Боядисване на дефекти в домашни условия.

Тунинг на екстериорни елементи.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Боядисване на дефекти в домашни условия.

Мнение от AlCapone » 07 Май 2018, 11:03

Здравейте колеги,
понеже ми писна да давам сериозни суми за отстраняването на дребни дефекти по боята и при наличието на пистолет и компресор реших този път да се пробвам сам за да добия малко практика и да си спестявам крупни суми за напред(разбира се ако ми се получи). Така понеже знам само на теория как се боядисва по автомобил реших да се консултирам с Вас за да съм сигурен дали не бъркам нещо преди да започна.

Значи дефектите са ми тези:

1.
Изображение
2.
Изображение

За първия дефек мисля да почистя от участъка от напуканата боя да шкура малко с по едра шкура примерно 800 и после да кит-на.
За втория дефект мисля да опъна ламарината за да може кита да е възможно най-тънко след което също да шкуря малко с по едра шкура и да кит-на.

това са ми материалите:
Това ми го продадоха за готова боя за директно нанасяне:
Изображение
Акрилен лак честно казано не знам защо взех на спрей но така или иначе вече съм го купил иначе лака според мен е подходящ.
Изображение
Взех такъв кит защото го водят по финен, а аз мисля после да ремонтирам и част от интериорните лайсни защото имат пукнатини и мисля че този по финия ще е по удачен за там.
Изображение

Въпросите ми са:
1.Като цяло материалите подходящи ли са ми?
2.Колко ръце боя трябва да нанеса и след всяка ръка ли трябва да шкуря с шкурка 2000?
3.При полиестерните китове до колкото знам не се препоръчва при шкуренето да се използва вода или не се бърка водата?
4.ШПРИЦ КИТ-а задължителен ли е защото мисля че не е?
5.Ако шприц кит-а е задължителен то кога се нанася той като последно покритие преди боята демек върху финния кит ли?
6.Шприц кит-а шкури ли се с вода или ?
7.Удачно ли е давзема шприц кит на спрей?
8.ЛАКА колко ръце и шкури ли се и той след всяка ръка с 2000?
9.Финишното пастиране с паста задължително ли е или лака може да си остане както е напръскан?

п.п. Имайте предвид, че не мога и не искам да постигам професионални резултати в домашни условия с хоби пистолет, без камера и прочие, а пък и нямам практика но мисля, че ще ми се получат нещатата.
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Боядисване на дефекти в домашни условия.

Мнение от Vanqu1sh » 07 Май 2018, 11:37

Според мен лака най-добре си го пръсни с пистолет, че с този спрей ще стане мама мия. И си вземи един хубав регулатор на въздуха преди пистолета. С какъв пистолет и дюза ще пръскаш?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Боядисване на дефекти в домашни условия.

Мнение от AlCapone » 07 Май 2018, 12:28

За лак-а ОК за другото може ли по въпросите?
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Боядисване на дефекти в домашни условия.

Мнение от M10 » 07 Май 2018, 12:35

Продуктите на боди са гадни, вземи кит софт на кар систем примерно или поне на новол.
Шкури се със 180-240 (не 2000), кита е силно хигроскопичен - забрави за вода. Преди да китосваш забъркай с втвърдител 1-2 пъти, докато нацелиш правилното количество, което зависи и от температурата.
Шприца е задължителен, върху последния кит, за да затвориш порите на кита и да не поема боята. Шкури се с 400-600 (може водно вече).
За лака каквото пише в предния пост.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Боядисване на дефекти в домашни условия.

Мнение от AlCapone » 07 Май 2018, 13:25

Да обобщим до тук:
1.Лак ще си купя за пистолет.
2.Шприц кит-а също ще го купя.
3.За водата разбрах, че може да се полузва само на шприца но не и на другия кит.
4.Не разбрах за шкурите значи финния кит се шкури с 240? А за финишната повърхност преди боята демек шприц кит-а с 600 ?!?!
600 не е ли много едра за боя?
5. НЕЯСНО ми остана боята и лака на колко ръце се нанасят и има ли шкурене между ръцете???? А също и финишния лак може ли да мине без пастиране?
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Боядисване на дефекти в домашни условия.

Мнение от zvetiko » 07 Май 2018, 17:49

Ако бронята ти е от ламарина, си уцелил кита.

BODY Fine F220 е много фин бял двукомпонентен полиестерен уплътнител, който запечатва малки неравности върху метални повърхности.

След това доколко боята и лака са съвместими е тема на друг разговор.Ръцете с кит и шкурка ще са доста повече от колкото предполагаш- учи се с практика. С приготвянето на боята и нанасянето и също ще имаш доста изненади. Кога ще започне да се напуква кита и боята при работа със съвети от форума, също не е ясно. За това онези кожодери вземат огромни суми- някои знаят кое как се прави. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Боядисване на дефекти в домашни условия.

Мнение от Vanqu1sh » 07 Май 2018, 18:27

За пластмаса трябва и пластификатор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Боядисване на дефекти в домашни условия.

Мнение от AlCapone » 07 Май 2018, 18:33

zvetiko написа:Ако бронята ти е от ламарина, си уцелил кита.

BODY Fine F220 е много фин бял двукомпонентен полиестерен уплътнител, който запечатва малки неравности върху метални повърхности.

След това доколко боята и лака са съвместими е тема на друг разговор.Ръцете с кит и шкурка ще са доста повече от колкото предполагаш- учи се с практика. С приготвянето на боята и нанасянето и също ще имаш доста изненади. Кога ще започне да се напуква кита и боята при работа със съвети от форума, също не е ясно. За това онези кожодери вземат огромни суми- някои знаят кое как се прави. ;)


Цитирам дословно от официалния сайт на Боди:
Фин кит стопер за малки поправки върху метални повърхности. Осигурява гладка повърхност готова за следващи покрития. Лесно се шлайфа с шкурка Р150-Р400. Може да се използва за поправка на пластмасови брони

Онези кожодери не са извъземни и не се занимават с квантова физика така, че всичко се учи ;)

П.п. искам да отбележа нещото защото вече всичко стана много "модерно" и пълно с изгъзици почти като историята с джендърите и третия пол. И така 2007ма си купих е36 колата имаше дълбоки деруги по единия ъгъл на предната броня и тогава баща ми купи фин кит на боди и сив спрей Cosmos за брони (2бр.)китна мястото изшкури го на вода изшкури/матира и цялата останала броня после напръска цялата броня на 2или3 ръце не помня и 10 години карах тази кола чак миналта година я продадох и тая броня нито се налюспи някъде нито кита се напука нито нищо. Та не искам нищо да Ви кажа ама неща като пластификатор и шприц кит са малко от тия модерните глупости не ме разбирайте погрешно знам че са важни особенно при професионална работа но да ви кажа честно мисля че може и без тях.

Но моля по въпросите защото ми е спешно.
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Re: Боядисване на дефекти в домашни условия.

Мнение от valentino » 07 Май 2018, 19:25

Правим уговорката че не съм бояджия,но ще опиша грубо процесите които знам.Там където ще се полага кит трябва да е почистено много добре от ръжда и стари бои.Ако е върху ламарина-кита се маже върху гола ламарина,ако е пластмаса-пластмасата се почиства и е най-добре да се надере с едра шкурка(примерно около 100) за да се държи кита добре.Има различни видове кит за различни материали-Боди са най-евтините и както са ти написали по-горе ползвай поне продукти на Новол или по-добри.Като първи слой кит за метал се слага влакнест кит(ако неравностите са по-дълбоки),след това по-фин кит.Влакнестия кит представлява смес от стъкловлакна и полиестерна смола(тази от която се леят спойлерите).Доколкото знам не пропуска вода.Следва по-фин кит-представлява смес от полиестерна смола(всички двукомпонентни китове са на основата на полиестерна смола и пълнители-независимо от марката) и пълнител подобен на тебешир затова и попива вода като гъба.Финния кит се шкури с около 240 едрина шкурка.Проверка на повърхността се прави със специален черен прах-спрей(може и със черен спрей като този дето си показал).Пръска се малко и по-отдалеч-съвсем малко да полепне боята по кита.Идеята е да видиш къде е вдлъбнато като жулиш с шкурката-във вдлъбнатината остава черно петно.След това се пръска шприцкита.Той е да запечата порите на кита.Обикновенно се пръска два пъти.Триеш със шкурка 600-1000 с вода.Повече от 1000 няма смисъл-има опасност боята после да се обели защото става гладко и не може да захване добре боята.След това се боядисва основния цвят-ако е металик най-малко два пъти се нанася.Познати са ми само нитроцелулозните(ацетонови) металици, а водните не ги познавам.Предварително се прави тест на металика като се пръска на друга повърхност и ниско налягане-примерно 2 бара.Прави се проба на 2,5 бара, на 3 бара и така докато улучиш цвета.Примерно имаш черен металик-на 2 бара ще е най-тъмен на 2.5 по-светъл и на 3 бара най-светъл(към сиво)След всеки слой металик се изчаква 15 минути и се нанася следващия слой.Лака е с втвърдител,а втвърдителя е в зависимост от околната температура(най-често е нормален).Въпреки че този лак се води"clear coat"-прозрачен,на различните производители е различен.На Мобихел си е прозачен, но на Боди има жълтеникав оттенък и променя цвета под него(на металика)Нанасяш лака минимум 2 слоя.Може и така да го оставиш,но ако не се полира изглежда леко неравен като портокалова кора.Ако ще се полира по-добре три слоя-все пак за да изравниш портокаловата кора ще трябва да отнемеш част от слоевете.Трие се водно със шкурка 2000,2500 и 3000.След това се полира с полирмашина(прилича на ъглошлайф ама оборотите са много по-ниски,регулируеми и хубавите машини поддържат зададените обороти независимо от натоварването.Има три вида полирпасти-груба,средна и финна.Минава се поред с трите.В заключение- най-добре е да не бързаш при полагането на кита.Нека да изсъхва добре всеки слой защото като мине време макар и малко си променя формата(дори и след като е боядисан).Дано да съм бил полезен че чак клавиатурата я заболя от кълване по нея.
Megasquirt & Megaview user

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Боядисване на дефекти в домашни условия.

Мнение от AlCapone » 08 Май 2018, 17:11

Отказахте ме пичове...... :cry: Нещо загубих смелост след като се зачетох и по другите форуми... Вероятно не е толкова сложно но щеше да е хубаво ако имаше покрай кой да се завъртя да видя кое как се прави и тогава да пробвам сам но уви няма къде. Междувременно ходих тука до един тенекеджия/бояджия и за двата дефекта от снимиите + цалостно пастиране 450лв :cry: като ми кажат такива суми за некви елементарни дефекти направо откачам... Разбирам да всичко в ръжда да трябва да се изгражда нещо ми то.....
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Re: Боядисване на дефекти в домашни условия.

Мнение от valentino » 08 Май 2018, 21:51

Пробвай все пак.Може и на друга кола.Не е толкова страшно.Повечето майстори са самоуки-дори те не знаят всички тънкости и се учат на чуждите коли.Познавам тук един дето правеше топлоизолации и мазилки на сгради, а после стана автобояджия и китаджия.
Megasquirt & Megaview user

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Боядисване на дефекти в домашни условия.

Мнение от AlCapone » 19 Май 2018, 17:41

От четвъртък я почвам и ще докладвам със снимки какво и как съм направил. :yes:
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Боядисване на дефекти в домашни условия.

Мнение от AlCapone » 21 Юни 2018, 14:16

Здравейте колеги,
малко се позабавих с писането тук, а колата е оправена още преди три седмици. На пук на всичко нещата ми се получиха от първия път и то с аматьорски пистолет и компресор и никаква идея дали цвета на колата ще съвпадне с цвета по каталог който бях купил(предвид годините на оригиналната боя и лак) но уви за моя голяма радост всичко "заспа" както се казва. Сега ще Ви опиша всичко което съм направил как съм го направил и колко ми е струвало.


И така първо да Ви представя нужните материали в моя случаи:
Изображение
От ляво на дясно:
Водни шкури в случая Smirdex Р800; 1000; 1500; 2000 и 2500 - 50ст/бр общо 5лв
Хартиено тиксо в случая Graffit AUTO 80 - 3бр общо 7,50лв
500мл коресилин - 2лв
Шкури за сухо в случая Smirdex и Bosch Р150,180 и 400 - средно 80ст/метър по 2м от всяка общо 4,80лв
Фин полиестерен кит в случая Body PRO F220 250гр. - 4,50лв
Двустранно залепваща лента в случая SCHULLER 5М. X 19ММ - 5лв
Наливен обезмаслител за авто бояджииски цели 200мл - 3лв
Шприц кит на спрей в случая Body PRO P360 - 6,80лв
Шпакли за кит к-т - 2лв (Но аз имах стари)
Подсушаващи хартиени кърпи 10б общо 1лв (така и не ми влязоха в употреба)
Автобоя база металик в случая BODY COLOR BMC90 BMW СРЕБРИСТ "354" 900МЛ - 28лв
Втвърдител в случая BODY COLOR BC 388N 500мл - 13,50лв
Акрилен разредител в случая BODY COLOR BC 030 500мл - 5лв
Акрилен лак на спрей в случая Dupli-Color Art karlack - 6лв
Гъба за полиране в случая FARECLA G MOP 6” Finishing foam - 8лв
Гъба за полиране в случая FARECLA G MOP 6” Yellow Compounding Foam - 8лв
Полираща паста в случая FARECLA G3 Premium Abrasive Compound 500мл. - 30лв
Полирмашина - аз работя в SPARKY Eltos и намирането и не беше проблем :D иначе може да се намери прилична втора ръка от 100 до 200лв а някоя по фалшива може да е и нова.
Aко няма от къде да вземете полирмашина но имате бормашина с регулиране на оборотите може да си купите този адаптор М14 за апликаторите:
Изображение
струва - 1-2лв вярно няма да ви е удобно колкото с полирмашина но пак ще свършите работа!

На първата снимка съм пропуснал 3 неща и ето ги и тях:
Лак в случая Ultra line(NOVOL) KLARLACK 400 Acryl Clearcoat 500мл в комплект с втърдителя му - 14лв
Изображение

и

Оразмерен съд за боя с капак в моя случай от 150мл макс - 1лв/бр аз взех 5бр общо 5лв
Изображение

Блокче за шлайфане има различни модели мойто е като на снимката имам го от преди. Разбира се ако имате орбитален ексцентър шлайф или вибро шлайф или друг вид машинка за машинно шлайфане може да използвате нея. Аз лично имам виброшлайф но за такъв малък детайл ми беше по лесно на ръка защото повече се усеща какво правиш но пък е по трудно и бавно.
Изображение


Инструментите
Малко ме е срам да Ви ги покажа ама айде :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Компресора последна дума на Брезнишката техника....... тече масло..... нито знам колко литра е нито нищо няма пневмогрупа нито редуцир вентил нито нищо има само манометър, вентил на колко бара да изпуска бутилката и един китайски влагоуловител на изхода :)
Изображение
Изображение

Пистолета :mhihi: :mhihi: :mhihi: китайски Енхелл за 20лв имам го от преди естествено любителски никъде по кутията и упътването не пише колко му е дюзата но я измерих 1,8мм е има две настройки за количество на въздух и боя. Метлата му не беше зле както ще видите и от крайния резултат.
Изображение

Преди да започнем няколко съвета в предвид това, че сме в домашни условия:
1.Боядисваите и лакирайте на закрито място което няма течение и вятър и е възможно най малко прашно и по земята и по тавана!
2.Не ви препоръчвам да боядисвате на открито защото има много насекоми както и боклуци който вятъра докарва и те полепват по прясната боя или лак също така вятъра и течението пречат на струята/метлата на пистолета и я резсейват което може да ви донесе големи главоболия!
3.Не боядисвайте когато вали дъжд или времето е влажно(например след дъжд) защото китовете особено полиестерния фин кит абсорбира лесно влага и може да го боядисате влажен което също ще ви донесе главоболия след това!
4.Не пастирайте не боядисвайте и не лакирайте на пряка слънчева светлина както и топли детайли който до преди минути са били на слънце(Изчакайте температурата им да се нормализира)!!!
5.Всичко което съм описал долу се е извършвало при температура на околната среда в порядъка на 23-25 градуса по целзий!
6.ВСИЧКО което ще прочетете надолу е технологията/начина по който АЗ съм действал НО ТОВА НЕ ЗНАЧИ, че този начин е най-правилен и обезателно и Вие трябва да го направите така. Повтарям това е моя начин НЕ НАЙ-ПРАВИЛНИЯ И НЕ НАЙ-ТОЧНИЯ всеки сам ще реши дали да го използва или кое може да му бъде полезно от темата. Ясно осъзнавам че съм пропускал някой може би важни стъпки но резултата който получих ми е отличен поне в мойте очи и то за първи път.


След като имаме всичко нужно да започнем с дефект 1:
Изображение

Първа стъпка в моя случаи:
За този дефект преди всичко трябваше максимално да изпъна ламарината с цел кит-а да възможно на наи тънък слои. За целта разглобих кората на вратата на багажника за да подбутна отвътре ламарината но се оказа че точно на това място от вътрешната страна има допълнително армиране с още един слои ламарина което направи избутването невъзможно. След което пробвах да издърпам ламарината с този комплект който имах от преди но иначе го има из нет-а за по 10лв:
Изображение
и така след като с този комплект издърпах колкото е възможно ламарината се получи това:
Изображение
искам да ви кажа, че на снимките не личи много но реално ламарината се поиздърпа и имаше НЕ малък ефект от комплекта дори на края откъсна парче с боята!

Втора стъпка:
Реших, че е най-лесно а и най-правилно да махна вместо да облепвам всички елементи като емблеми, дръжки и лайсни от капака.С премахнати всички детайли от ламарината ефекта от пребоядисването и пастирането ще е максимално добър за разлика от варианта в който ги облепяте или заобикаляте. Искам да отбележа че лепените емблеми като тази на снимката (Х5) се махат най-лесно като прекарате здрав конец зад емблемата и срежете двоинозалепващата лента после естествено останалото от лената и на ламарината и на емблемата се почиства старателно.
Изображение
След това започваме да облепваме старателно за да няма после грозни следи от боя по уплатненията и фугите около детайла. Аз използвах вестници но вие може да използвате и разни найлони и всичко което прецените за удачно.
Изображение
След това мястото което се кит-ва се надрасква с по едра шкурка за да може кит-а да хване по здраво аз лично го направих Р150 но може и по едра.Ако има люспи от стара боя то те се почистват до здраво! Надраното вече място се обезпрашава и обезмаслява с чист парцал и обезмаслител.
Изображение
Приготвяме си кит-а в моя случаи производителя беше дал кит-а да се смесва така 100 части кит с 2-3 части втвърдител. Не съм се интересувал от никакви оклони температури нито съм мерил колко към колко.... смесвах го на око и ДА стягаше бързо все пак времето си беше топличко но го нанесох от първия път и после при шкуренето нямах шупли и не съм повтарял което е знак ,че съм се справил и по този начин. Кита се оставя да изъхне в моя случаи беше топло и 1 час му беше предостатъчно.
Изображение
След което вземате шлайф блокчето (или машината ако имате такава) слагате шкура в порядъка на Р150-Р400 (аз лично ползвах Р180) и започвате да шлайфате кита като целта е като минете с голи ръце/пръсти да не се усеща никаква неравност по повърхността..... трябва да е АБСОЛЮТНО гладко. Шлайфа се на СУХО без вода! Ако има шупли или някъде не достига материал за да стане гладко и равно се нанася още кит върху шуплите или там където трябва и съответно пак се чака докато се втвърди.След като се шлайфа повърхността до идеална гладкост се обезпрашава и обезмаслява с чист парцал и обезмаслител.
Изображение
След като се обезпрашили и обезмаслили детайла е време за шприц кит-а който в моя случаи беше на спрей и така разклащате спрея за 3-4 мин и нанасяте 2-3 ръце като между всяка ръка чакате 6-7 мин. Аз лично нанасях шприц само върху местата където съм шлайфал със шкура Р180 в случая на участъка където положих фин кит и в дясно на мястото на емблемата Х5. Шприц кит-а съхне за 10мин но аз лично чаках 30мин.
Изображение
След като шприц кит-а изсъхне матираме/шлайфаме ЦЕЛИЯ ДЕТАЙЛ ВОДНО с шкура Р800-Р1000 аз лично ползвах Р1000 и отново прокарваме ръка за да се уверим, че всичко е идеално гладко. Когато сте матирали целия детайл измивате обилно със ВОДА може да подсушите с ЧИСТ памучен парцал. ПРИ МЕН шприц кит-а реагира с обемаслителя за това и използвах само чиста вода и парцал!
Изображение
Изчакваме хубаво детайла да изсъхне от водата като подсушаваме хубаво с чист парцал ръбовете и всички места на който се е задържала вода. Докато чакаме детайла да изсъхне започваме да приготвяме боята. Започваме от компресора който в моя случаи според производителя на боята трябваше да е с изходящо налягане от 3-5 бара нагласих го аз моя курник на 4 бара с ония флашив манометър и клапан и компресора беше готов. БОЯТА се състой от три компонента боя/база, втвърдител и разредител ЗАДЪЛЖИТЕЛНО условие за да ви е по лесно и ако сте новобранец като мен са оразмерените съдове за боя с капак това е просто задължителен компонент поне според мен! В моя случаи боята се правеше в съотношение 5:1 с до 40% разредител което значи 5 части боя с 1 част втвърдител и до 40% разредител (аз лично я правех с 20% разредител) и вместо да мерите с нещо тези количества и съотношения тези съдове са оразмерени и просто добавяте компонентите до чертичките в скалата на всеки един компонент и готово. Един такъв съд предлага съотношения 1:1,:2:1,3:1,4:1 и 5:1 което го прави незаменим помощник........ предлагат се също така от 150мл до 1литър а може да има и други обеми но аз не съм срещал!След като добавим и 3-те компонента на боята затваряме капака на съда и енергично разклащаме 2-3мин за да се смесят компонентите!. Тук искам да отбележа че ми е известно че така добавените компоненти трябва да престоят определено време заедно както и това че трябва да се направи определен вискозитет като при температура на боята 20 °С се измерва с вискозиметър Ø4 и трябва да изтече според производителя на боята която аз ползвах за 15-17 секунди НО АЗ тези неща ги пренебрегнах тотално!След като боята ни е готова я наливаме в пистолета пускаме компресора и на парче катрон започваме да настройваме пистолета на възможно най добрата вертикална метла както и количеството боя и въздух тези неща обаче съм ги правил на усет и няма как да ви кажа точно как съм ги направил но е важно количеството боя да не е прекалено много за да няма стичане на боя върху детайла.Пистолета вече готов и нанасяме първа ръка от боята..... стремите се пистолета и металата от боя да са перпендикулярно спрямо повърхността която боядисвате пръска се на разтояние 20-30см от детайла и движенията Ви трябва да са равномерни и с такава скорост че да се нанася добър слой но не и прекалено бавни за да ви се стече също така пускате спусака на пистолета в кращата на детайла с цел да не се нанесе прекалено много боя в крайщата на детайла и да се стече всичко това става на усет и не е страшно :mhihi: . Чувал съм че между всеки слой боя се шлайфа с Р2000/Р2500 но аз такова нещо не съм правил защото не го смятам за нужно но всеки сам може да прецени дали да го прави.Количеството боя което изразходих за този детайл на 3 ръце беше 200мл.Нанасят се 2 до 3 ръце като между всяка се чака 7-10 мин.
Изображение
След 20-30мин боята е напълно изсъхнала и е време да нанесем ЛАК тук аз съм работил с два варианта единия е двукомпонентен авто лак(който е за предпочитане) другия е лак на спрей конкретно този детайл който правим в момента го направих със спрей(после ще ви кажа как се действа с двукомпонентния който е за пистолет) разклащаме спрея 2-3мин след което с равномерни движения и от разтояние 15-20см нанасяме поне 3 ръце лак като между всяка ръка се чака 4-5мин. За този детайл изразходих целия флакон от 400мл като направих и 4 ръце и никъде не стече :yes: И понеже няма смисъл да ви показвам снимка с нанесения вече лак защото няма да може нищо да различите от снимката с нанесената боя направо преминаваме към следваща стъпка шлайфане. Лак е изсъхнал като аз изчаках цяла нощ просто така се случи но да речем че е хубаво да се изчака поне 3-5 часа(разбира се това на външни атмосферни условия без камера и печки) според мен за да може хубаво да се е втвърдил преди да се шлайфа. Така нанесения лак изглежда като така наречената "портокалова кора" за да стане лъскав и гладък трябва да шлайфаме на три ръце с 3 различни едрини на шкурите и този път ВОДНО като се внимава при шлайфането на облите ръбове на детайла защото там шкурата отнема много и може да стигнете и до боята така че там по внимателно.Аз лично при водното шкурене работих с голи ръце без шлайф блокче или машина защото така имах повече контрол и усет над това което правя също така за поливането по време на шкуренето използвах едно пластмасово шише от 500мл на което пробих дупка в капачката и с едната ръка шкуря с другата поливам. Аз започнах с Р1000 след като минем целия детайл с нея изплакваме с вода и започваме с Р2000 после пак изплакваме и последно минаваме с Р2500 измиваме старателно с вода и подсушаваме старателно с чист памучен парцал! Снимката е от 2-рата ръка с Р2000 защото тази с Р2500 не е фокусирана и нищо не се разбира от нея но там след 3-тата ръка ефекта "портокалова кора" е много малък и почти незабележим което е и нашата цел.
Изображение
Следващата стъпка е пастирането тук има три стъпки Cut, Finish и Protect тези три стъпки реално са три вида пасти който се нанасят в същата последователност НО аз лично с голям късмет и без да съм се интересувал за конкретната паста попаднах на Farecla G3 Premium и на база прочетеното от описанието на самия продукт се спрях на нея. Паста за машинно нанасяне която съчетава Cut+Finish тази паста нанесена с жълтия апликатор/гъба имаш Cut абразивно действие след което повтаряте с черната гъба/апликатор и имате Finish eфект според призводителя дори повтарянето с черната гъба е препоръчително само за тъмните цветове точно така направих и аз само на този детайл използвах и двете гъби, а в последствие за пастиранети на другите детайли и накрая и на цялата кола работих само с жълтата гъба която ми предоставяше перфектен Cut+Finish. Относно ваксата за стъпка Protect директно я пропуснах като лично на мен ми се струва, че не е задължителна но който желае може да направи и протект с вакса препоръчвам тази от същата серия Farecla G3 Wax Premium Liquid Protection 500мл - 21лв. Ето какво пише и производителя за пастата която аз избрах:

"G3 Premium Abrasive Compound е едностъпкова полираща паста, която съчетава абразивно действие( премахва напълно следи от абразив P1500 и по-фини) с финално полиране. Използва се върху всички съвременни системи за боядисване. След използване не оставя холограми, осигурява отличен гланц, като ефекта се постига с малко количество от продукта.Съчетава абразивно действие с финално полиране. За постигане на перфектен финиш ви е необходима само G3 Premium Не съдържа пълнители и силикон, не пресъхва, не е необходима друга паста за постигане на финален ефект. НАПЪЛНО и перманентно премахва следи от абразив P1500 и по-фини.Не е агресивна към прясно нанесени покрития.При използване не образува прах или пръски.Изключително лесно и бързо се почиства от повърхността след приключване на работа. Смес, която може да се използва върху всички съвременни системи за боядисване, включително и най-новите VHS или UHS безцветни лакове."

Искам да Ви кажа също, че в момента продуктие на Farecla са сред най-добрите в тази сфера в световен мащаб, а като добавим и факта, че качеството на 3М за България не това което трябва да бъде според мен Фарекла са правилният избор в тази сфера.И така стига толкова за пастата и апликаторите да започнем да действаме слагате жълтия апликатор на машината след което разклащате енергично флакона с пастата и нанасяте паста на кръст или както желаете на гъбата...... може дори да я размажете с щпатула.... нанасяте безразборно на малки точки от пастата и върху самия детайл. За пастата с която аз работя дават за CUT да се работи в порядъка на 900-1300 оборота аз лично работих с 900 оборота(колкото по малки са оборотите толкова е по малък риска да сгафите нещо при пастирането) допирате гъбата до детайла и леко разнасяте без да сте пуснали машината защото в противен случай пастата ще се разхвъчи наоколо ако я пуснете преди да сте я допрели до детайла и разнесли леко. След което стартирате машината и започвате с умерен натиск и умерена скорост на движението да пастирате равномерно целия детайл при нужда добавяте от пастата върху самия детайл и така.
Изображение
След като сте приключили с жълтия апликатор избърсвате/полирате хубаво детайла с чиста и суха микрофибърна кърпа и слагате на машината черния апликатор с него правите абсолютно същтото каквото и с жълтия разликата е, че черния е много по мек и с по големи пори след като се обработили детайла и с черната гъба която както казах по горе е по желание и не е задължителна, а се препоръчва повече за тъмни цветове избърсвате/полирате окончателно детайла с чиста микрофибърна кърпа. Искам да отбележа че засъхналата паста по апликаторите се почиства както апликатора е на машината на ниски обороти и допирате една четка и всичко пада някой апликатори могат да се почистват и с вода но за други не е препоръчително. Друго което искам да отблежа е че самата паста и при изсъхнало състояние се почиства с микрофибърна кърпа изключително лесно абе като цяло това е един страхотен продукт много съм впечетлен макар и да съм новобранец в сферата!!!
Изображение
И ако всичко ви се е получило както трябва пред вас трябва да има един перфектен лъскав детайл :ok:
Изображение
Изображение
Тук вече съм махнал вестниците и както виждате няма никаква разлика в цвета:
Изображение
Ето и тук с оборудван вече капак. Тук искам да кажа че емблемата Х5 се почиства старателно от старото лепило и от всякаква мърсотия и с ножица се изрязват нови парчета по формата на емблемата от двойно залепващата лента и с помоща на облепен с хартиено тиксо (за да не надраскаме случаино новата боя) малък нивелир(за да е не стане на криво) залепваме отново емблемата!На снимката както се вижда вече съм махнал и следващия детайл който ще ремонтирам и това е бронята(която се сваля изключително лесно).
Изображение
В случаи ,че и на вас ви се налага да правите подобен ремонт на тези детайли и вече сте махнали бронята Ви препоръчвам да облепите хубаво стоповете,номера,вежди,прозорци както и всичко което не е с цвета на боята от долната част на задния капак, задните калници и чак до задните врати..... да измиете детайлите и както казах да ги облепите ХУБАВО...... и да ги пастирате защото ще ви е много по лесно сега отколко после с монтирана броня! Аз лично не облепвах токущо боядисания горен капак а просто го оставих отворен докато пастирах долната част заедно със задните калници ДО задните врати...... пасирайте ги сега защото с монтирана броня ще Ви е по трудно и неудобно, а бронята ще я монтирате пастирана така или иначе..... и така цялата ви задна част до задните врати ще е готова!!! За жалост тук явно съм пропуснал да снимам то и да бях снимал щеше да е просто как съм го облепил с хартиено тиксо и вестници.

Започваме дефект 2
Изображение

Тук стъпките са абсолютно същите като при "дефект 1" с тази разлика, че тук използвах двукомпонентен автолак. Демонтираме бронята след което почистваме мястото на дефекта до здраво от стари люспи боя и други мръсотии..... надраскваме хубаво мястото което ще се кит-ва с Р150 обезпрашаваме и обезмасляваме после нанасяме фин кит чакаме да изсъхне шлайфаме го на сухо до придобиване на нужната форма и гладкост с шлайфблокчето и шкура Р180 пак обезмасляваме и обезпрашаваме мястото.
Изображение
После облепваме старателно с хартиеното тиксо и вестниците частите койото не трябва да се цапат с боя или шприц кит. След като сме облепили нанасяме шприц кит-а:
Изображение
Матираме/шлайфаме целия детайл с Р1000 водно после обилно и старателно го измиваме с чиста вода и подсушаваме с чист парцал като не забравяме да прокараме с пръсти и отново да се уверим, че всичко е идеално гладко:
Изображение
след като изсъхне приготвяме пистолета и боята и нанасяме боята по познатия ни от първия дефект начин(за този детайл използвах 250мл боя за 3 ръце). И идва време за лака забравете за спрея аз го използвах защото вече го бях купил и исках да видя дали ще се получи с него..... е получи се но все пак правилния и професионелен избор е двукомпонентен авто лак за пистолет компонентите му са 2 в случая лак и втвърдител. Съотношението на компонентите при лака беше 2:1 и той така се продава 500мл лак с 250мл втвърдител но ако искате да направите по малко количество отново ще ви потрябват онези оразмерени чашки с капачета аз лично си направих 250мл готова смес(по моя преценка добавих и 10-15% от разредителя на боята в сместа защото лака ми се видя твърде гъст като този разредител също е акрилен и няма проблем да се добави) която ми стигна за 3 ръце на бронята като между всяка ръка отново трябва да се чака 7-8мин. Преди да започнете с лака е нужно след като сте боядисвали да си изплакнете и почистите пистолета хубаво с разредител за да няма следи от боята в лака. Също така изискванията за налягането и дюзата на лака може да са различават от тези на боята така че може да е нужно да пренастройте тук там преди да започнете аз лично не пипах нищо но пък лака който използвах го даваха от 2-4 бара а аз бях нагласил компресора на 4 бара пистолет с друга дюза нямам така че си ползвах моята 1.8мм нищо че за лака прозводителя беше написал 1.3-.1.4мм(както и за боята де :mhihi: )след като сте готови със сместа и сте почистили пистолета то тогава налейте сместа в пистолета и направете настройка на пистолета отново върху парче картон по вече познатия ни начин. След това може да пристъпите към лакирането като там стъпките и техниките са същите като при боядисването на "дефект 1". След като капака е лакиран аз отново изчаках една нощ да се втвърди за по сигурно. На първата снимка е само боя на втората боя с лак.
Изображение
Изображение
След като сме изчакали лака да втвърди хубаво започваме 3-те ръце с водно шкурене (Р1000;Р2000;Р2500) като внимаваме по облите ръбове и измиваме хубаво с вода.
Изображение
След като всичко е сухо започваме да пастираме по познатия ни вече начин след което разлепваме тиксото и избърсваме до блясък с чиста и суха микрофибърна кърпа.
Изображение
Изображение
Преди да монтирам обратно бронята си реших още два проблема като за единия разбрах чак когато махнах бронята ето го и него:
Изображение
Една от гумените ленти на отдушника се беше скъсала и в багажника ми влизаше прах но с малко горещ силикон и пласмасови парчета реших и този проблем. Като преди това почистих с корисилин мястото за да хване добре силикона:
Изображение
другото което направих преди да монтирам бронята (за да си спестя облепване с весници и тиксо) беше да си затъмня стоповете със спрей Dupli-Color Transparent Black - 12лв/бр:
Изображение
стоповете се измиват хубаво аз лично ги измих със съпун и гъба след което всичко се подсушава много старателно с чист парцал. Облепваме хубаво за да няма после следи от спрея по уплатненията и детайлите на колата, а който желае може да ги демонтира и да не облепва нищо но аз избрах да работя на място. Обезмасляваме стоповете пак с чист парцал и авто обезмаслителя.
Изображение
Изображение
Разклащаме спрея 2-3мин и започваме от разтояние 20-30см с равномерни движения да нанасяме спрея правят се толкова ръце колкото тъмни искате да са стоповете но имайте в предвид че като спрея изсъхне хубаво става по тъмно от колко първоначално. Аз лично направих около 4-5 ръце и на двата стопа иначе казано използвах спрея до край. Стоповете остават матови!
Изображение
Изображение
Изображение
За да направя стоповете лъскави (поне до някъде) лично аз експерементирах като машино с жълтия апликатор и след това с черния и съответно с пастата ги пастирах на 800оборота по същата технология както съм описал по горе и за мой късмет нещата отново ми се получиха. Който желае може да не ги пастира а да ги пръсне с лак или да ги облепи с фолио но аз реших да импровизирам И ето цялата задница... крайния резултат в завършен вид като изключим че на снимката съм забравил да монтирам накрайниците на аспусите и да измия колата.
Изображение
Изображение
Изображение

Сигурно вече сте се изморили да четете но ще Ви се похваля докрай. Тъи като вече бях схванал за какво става въпрос имах и много излишък от материалите реших да си направя и предния капак който имаше следи от камъчета а и предишния собственик явно го беше натискал над бъбреците за да го затваря вместо да го пусне и имах и там един неравности и съответно направих и него по познатата ни вече технология.Ето го и дефекта точно над двата бъбрека макар и да се вижда много малко от тази снимка:
Изображение
Тук няма да съм толкова подробен защото техниката вече ни е ясна, а пък и няма много снимки от работата върху капака дори нямам на завършен вид, а само до нанесен лак. Да отбележа само, че тук отново нямах шупли в кит-а но пък имах места в който има недостиг на кит и нанасях втори път там където беше нужно.Снимка с фин-кит:
Изображение
тук е на боя без лак:
Изображение
тук е на лак преди да е шлайфан и пастиран..... ако се загледате ще видите колко ясно си личи "портокаловата кора" и натам съм пропуснал да снимам как изглежда в завършен вид:
Изображение

Продължаваме :mhihi:
При мен интериорните лайсни са с цвета на колата и по някой от тях(тази на централната конзола, на двете предни врати и тази над жабката) имах цепнатини и надрани участъци, а и топката на скоростния лост също беше на половина е с цвета на колата а другата половина кожа но участъка с боята се беше напукал и обелил за жалост не съм снимал и топката(ще я видите после в завършен вид на снимка от интериора) но разбира се оправих всичко. Свлаят се лайсните като тази на централната конзола е голяма играчка но аз така или инче щях да боядисвам и освежавам кожения салон та в този ред на мисли съчетах нещата. Сваляте лайсните и с макетен нож продълбочих цепнатините с цел да може кита да влезе по на дълбоко и да стане по стабилно хванат:
Изображение
Тук аз се отплеснах и по инерция след като разширих цепнатините започнах да матирам целия детайл с водно Р1000 но това не е нещо фатално.След което измивате обилно с вода и подсушавате:
Изображение
след като всичко е изсъхнало обезмаслявате и обезпрашавате и нанасяте фин кит:
Изображение
След като кита е изсъхнал минавате участъците с кит на сухо с Р180 до идеална гладкост после обезмаслявате и обезпрашавате след което нанасяме и шприц кита отново само върху местата на който сте шлайфали с Р180 когато и той изсъхне минаваме целия детайл с Р1000 водно измиваме хубаво с чиста вода подсушаваме с чист парцал и когато всичко е сухо започваме с боята и лака по познатия ни вече начин. Тук искам да вметна че за лайсните не си играх да шлайфам лака както и да ги пастирам оставих ги на портокалва кора която при тях беше много слабо изразена и в интериора въобще не си личеше както ще видите и от снимки на интериора по надолу.За целия преден капак който боядисвах заедно с тези интериорни лайсни изплзвах 300мл смес от боята и толкова лак пак на 3 ръце.

Продължаваме макар и това което ще ви споделя сега да не е за раздел Оптичен тунинг но се надявам модераторите и адмнистраторите да се смилят над мен защото споделеното от мен може да бъде полезно на някой друг. Както загатнах и малко по горе кожения ми салон също беше овехтял с годините за това си набавих ето тези материали:
Изображение
Това от ляво е течна боя за за кожени изделия и якета която и подхранва кожата с някакви восъци и уж има и UV защита на нея си има дунапренов апликатор за нанасяне за целия салон с вратите и волана ще ви трябват 2бр цената е 4.90лв за брой. Другото е уж за кожени обувки и ботуши но реално е същата такава боя само че на спрей нея я взех защото има много участъци като волана и кожата на корите на вратите на който не на всякъде може да се нанесе с апликатор и си трябва пръскане с този спрей и понеже не съм снимал да ви кажа, че по волана и по корите на вратите има много ооблепване с хартиено тиксо и весници преди да започне боядисването спрея струва 10лв и Ви трябва 1брой дори ще ви остане повече от половината от него. Също така да кажа, че той е абсолютно сходен с другата боя и при контакт между двете бой не се получава реакция. Ако изцапате друг не кожен детайл то боята се почиства от пласмасовите и другите детайли с обезмаслителя който ще Ви покажа на следащата снимка но предполагам и с много други препарати за почистване.Ето го и обезмаслителя:
Изображение
Това най отпред на снимката е обезмаслителя с койото работех Fun Ball на фирма Kiter този обезмаслите го дават за кожени изделия и мебели както и за много други неща но големия плюс при него е, че не остава лигаво, а се изпарява и остава скърцаща от чистота повърхност. Разбира се на пазара вероятно има много подобни препарати така че може да се използва и друг сходен.
Така да започнем съществената част като първа стъпка вадите целия салон извън колата:
Изображение
след което започваме с почистването което е много много важен момент от цялата процедура. Почистването става по следния начин с микрофибърна кърпа и обезмаслителя започвате да пръскате обезмаслител директно върху кожата и с кърпата търкате и бършете докато не стане чисто което също става с усет и на око.Тази микрофибърна кърпа беше абсолютно бяла преди да избърша с нея само една от предните седалки:
Изображение
След като вече сме изчистили хубаво кожата оставяме за 20мин да изветрее обезмаслителя и започваме да боядисваме. Взимаме тубичката с боята разклащаме я енергично както е казал производителя и с дунапренения апликатор който си е на нея започваме да нанасяме боята като най лесно се работи като се боядисва на участъци от седлката, а на местата където не може да се бръкне с апликатора се използва спрея. Седалките не се облепват, а там къдто сте нацапали по пластмасите ще се стараете естествено това да е възможно най малко се избърсва с кърпа напръскана с обезмаслител дори и когато боята е изсъхнала няма проблем маха се. По същия начин се боядисват и волана,подлакътника, кожената част на корите на вратите,кожената част на топката на скоростния лост ,кожения маншон и дръжката на ръчната и маншона на скоростния лост. Ето и вече боядисаната седалка:
Изображение
Изображение
според производителя боята съхне за 2-3 часа но аз изчаках повече може би към 7-8ч след което върнах салона в колата. Вече 3 седмици карам колата и искам да ви кажа че боята не е мръднала нито пък цапа дрехите дори и в началото.Също така производителя казва че е 100% водоустоичива което също проверих като я беше наваляло леко поради забравен леко отворен прозорец и един дъжд :mhihi: избърсах водата и кърпата си беше чиста и бяла без боя :yes:
Ето и една снимка показваща огромната разлика от боядисана(на заден план) и не боядисана седалка(отпред):
Изображение
А ето и снимки на интериора в завършен вид като на нея може да обърнете внимание освен на салона то и на интериорните лайсни и топката на скоросния лост също в завършен вид. За съжеление явно не съм снимал и задните седалки но и там всичко е светещо и като ново:
Изображение
Изображение
Ето тук имам и една снимка как съм облепил колата за да я пастирам цялостно(без покрива естествено) като се има предвит че предния капак още не е монтиран с цел по малко облепване и задницата до задните врати вече е пастирана:
Изображение
След пастирането ОЧАКВАНО изчезнаха огромен брой дефекти по боята! При пастиране на всички елементи по колата(цялта кола) с изключение на покрива ми остана половината от пастата и след като вече съм се научил и да пастирам ще си я пазя за да си пастирам следващото БМВ ако и то има нужда! :mhihi:

И тук имам една снимка на официално завършената задна част с монтирани накрайници на аспусите и измита.Тази снимка ми подсказва, че забравих да ви кажа още нещо.... след като завършх и събрах изцяло колата я измих старателно и нанесох на черните лайсни,вежди,стъпенки, елементи от бронята,бъбреци,решетки на пръскалките и всичко по екстериора което беше от черна пластмаса проудкта на CarPlan - Black Trim Wax - 7-8лв/бр. Kaто при него технологията е следната колата се измива подсушава и с малка гъбичка за съдове която напояваме с ваксата започваме да разнасяме ваксата по черните лайсни и другите черни детайли. Според производителя след като ваксата изсъхне трябва да се полира с микрофибър например но аз това не го направих и ефекта си беше супер.Трябва да ви кажа, че и там падна доста облепване преди да започна да нанасям ваксата но на местата където сте нацапали боята с тази черна вакса не се притеснвайте тя лесно се отстранва от боята с най обикновеена мокра кърпа.Воала няма и спомен от гадните дефекти:
Изображение
И с цялата си глупост сега откривам че не съм снимал цялата кола в завършен вид за което много ме е яд но когато я измия и имам време ще ви я покажа.

Като заключение мога да кажа че съм пре доволен от резултата спестих много пари пък и добих много опит за напред. Нещата не са кой знае колко сложни просто се иска малко смелост,много четене и гледане на клипове в нета, помощ и насоки(визирам вас тук от форума), някой лев, свободно време, условия, инструменти и разбира се основни неща като компресор с пистолет. Разбира се ако нямах късмет и боята не беше съвпаднала като нюанс тогава не знам какво щях да правя но аз извадих късмет и тя съвпадна абсолютно.Също мога да отбележа, че вероятно имам много пропуски в техниката която съм използвал но крайния ми резултат в мойте очи е съвършен, а това е което ме интересува все пак аз не съм професионалист и не си вадя хляба с тази работа идеята ми беше да се науча на нещо ново и да спестя едни грешни пари. Иска се също и да си поне малко технически грамотен и сръчен другото се научава с течение на работата.Не съм седнал да смятам но по груби сметки за всичко което си напрвих сам за 10 дена по колата това включва цялостно пребоядисване, изпъване и кит на заден капак,задна броня,преден капак,цялостно пастиране и интериорни лайсни то някой автобояджия би ми взел поне 500-600 лв, а мойте материали за екстериора + тези за интериора са около 150-200лв, а като включим и боядисването на интериора и черните екстериорни детайли то цената отива може би към 1000лв така че смело мога да твърдя че спестих към 800лв.

Това е..................... искам да се извиня за многото правописни грешки който вероятно имам но пиша тази тема вече 3-ти ден като всеки ден по 3-4 часа и исках да ме разберете максимално добре за това на места съм се изразявал малко нестандартно да го наречем но просто вече ми писна.... както казах трети ден ми е днес от както съм започнал да я пиша качвам снимки гледам нещо да не объркам и да се изразявам възможно най-ясно и разбираемо та в този ред на мисли правописните ми грешки са ми били най-малкия проблем. Искам да изкажа и благодарности към вас който ми помогнахте в тази тема и доста неща черпих и от тук както и специални благодарности на колегите valentino и 4iko който ме надъха да направя този опит след като бяха прочели, че се отказвам!!! :bowdown: :bowdown: :bowdown:

Ако има нещо не ясно или пък искате нещо да ме питате от къде съм купил или как точно става на разположение съм! Също така ако мислите, че някъде подвеждам с нещо хората който четат това моля поправете ме аз не парадирам, че съм прав или, че моя начин е най-правилен просто споделям как съм го направил АЗ!

Ама хубав роман стана........
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 19.12.2010

Re: Боядисване на дефекти в домашни условия.

Мнение от jouzimouzi » 22 Юни 2018, 0:03

Поздравления колега!
Пистолета ти обаче е за шприц кит. За лака се ползва с дюза от 1 до 1.5 като с 1.5 пак ще имаш портокалова кора. Портокалова кора излиза и ако ти е ниско налягането на въздуха.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Боядисване на дефекти в домашни условия.

Мнение от AlCapone » 28 Юни 2018, 18:46

Благодаря колега!
Е да знам че дюзата беше голяма за всички процедури но с това разполагах :mhihi: и да ти кажа като за любител в домашни условия свърши работа разбира се ако си вадиш хляба с този занаят ще инвестираш и в точните инструменти но моя случаи не е такъв :yes:
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

Назад към Оптичен тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook