Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Djelebov » 19 Юни 2014, 1:47

Колеги, а как стоят нещата при пигибек и двоен ванос. Пигито, доколкото чета, забавя искрата като лъже еку-то за положението на коляновия вал и разпределителните валове. След като управлението на ваносите също е свързано с положението на валовете, как ще повлияе това на работата на ваносите???
Пример: Двигателя е надут на 0.6 бара, които прави на около 2500 оборота. Пигито лъже екуто, че в диапазона 2500-6500 оборота коляновия вал е с 6 градуса по-назад от реалната му позиция.
Какво ще стане с ваносите?? Просто ще са залъгани с 3 градуса ли??
/поправете ме, ако въпросът не е зададен както трябва/
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 8.11.2008
Местоположение: sofia mladost
Пол: Мъж
Кара: horata da presi4at burzo
Мечтае да кара: e30v10turbo
Детайли за колата: standarten is turbo

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от DragoManov » 05 Юли 2014, 1:08

прегледах коментарите и останах с впечтление,че нещо пигито не го харесвате много колеги...но немога да разбера защо...пигито според мен е перфектния варянт за стрийт кола от която търсиш надеждноста на оем електрониката+перформънс,а именно защото:
1 пигито е елементарно за монтаж от всеки малко разбиращ електроника и електротехника
2 колата ти работи сток до момента в който дойде буста,варянта -22 градуса и мегата не тръгва го няма,имаш варянт да го вкараш и във стендалоун мод,да ти командва инжектори и запалване без екуто да им влияе,можеш да си калибрираш различни датчици и дебитомери(от механичен към маф+мап),клоусд лууп по широколентова,лаунч,тракшън,вентилатор и т.н.
3 което е и според мен един от най-големите + на пигито-имаш двигател който пали,върви,работи нормално,със адекватен аванс и горивна карта по които просто трябва да направиш корекции като дойде буста,пропускаш варянта "сложих мега някой има ли карта с която да мога да запаля"
караш си стоковицата с предимствата на оем електрониката+мап сензор и нересриктивен дебитомер,мапа като отчете буст,коригира аванса и пали другата рейка с инжектори,относно това че с пигито "стреляш в мрака и се надяваш да уцелиш...я аванс я гориво...немисля че звучи много адекватно...връзваш си четец към диагностичната букса и знаеш кога с какъв аванс си(или ползваш за инфо за сток аванса от нета...не е като да няма щом аз съм намерил карти)
имаш работещ двигател,един вид отправна точка от която трябва просто да направиш правилните корекции гориво/аванс и си във филма.

и какво повече ти е нужно?
карам със смт,имам и мега,която седи в шкафа,предимствата на пигито е че всичко е доста по-лесно бързо и опростено а имаш да не кажа същия избор на функции като при мегата,корекциите в инсталацията са супер лесни за да си подкараш пигито,при мегата филма е по голям....както ми се струва и при ремапването на сток екуто...в което нямам опит...пигито чете почти всички датчици...дертовете по спомен бяха с оптичните датчици

общо взето пигито ми изглежда най-адекватния и лесен начин да си мапнеш колата...както и най-евтиния

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Jordana » 05 Юли 2014, 7:49

Мегата също може да се върже като пиги .За евтино ,няма сравнение .Една мега MS1 като части е около 100лв .Хубавото е че има избор ,който не ще да набива пари в такива електроники има няколко бюджетни варианта ,който иска върха на сладоледа - има и за 3-4к евра варианти.На мегата хубавото е че който има мерак да прави нещо и да ръчка става лесно .Ремонта е лесен и евтин .Правиш я P&P в кутията на мотроника и минаването на стоковото еку става за 5 минути .Можеш да я правиш на всякакви конфигурации по запалване и инжектори.Дори и като газов инжекцион.Особено с последните MS дори и секвенциални режими на инжекторите.Ако пигито има възможностите на standalone щеше така да се води а не piggyback. Всеки сам си решава според наличния двигател ,сетъп,цели ,налично ЕКУ и т.н.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от b2 » 25 Юли 2014, 6:58

Djelebov написа:Колеги, а как стоят нещата при пигибек и двоен ванос. Пигито, доколкото чета, забавя искрата като лъже еку-то за положението на коляновия вал и разпределителните валове. След като управлението на ваносите също е свързано с положението на валовете, как ще повлияе това на работата на ваносите???
Пример: Двигателя е надут на 0.6 бара, които прави на около 2500 оборота. Пигито лъже екуто, че в диапазона 2500-6500 оборота коляновия вал е с 6 градуса по-назад от реалната му позиция.
Какво ще стане с ваносите?? Просто ще са залъгани с 3 градуса ли??
/поправете ме, ако въпросът не е зададен както трябва/

Здрасти,
AEM FIC има възможност да intercept-не и двата датчика на разпределителните валове, даже го дават препоръчително точно заради това.
Моя личен опит с AEM FIC е на S50B32 EU, който е точно с двоен Ванос, който доколкото знам работи на абсолютно същия принцип като твоя. Аз ги бях вързал и двата cam сензора на intercept и според мен Vanos-а работеше. Честно казано колата толкова много други проблеми имаше с AEM-а, че Ваноса на този етап беше последната грижа и не съм му обръщал много внимание, но със сигурност не излизаха постоянно някакви грешки на диагностиката на стоковото ЕКУ свързани с Ваноса, което ме навежда на мисълта, че не му е пречило.
Твоята кола със Siemens ЕКУ ли е?
Тези хора от чуждуте форуми дето си ги намерил да карат с такъв сетъп точно със същия мотор със същото стоково ЕКУ ли са? Това според мен е най-важната проверка преди да купиш дадения пиги бек. :)

А за необходимостта от ignition advance функцията при намаляне на CC правилно си разбрал. Все пак не бива да се притесняваш толкова ако това ти е единствения проблем и всичко друго е ОК.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Djelebov » 26 Юли 2014, 4:31

b2 написа:Здрасти,
AEM FIC има възможност да intercept-не и двата датчика на разпределителните валове, даже го дават препоръчително точно заради това.
Моя личен опит с AEM FIC е на S50B32 EU, който е точно с двоен Ванос, който доколкото знам работи на абсолютно същия принцип като твоя. Аз ги бях вързал и двата cam сензора на intercept и според мен Vanos-а работеше. Честно казано колата толкова много други проблеми имаше с AEM-а, че Ваноса на този етап беше последната грижа и не съм му обръщал много внимание, но със сигурност не излизаха постоянно някакви грешки на диагностиката на стоковото ЕКУ свързани с Ваноса, което ме навежда на мисълта, че не му е пречило.
Твоята кола със Siemens ЕКУ ли е?
Тези хора от чуждуте форуми дето си ги намерил да карат с такъв сетъп точно със същия мотор със същото стоково ЕКУ ли са? Това според мен е най-важната проверка преди да купиш дадения пиги бек. :)

А за необходимостта от ignition advance функцията при намаляне на CC правилно си разбрал. Все пак не бива да се притесняваш толкова ако това ти е единствения проблем и всичко друго е ОК.


Благодаря за полезната информация :) Да, със сименс e колата, MS42. По чуждите форуми с АЕМ fic съм виждал е60-ка с м54в30 разредена повечко, е46-ца със сток мотор м52в25ту (като моя), още една е46-ца с около 350к.с. на колелата имаше някъде, но не мога да я намеря...Човекът, който ми препоръча аем-фик, също е с мотор като моя, с m54b30 вътрешности, но пък кара с Moristech Interceptor. За е-60-ката скоро четох, че вече ползвала оригинално мап-нато еку само... Въобще за AEM-а има много писано, че е единственото "ефтино" пиги за моторите с двоен ванос, но няма много хора, които да го потвърдят :(
Това, което ме дърпа към АЕМ- а и въобще към пигито, е възможността да си остана с оригиналните инжектори, да добавя други шест за режимите в бууст - така ще знам, че празния ход и режимите без бууст ще са идеални - за ежедневна кола, която сам мисля да си настроя (само ако ползвам пиги), това е голям плюс.
Другия вариант подходящ за моя сетъп е да отида при мапер с готовия мотор, 440 инжектори и ако каже друг дебитомер.. и той да направи мотора да работи с оригиналното ЕКУ - за мен оригиналното ЕКУ, настроено правилно, е много по-доброто решение от всяка друга електроника. Обаче не знам дали (и ако да, кой) може да се настроят празния ход и атмосферните режими идеално - Явно ще трябва да говоря лично с някой професионалист, който да ме убеди, че след мапване на оригиналното ЕКУ с по-големи инжектори, атмосферните режими няма да имат никаква разлика с тези на оригинален атмосферен мотор...вече съм 50:50 м/у ремап и пиги :confused:

За какви други проблеми с АЕМ-а писа, че си имал на твоята кола??? Това, че се интерсепт-ват датчиците на разпределителните валове, значи ли, че могат да се променят сигналите им и по този начин да се регулира работата на ваносите спрямо други параметри ???
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от b2 » 29 Юли 2014, 8:40

Основния и непреодолим проблем, с който се сблъсках беше, че в момента, в който Acceleration Encrichment-а на стоковото ECU (Siemens-a) се задейства AEM-а се държеше тотално неадекватно и дави двигателя с бензин.

Без да имам потвърждение от техния съпорт аз предполагам, че проблема е че siemens-а има "нестандартен" accel enrinchment, които вътрешно заложените алгоритми в AEM FIC-а не разбират и съответно интерпретират грешно. Като резултат количеството гориво (времето на отваряне на инжекторите) след пиги-то не е колкото трябва, а примерно 10 пъти повече.
В моя случай пигито intercept-ваше инжекторите, които бяха около 700цц, при около 250цц (по спомен). Ти планираш да оставиш оригиналните към стоковото ЕКУ и пигито да управлява втора редица, където евентуално може този проблем да не съществува. Лошото е, че няма кой да ти каже от AEM, може само да се надяваш, че няма да имаш този проблем ако има някой друг със същия сетъп и е ОК.

П.С. Изнамерих друг човек със същия сетъп, който има същия проблем. Той беше го "решил" със зверско побългаряване - intercept na TPS сигнала и "анулиране" на accel enrichment-а на сименса и после с друга "магия" решаване на проблема с accel enrich.
Аз го реших по-кардинално :)
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Djelebov » 29 Юли 2014, 12:39

b2 написа:Основния и непреодолим проблем, с който се сблъсках беше, че в момента, в който Acceleration Encrichment-а на стоковото ECU (Siemens-a) се задейства AEM-а се държеше тотално неадекватно и дави двигателя с бензин.

Без да имам потвърждение от техния съпорт аз предполагам, че проблема е че siemens-а има "нестандартен" accel enrinchment, които вътрешно заложените алгоритми в AEM FIC-а не разбират и съответно интерпретират грешно. Като резултат количеството гориво (времето на отваряне на инжекторите) след пиги-то не е колкото трябва, а примерно 10 пъти повече.
В моя случай пигито intercept-ваше инжекторите, които бяха около 700цц, при около 250цц (по спомен). Ти планираш да оставиш оригиналните към стоковото ЕКУ и пигито да управлява втора редица, където евентуално може този проблем да не съществува. Лошото е, че няма кой да ти каже от AEM, може само да се надяваш, че няма да имаш този проблем ако има някой друг със същия сетъп и е ОК.

П.С. Изнамерих друг човек със същия сетъп, който има същия проблем. Той беше го "решил" със зверско побългаряване - intercept na TPS сигнала и "анулиране" на accel enrichment-а на сименса и после с друга "магия" решаване на проблема с accel enrich.
Аз го реших по-кардинално :)


Това с анулирането за моя случай звучи като двойна работа (мапер за сименса плюс покупка на пигибек), защото при мен целта не е висока и може да се постигне и само със сименса и дебитомер, така че ако ходи колата при мапер, вместо АЕМ-а, ще купя 440 инжектори и ще се настрои да карам със сименса. Но ще отпадне моето участие в занятието :(

От друга страна, ако проблемът с АЕМ-а изчезне при запазване на оригиналните инжектори и добавяне на ред допълнителни , ще е идеално :) Но след като АЕМ-ът ползва сигнала от сименса към оригиналните инжектори като един от входните параметъри за калкулиране на горивото на допълнителните, мисля че няма причина обогатяването да не повлияе на допълнителните (220cc), но не знам до каква степен...Ще те послушам, продължавам да търся някой с подобен сетъп...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от b2 » 30 Юли 2014, 17:38

Пак казвам няма гаранция, че и при теб ще го има този проблем.
Все пак С50 си е M-power двигател и съм чел по разни статии в Интернет, че Siemens DME MSS50 било утра модерно ЕКУ за времето си с множество нововъведения и огромна изчислителна мощ :mhihi:
Ти също си със Сименс, но може при него нещата да са по-"стандартни" и да го няма този проблем, може пък друга греда да те очаква - не се знае :) Затова и казвам, че най-сигурното нещо е да има успешни инсталации с аналогични сетъпи. Но както си забелязал сигурно AEM FIC е по-скоро таргетиран към американски/японски кошници и там нещата са доста стандартизирани и отиграни.
А все пак това си е затворен комерсиален продукт и при проблем освен да се надяваш на съпорта нямаш много други опции. Да беше нещо по-"community" ориентирано и с повече възможност за финни/системни настройки по-може да се надяваш, че ако случиш на проблем може и да се намери решение.

Аз бих ремапнал в твоя случай без да се замисля..
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Jordana » 30 Юли 2014, 18:42

Мега. Що се плашите от тая мега незнам. Един прост процесор с МАП и няколко транзистора.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 30.01.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е46 325ci кабрио - М3 реплика
Мечтае да кара: Mercedes S Class Coupe/Convertible

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Djelebov » 30 Юли 2014, 20:12

Jordana написа:Мега. Що се плашите от тая мега незнам. Един прост процесор с МАП и няколко транзистора.


За мега не мисля, защото доста от шукариите за една всекидневна е46-ца са свързани с екуто - примерно като тръгна за София 3 часа карам на автопилот, а компромис с автопилота не бих направил на кола която не е за писти. Охлаждането на М52TU не е като при М50/52, а е като на м54- с някакъв сложен (за мен) термостат, управляван от екуто доколкото знам ;) Двойния ванос (който си е бая екстра) не знам дали може да се управлява от мега, но ако може, за да го настроя (на мен) ще ми трябва мапер - ако ще плащам за настройки, по-добре да е, за да се настрои оригиналнта електроника.
Прекалено много неща има за преправяне, за да се кара напълно функционално е46 с Мега.. и накрая тая е46-ца, ще остане е46 само на външен вид :(


b2, колкото и да искам да си я настроя сам с пигибек, ако не намеря доказан вариант, ще я ремап-на
Изображение

Предишна

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook