Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от lowdriver » 07 Юни 2011, 22:11

VaLy0 написа:
lowdriver написа:О, дори и при еку-тата от 80-те години я има тази възможност…Инак като започнеш от Мотроник 1.0, М1.1,
М1.3, M1.7 и т.н.; Сименс МС40,40.1,41.0 и т.н.

Аз вече питах колегата да каже как става това, ама той нещо се скри или явно се е объркал и го е срам да си признае :mrgreen:

Не, просто не съм ти видял уточняващия въпрос, за което моля да ме извиниш. Но пък колегата Postman
ти е отговорил достатъчно подробно. А да съм се объркал няма как, тъй като говоря от опит, а не наизуст,
както повечето участници в тази тема. ;) И да, не е евтино, не е поднесено на тепсия и няма "user's manual",
затова и не всеки дръзнал да си прави промени по двигателя може да си направи и промените по управляващата
програма в сток ЕКУ-то. А колкото до това, с кой вид управляваща система управлението на двигателя бива
по-"качествено", може да каже човек, който се е занимавал с изброените в заглавието видове. Всичко друго
са празни приказки и показване на явно непознаване на материята.
Изображение
Driver's Racing Team

Кой кашля?
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.04.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: D779676

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Nikolay1 » 08 Юни 2011, 0:16

VaLy0 написа:Аз едва ли ще се занимавам с тея "чипове" но все пак се разбраха някои неща.... за хората които им е интересно да си мунинговат сток ECU-тата, извинявам се "тунинговат" :mhihi: дано да им излезе по евтино и по качествено от някоя standalone електроника, но като гледам няма как да стане :conf:

Не знам "Гроздето е кисело" или "Е те такова животно нема" е по-подходящо в случая за ламерщината ти, но и аз съм с фабричната електроника настроена от човека който "се е объркал и го е срам да си признае", но нямам проблеми с качеството, а даже не съм с инжектори които са слагани фабрично, за налягането, че е над атмосферното е излишно да споменавам. С две думи въпроса опира не до възможности на електрониката, а до тези на мапера.
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от VaLy0 » 08 Юни 2011, 9:24

Nikolay1 написа:С две думи въпроса опира не до възможности на електрониката, а до тези на мапера.

И до парите най-вече и до това дали сам можеш и искаш да си я правиш или имаш пари и я даваш да ти я правят както сам спомена, а има хора които им е интересно сами да се занимават и учат, а не на готово като тебе примерно, тъй че не давай некомпетентни мнения :shock:
ИзображениеБъРзИя ///

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 11.08.2004

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от TheUbo » 08 Юни 2011, 9:38

Здравейте колеги,

В цялата тема при сравнението на системите за управлвние не прочетох и нотка в посока НАДЕЖДНОСТ. ОЕМ електрониката е мислена за тази цел и всяко куплунгче по вашия мотор е тествано на вибрации,влага и каквото са се сетили в завода. Не казвам че различна от ОЕМ електроника не може покрие изискванията, но имаше колега който се сумнява дали не е по евтино да сложиш друга електроника (по-евтино от това да не пипаш нищо според мен няма).

Относно битката дебитомер срещу MAP - при полуйение че ОЕМ електрониката не я интересува дали има налягане или няма защо да се маха дебитомера. Да не забравяме, че MAP'a след 20-30% отворен дросел спира да върши работа за определяне на товара (тоест в атмосферен вариант почва мери атмосверното налягане).

Иначе за да не си каже някой че излезна поредната книжна мишка мога да кажа,че карам с Компресор (освен този за климатика) и ОЕМ електроника и съм супер доволен.

Е сега съм роб на "объркалия" се колега но тунинга е скъпо знимание.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Dafy » 08 Юни 2011, 10:25

в грешка съм ... сорри
Последна промяна Dafy на 08 Юни 2011, 10:59, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от bum_bum » 08 Юни 2011, 10:41

Изображение

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от lowdriver » 08 Юни 2011, 10:46

Dafy написа:...

Колега, провери отново какво точно имаш като епром в ЕКУ-то на М40-ката, защото съм почти сигурен, че
ше попаднеш на 28-пинов 27c256. А в МС40.1 паметта е AM28F512 32-пин. ;)
Апропо, Сименс системите (при БМВ) имат някои особености, и е хубаво първо добре да се информирате
за дадения продукт (в случая WAR-chip, например), преди да прибегнете до покупка. Защото просто може
да се окаже, че устройството няма да работи с тази система.
Изображение
Driver's Racing Team

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Dafy » 08 Юни 2011, 10:49

да са е*а в главата аз снощи кво броих ?
прав си колега ... 27С256 е 28 пинов ...
http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... 010332.PDF
нема се обаждам повече ... грешката е моя !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от VaLy0 » 08 Юни 2011, 11:51

TheUbo написа:Здравейте колеги,

В цялата тема при сравнението на системите за управлвние не прочетох и нотка в посока НАДЕЖДНОСТ. ОЕМ електрониката е мислена за тази цел и всяко куплунгче по вашия мотор е тествано на вибрации,влага и каквото са се сетили в завода. Не казвам че различна от ОЕМ електроника не може покрие изискванията, но имаше колега който се сумнява дали не е по евтино да сложиш друга електроника (по-евтино от това да не пипаш нищо според мен няма).

Аз мога да кажа само за МегаСкуирт- точно тая която правиха за мен е надеждна според мен, 2г. си върви, един път пуснах + не където трябва, слагал съм цялата кутия отвън и съм карал така както е във въздуха- демек има вибрации, цялата подскача нагоре надолу из дупки и насам натам, само с вода не съм я поливал ама то се знае че няма да издържи :mhihi:
Един сименс наскоро гледах стоял във вода и спойките на пиновете от към буксата станали манджа и като изключиш контакт повечето неща оставаха да работят, тъй че "НАДЕЖДНОСТ" е относително понятие в случая, Бош или Сименс или каквото и да е може и само да спре без нищо, Мегата пък като и включиш ламбдата може да изгори чипа :mhihi: случаи всякакви ;) важното е да си във филма 8)
ИзображениеБъРзИя ///

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от bum_bum » 08 Юни 2011, 17:57

lowdriver написа:
Dafy написа:...

Колега, провери отново какво точно имаш като епром в ЕКУ-то на М40-ката, защото съм почти сигурен, че
ше попаднеш на 28-пинов 27c256. А в МС40.1 паметта е AM28F512 32-пин. ;)
Апропо, Сименс системите (при БМВ) имат някои особености, и е хубаво първо добре да се информирате
за дадения продукт (в случая WAR-chip, например), преди да прибегнете до покупка. Защото просто може
да се окаже, че устройството няма да работи с тази система.


То някъде из сайта си пишеше, че е OBDI само.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Jim Beam » 08 Юни 2011, 18:25

А някой може ли да ми каже М44 с каква електроника е и дали позволява програмиране без да се разпояват чипове?
Изображение

Кой кашля?
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 28.04.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: D779676

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Nikolay1 » 08 Юни 2011, 20:07

VaLy0 написа:
Nikolay1 написа:С две думи въпроса опира не до възможности на електрониката, а до тези на мапера.

И до парите най-вече и до това дали сам можеш и искаш да си я правиш или имаш пари и я даваш да ти я правят както сам спомена, а има хора които им е интересно сами да се занимават и учат, а не на готово като тебе примерно, тъй че не давай некомпетентни мнения :shock:

Единственото което не съм си правил сам по колата е настройката на електрониката и то защото железата са ми ценни (поне за мен) за да се уча на тях. Това, че не можеш да асимилираш възможностите на сток еку-то само говори за твоята компетентност която не желая да коментирам. Понеже темата е "Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone",а не "Какво мога да си пипам сам" си давам гласа за фабричната електроника настроена от мапер който си разбира работата. От личен опит мога да кажа, че може да работи както и с доста по-големи от фабричните инжектори така и с различни дебитомери, дори и от друга марка (ако все пак се знаят харктеристиките им и са вързани акуратно към инсталацията), за ползата от това, че си запазвам поддръжката на нок сензорите е излишно да коментирам, а мощността която може да се постигне надхвърля тази на 99% от проектите (в БГ). Във форума има още доста хора които са предоволни от ремапнатите си еку-та, които също биха могли да споделят мнения.
П.С. Не ми отговаряй, аз също не съм сигурен знаеш ли от кой край се държи поялника.
Be poZer, ride HoreX, drink 4oreX!
Oня русия

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Bass_Man » 08 Юни 2011, 20:30

А надеждността и добрата настройка на междинните режими на сток ЕКУ-то не са ли до момента в , който някой гаражен майстор го пренастрои ? Или сток ЕКУ-то както и да се настройва винаги си е надеждно и винаги колата си остава много приятна за каране ? :mhihi: :winky:

Принципно нок-контрола е благинка обаче по-голяма благинка е closed-loop при WOT , а някой сток електроники нямат такава възможност , който и да ги мапва . И това са точно най-масовите . И понеже няма какво друго да направим трябва мапера да се презапаси с бензин , а това води до прекомерно голям разход :driving: , скапване на маслото и тн .

Та според мен малко грешно е подхваната темата и всеки тръгна да си дърпа чергата към него и да си хвали децата :mhihi: . А това както знаем е грешен подход . Аз лично бих избрал типа на промяната като предварително си набележа важните функции , които трябва да поддържа ЕКУ . И ако ги няма в сток такова ще пристъпя към други варианти в зависимост от бюджета, възможностите и тн . А не понеже сток ЕКУ е най-яко или най-надеждно .
Последна промяна Bass_Man на 08 Юни 2011, 20:40, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от b2 » 08 Юни 2011, 20:32

ремапването на сток еку-то върши работа в голяма част от тунингите и аз виждам следните предимства:
+ не преправяш ел. инсталацията на колата - което от една страна ти спестява работа (или пари за професионални услуги по инсталация на пиги/стендалоун) и от друга не представлява риск за надеждността.
+ имаш солидна база за тунинг - реално само редактираш фабричните карти, където е нужно. Нямаш проблеми с плавни преходни режими, разход, празен ход и т.н. дребни неща, които ги имаме за даденост при стандартните коли, а когато почваш от 0-та са "tricky" :)
+ периферните устройства/екстри комуникращи с ЕКУ-то остават в общи линии незасегнати. Колкото по-нова колата, толкова повече важи.

недостатъци:
- фабричните еку-та на атмосферните коли обикновенно мерят количеството въздух и не ги интересува налягането в колектора съответно много бързо се таванят MAF/AFM-и. това е решим проблем - взима се достатъчно голям за да не се тавани при дадения сетъп и се калибрира ЕКУ-то.
- инжекторите не стигат? няма проблем слагаш по-големи и пак калибрираш ЕКУ-то. Но ако имаш нискоомни и искаш да ги ползваш само с резистори решава ли се проблема? Ще бачкат ли читаво? /въпрос към lowdriver :)/
- почва да ти се губи искрата с повишаването на налягането. И с най-яките свещи и с най-точното разстояние на свещта в един момент стигаш до някакъв таван - За S50B32 около 1 - 1.2bar. Решението е смяна на бобините. За S50B32 примерно има direct replacement бобини дето 100% вършат работа на високо налягане и работят със сток ЕКУ-то и са 1200еу комплекта - okadaprojects.com. Аз друг вариянт не съм намирал. Някой ако знае да споделим, нека да обогатим темата.
- искаш бууст контрол, launch/traction control или каквото и да е друга motorsport /нестандартна/ функция? Сток ЕКУ-то не ги може! Нема проблем - има си стендалоун контролери за всяко от тези неща и всяко от тях може да се навърже и да работи, но и те струват пари, а и е свързано с преправяне на фабричната ел. инсталация, което пък го имаме при +овете горе че липсва при ремап.
- технологични лимити за промяна на дадени параметри спрямо фабричните. Тук абсолютно нямам идея, може би е и до конкретното ЕКУ, по-скоро предполагам. Доколко всеки един параметър на "програмата" подлежи на модификация. Например closed loop fueling и knock control.. Примери от практиката, с които съм се сблъскал пак на S50B32:
- в какъв диапазон от работния режим на двигателя еку-то е в closed loop? Специално на този мотор горивната карта е изцяло rpm vs tps. Имам чувството, че и closed/open loop зависи от tps и rpm и то до сравнително високи стойности / примерно 4000 рпм и 50-60% tps/ ЕКУ-то се опитва да държи 14.7 смес. Което при някой случай може да се случи да сме в налягане и то значително примерно 0.8бара, а това не е желателно :) При ремап може ли да се сетне примерно closed loop само под 3000rpm и под 30% tps? Или още по-добре - има ли нещо като Target AFR таблица? Нея да едитнем с по-разумни стойности - ма там идва проблема, че сток ламбдите са narrowband и да сетнем таргет 12.5-13.0 това нищо не означава :)
- друг пример от реалния живот на същия мотор в тая насока. Имаме 2 сонди - за всеки 3 цилиндъра по 1. Да ама слагаме цял чугунен турбо колектор и на него няма къде да завием сондите за да запазим първоначалната идея на конструкторите и кво правим? Или ги махаме и си решаваме всичките проблеми свързани с lambda correction и се доближаваме все повече до Megasquirt :mhihi: или ги слагаме една до друга в даунпайпа след турбото. 1вия вариянт е ясен, при 2рия какво се получава - и двете сонди виждат едни и същи изгорели газове, които реално са осреднени от 6-те цилиндъра. Тоест възможно е следното: 1-2-3 работят на 13:1, 4-5-6 работят на 16:1 и двете сонди са щастливи защото виждат 14.7 :D А двигателя работи лошо и short/long term коефициентите за корекции са някъде в небесата :) Ето този проблем как се решава?
- основния за мен минус - за да тунинговаш в истинския смисъл на думата - ти трябват редица инструменти и знания, които не се отнасят до тунинга, а по скоро до технологията в съответното ЕКУ - типове чипове, софтуери, емулатори, четци, флашване и т.н. и т.н. А никъде я няма тая информация систематизирана, безплатна и лесно смилаема. Или се хващаш да се учиш и да експериментираш или наемаш например lowdriver да ти помогне. Който несъмнено е вложил ГОДИНИ труд и немалко средства за да бъде на това експертно ниво в момента.

Реално недостатъците, които изброих са истински недостатъци само в определени случаи. И може би статистически повечето стриит BMW проекти в БГ не са от тези случаи, но е хубаво да се имат предвид при планиране :D За да не се окаже накрая, че отдавна си минал като пари инвестицията във стендалоун, а има сумати неща, които те дразнят или искаш да направиш, но просто няма как или с компромис.

Ще е интересно да дискутираме по този начин 3-те алтернативи с приимущества и недостатъци. И да обсъждаме проблеми и идеи, с които сме се сблъсквали.
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Bass_Man » 08 Юни 2011, 20:54

Според мен колега плавните преходни режими остават точно до момента в който си със сток инжекторите и сток дебитомер . Смениш ли ги всичко свършва :mhihi: и вече си със сток мегичка :mhihi: . Принципно нито дебитомерите нито инжекторите са линейни елементи така , че ще трябва бутане по картата дори и стойностите да са в проценти , както е при мегата :roll: . Може да се наложи и разграфяване на картата с нови стойности , което намалява броя на сток клетките и тн и тн варианти. За това човек , който не може сам да се ориентира трябва да ползва услугите на някой , който може да го консултира за неговия проект кое решение е най-подходящо .

А това за бобините със сигурност не е толкова голяма драма . Най-малкото винаги можеш да сложиш от някаква турбо кола . Все пак правиш цял нов мотор едни бобини не би трябвало да могат да те бутнат :yes: . Отделно , че се продават и усилватели за искра .

ПредишнаСледваща

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook