И аз малко по-скромно....

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Мнение от ico318 » 12 Апр 2009, 2:03

най-после нещо по-различно от пластмаси и тиксо!аз ще следя темата с най-голям интерес,защото много са съвпаденията с моя проект.моя е м40в18 с клима и итън абсолютно като твоя.номер по мерцедес:А 111 090 00 80 и А 111 096 00 99 KZ.това за сравнение само.аз имам по-скромни цели-под 200к.с.,но и по-безпроблемна експлоатация.и аз съм с голям шпер 3,25/монтиран/ и мога да твърдя,че на добро м40 му ходи.това до този момент бе тайна,за да избегна хранилката.сложил съм и хидравлика от е36/изключително успешен ход,даже необходимост/ и спрях до тук.ще ми се да видя как ще направиш шайбата върху двете други и каква предавка си и замислил.на итъна е 93мм и си мислех за 160-165мм и да не прехвърля 0,7-0,8 бара.също ми е проблем захващането към блока,както и бай-паса.сигурно ще ползвам някакъв стар дросел.видях твоя работа с бов,но мисля да е бай-пас.радвам се,че точно ти се захващаш с това и ще крадвам по нещо :lalala: ,пък е и време да се задействам вече....успех! P.S. имаш ли колекторите на итъна?

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 12 Апр 2009, 11:54

E30_M_Tech_ll написа:ми ние тука обсъждахме вариянта с един приятел да сложим компютър от хонда .....
та идеята беше да се препаснат датчиците от хондовия мотор към мотора на бмв-то за да няма сакатлъци ако позлваме оргиналните датчици.... та да попитам как ви се струва идеята и има ли тя почва у нас :mhihi: като цяло ще излезе по евтино пък и ще ми я настрои този мой познат а не да давам грешни пари за тоя дет духа....
дайте да го обсъдим и тоя вариянт ако колегата ТОМ няма нищо против разбира се... пък аз и най вече неговото мнение търся :D
Ако някой има опит с хондов компютър, обсъждайте, нямам нищо против. Аз нямам никакъв опит с такъв.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 12 Апр 2009, 12:54

ico318 написа:...............ще ми се да видя как ще направиш шайбата върху двете други и каква предавка си и замислил.на итъна е 93мм и си мислех за 160-165мм и да не прехвърля 0,7-0,8 бара.също ми е проблем захващането към блока,както и бай-паса.сигурно ще ползвам някакъв стар дросел.видях твоя работа с бов,но мисля да е бай-пас.радвам се,че точно ти се захващаш с това и ще крадвам по нещо :lalala: ,пък е и време да се задействам вече....успех! P.S. имаш ли колекторите на итъна?
Ами шайбата съм намислил да е врху останалите, или да се изработи заедно с двата канала за климатика и хидравликата. Не съм стигнал до там още. Предавката също не съм решил как да я направя, но щом стана въпрос ще се опитам да я сметна...макар смятането да не ми е от силните страни :mhihi: Двигателя е БМВ М42Б18, 4 клапана на цилиндър, с обемна ефективност около 90%. Максимални 7000 об.м. (в моя случай) Желаното налягане е 0.7 бара. За да го постигнем трябва да сметнем колко кубически фунта в минута ще са необходими на двигателя. Формулата е CFM= L x rpm x VE x Pr делено на 5660. L е литража на двигателя, рпм са оборотите, VE е обемната ефективност, Pr е степента на сгъстяване (не на мотора).
Степента се смята така, Атмосф. налягане + желаното налягане делено на атмосф.налягане, или 14,7 пси + 10 пси делено на 14.7 пси. Резултатът е 1.68. Когато заместим по по-горната формула се получава 336 куб. фунта в минута. Сега трябва да погледнем картата на М62... http://www.rbracing-rsr.com/turbo/TurboMaps/M62flow.gif . От която се вижда че за да даде 336 ЦФМ въздух и да имаме 10 пси буст на 7000 об.м, М62 трябва да направи около 11 000 об.мин. По същия начин може да се сметне на различните обороти на двигателя колко буст ще има. За да направи 11 000 об.м компресора при 7000 макс на кол.вал, според мен предавката трябва да е 1.57, или шайбата трябва да е около 146-150 мм. Това е на теория, би било добре да включим някакъв процент за загуби. Някой ако е мерил шайбата на мерцедес, на който компресора е с електромагнитен съединител, да каже. Ще е добър ориентир защото двигателя е индентичен на М42Б18. Правил съм М20Б20 с компресор, предавката беше почти 2 към 1, не си спомням точно, може и малко по-малко да беше.
Искам да напомня че може да съм допуснал грешка някъде, бих се радвал да се включи например Postman, който е доста добър със сметките ;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Мнение от E30_M_Tech_ll » 12 Апр 2009, 13:07

лошо надявах се да си пробвал нещо :( както и да е може би ще ползваме мойто м10б18 за опитно зайче :mhihi:
да питам колега на такъв мотор като моя и при налягане 0.7 колко кубика дюзи трябва да сложа? и ква турбинка да ползвам смисъл колко голяма доло горе ... колко мм тряя да е фи-то на пътищата и колко голям кулер трябва да се сложи колата ще е хем за градско каране хем за концерти :mhihi: ще е по добре да надува от около 2000-2500 ;)
съжелявам за много въпроси ама съм бос в турбинирането но пък имам голямо желание да науча това онова ;)
мерси предварително!
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 12 Апр 2009, 13:52

E30_M_Tech_ll написа:лошо надявах се да си пробвал нещо :( както и да е може би ще ползваме мойто м10б18 за опитно зайче :mhihi:
да питам колега на такъв мотор като моя и при налягане 0.7 колко кубика дюзи трябва да сложа? и ква турбинка да ползвам смисъл колко голяма доло горе ... колко мм тряя да е фи-то на пътищата и колко голям кулер трябва да се сложи колата ще е хем за градско каране хем за концерти :mhihi: ще е по добре да надува от около 2000-2500 ;)
съжелявам за много въпроси ама съм бос в турбинирането но пък имам голямо желание да науча това онова ;)
мерси предварително!
Няма лошо бре, къде е лошото :?: М10 става ПЕРФЕКТНО с Мегаскуирт. На 0.7 незнам колко кс ще прави, зависи от турбото, щом искаш да тръгва от 2000-2500, турбото трябва да е малко. Някое К03, Т2, абе от някаква кола със сходна кубатура. Преди 7-8 год. бях сложил на един М10Б18 К03 от ауди 1.8Т, тръгваше от 2000, ама на 5000 започваше да затапва. Та ако имаш 150 коня, ще ти трябват около 210 см3 инжектори. Другия М10Б18 който съм правил беше с Т3 турбина, с по-голямото компресорно колело, 284гр вал, Мегаскуирт, 430 см3 инж., 63 мм пътища, дросел от М20Б25, изпускателен колектор с отделни тръби, на 1,1 бара. Може да сте я видяли на събор 2007. Като ориентир колко вървеше е фактът че 645 с някакъв тунинг на хаман, вървеше на 30 м отзад леко изоставайки, това до около 240.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Мнение от E30_M_Tech_ll » 12 Апр 2009, 13:59

дам и другото което ме итнересува принципно мога да дам да ми нарпавят разпределителния вал каквито градус и искам всмисъл има с и там някви възможности и си избирам като има 300 316 328 и други мисля че и по малки има ... за това малкото налягане и с по малката турбина има ли смисъл от вал? и колко градуса трябва да е той?
за тия инжектори може би мога да позлвам от някой шестак по голям те доколкото знам бяха с кубици някъде около 200 ;)
и другото е трябва л ида разреждам мотора ? до колкото съм чувал то май заводски си е разреден или се бъркам нещо?
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 12 Апр 2009, 14:13

E30_M_Tech_ll написа:дам и другото което ме итнересува принципно мога да дам да ми нарпавят разпределителния вал каквито градус и искам всмисъл има с и там някви възможности и си избирам като има 300 316 328 и други мисля че и по малки има ... за това малкото налягане и с по малката турбина има ли смисъл от вал? и колко градуса трябва да е той?
за тия инжектори може би мога да позлвам от някой шестак по голям те доколкото знам бяха с кубици някъде около 200 ;)
и другото е трябва л ида разреждам мотора ? до колкото съм чувал то май заводски си е разреден или се бъркам нещо?
Откъде ги изкара тия градуси бе човек :?: Май нямаш представа какво трябва да направиш за да сложиш такъв вал....... Виж някъде характеристиките на М10 турбо вала и им ги дай. Или си карай с оригиналния. Ако можеш намери М10 с катализатор, води се 18 4 КА. Степента му е 8,2. Ако не и с 9 да си пак става, но и в двта варианта не те съветвам бензина да е по-долу от 98.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 238
Регистриран на: 7.01.2009
Местоположение: Исперих
Пол: Мъж
Кара: Е46,Е36,Е30
Мечтае да кара: F30 M3 по крабрежната на Рио де Жанейро
Детайли за колата: http://www.facebook.com/pages/Alex-Burdin/87277582105

Мнение от Alex_Burdin » 12 Апр 2009, 14:35

TOM написа:
E30_M_Tech_ll написа:ми ние тука обсъждахме вариянта с един приятел да сложим компютър от хонда .....
та идеята беше да се препаснат датчиците от хондовия мотор към мотора на бмв-то за да няма сакатлъци ако позлваме оргиналните датчици.... та да попитам как ви се струва идеята и има ли тя почва у нас :mhihi: като цяло ще излезе по евтино пък и ще ми я настрои този мой познат а не да давам грешни пари за тоя дет духа....
дайте да го обсъдим и тоя вариянт ако колегата ТОМ няма нищо против разбира се... пък аз и най вече неговото мнение търся :D
Ако някой има опит с хондов компютър, обсъждайте, нямам нищо против. Аз нямам никакъв опит с такъв.


.. аз имам скромен опит управлява се с тротъл позишън дачик за температура на вх. въздух някой имат лабда някой не и датчик за налягането на въздуха реших да го напиша на български.
Иначе е мит че може да се настройва в релано време.
Та стига с офтопика Том на каза каква гарнитура ползваш

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Мнение от SammY » 12 Апр 2009, 15:22

ge_a написа:
SammY написа:
TOM написа:Свързва се допълнителна електроника, така наречения пиджибек, която просто променя сигналите от датчиците и по този начин командва ЕКУ-то. За ниско налягане има варианти с прогресивен регулатор на налягането на бензина, но истината е че трябва да се направи с електроника. Останалото е бошлаф работа ;)

Колега аз съм замислил да си турбинитам м40 то по тоя начин с прогресивен регулатор ... Това което съм намислил ще е малко като старт от скрапа :D определено налягането ще е като надуване от сламка , но дали ще е надежно :help: Питал съм един колега които кара с такъв регулатор и каза 4е нямал проблеми ... Знам че бая ги чаткаш нещата и ако споделиш опит от турбиниране по тоя начин ще съм ти задължен .


То и един мой авер така казваше, ама резултата беше едно на нула за биелата(реши да види кой кара), е верно и той се престара с размера на турбината, ама кой каквото и да си говори си трябва електроника та дори и пигибек ;)

Колега аз си мисля да слагам турбо или от ваген 150 коньов или от ТДС 2.5 исп колектор от 18ТДС отново и такива работи :) пък квото сабя покаже ако се покаже биела тамън ще я видя че още не съм ги виждал на живо :) (всъщност ако видя биела ще ми е мн криво ) Като го направя ще кажа впечътления за сега само догатки ...

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 12 Апр 2009, 15:32

SammY написа:Колега аз си мисля да слагам турбо или от ваген 150 коньов или от ТДС 2.5 исп колектор от 18ТДС отново и такива работи :) пък квото сабя покаже ако се покаже биела тамън ще я видя че още не съм ги виждал на живо :) (всъщност ако видя биела ще ми е мн криво ) Като го направя ще кажа впечътления за сега само догатки ...
Бъди спокоен, с тоз регулатор биела не знам дали ще видиш, ама буталата ще ги видиш. И някое няма да прилича много на останалите ;)
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Денис-Белята!!!
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 3.11.2005

Мнение от 00Cool » 12 Апр 2009, 15:38

TOM написа:
E30_M_Tech_ll написа:лошо надявах се да си пробвал нещо :( както и да е може би ще ползваме мойто м10б18 за опитно зайче :mhihi:
да питам колега на такъв мотор като моя и при налягане 0.7 колко кубика дюзи трябва да сложа? и ква турбинка да ползвам смисъл колко голяма доло горе ... колко мм тряя да е фи-то на пътищата и колко голям кулер трябва да се сложи колата ще е хем за градско каране хем за концерти :mhihi: ще е по добре да надува от около 2000-2500 ;)
съжелявам за много въпроси ама съм бос в турбинирането но пък имам голямо желание да науча това онова ;)
мерси предварително!
Другия М10Б18 който съм правил беше с Т3 турбина, с по-голямото компресорно колело, 284гр вал, Мегаскуирт, 430 см3 инж., 63 мм пътища, дросел от М20Б25, изпускателен колектор с отделни тръби, на 1,1 бара. Може да сте я видяли на събор 2007. Като ориентир колко вървеше е фактът че 645 с някакъв тунинг на хаман, вървеше на 30 м отзад леко изоставайки, това до около 240.

тва да не е същото :twisted: м10 дет давало усещане за повече вървеж от едно 3.2 :twisted:
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Мнение от SammY » 12 Апр 2009, 15:52

TOM написа:
SammY написа:Колега аз си мисля да слагам турбо или от ваген 150 коньов или от ТДС 2.5 исп колектор от 18ТДС отново и такива работи :) пък квото сабя покаже ако се покаже биела тамън ще я видя че още не съм ги виждал на живо :) (всъщност ако видя биела ще ми е мн криво ) Като го направя ще кажа впечътления за сега само догатки ...
Бъди спокоен, с тоз регулатор биела не знам дали ще видиш, ама буталата ще ги видиш. И някое няма да прилича много на останалите ;)

Колега тука нещата са много относителни ,защото предполагам си чел темата на един колега турбо маняк мисля че беше та тои е боднал 1 турбо без бов, без кулер с неговите си дюзи и регулатор от топ спиит (не прогресивен) и си перка така вече сигурно 1/2 година :shock:
тва съм го видял с очите си ... Аз тва което съм решил ще го направя пък ако не стане ще му мисля после :)
п.п сори, че ти по усрах темата ако може някои да разчисти :uups:
п.п2 на тва момче мотора е м50б20 и върви доста макар и яко бедна :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

ре

Мнение от slavianko » 12 Апр 2009, 16:19

SammY написа:
TOM написа:
SammY написа:Колега аз си мисля да слагам турбо или от ваген 150 коньов или от ТДС 2.5 исп колектор от 18ТДС отново и такива работи :) пък квото сабя покаже ако се покаже биела тамън ще я видя че още не съм ги виждал на живо :) (всъщност ако видя биела ще ми е мн криво ) Като го направя ще кажа впечътления за сега само догатки ...
Бъди спокоен, с тоз регулатор биела не знам дали ще видиш, ама буталата ще ги видиш. И някое няма да прилича много на останалите ;)

Колега тука нещата са много относителни ,защото предполагам си чел темата на един колега турбо маняк мисля че беше та тои е боднал 1 турбо без бов, без кулер с неговите си дюзи и регулатор от топ спиит (не прогресивен) и си перка така вече сигурно 1/2 година :shock:
тва съм го видял с очите си ... Аз тва което съм решил ще го направя пък ако не стане ще му мисля после :)
п.п сори, че ти по усрах темата ако може някои да разчисти :uups:
п.п2 на тва момче мотора е м50б20 и върви доста макар и яко бедна :shock:
Кажи му че е яко късметлия ;) И му кажи също да пусне тото че с тоя късмет току виж спечелил.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Мнение от SammY » 12 Апр 2009, 16:34

Колеги аз много ви се кефя на проектите и макар да съм бос в тея неща ако имам достатъчно финанси ще си направя всичко както си му е реда ама пусто безпаричие кара хората да ловят маимуни с трици...
Успех с проектите и на двама ви ...
п.п. Ще следя темите и на двама ви да се дообразовам :D


Аватар
Мнения: 1402
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: e30 318is

Мнение от E30_M_Tech_ll » 12 Апр 2009, 18:58

TOM написа:
E30_M_Tech_ll написа:дам и другото което ме итнересува принципно мога да дам да ми нарпавят разпределителния вал каквито градус и искам всмисъл има с и там някви възможности и си избирам като има 300 316 328 и други мисля че и по малки има ... за това малкото налягане и с по малката турбина има ли смисъл от вал? и колко градуса трябва да е той?
за тия инжектори може би мога да позлвам от някой шестак по голям те доколкото знам бяха с кубици някъде около 200 ;)
и другото е трябва л ида разреждам мотора ? до колкото съм чувал то май заводски си е разреден или се бъркам нещо?
Откъде ги изкара тия градуси бе човек :?: Май нямаш представа какво трябва да направиш за да сложиш такъв вал....... Виж някъде характеристиките на М10 турбо вала и им ги дай. Или си карай с оригиналния. Ако можеш намери М10 с катализатор, води се 18 4 КА. Степента му е 8,2. Ако не и с 9 да си пак става, но и в двта варианта не те съветвам бензина да е по-долу от 98.

имам ;) старата ми кола беше с вал 333 градуса но беше атмосверка... инъче трябва да се сгъсти доста... ;) вървеше като замаяна почваше да се чисти от 2500-3000 нагоре щото беше сам ос един карбуратор... така и недоживя да и бодна чтерите... почна да харчи по 25-30 на 100 на яко жега щото то като ти върви колата нормално каране няма :mhihi: :twisted: отзаде като застанеш зад аспуха на 1 метър и направо те подкосяваше струята ;) степента на сгъстяване беше 12-12,5 май доколкото си спомням.... и работеше така тррът...тррът...тррът :twisted: и беше много яко :(
като спра на светофара и празния ход беше изрудски.. пат пат пат пат ей така припукваше като яктие бегачки :( и единственото което ме спира да си сложа същия вал на м10 катаи да я сгъстя е големия разход щото си я карам колата и за евридейка...
по интересното е че със същия вал на друга кола дет е разпилена от 1,6 на 1,8 бутала и с по голям ход на вала демек става 1,9 и харчи 15 на 100 а моята двойно :( като се иам впредвид че мойта си беше 1,6 и не мога да си го обесня как става тоя номер ... еднакви мотори единия разпилен до 1,9 моя си е 1,6 и харчи два пъти повече? а има и още нещо другия мотор е с 2 двойни вебера 45 тици :shock: и харчи на полвина :(
някой има ли идея как ще се отрази такъв вал на Л-жетроника? и дали ще тря да се прави нещо по електрониката? като мжое и да се сложи вал с по малки градуси...
и последния въпрос м10 л-жетроник с ламбда сонда 8) някой знае ли му степента на сгъстяване на тоя котор? :)
все още съм пред дилемата атмосферка с голям вал или турбина....
Аз съм изключително нагъл, въпреки, че ме предупредиха за комерсиалните обяви, аз използвах подписа си за такава, и затова получих дъъъъъъъъъъъъълъга почивка!!!

ПредишнаСледваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook