Още коне за М3 ?
Модератор: bum_bum
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Още коне за М3 ?
Отново застой..
Темата отстрани малко изглежда на списък с готини части без много полезна и интересна информация. Реших да внеса малко промяна.
Решихме единодушно да се взима истинско управление, т.е. Standalone. Направих сериозно проучване по темата и твърдо избрах ViPEC V88 (http://www.vi-pec.com/). Други възможни опции бяха Autronic SM4, Motec M600 и нагоре, Link G4 Extreme (което е общо взето същия хардуер и аналогичен софтуер).
Ray Hall създава ViPEC след като над 10 години е отговарял за user support-a на Autronic и е движил бизнес като основен международен търговец на Autronic. От мненията му през годините личи ОГРОМЕН опит в областта на тунинга и по-специално Engine Management системи. Логично продукта му е силен конкурент точно на Autronic и другите лидери в областта. Хардуера на ViPEC e базиран на Link G4 (http://www.linkecu.com), а фърмуера и тунинг софтуера си го разработват сами. Някой от интересните функции на V88:
- 8 инжекторни и ignition изходи поддържащи full sequential с индивидуални корекции на горивото и запалзването /на база на нок сензори/ за всеки цилиндър
- поддръжка на всякакви variable valve timing системи, включително двойния постоянно променлив ванос на нашия мотор S50B32
- общо 26 различни видове входове и 10 aux изхода, от които още при инсталацията заемам почти всичко остават ми засега 6 свободни аналогови входа. Неизползваните инжекторни и запалителни изходи могат да се използват за нещо друго полезно също..
- много истински narrow/wide-band closed loop lambda и open/closed loop idle контрол
- speed/gear based boost control
- адски гъвкаво и функционално управление и настройки
- автоматична map & afr корекция на база на математически изчисления
- launch control, има и псевдо тракшън контрол - предвижда се в следващи версии да разработят истински такъв. Но ние вече купихме Racelogic Traction Control, който е много много завършен продукт - инсталиран е и в момента на колата и си върши перфектно работата - много добро устройство.
- автоматично тунинговане на горивната таблица на база на wideband afr - quick tune
- 3/4/5D карти
и други - супер подробен и информативен е сайта, там има всичко, ако някой го интересува.
Целта е ясна - постигане на максимум възможностите на колата като усещането при каране /нямаме подходящ израз на БГ за "drivability" / и надеждността да са като или по-добри от заводските, доколкото е възможно с удвоения пауър, и съм убеден че ViPEC-а е това, което ми е нужно за да го постигна. Основното предизвикателство е SMG-то да остане функциониращо, с което съм сигурен че ще се справим. За България официален дилър им е Хеед Ауто. Днес пристигна ЕКУ-то при тях. Още на пръв поглед прави впечатление много истинската сглобка, конектори, окомплектовка.
ECU-то дава страшна гъвкавост при подхода за тунинг. Замислил съм да настроя горивото на TPS vs RPM карта /Alpha-N/, като прилагам AFR корекции на база на MGP /барометрично корегирано налягане в колектора/ vs RPM. От това което съм чел, и Ray Hall това съветва, това е оптималния подход за управление на турбиниран мотор с индидуални дросели. Аз лично вече усетих това на практика докато мапвах колата с АЕМ пигибека. Просто характеристиката на мотора е различна при еднакво налягане и обороти, но различно положение на дроселите и е нужен по-съвършен метод за контролиране на горивото от това, което предлага пигибека.
Със запалването ще подходя консервативно. Базирам се на заводските настройки, като компенсирам по стандартните познати правила за бууста. Не се чувствам достатъчно опитен и теоритично подготвен, затова полека-лека.
За настройката на ваносите пък се чувствам най-малко подготвен и уверен, затова първоначално тръгвам със заводските настройки. Когато всичко друго е изчистено и сигурно ще му отделя време. Ще се опитам да добия усет над това какви резултати довеждат дадени промени, за да успея да оптимизирам ефекта от системата.
П.С. На някой ако му трябва пигибек да се обажда
AEM F/IC8:
http://www.aemelectronics.com/engine-ma ... r-f-ic-12/
Темата отстрани малко изглежда на списък с готини части без много полезна и интересна информация. Реших да внеса малко промяна.
Решихме единодушно да се взима истинско управление, т.е. Standalone. Направих сериозно проучване по темата и твърдо избрах ViPEC V88 (http://www.vi-pec.com/). Други възможни опции бяха Autronic SM4, Motec M600 и нагоре, Link G4 Extreme (което е общо взето същия хардуер и аналогичен софтуер).
Ray Hall създава ViPEC след като над 10 години е отговарял за user support-a на Autronic и е движил бизнес като основен международен търговец на Autronic. От мненията му през годините личи ОГРОМЕН опит в областта на тунинга и по-специално Engine Management системи. Логично продукта му е силен конкурент точно на Autronic и другите лидери в областта. Хардуера на ViPEC e базиран на Link G4 (http://www.linkecu.com), а фърмуера и тунинг софтуера си го разработват сами. Някой от интересните функции на V88:
- 8 инжекторни и ignition изходи поддържащи full sequential с индивидуални корекции на горивото и запалзването /на база на нок сензори/ за всеки цилиндър
- поддръжка на всякакви variable valve timing системи, включително двойния постоянно променлив ванос на нашия мотор S50B32
- общо 26 различни видове входове и 10 aux изхода, от които още при инсталацията заемам почти всичко остават ми засега 6 свободни аналогови входа. Неизползваните инжекторни и запалителни изходи могат да се използват за нещо друго полезно също..
- много истински narrow/wide-band closed loop lambda и open/closed loop idle контрол
- speed/gear based boost control
- адски гъвкаво и функционално управление и настройки
- автоматична map & afr корекция на база на математически изчисления
- launch control, има и псевдо тракшън контрол - предвижда се в следващи версии да разработят истински такъв. Но ние вече купихме Racelogic Traction Control, който е много много завършен продукт - инсталиран е и в момента на колата и си върши перфектно работата - много добро устройство.
- автоматично тунинговане на горивната таблица на база на wideband afr - quick tune
- 3/4/5D карти
и други - супер подробен и информативен е сайта, там има всичко, ако някой го интересува.
Целта е ясна - постигане на максимум възможностите на колата като усещането при каране /нямаме подходящ израз на БГ за "drivability" / и надеждността да са като или по-добри от заводските, доколкото е възможно с удвоения пауър, и съм убеден че ViPEC-а е това, което ми е нужно за да го постигна. Основното предизвикателство е SMG-то да остане функциониращо, с което съм сигурен че ще се справим. За България официален дилър им е Хеед Ауто. Днес пристигна ЕКУ-то при тях. Още на пръв поглед прави впечатление много истинската сглобка, конектори, окомплектовка.
ECU-то дава страшна гъвкавост при подхода за тунинг. Замислил съм да настроя горивото на TPS vs RPM карта /Alpha-N/, като прилагам AFR корекции на база на MGP /барометрично корегирано налягане в колектора/ vs RPM. От това което съм чел, и Ray Hall това съветва, това е оптималния подход за управление на турбиниран мотор с индидуални дросели. Аз лично вече усетих това на практика докато мапвах колата с АЕМ пигибека. Просто характеристиката на мотора е различна при еднакво налягане и обороти, но различно положение на дроселите и е нужен по-съвършен метод за контролиране на горивото от това, което предлага пигибека.
Със запалването ще подходя консервативно. Базирам се на заводските настройки, като компенсирам по стандартните познати правила за бууста. Не се чувствам достатъчно опитен и теоритично подготвен, затова полека-лека.
За настройката на ваносите пък се чувствам най-малко подготвен и уверен, затова първоначално тръгвам със заводските настройки. Когато всичко друго е изчистено и сигурно ще му отделя време. Ще се опитам да добия усет над това какви резултати довеждат дадени промени, за да успея да оптимизирам ефекта от системата.
П.С. На някой ако му трябва пигибек да се обажда
AEM F/IC8:
http://www.aemelectronics.com/engine-ma ... r-f-ic-12/
Последна промяна b2 на 30 Юли 2010, 11:24, променена общо 6 пъти
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Още коне за М3 ?
Оправи само първия линк, че излиза някаква италианска авиокомпания И давайте нещо клипчета да зяпаме
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Още коне за М3 ?
Оп грешка
Видео с хубав екшън нямам. Пробвах един път онборд ама нищо не стана, трябва да се направи сериозно
Ето едно, кото може да спечели за най-скучно турбо м3 видео завинаги
http://www.youtube.com/watch?v=eQu-zQ4d08U
Видео с хубав екшън нямам. Пробвах един път онборд ама нищо не стана, трябва да се направи сериозно
Ето едно, кото може да спечели за най-скучно турбо м3 видео завинаги
http://www.youtube.com/watch?v=eQu-zQ4d08U
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- Sharo
- старши ентусиаст
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: Още коне за М3 ?
A цената на този стендалоун каква е ?
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- Hammerfall
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 208
- Регистриран на: 4.01.2005
- Местоположение: СЛИВЕН
Re: Още коне за М3 ?
Хайде В2 изкара една ракия от Vi-Pec
Последни новини - бобините дойдоха
Последни новини - бобините дойдоха
Как се живее в държава, в която да си прост е модерно?!
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Още коне за М3 ?
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Още коне за М3 ?
Сток бобините не са особено подходящи за бууст.
Първоначално се появиха misfire-и на около 1.2 бара, които отдавам на "издухване" на искрата. След няколко проби на различни конфигурации от свещи и regap-ване постигнахме до 1.4-1.5 бууст без прекъсване.
Избрах сигурно и доказано решение от хора по целия свят и със всякакви коли - VAG бобини от турбо моторите им.
Пълно е с коли 700+ коня по нета с такива. PPF пък твърдят че деянят до 300 коня на цилиндър, така че вярвам, че ще свършат работа Освен това са с вградени комутатори, което е допълнителен плюс при положение, че минаваме на стендалоун.
А цената им е приятно изненадваща в контекста на перформанс частите
Първо се бях засилил за такива:
http://www.okadaprojects.com/usa/products_direct.htm
Но не си струва 4-5 пъти по-високата цена според мен.
Първоначално се появиха misfire-и на около 1.2 бара, които отдавам на "издухване" на искрата. След няколко проби на различни конфигурации от свещи и regap-ване постигнахме до 1.4-1.5 бууст без прекъсване.
Избрах сигурно и доказано решение от хора по целия свят и със всякакви коли - VAG бобини от турбо моторите им.
Пълно е с коли 700+ коня по нета с такива. PPF пък твърдят че деянят до 300 коня на цилиндър, така че вярвам, че ще свършат работа Освен това са с вградени комутатори, което е допълнителен плюс при положение, че минаваме на стендалоун.
А цената им е приятно изненадваща в контекста на перформанс частите
Първо се бях засилил за такива:
http://www.okadaprojects.com/usa/products_direct.htm
Но не си струва 4-5 пъти по-високата цена според мен.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
Re: Още коне за М3 ?
накупихте яко части тръгна ли тая каляска зверски или ....
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“
- Hammerfall
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 208
- Регистриран на: 4.01.2005
- Местоположение: СЛИВЕН
Re: Още коне за М3 ?
Ооо, мотора вече е сготвен - сваляме за основен ремонт
Ще използваме случая да сложим и ръчна ск. кутия.
После слагаме новата електроника и ще я видим в пълната и сила!
Ще използваме случая да сложим и ръчна ск. кутия.
После слагаме новата електроника и ще я видим в пълната и сила!
Как се живее в държава, в която да си прост е модерно?!
Re: Още коне за М3 ?
как го сговнихте мотора ?
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“
- Hammerfall
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 208
- Регистриран на: 4.01.2005
- Местоположение: СЛИВЕН
Re: Още коне за М3 ?
Мотора разглобен, чакаме части
Как се живее в държава, в която да си прост е модерно?!
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
- b2
- старши ентусиаст
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Още коне за М3 ?
Превъртя лагери заради маслен проблем..
Тъкмо дойде ЕКУто и ни трябваха няколко дни за инсталацията и стана проблема..
Всички части са налице само гарнитурата чакаме и предполагам до няколко седмици ще има второ първо палене
Тоя път вече по-внимателно и без глупави и скъпи грешки.
Тъкмо дойде ЕКУто и ни трябваха няколко дни за инсталацията и стана проблема..
Всички части са налице само гарнитурата чакаме и предполагам до няколко седмици ще има второ първо палене
Тоя път вече по-внимателно и без глупави и скъпи грешки.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
Re: Още коне за М3 ?
b2 написа:Превъртя лагери заради маслен проблем..
Тъкмо дойде ЕКУто и ни трябваха няколко дни за инсталацията и стана проблема..
Всички части са налице само гарнитурата чакаме и предполагам до няколко седмици ще има второ първо палене
Тоя път вече по-внимателно и без глупави и скъпи грешки.
да не би да не сработи оная хайтек помпи4ка за масло за турбото
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани