Още коне за М3 ?

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2148
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: Passat

Re: Още коне за М3 ?

Мнение от b2 » 19 Яну 2011, 18:39

Всички сериозни комплекти съединители вървят с/или изискват олекотен маховик. Стоковия е доста тежък /нямам под ръка точно колко/ и е dual mass.
Кое те притеснява в точно този комплект? Какъв по-добър вариянт предлагаш ти?
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: Още коне за М3 ?

Мнение от Sharo » 19 Яну 2011, 20:35

b2 написа:Всички сериозни комплекти съединители вървят с/или изискват олекотен маховик. Стоковия е доста тежък /нямам под ръка точно колко/ и е dual mass.
Кое те притеснява в точно този комплект? Какъв по-добър вариянт предлагаш ти?


Това точно много го пручвах за мойта и кола, която е силна като и се сложи лек маховик почва да дига обороти много бързо, но при превключвания на предавките падат също толкова бързо, демек колата става доста нервна въпреки загубата на НМ. Все едно да сложите 4.45 диф е ефекта малко става неприятна история за каране.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

master of the force
Аватар
Мнения: 5571
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Още коне за М3 ?

Мнение от alx » 19 Яну 2011, 22:03

да не говориме че при старт тоя с по-тежкия маховик ще те откъсне...

старта с лек маховик е .. по-труден... а и както каза шаро оборотите падат бързо между смените и трябва да си.. много бърз със скоростния лост- което пък води до грешки в превключването...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2148
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: Passat

Re: Още коне за М3 ?

Мнение от b2 » 19 Яну 2011, 22:21

Мда точно това се очаква при слагането на по-лек маховик. Тук важното е с колко олекотяваме. Този кит далеч не е от най-агресивните, които не стават за нормално каране. А и в сегашния сетъп малко нервност на мотора преди бууста ще му дойде много добре :mhihi: Аз си го обяснявам с намалената степен на сгъстяване..

Като цяло е субективен момент, според мен в нашия конкретен случай олекотяването ще се отрази добре. Прекалено лек със сигурност не е добре, важното е да уцелим правилната маса. За съжаление метода на пробата и грешката е скъп и неудобен :)
Най-добре ще стане ясно като подкараме пак колата.
Ако ви е интересно тук има ревю на човек, който си е сложил този комплект:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=366681

Човека е доста подробен :mhihi: , затова пействам абзаца за маховика:

Effect of Light Weight Flywheel on Drivability

I was shocked here. I didn't really know how losing about 10 lbs and going from a dual mass flywheel to a single mass flywheel would affect the drivability of the car. To say the single mass lighter flywheel drives better would be an enormous understatement. You can now easily rev match the car without always fighting to find the right RPM. Downshifting is now silky smooth and so much easier to rev match. It seemed I always had a buck shifting on the higher gears no matter how hard I tried to rev match, but with the Clutch Masters Light Weight Flywheel the buck is totally gone. When you are shifting through the gears, it is now very easy to smoothly street drive through the gears without the slight buck I always felt on the stock clutch no matter how hard I tried to make it smooth. So overall the shifting is night and day better.

The rpms also rev faster now. It is hard to quantify, but I will when I dyno again soon. Losing about 10 lbs of rotational mass from the flywheel makes the car much more nimble and agile. The gas pedal is much more responsive. The car is not as resistant to changes in inertia and what I mean by that is the quick stabs of the throttle. The car really is ready to go on a dime and the response is instaneous. This is a huge improvement! Simply put, the throttle is now connected better to the cars response.

I am convinced the stock dual mass flywheel is good for only one thing and that is noise suppression. If you ever get a chance to look at the stock flywheel, it is like to flywheels connected. They can float with respect to each other by about 15 - 20 degrees it appears. The means you have a slack that has to be picked up every time you change acceleration. Second, it is like 38 lbs so it is tremendously heavy and resistant to change in acceleration. I personally think the car is much better without it.


alx имаш ли формула с колко по-лек маховик колко по-труден става старта? или колко по-бързо почват да падат оборотите? :lol:
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

Денис-Белята!!!
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 3.11.2005

Re: Още коне за М3 ?

Мнение от 00Cool » 19 Яну 2011, 22:55

тя да тръгне ....
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 4.01.2005
Местоположение: СЛИВЕН

Re: Още коне за М3 ?

Мнение от Hammerfall » 19 Яну 2011, 23:16

Защо ми се струва,че в Tilton и Clutch Masters работят специалисти, разбиращи мааалко повече от нас? Или греша? :nono:
Последна промяна Hammerfall на 20 Яну 2011, 22:46, променена общо 1 път
Как се живее в държава, в която да си прост е модерно?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: Още коне за М3 ?

Мнение от Sharo » 19 Яну 2011, 23:46

Hammerfall написа:Защо ми се струва,че в Tilton и Clutch Masters работят специалисти,разбиращи мааалко повече разбиращи от нас? Или греша? :nono:

зависи как го гледаш
аз с тая идея си поръчах пистово окачване ама не сетих, че точно тия специалисти като чуят писта и си представят писта.
та тия съединители с много по-леки маховици ги карат на коли с правозъби кутии.
Аз като им казах в клъчмастерс, че искам коалта да се кара по малки писти и с оригинална кутия ми казаха под 12кг маховик да не слагам.

иначе първоначално ми предложиха двудисков с 6кг маховик

точно понеже с тези повечето и аз си кореспондирах + с хора дето карат коли като мойта с различни сетъпи ми беше интересно, защо сте го избрали този сетъп, с каква идея.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2148
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: Passat

Re: Още коне за М3 ?

Мнение от b2 » 20 Яну 2011, 10:47

По принцип ли говориш за съединителите с по-леки маховици или конкретно за този модел? С колко по-леки маховици става въпрос? Според мен има разлика между 30%, 50% и 70% по-лек. Предполагам има модели, които препоръчват да се монтират на правозъба кутия, но конкретния е предвиден за монтаж в стандардната и идеята е максимален hold power с максимално запазено усещане, доколкото е възможно разбира се, за smoothness и stock.
това казват от ClutchMasters:
850 SERIES – (8.50” Twin Disc)
The 850 series is a larger diameter assembly, which is designed for high horsepower applications that require smooth engagement, quiet operation and high clamp load.

Този комплект не е нито за голяма нито за малка писта, а е за high performance street applications. То сега верно, че и улиците им не са като нашите улици, но това е риск, за който има кой да се притеснява. :)

Да разбирам, че според вас с този съединител и маховик колата ще стане много неприятна и трудна за каране и няма да може да откине от място. Живи и здрави скоро ще видим на практика какво ще се получи. Аз лично ще разкажа.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: Още коне за М3 ?

Мнение от Sharo » 20 Яну 2011, 14:03

b2 написа:По принцип ли говориш за съединителите с по-леки маховици или конкретно за този модел? С колко по-леки маховици става въпрос? Според мен има разлика между 30%, 50% и 70% по-лек. Предполагам има модели, които препоръчват да се монтират на правозъба кутия, но конкретния е предвиден за монтаж в стандардната и идеята е максимален hold power с максимално запазено усещане, доколкото е възможно разбира се, за smoothness и stock.
това казват от ClutchMasters:
850 SERIES – (8.50” Twin Disc)
The 850 series is a larger diameter assembly, which is designed for high horsepower applications that require smooth engagement, quiet operation and high clamp load.

Този комплект не е нито за голяма нито за малка писта, а е за high performance street applications. То сега верно, че и улиците им не са като нашите улици, но това е риск, за който има кой да се притеснява. :)

Да разбирам, че според вас с този съединител и маховик колата ще стане много неприятна и трудна за каране и няма да може да откине от място. Живи и здрави скоро ще видим на практика какво ще се получи. Аз лично ще разкажа.


Не си разбрал, просто питам какви са ви вижданията, за въпросния, защото аз в момента го проучвам това за при мен,
Оригинално при мен е 18кг. При първото ми запитване ми предложиха комплекти с от 4 до 6 кг маховици, което на мен ми се видя прекалено и се разтърсих какво става като сложим лек маховик. Говорих с един, който е карал колата на Фалкен с като моя мотор като беше оранжева и той, първо е бил с JBR комплект с 4.5кг маховик и каза, че така не е била проиятна за каране да търся нещо над 10кг. След това говорих със Сарафис, който в гърция караше една бяла раздута м3 с като моя мотор той е карал със клъчмастарс 7кг и също на малки трасета му е било много трудно.
Та след тия разговорим писах пак то VAC motorsport tilton i cluchmasters и им обясних по-подробнмоо за какво ще ползвам колата и те ми казаха, че ми трябва нещо към 12кг на маховик + дводисковия съединител и като могат ще ми изпратят оферта.

Та за това ми е интересно вие каква кореспонденция сте провели ;) Иначе ако станете готови преди аз да поръчам с удоволствие бих дошъл да видя какъв е ефекта ;)
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2148
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: Passat

Re: Още коне за М3 ?

Мнение от b2 » 20 Яну 2011, 22:06

:yes:

сток маховика на м3-ката е 11кг, притискател+феродов нямам идея така по спомен 4-5 кила да са ама може да се измери.

Този комплект е 8.2кг.

не е като 4.5 (или 7) vs 18 :)
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 4.01.2005
Местоположение: СЛИВЕН

Re: Още коне за М3 ?

Мнение от Hammerfall » 29 Яну 2011, 20:54

В очакване на съединителя :
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Как се живее в държава, в която да си прост е модерно?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2485
Регистриран на: 23.06.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Горска звезда

Re: Още коне за М3 ?

Мнение от kiko » 31 Яну 2011, 14:53

старт/стоп бутона кефи,и карбона е стои добре но не е ли малко едра шарката на плата?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 4.01.2005
Местоположение: СЛИВЕН

Re: Още коне за М3 ?

Мнение от Hammerfall » 31 Яну 2011, 20:38

Старт бутона е от Ауди. Карбона изглежда така заради светкавицата - отразява и изпъква много - в действителност не изглежда така.
Как се живее в държава, в която да си прост е модерно?!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 207
Регистриран на: 4.01.2005
Местоположение: СЛИВЕН

Re: Още коне за М3 ?

Мнение от Hammerfall » 09 Фев 2011, 20:43

Гостите от Америка пристигнаха :clap:

Изображение

Изображение
Как се живее в държава, в която да си прост е модерно?!

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4150
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 535d M SPORT, Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Още коне за М3 ?

Мнение от ///M_Martin » 09 Фев 2011, 22:20

Кажи малко повече за "гостите" че аз се колебая доста какво да взема за мойта и така вече няколко месеца?
При теб лекият маховик предполагам няма да има проблем заради това че си турбо мотор но при атмосферен като моя май ще е...аз съм се спрял на АСТ с пружини пак керамика но никой не може да ми каже нещо конкретно.Ще съм ти благодарен ако споделиш нещо след като го монтирате,не че ще има много общо с моята но все пак за сравнение

ПредишнаСледваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook