nikoror » 06 Юли 2009, 18:58

за бг според мен добра алтернатива е MAP ECU/MAP ECU 2. Скоро ще имам и преки впечатления. За мен за БМВ с мотроник пиги-бек/ремап е достатъчно в 95% от случаите - а след като си говорих с един от маперите (т'ва не съм сигурен на какъв език е :D ) на Active Autowerks май и те така мислят :)

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 07 Юли 2009, 9:55

nikoror написа:браво! много добре изглежда.
а слагането на нок сензори (електроника) от е36 нещо правено ли е (т.е. относително лесно ли е), защото бях чувал, че се завиват в блока сензорите и е30ковия мотор ги няма тези места за сензорите (не само, че трябва да се направи резбата, а нямало специфичните места)?

Местата за кнок сензорите си ги има на блока на е30-сковия М42, или поне на моя ги има :roll: Където разбира се на забравих да завия един сензор от пасат :uups: с идеята да си купя едно кнок мониторче и да си го гледам от време на време. А за сега, по време на пробите с по-голям буст, ще си вържа осцилоскопа и ще гледам как се визуализират детонациите.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 07 Юли 2009, 10:25

Преди два дни за първи път пробвах колата и с компресора, и разбира се, останах разочарован :mhihi: Ами... не се усеща като М30Б35 с компресор :mhihi: мноо тъпо... Всъщност вървеше и по-малко и от М42 с компресор. Проблема се оказа липсата на повече от 0.4 буст, който на всичкото отгоре идваше над 2500-3000 об :shock: Вчера си поиграх малко, махнах обратния клапан, по-точно затапих го и стана определено по-добре. Но колко не знам, защото лаптопа който ползвам за настройките не беше у мен. В колата нямам уред за налягането и веднага отидох да си купя някакъв обикновен от железариите...което се оказа мисията невъзможна :shock: а и даже не съм можел и да си поръчам :shock: и имат само някви до 6 бара, за когото отговорих "не благодаря, до толкова ще ползвам след 4-5 години :mhihi:
Включването на компресора съм го направил да се управлява от АЕМа, когато са превишени 1500 об. и е подадена повече от 50% газта. Изключването смятам да е след постигането на 0.8-1.0 бара. Но още не съм стигнал до там. Засега карам само из полигона където е сервиза, че съм без застраховка :roll: ....
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Мнение от ico318 » 07 Юли 2009, 18:43

почувствал си това,което усеща превъзбудения собственик на мерцедес с180 и в по-малка степен на с200-тотално разочарование.там е същото-1,8 16 кл. и итън на 0,4.после не вървели ,но компресора не се чувал.сигурно и при теб е било тихо?сега,том,малко ме притесняваш. какво правим-по-голама шайба ли?тоя обратен клапан,бай-паса ли е?въобще имаш ли бай-пас или ползваш бов с рециркулация общо с турбото?нещо като на фв 1,8т,но по-голям,че на фв е ф22мм.?все пак м42 на 0,4,върви повече от атмосферно м42,или го затапва?
Последна промяна ico318 на 07 Юли 2009, 19:47, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Мнение от ico318 » 07 Юли 2009, 19:44

върти ми се нещо,но незнам дали е така.teao на м40 с подобен итън и предавка 1 :1.6/при нашия случай шайба 150мм/,казва,че има 0,9 буст и колата върви много.ти с 160мм-0,4.ако са верни уредите и не изпуска отнякъде,тогава обяснението трябва да е в повечето ти клапани и по-големия коефициент на пълнене.имаш по-голям дебит и при идентични шайби не се постига същото налягане като при м40,където липсата на втори вс.клапан играе като тапа и оттам по-високото налягане.следва и друго-м40 и м42 имат еднаква карантия и за да се постигне еднакво натоварване върху бутала и прочие,би трябвало,м40 да издържа на по-голям буст,като говорим само за блока.дали има нещо вярно в това?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 07 Юли 2009, 23:52

TOM написа: Включването на компресора съм го направил да се управлява от АЕМа, когато са превишени 1500 об. и е подадена повече от 50% газта. Изключването смятам да е след постигането на 0.8-1.0 бара.


А примерно като не си достигнал тия 0.8-1.0 бара и пуснеш газта компресора ще изключва ли?
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook