разлика в сондите на м50ванос с м52

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 921
Регистриран на: 23.06.2007
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: яки шестаци...

разлика в сондите на м50ванос с м52

Мнение от EnimEn » 19 Авг 2013, 20:19

каква е разликата м/у ламбда сондите на м50б25ванос с бош електроника и м52б28 със сименс електроника? интересува ме, че прекарах м52б28-ца бош електроника на м50б25 и ми остана само ламбда сондата. Но идва проблем, че няма къде да я сложа, защото е една, а на колата от отпред до отзад е с две изпускателни тръби. също така инсталацията, която сложих, е срязана към сондатата (много близко до нея) и се чуда дали не мога да срежа кабелите и да ги запоя на оригиналните сонди на 28-цата (които са на колекторите)
колко волта генерират съответно бошовската и сименската? Гледах в един каталог на Денсо ги дават еднакви, ще спазя кой кабел е подгрев, кой генераторен, кой какъв...
също, за да получим максимално добър анализ, дали ще е добре само на едната тройка цилиндри да си я оставя (пак казвам - да ползвам едната от двете на б28-цата)
Изображение
Read the fuckin` MANUAL!!!
Never took this road before... destination unknown!

"Good drivers,Just drive!"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 14.06.2012
Местоположение: ///БУРГАС
Пол: Мъж
Кара: Е 36
Мечтае да кара: заварениа диф на заварена гас

Re: разлика в сондите на м50ванос с м52

Мнение от BMW_M42 » 19 Авг 2013, 21:03

колега ако ще запояваш сонда поялника ти трябва да е с три кабела демек зазимен защото лабдата гори веднага
а най удачния вариант е да го направиш с газов поялник
а дали това което искаш да направиш е възможно не знам
с интерес ще следя темата :yes:
Кръвта е най-важното гориво! Инициатива на BMW Клуб България

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: разлика в сондите на м50ванос с м52

Мнение от bum_bum » 19 Авг 2013, 22:55

Разликата не знам каква е. Знам, че ако ги закачиш директно не работят ама ако им размениш кабелите дали ще тръгнат нямам идея. Обаче е добре да събереш тръбите с един Х или Н малко след колекторите и там да сложиш сондата. Дупките на колекторите си ги затапи.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 921
Регистриран на: 23.06.2007
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: яки шестаци...

Re: разлика в сондите на м50ванос с м52

Мнение от EnimEn » 20 Авг 2013, 2:28

хикса си го има, но е назад, може би след скоростната кутия. дотам ми се струва неудачно да прекарам кабелите, а и не знам дали няма да ги изгоря. от часовете по електронни системи в АТ знаем, че напрежението на изхода на сензора се изменя в диапазона 0,1V (бедна смес) до 1V (богата смес). Фактически, този сигнал има формата на правоъгълен импулс с честота на превключване 1Hz, тва при генераторна сонда с циркониеви елементи, така че, ако разменя кабелите да си дойдат на мястото - би трябвало да стане. естествено има разлика в резбите, в дължините на кабелите, в начина на осъществяване на подгреви, но точно тези двете би трябвало да са същите. Лошото е, че ще мерим количоството кислород останал след изгарянето само в 3 от цилиндтрите, дойде ми наум да ги вържа двете една за друга, но изходният волтаж ще е по-големият от двата, така че ако едната обоготява, а другата беднее, ще се взима предвид само тази, дето обогатява, тоест - няма смисъл. не знам на запад как го правят при такива конверсии, с къстам генерации ли са, къде се набива тази една сонда (моята генерация е от 328-цата оригиналната, само с подменени катализатори с резонатори, които пък са хоум мейд)
някой може ли да ми даде цветовете на кабелите на тази сонда от 25-цата какви са и кой за какво е, за 28-цата ги знам...

а като цяло във всяка инструкция за сонди е нежелателно "измерването" им (в кавички, защото трудно може да се мери по този начин) с всякакъв вид мултицедчета, припои и т.м.
Изображение
Read the fuckin` MANUAL!!!
Never took this road before... destination unknown!

"Good drivers,Just drive!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание

Re: разлика в сондите на м50ванос с м52

Мнение от Conqueror » 20 Авг 2013, 7:42

Колега за б20 ките м50-м52 са едни и същи наскоро сменях (с новичка NGK която беше на м50Сименс 500км) разликата беше че от е36 сондата отиде на е39 само буксата си смених обаче имам притеснения заради местоположението на самата сонда от 1м след колекторите отиде на тях иначе си работи и нямам грижи
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: разлика в сондите на м50ванос с м52

Мнение от bum_bum » 20 Авг 2013, 15:59

Местоположението е добре да го запазиш също горе-долу, щото предполагам е смятана горе-долу за температурата на газовете. В тоя ред на мисли ако м52 сондата е предвидена да работи на по-високата температура на колектора директно дори и да я пригодиш някак си да работи с Боша ако я сложиш назад може да не работи коректно или да не се очиства добре.. :dunno:

Интересно е да се знае дали ще може да се пригоди ама според мен не си струва имайки впредвид ролята на сондата за разхода и вървежа на колата.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: разлика в сондите на м50ванос с м52

Мнение от Jordana » 20 Авг 2013, 21:25

Мисля че няма да има проблем дори и да се ползва само сигналния проводник но трябва да се спази подобно разстояние както казаха колегите. Х е задължителен ако е само една сонда. Кабелите също е добре да се сверят дали съвпадат на двете сонди на самата букса.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 921
Регистриран на: 23.06.2007
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: яки шестаци...

Re: разлика в сондите на м50ванос с м52

Мнение от EnimEn » 06 Сеп 2013, 18:27

кабелите няма как да съвпадат на сондите, хикса също няма нищо общо с тях, за да е желателно да го има, ако е с една такава... то и 5 да са хикса трябва да е там.

сега замерих с инпата, че на м52 сондата прави 5в. остава да разберем kakва е, тоест дали е подскачащи или генераторни.
Изображение
Read the fuckin` MANUAL!!!
Never took this road before... destination unknown!

"Good drivers,Just drive!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: разлика в сондите на м50ванос с м52

Мнение от Jordana » 06 Сеп 2013, 18:46

Х не е препоръчителен а задължителен при една сонда.Само така може да хване и двата потока газове.За кабелите имах предвид че привидно буксите може да са еднакви но да са на различни пинове подгрева и сигнала.Естествено че кабелите нямат общо с мястото на сондата.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: разлика в сондите на м50ванос с м52

Мнение от dicho0o » 17 Сеп 2013, 22:54

Извинявам се предварително че пиша в темата на колегата,но не намерих нужната информация от търсачката.
Имам М50В20 мотор с Ванос и Сименс инсталация.Имам си оригиналната сименс ламбда сонда с буксата,обаче нямам буксата от инсталацията на мотора.Та молбата ми е ако знае кой цвят за какво е,за да знам къде да го вържа на сондата.4ри кабела са с различен цвят от към инсталацията на мотора,а от към сондата са 2бели(предполагам за подгрева) черен и сив мисля че бяха...(по спомен ги пиша)

Отново се извинявам че пиша тук,моля който има информация да пише на ЛС,за да не спамим излишно :bchug:
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: разлика в сондите на м50ванос с м52

Мнение от turbo » 02 Ное 2013, 12:45

Тая тема е малко стара, но съм се борил с разни сонди...
Идеята е, че СИМЕНС електрониката (M50B20, M52B20 и т.н.) работят с ТИТАНИЕВИ ламбда сонди, които генерират напрежение между 0-5 волта. Кабелите им са разноцветни (черен, жълт, червен, бял). И са скъпи бая.
БОШ електониката работи с ЦИРКОНИЕВИ сонди и там генерираното напрежение е между 0,1-0,9 волта. Кабелите са по-малко цветни (бял, бял, черен, сив). Има ги на добри цени, които се водят универсални, защото нямат букса, а трябва да се ползва от старата сонда.
До сега не ми се е случвало да изгоря ламбда сонда, но често работя с газов поялник и като се замисля токовият поялник е с голям щепсел (има земя). :D Мерил съм ги с какво ли не и пак не изгарят де. Често се връзват и към Газови Инжекциони, за да може да се следи на екрана на лаптопа поведението им (някои ГИ-та имат входове за 2 сонди дори).
В случая на колегата ще трябва да се ползва сонда за БОШ елекроника и най-добре да се сложи на Х-са, за да гледа газовете и от двете банки цилиндри, но и с едната ще работи и това не е толкова фатално, защото корекциите и без това са тотални за 6-те цилиндъра, а няма да може да ги коригира 3 на 3.
А колегата "dicho0o" трябва да си купи едната сонда от колегата "EnimEn" да речем от M52-то, защото неговата сонда няма да стане за Сименс компа.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook