ESS tuning = счупен двигател

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 04 Дек 2008, 11:33

Ми то 98 има май само от лукойл (и петрол) което за жалост = шит. Но тва не би трябвало да е толко фатално щото тая кола тряя да има 8543 кнок сензора и аванс процесора - верно настроени са за атмосферни условия ма тия от Есс немат ли мапери бе.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 04 Дек 2008, 11:54

Дано не се превърне темата в спор за качествата на бензина, въпреки, че е голям проблем явно. Мойта кола харчи повече 98 лук ойл, отколкото 95 на еко, което идва да ми каже, че тоя 98 не е точно 98.
Мога да си представя такова разочарование, като сложиш скъп кит на скъпа кола, но за съжаление сме в булгаристан и ако не майстора да сбърка нещо при монтажа, то бензина ще е осран или маслото ще е Приста в туби от Кастрол... Аз лично бих изчакал да се отвори да се види кое, как..
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 12.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 545i

Мнение от Sapa » 06 Дек 2008, 0:34

Не искам да се явявам защитник нито на Лукоил нито на Петрол но карам турбо коли от 2003та, всички с допълнителен тунинг и съм ги карал само с Петрол 98 - досега никакви проблеми.

Последната такава (преди БМВ-то) беше СААБ 9-5 2.0Т 150 к.с. и 240 Нм заводски. Направихме го 220 к.с. и 360 Нм. Вървеше много добре, така да се каже, и с попътен вятър вдигаше 270 км/ч. 40 000км - никакви грижи, само с 98 от Петрол. Турбото вдигаше над налягане 1.2 бара

За да се повреди БМВто с този компресор с над налягане едва 0.55 бара от лош бензин трябва да е много, ама много лош тоя бензин, освен това да ми е запушен бензиновия филтър и бензиновата помпа да не може да вдигне налягане.

В понеделник ще знаем какво и защо е станало, но едва ли е от бензина
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 595
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Oyama » 06 Дек 2008, 0:49

Е да де ама едно е турбо мотор - фабрично разреден и с пръскалки за охлаждане на буталата, друго е сгъстен атмосферен мотор който тепърва надуваш.
Фабричен турбо мотор си е направен и с 95 да си крета, кат дигнеш бууста пак не му е проблем. Не казвам че бензина е главния виновник но не се знае.
Изображение

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 06 Дек 2008, 1:12

M54 също си има пръскалки.
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 12.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 545i

Мнение от Sapa » 08 Дек 2008, 20:33

Отворихме двигателя. Явни поражения по бутало цил 1 и по малко по бутало цил 4. И на двата цил нямаше компресия. Заради задирането на цил 1 трябва да се смени поне блока, Има и съмнения за главата макар че на пръв поглед е ОК. Снимките са долу

Компа не даде грешка за бедна смес, напротив даде за богата когато явно е спрял да пали цил 1, освен това изгарянето на бутало 1 не прилича на изгаряне от бедна смес (това е твърдение по снимка на експерт по моторите в Рикардо, ако това име ви говори нещо)

Някакви идеи каква може да е причината за това? Сегмент? позапушени катализатори?

http://store.picbg.net/pubpic/C6/75/370c2944d2d3c675.JPG
http://store.picbg.net/pubpic/69/E2/a773f5bfef7869e2.JPG
http://store.picbg.net/pubpic/70/F2/942d80584d3d70f2.JPG
http://store.picbg.net/pubpic/52/B3/f85d1f726e3e52b3.JPG
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 08 Дек 2008, 23:23

Това е типично стапяне от висока температура в цилиндъра, и причините са или бедна смес или лошо гориво. Имало е детонации със сигурност и те са започвали както обикновенно от най-топлата част в горивната камера:!: В паметта не са ли записани детонации на тези два цилиндъра? Няма начин да не са записани, освен ако по някакъв начин господата от ЕСС не са повлияли на отчитането на детонациите ;) Също така не бъди толкова убеден че сместта не е била бедна :!: Няма как да знаеш какво означава бедна смес за ЕКУ-то на М54Б25 :!: А това са най-вероятно смеси над 14....което е ТВЪРДЕ бедно за двигател със свръхпълнене :!: Преди време и на лудия сместта му беше богата около 11.5-12.0 ама фъсна бутало ;) ;) И като смени инжектора на същия цилиндър нещата си дойдоха на мястото ;) Така че, занеси инжекторите на проверка, и не забравяй да ги бележиш по цилиндри. Така ще се намали гадателския кръг ;) или пък си приготви още един блок и бутала....
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 12.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 545i

Мнение от Sapa » 08 Дек 2008, 23:50

Как мога да проверя инжекторите? Не няма записана грешка за бедна смес
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм

Diver's Nightmare
Аватар
Мнения: 1302
Регистриран на: 5.09.2003
Местоположение: Несебър

Мнение от TOM » 09 Дек 2008, 1:07

В София поне на две места има стенд за почистване и замерване на инжектори, питай някой....
е21 345 0-402м 12.18
Изображение

Turbo Pilot
Аватар
Мнения: 1628
Регистриран на: 8.07.2004
Местоположение: www.srautobg.com
Пол: Мъж
Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
Мечтае да кара: Това което си карам

Мнение от Cobra » 10 Дек 2008, 10:10

TOM написа:В София поне на две места има стенд за почистване и замерване на инжектори, питай някой....

Примерно ги докарай при мен и после ние с Томи ще хвърлим един боб да видим какво може да е причината....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 9.05.2004
Кара: ....

Мнение от netsurfer_bg » 17 Май 2009, 18:20

нещо ново по темата, че гледам, че колегата колегата кара 3,0 с компресор??

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 12.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 545i

Мнение от Sapa » 30 Май 2009, 0:52

миии, сложих 3.0 двигател и същия кит. пратиха ми софтуер за 530i. Сложихме малко по-консервативна ролка и сега съм на 0.5 бара и колата няма грижи. Сега чакам да получа от Норвегия малко по-малка ролка (за около 0.6 бара) и ще видим.

Все още не е ясно какво е причинило бедната смес, но смених помпа, регулатор на горивото и дебитомер, и сега си гледам АФ постоянно и всичко е ОК.

Малко по-късно Quaife диф и ще сме готови. Междувремнно имам разправия с EBC спирачки че ми пратиха предни дискове криви, ама ше го решим и тоя проблем.

На финала трябва да сме с 350 кс на вала и 420 Нм което за 1600 кг е добре май :)
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 30 Май 2009, 1:33

И предполагам ще имаш доста по-изгодна подръжка от М5-цата да речем ? Иначе звучи страхотно :)
BMW only!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 12.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 545i

Мнение от Sapa » 30 Май 2009, 14:04

За сега се меря само с 545 и скоро може би с 550, за М5 таз кола не става - много е далече :)

Колкото до поддръжката - не е по-скъпа от на 525i Е60, но и това не е малко. Е, разбира се накладките се абът по-барже, и харчи 20 на сто в града но безплатен обед нема, както знаем :)
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм

Предишна

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook