Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от bum_bum » 05 Юни 2011, 22:31

Не знам, струва ми се просто една беля повече. По света гледам, че на един бар си карат с чип и нямат ядове, а читава електроника струва една торба пари и за това си мисля, че докато може да се избегне барането по електрониката е по-добре да се разчита на фабричната.
Пък и при турбинирането особено освен ако не е правено с добри части не виждам смисъл съвсем.. някой е изгубил едни 50 коня, щото наслагал къв ли не скрап по колата само и само да има турбо, а дава пари за меги и смт-та, че да вдигне некви 10 коня с по-прецизни настройки. Аз лично ако нямам пари за тия по-арните електроники бих си карал с боша.. иначе хич не държа да ми е стокова колата, ако мога да сe изръся за Аутроник, Халтек или АЕМ. :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от VaLy0 » 06 Юни 2011, 8:56

Всеки според парите си :yes: но всички знаем че има коли с мега които си се движат от много години без никакви проблеми, всичко е до настройка! Аз от 2г съм с Мега и съм супер доволен като се има предвид че аз си я настройвам и не съм я направил кой знае колко добре, но си върви и няма проблеми. Най якото е да си сложиш лаптопа и да човъркаш каквото се сетиш :mhihi: а с мотроници и сименси....... сваляш компа, вадиш чипа, четеш го, променяш нещо, записваш го наново, ако нямаш нов чакаш 30-40мин да се изтрие с лампата, слагаш пробваш, и пак няма кой знае ква разлика, някой път нещо се прецаква при записването и не може да запали и пак наново :mhihi: и без Дино нищо не става, а за качествен Чип и Дино си е голяма пара, а Мегата е около 400лв и настройката е супер лесна и на момента най-вече ;)
Не карам никой да си слага мега, всеки сам си решава, но за мен лично е много по-добър вариант от Stock ECU-тата, говоря за по старите до към 96-97г щото после електрониките стават мноо сложни и са свързани с цялата кола.
Ще дам пример с един мой познат и той с IS, има някъв проблем и колата му не върви, от време на време почва да клати на празен ход и като даде газ нищо не се случва даже гасне и още никой не може да разбере какво иска мотроника :mhihi: на диагностика нищо не излиза, датчици добре, с друг дебитомер пак същото и върви че разбери, а с друга електроника това няма как да се случи защото всичко се вижда на живо 8)
Последна промяна VaLy0 на 06 Юни 2011, 9:01, променена общо 1 път
ИзображениеБъРзИя ///

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от bum_bum » 06 Юни 2011, 9:01

Ако това е проблема има чип, който пази 4 карти в себе си, може да се превключва от колата, да се бъзика с лаптоп и струва 350 долара :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от VaLy0 » 06 Юни 2011, 9:06

bum_bum написа:Ако това е проблема има чип, който пази 4 карти в себе си, може да се превключва от колата, да се бъзика с лаптоп и струва 350 долара :)

И това е вариант, но сигурно са малко хората запознати с него и трябва да се види първо как работи, а най-вероятно никой тук в БГ няма такъв :roll:
ИзображениеБъРзИя ///

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от b2 » 06 Юни 2011, 9:37

Темата за тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone и избор на такъв е интересна и вълнува все повече хора. Може би си струва да се отвори тема по въпроса, все пак има цял подфорум за тая работа "Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники" - поне една тема да има по темата, а не за антирадари, аларми и чип тунинг на газова уредба :D
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от VaLy0 » 06 Юни 2011, 10:17

b2 написа:Темата за тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone и избор на такъв е интересна и вълнува все повече хора. Може би си струва да се отвори тема по въпроса, все пак има цял подфорум за тая работа "Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники" - поне една тема да има по темата, а не за антирадари, аларми и чип тунинг на газова уредба :D

Ами Админите ако имат желание да прехвърлят нещо от тук и да направят тема, или аз да пусна там и мненията от тук да се прехвърлят за да има наистина и такава тема :yes:
ИзображениеБъРзИя ///

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от bum_bum » 06 Юни 2011, 10:35

Нещо не я разделих както ми се искаше и отрязах някаква мнения, но по-добре да не барам за да не я осера нещо :mhihi:
Идеята е ясна, местим част от темата тук за да не осираме на Ицо темата за колата, а и да се дискутира по въпроса "тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone".
Изображение

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от lowdriver » 06 Юни 2011, 10:56

VaLy0 написа:а с мотроници и сименси....... сваляш компа, вадиш чипа, четеш го, променяш нещо, записваш го наново, ако нямаш нов чакаш 30-40мин да се изтрие с лампата, слагаш пробваш, и пак няма кой знае ква разлика, някой път нещо се прецаква при записването и не може да запали и пак наново :mhihi:

А реално си в голяма, да не кажа мега грешка…Към екутата, за които говориш,по време на настройки
също свързваш лаптопа и променяш в реално време каквото е нужно. ;)
Изображение
Driver's Racing Team

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от VaLy0 » 06 Юни 2011, 12:55

lowdriver написа:
VaLy0 написа:а с мотроници и сименси....... сваляш компа, вадиш чипа, четеш го, променяш нещо, записваш го наново, ако нямаш нов чакаш 30-40мин да се изтрие с лампата, слагаш пробваш, и пак няма кой знае ква разлика, някой път нещо се прецаква при записването и не може да запали и пак наново :mhihi:

А реално си в голяма, да не кажа мега грешка…Към екутата, за които говориш,по време на настройки
също свързваш лаптопа и променяш в реално време каквото е нужно. ;)

Я сподели за кои ЕКУ-та става въпрос, на които променяш в реално време, че аз такива от 90'-те години много не познавам ;)
ИзображениеБъРзИя ///

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от bum_bum » 06 Юни 2011, 13:41

Без да съм голям специалист, Драйвъра като прави чипа на моята кола си се возихме, той си настройваше и всичко си става в реално време. После записва на епрома, слага го и е готово. Няма проби, сваляне, качване и т.н. Доколкото знам е така за всички компютри на е36, вероятно и на всички следващи модели.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от VaLy0 » 06 Юни 2011, 14:53

Това сигурно на Сименс дето са със Флаш ?!
ИзображениеБъРзИя ///

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от lowdriver » 06 Юни 2011, 15:32

VaLy0 написа:Я сподели за кои ЕКУ-та става въпрос, на които променяш в реално време, че аз такива от 90'-те години много не познавам ;)

О, дори и при еку-тата от 80-те години я има тази възможност…Инак като започнеш от Мотроник 1.0, М1.1,
М1.3, M1.7 и т.н.; Сименс МС40,40.1,41.0 и т.н.
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от bum_bum » 06 Юни 2011, 15:48

VaLy0 написа:Това сигурно на Сименс дето са със Флаш ?!


Моят е Бош 413, не знам на кои викаш флаш, иначе ако не бъркам цифрите до 40,1 на Сименс всичко е с чип, дето се вади и сменя.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от VaLy0 » 06 Юни 2011, 15:49

lowdriver написа:О, дори и при еку-тата от 80-те години я има тази възможност…Инак като започнеш от Мотроник 1.0, М1.1,
М1.3, M1.7 и т.н.; Сименс МС40,40.1,41.0 и т.н.


Брех..... и как става това, с каква програма какво що? То наистина ако и по-старите имат тая възможност никой няма да се занимава със "new standalone electronic system" :mhihi: или piggyback!!!

bum_bum написа:
VaLy0 написа:Това сигурно на Сименс дето са със Флаш ?!


Моят е Бош 413, не знам на кои викаш флаш, иначе ако не бъркам цифрите до 40,1 на Сименс всичко е с чип, дето се вади и сменя.

Ами мисля че имаше Сименс със флаш памет, не с чипове които се сменят ;)
ИзображениеБъРзИя ///

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от bum_bum » 06 Юни 2011, 16:07

Има, МС41 (ако не бъркам цифрите, че не са ми силна страна :mhihi: ) Т.е. всичко от М52 нагоре.
Изображение

Следваща

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook