Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Bass_Man » 06 Юни 2011, 23:39

Според мен нещата стоят така :
- където сток ЕКУ позволява и съответно има евтин/лесен начин да се препрограмира си се ползва то
- където сток ЕКУ не позволява и/или е скъпо/трудно да се препрограмира се ползва пиджи
- където се изисква интегрирана с-ма с пълен контрол и/или нови функции , които не се поддържат от нищо предходно или е трудно и/или скъпо се ползва отделно ЕКУ .

Като всеки в зависимост от условията си избира път за развитие и съответно скоро след това разбира дали е взел правилно решение или най-накрая ще го направи , като хората :mhihi: .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Dafy » 07 Юни 2011, 15:02

само да не програмирате мотроник 1.1 или 1.3 дето са с UW ЕPOM през диагностичната букса ;) полека ;)
четете малко преди да пишете ;) има хиляди мнения и коментари по темата ...
1. за да записваш в епром той трябва да е празен и да е сложен на програматор !
2. може да записваш върху ЕЕPROM /електрически изтриваема програмируема памет/ която за кратко и казват ФЛАШ :) и пак се изисква техника за да я програмираш през буксата ...
а да човъркаш настройките в движение на кола преди 1997 година и то БМВ аз поне не знам за такъв вариат :) ако е с заводското ЕКУ.

всичко останало са допуски ;) и електроники различни от завода производител ;)

за мен на турбо кола, най-правилния вариант за да получиш максимума от мотора е -> standalone /никой не прави турбо кола от която не иска максимума/
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от VaLy0 » 07 Юни 2011, 15:09

lowdriver написа:О, дори и при еку-тата от 80-те години я има тази възможност…Инак като започнеш от Мотроник 1.0, М1.1,
М1.3, M1.7 и т.н.; Сименс МС40,40.1,41.0 и т.н.

Аз вече питах колегата да каже как става това, ама той нещо се скри или явно се е объркал и го е срам да си признае :mrgreen:
ИзображениеБъРзИя ///

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от bum_bum » 07 Юни 2011, 15:28

Това за което аз говоря и както мисля, че става е някакъв си там чип, който е вързан с лаптопа се слага на мястото на оригиналният. Колата се настройва, чипа, който е бил в компа се записва върху нов и се слага на колата. Не е през буксата, но е пак в реално време. Разликата е, че не ти трябва тоя специализиран софт и хардуер за програмиране през буксата. :dunno:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от Postman » 07 Юни 2011, 17:32

VaLy0 написа:Аз вече питах колегата да каже как става това, ама той нещо се скри или явно се е объркал и го е срам да си признае :mrgreen:

В повечето случаи "устройството" се нарича емулатор, но може и някъде да го наричат с по-претенциозни имена. Промените в реално време не се правят в самия чип, а в програмата, която е заредена в емулатора. Чипът реално е изваден от цокъла на ЕКУ-то и на негово място са пиновете на щекера на емулатора. След края на тунинга програмата се записва с програматор върху нормален чип, който се монтира в цокъла.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от VaLy0 » 07 Юни 2011, 18:09

Postman написа:В повечето случаи "устройството" се нарича емулатор, но може и някъде да го наричат с по-претенциозни имена. Промените в реално време не се правят в самия чип, а в програмата, която е заредена в емулатора. Чипът реално е изваден от цокъла на ЕКУ-то и на негово място са пиновете на щекера на емулатора. След края на тунинга програмата се записва с програматор върху нормален чип, който се монтира в цокъла.

Кой може да го прави това нещо?
ИзображениеБъРзИя ///

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 258
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от nayden » 07 Юни 2011, 18:39


старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от bum_bum » 07 Юни 2011, 19:31

Всеки, който прави чипове ще ти го направи по тоя начин. А WAR чипа на милър е това за което говорех с 4 карти сменяни от купето и възможност да се програмира от по-лаици в тая област.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: 2.1L M42/44 или просто S42 :D

Мнение от Postman » 07 Юни 2011, 19:39

VaLy0 написа:
Postman написа:В повечето случаи "устройството" се нарича емулатор, но може и някъде да го наричат с по-претенциозни имена. Промените в реално време не се правят в самия чип, а в програмата, която е заредена в емулатора. Чипът реално е изваден от цокъла на ЕКУ-то и на негово място са пиновете на щекера на емулатора. След края на тунинга програмата се записва с програматор върху нормален чип, който се монтира в цокъла.

Кой може да го прави това нещо?

Всеки, който знае как се прави и си е купил нужните компоненти, включително и колегата, който "се е объркал и го е срам да си признае"...
Като примерна насока за емулатор за подобна цел, потърси информация за Ostrich.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Dafy » 07 Юни 2011, 20:41

http://www.xenocron.com/ostrich-20-usb- ... p-102.html

хубаво е, ама цифрата плаши ...

а WAR-a тряаа да се пробва ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Bass_Man » 07 Юни 2011, 21:00

Dafy написа:.........ЕЕPROM /електрически изтриваема програмируема памет/ която за кратко и казват ФЛАШ :) ......................


Колега чисто информативно да знаеш , че E2PROM не е FLASH !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: София, Овча Купел
Пол: Мъж
Кара: '98 540i
Мечтае да кара: на 2 бара

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от nParMaTuK » 07 Юни 2011, 21:21

За мене мине ли се отвъд атмосферното дебитомера трябва да изчезне, те не случайно заводските мотори с принудително пълнене са или с мап или с мап и дебитомер.
Иначе има маф емулатори, които мерят с мап и имитират сигнала като от дебитомер, ама става манджа с грозде, щото пак трябва чип :D
А за атмосферен тунинг ремапването си е идеален вариант, стига да е направено индивидуално за дадения мотор.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Dafy » 07 Юни 2011, 21:29

28C512 - EEPROM
28F512 - Flash
идеята е една и съща ... електрически изтриваема/записваема памет ;)

27C256, 27C512 -> UV EPROM
Изтриваш с UV Лампа... записваш с програматор ;)

нищо лично, но съм пробвал туй онуй ;)
програматора Willem - ей тука на масата до мене седи ;) и лампата също ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от VaLy0 » 07 Юни 2011, 21:41

Аз едва ли ще се занимавам с тея "чипове" но все пак се разбраха някои неща.... за хората които им е интересно да си мунинговат сток ECU-тата, извинявам се "тунинговат" :mhihi: дано да им излезе по евтино и по качествено от някоя standalone електроника, но като гледам няма как да стане :conf:
ИзображениеБъРзИя ///

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от bum_bum » 07 Юни 2011, 22:04

Dafy написа:а WAR-a тряаа да се пробва ;)


Щях, ако не бях се отказал тая година да правя колата. Мен 4-те режима не че ме греят ама кво ме бърка да имам един икономичен :mhihi:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook