Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 459
Регистриран на: 22.08.2007
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Soul_Fly » 10 Юни 2011, 9:08

Dafy написа:стига с тва "нок" няма "НОК" сезори има Knock сензор или датчик - което идва от английското чукам... демек детонации нежелани ...от там вече е ясно кво става ... и за кво се ползва сензора ...
ама не ми пишете "нок"

п.с. пък що ли се вързвам да уча някого ... пишете си както ви падне ... пък който може да разбира ...


:OT:
ти освен как се пише нок друго знаеш ли??? или пак гледаш да се обадиш да се направиш на знаещ??? спри да усираш една от малкото стойностни теми с тъпите си размисли и страсти? ако изобщо разбираше поне малко щеше да знаеш, че всъщност knock се произнася нок!
п.п. сигурен съм, че от всички мнения на лолдрайвер и б2 само думата нок знаеш какво означава, другото ти е тъмна индия :yes:
и кой по точно ще учиш? хората са на светлинни години от теб :dummy: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
сорри за оффа

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: София, Овча Купел
Пол: Мъж
Кара: '98 540i
Мечтае да кара: на 2 бара

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от nParMaTuK » 10 Юни 2011, 10:01

Tука изтъквате предимствата на оригиналната електроника, ама една мега ги поддържа всичките тия функции + буст контрол, антилаг, ел.перка си управлявам по зададена от мен температура и т.н.
Казахте минус било, че се преправяла инсталацията - като се сложи в оригиналната кутия не се реже нито едно кабелче.
Относно надежността, ако имам проблем оригиналното еку седи в багажника и е плъг&плей, макар че досега не се е налагало.
Не че съм против против сток електрониката ама трябва да се гледа обективно на нещата и както казаха някои всичко е въпрос на нужди :D
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: US
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от NEDD » 10 Юни 2011, 11:04

Не се изговори много за пиджибековете. Като чета спора е основно Мега <-> сток <-> чип.
Понеже съм любител на М20 мотора и съм се заиграл с един та - стандартния АФМ вече ми е малък и след 5000об се усеща че се затапва някакси колата. Обмислям вариат за МАФ конверсия, но там е нужно СМТ примерно... Другия варият е мега с МАП. По принцип искам да си запазя пълната функционалност на таблото - възможно ли е това с мегата? Към кой вариат бихте ме посъветвали да се насоча?
ПС: Имам и широколоентова сонда за всеки случай.
Извинявам се ако въпросите ми са малко :OT:
The fun is not in the straight line...!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: София, Овча Купел
Пол: Мъж
Кара: '98 540i
Мечтае да кара: на 2 бара

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от nParMaTuK » 10 Юни 2011, 11:31

Разходомера няма да ти работи с мега, щото взима инфо от дебитомера, който ще го няма :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от b2 » 10 Юни 2011, 11:52

На мойта е30ка двоен стоп м20 с jetronic оригинално дори и разходомера бачкаше :) И то вярно докато бях със сток инжекторите. Не съм го проверявал но според мен таблото взимаше данни от duty cycle на инжекторите и тъй като аз също бях запазил ориг. Инсталация
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: София, Овча Купел
Пол: Мъж
Кара: '98 540i
Мечтае да кара: на 2 бара

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от nParMaTuK » 10 Юни 2011, 12:01

При м20 може, но при м50 100% инфото е от дебитомера.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от VaLy0 » 10 Юни 2011, 14:12

На М42 също не работи разходомера, но тъкмо ако оборотите се вдигнат над 7к може да си сложиш оборотомер до към 8к или 9к където стрелката отива някъде в средата на разходомера :mhihi: иначе за М20-ката ако съм Аз ще сложа Мега щото само тя ми е позната 8) и най-вече за това че няма да има дебитомер(тоя с клапата), иначе тунерите да кажат ако се сложи някой голям примерно М-ков от е36 дали ще може да се настрои ЕКУ-то да работи с него и тогава няма да ти трябва друга електроника ако е само за дебитомера де ;) но такъв голям дори и да не е М-ков ще е цифра и пак може да се замислиш за "standalone".
ИзображениеБъРзИя ///

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: US
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от NEDD » 10 Юни 2011, 15:01

Тук се вижда колко е голяма разликата. По принцип на М20 АФМ-а му е спирачка с тази клапа.
http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... 81&bih=379
По щатско правят 10-12кв в плюс на колелата и то на стандартен 2,5.
http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... 81&bih=379
Та засега съм се спрял на МАФ и пиджи. Ще пробвам и ще споделя резултата. Мегата излиза малко по-вече пари и незнам дали ще се справя с настройката и :roll: . По принцип търся още малко респонс и да не се спъва мотора във високите :)
The fun is not in the straight line...!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от slavianko » 10 Юни 2011, 17:06

Soul_Fly написа:ако изобщо разбираше поне малко щеше да знаеш, че всъщност knock се произнася нок!
Тук пишем думите и изреченията а не ги произнасяме и забележката на колегата си е съвсем уместна
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Bass_Man » 11 Юни 2011, 0:39

Dafy написа:ама не ми пишете "нок"


А не е ли ако искаме ?

slavianko написа:
Soul_Fly написа:ако изобщо разбираше поне малко щеше да знаеш, че всъщност knock се произнася нок!
Тук пишем думите и изреченията а не ги произнасяме и забележката на колегата си е съвсем уместна


Така и как според теб се пише knock на кирилица ? Както го чуваш или както се пише на латиница ?

Защо не пишете по темата ами се занимавате с глупости ? Или може би трябва да го пишем "чук сензор" или "чук, чук сензор" и някой да каже "влез бутало" :mhihi: :mhihi: :mhihi: ?


Относно пиджи-тата ( ето виждате ли пак го пиша както се чува а не пиггие-тата ) могат да се постигнат много хубави неща с тях и да се запази пълната функционалност на автоматици и тн автоматизация свързана с ЕКУ-то . Но хубавото пиджи е по-скъпо от мегата ! И СМТ-6/7 далеч не е най-доброто на пазара . Но пък хората с автоматите нямат много варианти за СТАНДАЛОНЕ :mhihi: но пък и мегата може да се върже в някакъв хибриден режим и да работи паралелно със сток ( я тука съвпадат ) ЕКУ-то .

Но както няколко пъти беше казано първо се мисли за нуждите и после за решенията . А решения може да има много или малко . Всичко зависи от проекта .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от VaLy0 » 11 Юни 2011, 9:57

NEDD написа:....Та засега съм се спрял на МАФ и пиджи. Ще пробвам и ще споделя резултата. Мегата излиза малко по-вече пари и незнам дали ще се справя с настройката и :roll: . По принцип търся още малко респонс и да не се спъва мотора във високите :)

Какви пиджи и МАФ ще сложиш че да излязат по евтино от Мега :roll:
ИзображениеБъРзИя ///

ентусиаст
Аватар
Мнения: 930
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: софия/uk
Пол: Мъж
Кара: e60 e30 turbo

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от ///ivanE30 » 11 Юни 2011, 10:37

smt6 втора употреба + маф за 50 лева и и си минимум 100 кинта под мегата :yes:
bedrock city racing

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от slavianko » 11 Юни 2011, 11:33

Bass_Man написа:Така и как според теб се пише knock на кирилица ? Както го чуваш или както се пише на латиница ?
Защо не пишете по темата ами се занимавате с глупости ? Или може би трябва да го пишем "чук сензор" или "чук, чук сензор" и някой да каже "влез бутало" :mhihi: :mhihi:
Абе много сте сърдити всички тук из форумите. Малко по спокойно я карайте.
Много добре знаеш как може да се напише и на Български и да е дори по ясно на всички отколкото да се напише на маймуница че и грешно.
///ivanE30 написа:smt6 втора употреба + маф за 50 лева и и си минимум 100 кинта под мегата :yes:
Виждал съм смт-та втора употреба да но аз лично предпочетох да си го взема ново от Лудия за да няма изненади. Не че пак нямаше щото мапа който беше в комплекта така и не проработи още като нов и си сложих един ТДС-ов. Пиджито излиза със сигурност по скъпо от мегата обаче пък после настройките и монтажа му са елементарни и евтини. Докато с мегата си се иска сръчна рака за настройките и доста повечечко време. Да не говорим че и ако се прави от кадърен мапер то ще струва и повечко пари и на финала излиза доса по скъпо.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Bass_Man » 11 Юни 2011, 14:59

slavianko написа: Абе много сте сърдити всички тук из форумите. Малко по спокойно я карайте.
Много добре знаеш как може да се напише и на Български и да е дори по ясно на всички отколкото да се напише на маймуница че и грешно.


Аз лично въобще не съм сърдит ! :lalala: Обаче при положение ,че има ясен топик( topic )/тема и сме във съвсем конкретен раздел обсъждането на подобни неща ми се вижда крайно неуместно . Ако ти се струва неправилно нещо винаги можеш да пуснеш една тема в правилния раздел и там да си коментираме надълго и нашироко .

Отделно от това не виждам никаква шльокавица в - нок !!! Ако беше n0k да кажеш , че е шльокавица ама - нок си е чиста кирилица ! Шльокавица се ползва от подрастващите , които ги мързи да пишат на кирилица или нямат кирилица на телефона и понеже някой букви/звуци ги няма в латиницата се ползват разни числа и знаци , които я допълват . А "нок" се казва транскрипция и е единствения начин да напишеш дума от чужд език . А когато тази транскрипция навлезе масово в езика се нарича чуждица . Такива чуждици в БГ езика има безброй . Защото в БГ езика в 99% от случаите се пише това , което се чува , а не по правилата на френски ( Рено а не Ренаулт ) , английски ( нок а не кнок , или пиджибек а не пиггиебак ) и други езици . Така ,че според мен сте в много неправилна позиция . :bchug:

Разбира се винаги могат да се ползват и БГ описателни термини , като например вместо нок - сензор ( пак чуждик ) за детонационни ( пак чуждик ) акустични ( пак чуждик ) сигнали ( пак чуждик ) . Или пък дотнационен микрофон . Или пък датчик за акустични импулси . Или пък детонационен датчик ( пак само чуждици ) .
Или пък вместо пиджибек - устройство за реалновремева емулация и корекция на сигналите в двигател с вътрешно горене . :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от b2 » 14 Юни 2011, 19:52

NEDD написа:Не се изговори много за пиджибековете. Като чета спора е основно Мега <-> сток <-> чип.
Понеже съм любител на М20 мотора и съм се заиграл с един та - стандартния АФМ вече ми е малък и след 5000об се усеща че се затапва някакси колата. Обмислям вариат за МАФ конверсия, но там е нужно СМТ примерно... Другия варият е мега с МАП. По принцип искам да си запазя пълната функционалност на таблото - възможно ли е това с мегата? Към кой вариат бихте ме посъветвали да се насоча?
ПС: Имам и широколоентова сонда за всеки случай.
Извинявам се ако въпросите ми са малко :OT:


Целта на пигибековете е да дадат възможност на тунера да променя количеството впръскано гориво и ъгъла на запалването в различните режими на колата. Както и евентуално управление на няколко допълни изхода, които сток ЕКУ-то няма - например за boost control, перка и т.н. Това без да се ремапва сток ЕКУ-то. Другата основна функция им е да емулира разни сигнали към ЕКУ-то пак с цел да се влияе на работата на ЕКУ-то - например закачаме пиги-то да емулира сондите към ЕКУ-то с цел да поддържаме ламбда контрола му "щастлив" и да прави това което искаме ние, а не което инжинерите в завода са измислили. :)

Пигито има няколко INJ-IN и INJ-OUT пина. Логиката е такава - пигито постоянно "слуша" какво се случва на INJ-IN порта - т.е. колко милисекнди импулс към всеки инжектор праща сток ЕКУ-то в дадания момент и проверява в горивната си карта каква цифра има зададена за дадения режим. Тази цифра представлява коефициент по който се умножава, това което идва на INJ-IN и резултата е времето в милисекунди на импулса зададен на INJ-OUT.
Това ни дава два вариянта за свързване на инжекторите:
- т.нар. Intercept - практически прекъсваме връзката между ЕКУ-то и инжекторите и ЕКУ-то реално вече не командва инжекторите, а праща импулсите си към INJ-IN портовете на пигито. А фактически инжекторите се управляват от пигито през INJ-OUT пиновете. Този сетъп е подходящ, когато заменяме сток инжекторите с по-големи (или пък по-малки?). През пиги-то рескалираме импулсите на еку-то за да са адекватни за дебита на новите инжектори.
- tap на инжекторите - връзката между ЕКУ-то и сток инжекторите остава, а пигито само "подслушва" импулсите между тях. Този вариянт е удачен ако добавяме 2ри ред инжектори, които да цъкат само когато не ни достигат стоковите (бууст и т.н.). Доста хора правят така, защото на теория колата преди бууст си остава същата, а само като надуем втория ред инжектори се намесват за да достигне горивото.

За да коригира ъгъла на запалването пигито забавя или забързва сигналите от датчика за положението на коляновия (и/или разпределителния/те) вал на база на заложен в него математически алгоритъм. Това реално е единствения начин да се влияе на ъгъла на запалването със сток еку без ремап. Така работят всички пиги-та. Картата на запалването представляват числа, които представляват необходимата корекция спрямо аванса, който пуска ЕКУ-то. Например ако клетката, в която попадаме е -5 и ЕКУ-то по принцип пуска 20 градуса аванс в момента НА ТЕОРИЯ двигателя ще работи на 15 градуса аванс. Трябва да се има предвид, че не всички пигита изобщо имат корекция на запалването. И не всички, които имат корекция могат да правят retard и advance. Някой могат само retard (например AEM FIC), който обикновенно се ползва при турбиниране. Но например ако разреждате мотора много бързо ще разберете, че и advance е необходим :lol:.

Този метод обаче си има недостатъци по чисто технически причини:
- пигито никога не знае всъщност колко градуса аванс в момента пуска ЕКУ-то и на колко реално работи мотора. Това което прави е постоянно да следи сигналите от датчиците за положението на двг и когато в таблицата има 0 да ги препредава към ЕКУ-то без промяна, когато в таблицата има отрицателно число да ги забавя, а когато има положително да ги "забързва". Т.е. ние тунинговаме, правим сметки и се надяваме те да са верни в повечето случаи. Да ама колкото по-умно ЕКУ-то толкова от повече фактори зависи какъв аванс ще пусне то в дадения работен режим. Пигито е глупаво - гледа си таблицата и модифицира сигналите спрямо нея.
- технологията по която ЕКУ-то определя текущото положение на коляновия вал и скоростта му на въртене е различна и с различна прецизност и още повече резултата от модифицирането и по горния начин е с различен успех.
- там където ЕКУ-то очаква да види сигнала генериран от датчика си (бил той на колянов, разпределителен вал или на делко) то всъщност вижда емулиран сигнал от пиги-то. А сигнала от самия датчик влиза на вход в пигито. Сами се сещате, че има безброй конфигурации от типове датчици еку-та и събни колела. Няма как производителя на пигито да предвиди и заложи в самото устройство като хардуер и софтуер всичко това.

Имам подозрение, че всичко това може да създава проблеми с missfire detection-а на ЕКУ-тата, но това е само мое предположение:)

Затова главния ми съвет свързан с пигитата е: решите ли да взимате piggyback ВИНАГИ залагайте на сигурното - потърсете из нета някой с максимално близо до вашата конфигурация да има успех с пигито, което сте избрали. Това е единствения начин да сте сигурни, че няма да попаднете в задънена улица.

За да си сигурен какво правиш тунинговайки пиги трябва да имаш много добър поглед върху ЕКУ-то. Четене на грешки и логване на realtime данни с висока честота /не като в INPA-ta :)/ са болезнено необходими при тунинг и решаване на проблемни иначе по-скоро гадаеш и стреляш в тъмното.

Естествено тук пак оставя плюса, че перфиреята работеща с и зависеща от ЕКУ-то не е засегната, за разлика от стендалоуна.

@NEDD Аз не бих слагал пиги само за да заменя дебитомера с клапа с MAF. Замисли се, че решаваш сравнително прост проблем със сравнително нисък положителен ефект по доста сложен начин с доста променливи.

Как го правят американците? Емулират сигнала на дебитомера на база на показанията на MAF-a? Тоест мапването ще се изразява в натъманяване при колко волта от MAF-a колко волта да пратим на входа за дебитомер на ЕКУ-то /евентуално спрямо RPM или TPS или МАП/ - осоновния входен параметър в изчисленията на ЕКУ-то. И едновременно с това манипулираш и изходните данни на ЕКУ-то - импулса на инжекторите.

Специално при Е30 М20 нищо не рискуваш и губиш минавайки на мега. Като пари ми се струва, че за нови от магазина мегата е по-евтина. А щом те блазни тунинга значително повече опции имаш и по-интересно ще ти е да цъкаш мегата.
Последна промяна b2 на 14 Юни 2011, 20:01, променена общо 1 път
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

ПредишнаСледваща

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook