Да обобщим за мат-а или т.н. flat цветове
Модератор: bum_bum
3 мнения
• Страница 1 от 1
- radio_manbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 313
- Регистриран на: 10.03.2006
- Местоположение: София
Да обобщим за мат-а или т.н. flat цветове
Здравейте колеги.
Пускам темата с такова название, не защото мога да ви бъда полезен конкретно, а защото има колеги, който могат да се изкажат компетентно, а аз ще се постарая да събирам всичко в първото мнение за да е нагледно и човек лесно да се ориентира.
Тази тема е продиктувана от желанието ми колата ми лятото да стане зелен мат. Но преди да се хвърля натам, искам да се образовам какво е това мат цвят.
С други думи имам няколко въпроса :
1. Мат-а боя или лак е? (от прочетеното досега разбирам че е лак с матов реагент)
2. Възможно ли е да се матира вече боядисана кола покрита с металиков лак без да има нужда от цялостно полагане на боя - тоест само с покриване с лак мат?
2.1. Какви са процедурите?
2.2. Има ли значение от боята и от пръснатият лак (наличие на перли и "размер" на металиковите частици)
3. Колко вида мат има и как се постигат те?
Забелязал съм разлика в матовия ефект. Някой седят по ситни други по едри.
4. Поддържането на матовия цвят - има ли особености при поддръжката му? (миене на колата, полагане на вакса и т.н.)
5. Пребоядисване на повредени детайли? (при пребоядисване на увреден детайл получават ли се разлики и как може да се избегне)
Надявам се темата да е интересна и полезна.
А аз ще съм благодарен за цялата информация която споделите.
Поздрави
Пускам темата с такова название, не защото мога да ви бъда полезен конкретно, а защото има колеги, който могат да се изкажат компетентно, а аз ще се постарая да събирам всичко в първото мнение за да е нагледно и човек лесно да се ориентира.
Тази тема е продиктувана от желанието ми колата ми лятото да стане зелен мат. Но преди да се хвърля натам, искам да се образовам какво е това мат цвят.
С други думи имам няколко въпроса :
1. Мат-а боя или лак е? (от прочетеното досега разбирам че е лак с матов реагент)
2. Възможно ли е да се матира вече боядисана кола покрита с металиков лак без да има нужда от цялостно полагане на боя - тоест само с покриване с лак мат?
2.1. Какви са процедурите?
2.2. Има ли значение от боята и от пръснатият лак (наличие на перли и "размер" на металиковите частици)
3. Колко вида мат има и как се постигат те?
Забелязал съм разлика в матовия ефект. Някой седят по ситни други по едри.
4. Поддържането на матовия цвят - има ли особености при поддръжката му? (миене на колата, полагане на вакса и т.н.)
5. Пребоядисване на повредени детайли? (при пребоядисване на увреден детайл получават ли се разлики и как може да се избегне)
Надявам се темата да е интересна и полезна.
А аз ще съм благодарен за цялата информация която споделите.
Поздрави
БЪЛГАРИЯ Е ВЕЛИКА ДЪРЖАВА
БЪЛГАРИТЕ - ВЕЛИК НАРОД
- SuPeR_FLY
- Low Is A Lifestyle
- Мнения: 4262
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Пловдив, Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: ниско на земята
Re: Да обобщим за мат-а или т.н. flat цветове
1. Има и матова боя и матов лак! По принцип всяка боя може да стане матова като й се сложи матова добавка и в зависимост от съотношението между двете се постига по-ситен или по-едър мат.
2. Разбира се, че е възможно, но за тази цел боята ти трябва да е перфектна навсякъде, защото няма да можеш да правиш никакви корекци по детайлите! Ако са перфектни детайлите може да се минат само на водно и да се пръсне отгоре мат лак. Базата под лака няма никакво значение дали е металик или не, дори като е металик се получава по-интересен резултат, но все пак зависи какво искаш да постигнеш!
3. Разликите в лака идват от различните производители и от това какъв точно ефект придава техния лак и не на последно място голямо значение имат пистолета и ръката на бояджията или по-точно как го е пръснал.
4. Поддръжката му не е толкова трудна, защото хубавите матови лакове са доста корави в сравнение с гланцовите, но проблема на мата е, че няма как да се полират леки драскотини както при гланца... Иначе за миенето ти трябва само автошампоан и нищо по-специално, е малко е филм докато си намериш правилния парцал за подсушаване, но това ти зависи от лака дали ще позволява да се забърсва с гидория или микрофибърна кърпа, защото много си личат петната от варовика иначе
5. Това пак зависи от ръката на бояджията, защото мата има голямо значение как се пръска, за да се докара същия, затова е най-добре да ходиш при един и същи майстор или ако ходиш при друг поне да знаеш каква марка ти е точно мат лака, за да използва същия
6. Препоръчвам ти ако решиш да си правиш колата да използваш матовия лак на PPG - на мен най-много той ми харесва на допира, здравина, едрина и визия!
Надявам се да съм бил полезен, това съм го разбрал от моя скромен опит и не ангажирам никой с моето мнение, нито твърдя, че съм прав
2. Разбира се, че е възможно, но за тази цел боята ти трябва да е перфектна навсякъде, защото няма да можеш да правиш никакви корекци по детайлите! Ако са перфектни детайлите може да се минат само на водно и да се пръсне отгоре мат лак. Базата под лака няма никакво значение дали е металик или не, дори като е металик се получава по-интересен резултат, но все пак зависи какво искаш да постигнеш!
3. Разликите в лака идват от различните производители и от това какъв точно ефект придава техния лак и не на последно място голямо значение имат пистолета и ръката на бояджията или по-точно как го е пръснал.
4. Поддръжката му не е толкова трудна, защото хубавите матови лакове са доста корави в сравнение с гланцовите, но проблема на мата е, че няма как да се полират леки драскотини както при гланца... Иначе за миенето ти трябва само автошампоан и нищо по-специално, е малко е филм докато си намериш правилния парцал за подсушаване, но това ти зависи от лака дали ще позволява да се забърсва с гидория или микрофибърна кърпа, защото много си личат петната от варовика иначе
5. Това пак зависи от ръката на бояджията, защото мата има голямо значение как се пръска, за да се докара същия, затова е най-добре да ходиш при един и същи майстор или ако ходиш при друг поне да знаеш каква марка ти е точно мат лака, за да използва същия
6. Препоръчвам ти ако решиш да си правиш колата да използваш матовия лак на PPG - на мен най-много той ми харесва на допира, здравина, едрина и визия!
Надявам се да съм бил полезен, това съм го разбрал от моя скромен опит и не ангажирам никой с моето мнение, нито твърдя, че съм прав
- rosenelenkov
- Потребител
- Мнения: 24
- Регистриран на: 20.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30
- Мечтае да кара: е30
Re: Да обобщим за мат-а или т.н. flat цветове
Ако може да попитам как седи въпроса с перлените цветове ? Гледах в интернет по чужбина се продават някакви много едри перли които са в пликче или кутйка ? Това с лака ли се меша или нещо друго ?
3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани