предна броня ..направена

Тунинг на екстериорни елементи.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 27.08.2007
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e 36
Мечтае да кара: su47 berkut
Детайли за колата: akulata

предна броня ..направена

Мнение от berkut » 09 Мар 2011, 14:41

Моля за съвети колеги които се занимават с това.Реших от стоковата броня на е36 да направя една много рядка на racing dynamics моделирах само добавките кат ги изливах на място от полимерна смола и стъкломат закрепени между пластовете с нитове(бая здраво се получи). дотук добре,китосах с кит за пластмаси (полски), но след половин година се пукна на конфликтните места стъкломат и пластмаса(броня). Даите съвет как да покрия тия места да залепнат добре за пластмасата.....аз мислих за два варианта ама нз..

1, мрежа и епоксидна смола.. дали ще има по добро сцепление с пластмасата?
2 влакнест кит.- сцепление здравина на леко усукване (все пак е броня)
3 моля за предложения
:help:
Последна промяна berkut на 30 Мар 2011, 7:36, променена общо 2 пъти

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 27.08.2007
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e 36
Мечтае да кара: su47 berkut
Детайли за колата: akulata

Re: стъкломат..съвет

Мнение от berkut » 11 Мар 2011, 20:45

никой ли няма идеи по въпроса? някои нещо да е чул? :dunno:

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: стъкломат..съвет

Мнение от alpina-ma6inata » 12 Мар 2011, 1:42

Не разбирам много от моделиране и изграждане на нови брони, но мисля, че по-добрия вариант е да направиш калъп на тази твоя вече моделирана добавка и от този калъп да си извадиш чисто копие, без китове и всякакви такива работи и да го лепнеш на стоковата броня. Защото, доколкото разбирам ти директно си моделирал върху стоковата броня, без да правиш калъп.

Другото предимство на направата на калъп е, че все пак това е броня. Тази добавка винаги може да я задереш някъде, а като имаш калъп ще ти е по-лесно да си извадиш второ копие вместо отново да кърпиш, китосваш и т.н.

Пак казвам не съм запознат точно с тези моделирания, та ще е добре още някой да каже мнение. :)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 27.08.2007
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e 36
Мечтае да кара: su47 berkut
Детайли за колата: akulata

Re: стъкломат..съвет

Мнение от berkut » 12 Мар 2011, 8:34

донякъде си прав колега за правене на цял калъп,пък мога да извадя и още една броня. Но в момента тия добавки които съм направил са бая здрави щото я бях ударил с 50 60 км в един кратер, и само се напука снадката и падна халогена. гледам че руснаците моделират брони с епоксидна смола( дали има добра абхезия с пластмасата?) по другите форуми пишат и за фибро кит. Гадното е че полиестерната смола се отлепи от пластмасата която я бях подготвил предварително(надрана и шлайфана) :banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 27.08.2007
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e 36
Мечтае да кара: su47 berkut
Детайли за колата: akulata

Re: стъкломат..съвет

Мнение от berkut » 12 Мар 2011, 20:54

за добавките материал не съм жалил и стана доста здраво,няколко пъти ги удрям нищо им няма само където тая скапана снадка се цепи..руснаците гледам че отливат с епоксидна смола ,тя е по хубава по принцип по еластична ама дали има абхезия с пластмасата, някои колега не е ли работил с фибро кит?

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 3.09.2010
Местоположение: разград за сега
Кара: тико на газ

Re: предна броня ..съвет стъкломат

Мнение от valyocar » 13 Мар 2011, 18:46

С епоксидната смола се рабори доста трудно и полиестесната става,но не можеш да очакваш чудеса.Все пак няма нищо вечно.
Това което мога да те посаветвам е да направиш малки дупчици на пластмасовата част(2-3мм) и да им залепиш хартиено тиксо на обратната страна на нанасянето на смолата,за да може като сложиш смолата и ватата да се захване все едно котка с ноктите си.Ако можеш и някой вида да оставиш под кита да придържа ще е добре :yes:
Другия проблем според мен е използването на влакнест кит.........той е здрав,но не и еластичен,което в случая е грешка.Трябва ти кит SOFT или нещо от сорта.......да издържа на осукване и :banghead:

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: предна броня ..съвет стъкломат

Мнение от alpina-ma6inata » 14 Мар 2011, 1:04

За епоксидната смола знам, че е по-здрава и по-еластична. И, че е към 30-40 лв литъра... :mhihi: :shock:
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 27.08.2007
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e 36
Мечтае да кара: su47 berkut
Детайли за колата: akulata

Re: предна броня ..съвет стъкломат

Мнение от berkut » 14 Мар 2011, 20:23

valyocar написа:С епоксидната смола се рабори доста трудно и полиестесната става,но не можеш да очакваш чудеса.Все пак няма нищо вечно.
Това което мога да те посаветвам е да направиш малки дупчици на пластмасовата част(2-3мм) и да им залепиш хартиено тиксо на обратната страна на нанасянето на смолата,за да може като сложиш смолата и ватата да се захване все едно котка с ноктите си.Ако можеш и някой вида да оставиш под кита да придържа ще е добре :yes:
Другия проблем според мен е използването на влакнест кит.........той е здрав,но не и еластичен,което в случая е грешка.Трябва ти кит SOFT или нещо от сорта.......да издържа на осукване и :banghead:

Това колега е доста добро предложение с дупчици,харесва ми :yes: :yes: :lalala: днес си говорих с един колега по въпроса...та реших цялата долна част да я облепя с стъкломат,да стане еднородна част и понеже няма фуги ,ще я спра до към лаисните (под издадената част) Остана ми към 5 кила полиестърна смола която ще ми стигне ,но дали първия слой да го залепя с епоксидна смола...(имаики пред вид че стяга 24 часа) на епоксидна пише че не хваща към полиетилен и поливинил-хлорид пластмаси, а доколкото знам бронята е такава. Дочух че единствения начин е някво разтопяване ,което е доста трудоемко и невъзможно в гаражни условия :dunno: :banghead: ако не ме кефише толкова тоя модел щех да си купя м-кова,но те са вече на всяка 2ра кола :cry:

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 3.09.2010
Местоположение: разград за сега
Кара: тико на газ

Re: предна броня ..съвет стъкломат

Мнение от valyocar » 15 Мар 2011, 8:40

Вземи си пластофикс от някой магазин за автобои...........той ще ти помогне да залепиш по-здраво епоксидната или полиестерната смола към пластмаста!Към това ако пребавиш дупчиците и някой друга вида няма да имаш проблем :yes:
Спомена че имаш 5кг смола..............не прави бронята много дебела,защото става здрава,но не и еластична!
п.п.най-добре с тия 5кг смола си вземи отделител,направи си калъп и си направи една нова броня...........като я шчупиш си лееш направо нова и не се занимаваш с глупости ;)
п.п.2 качи някой снимка на бронята

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 27.08.2007
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e 36
Мечтае да кара: su47 berkut
Детайли за колата: akulata

Re: предна броня ..съвет стъкломат

Мнение от berkut » 15 Мар 2011, 18:40

valyocar написа:Вземи си пластофикс от някой магазин за автобои...........той ще ти помогне да залепиш по-здраво епоксидната или полиестерната смола към пластмаста!Към това ако пребавиш дупчиците и някой друга вида няма да имаш проблем :yes:
Спомена че имаш 5кг смола..............не прави бронята много дебела,защото става здрава,но не и еластична!
п.п.най-добре с тия 5кг смола си вземи отделител,направи си калъп и си направи една нова броня...........като я шчупиш си лееш направо нова и не се занимаваш с глупости ;)
п.п.2 качи някой снимка на бронята

пластофикс. това преди полагагането на смолата се полага кат грунд нещо подобно за абхезия предполадам,иначе кво ти е мнението да се измъча и да положа един два първи слоя с епоксидна смола а после с полиестър или няма смисъл...? въпросната броня може да я видиш в racing dynamics e36. Тая 'идея" да се чупи бронята не го пожелавам на никой колега,да пази бог... :bchug: :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Е36 320

Re: предна броня ..съвет стъкломат

Мнение от belial » 28 Мар 2011, 12:13

Най-добрият вариант е да си направиш матрица. Лепиш две разнородни части и няма как да стане достатъчно здраво, че да издържа на удар. Сещам се за няколко неща които можеш да направиш за да стане максимално здраво:
1) работи само с епоксидна смола (но не българска) и със стъклен плат (не стъкломат). Епоксидната смола има доста по добри механични свойства отколкото полиестерната и не бих казал че се работи по трудно с нея, а точо обратното. Има най-различни времеви втвърдители от 15 мин до 24 часа, поне няма да ти се втвърди смолата докато работиш с нея. Стъклото е най-еластично от композитните материали (в сравнение с карбон и кевлар) и най-важното е да използваш точната плетка. Стъкломата не ти върши работа, защото нишките са безраборно разхвърляни. Има стъклени платове на които нишките са под 45, 60, 90 градуса и ще ти свършат доста по добра работа стига да сложиш по посока на най-големите натоварвания. Даже ако часта която трябва да направиш е по продълговата може да използваш само стъклени нишки и да ги разположиш по дължина.
2) преди да започнеш полагането на плата и смолата най-добре е да минеш хубаво със шкурка 150 и после с да 80 да направиш по дълбоки нарези. След което мн добре изчистваш с обезмаслител.
3) като първи слой може да си направиш доста силно лепило - епоксидна смола, стъклени микросфери и ситно нарязани стъклени нишки.
4) използване на нанотуби. Преди 3 години за експерименти си взех карбонови нанотуби, които се добавят към смолата и се получава нещо невероятно. Веднъж за да направя по здрава матрица в първия слой към смолата пробавих нанотуби, след което не успях да отделя матрицата, все едно изобщо не бях мазал частта с отделител. След което лепих доста части с епоксидна смола и нанотуби и още не са помръднали.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 27.08.2007
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e 36
Мечтае да кара: su47 berkut
Детайли за колата: akulata

Re: предна броня ..съвет стъкломат

Мнение от berkut » 28 Мар 2011, 21:56

благодарско колега..все пак проекта е завършен на етап шприц кит. малко снимки ако се получи с коментар :lalala: :bchug: мисля че се получи добре,все пак съм аматъор ама стига приказки ето; кажете мнение все пак....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 27.08.2007
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e 36
Мечтае да кара: su47 berkut
Детайли за колата: akulata

Re: предна броня ..съвет стъкломат

Мнение от berkut » 28 Мар 2011, 22:03

и на другия ден....
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 27.08.2007
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e 36
Мечтае да кара: su47 berkut
Детайли за колата: akulata

Re: предна броня ..съвет стъкломат

Мнение от berkut » 28 Мар 2011, 22:16

и на третия ден нервите не ми издържаха....пак шкурене пак кит дупчици(((((( рески(((( :kuku: превъртех и горе долу като го докарах извадих пистолета и компресора....
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 92
Регистриран на: 27.08.2007
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e 36
Мечтае да кара: su47 berkut
Детайли за колата: akulata

Re: предна броня ..съвет стъкломат

Мнение от berkut » 28 Мар 2011, 22:25

само за инфо бронята беше стокова от новите с цялата решетка отпред.. пълна промяна някои ден ще кача снимките как е на колата....остава само да се надявам че няма да я виждам на всяка трета е36 :lol: ..... ама защо пък не :driving: :bchug:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Следваща

Назад към Оптичен тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook