Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от b2 » 08 Юни 2011, 20:54

Bass_Man написа:..
Принципно нок-контрола е благинка обаче по-голяма благинка е closed-loop при WOT , а някой сток електроники нямат такава възможност , който и да ги мапва . И това са точно най-масовите . И понеже няма какво друго да направим трябва мапера да се презапаси с бензин , а това води до прекомерно голям разход :driving: , скапване на маслото и тн .

....


струва ми се, че теоритизираш :D ти каква кола мапва и ти се наложи да се презапасяваш с бензин, та усети нуждата от страхотната благинка closed loop fueling при WOT? :D Изобщо колко от яките правени бегачки го ползват това нещо? :)

От коя турбо кола стават бобините за Siemens MSS50? :)
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Bass_Man » 08 Юни 2011, 21:17

Нищо теоритично няма ! Всяка една кола до Евро не знам си кое ( май до 3 или 4 беше сега не ми се търси ) няма closed loop на WOT ! Което означава и практически е така , че дори и атмосферките отиват на 12:1 на пълна газ , а разходомера специлано при БМВ-тата се скрива някъде там :mhihi: . Да не говорим за Супра МК3/4 , които спокойно стигат до 10:1 на супер смешния сток буст ;) ! При М-ките не съм гледал но общо взето май няма сток ЕКУ с теснолинейкова сонда , което да има closed loop ? ( нямам претенции да познавам всички ЕКУ-та в света ! ) Може би само на Тойота поколението Lean Burn да има нещо подобно през 90-те .
Та общо взето това е и причината някакви хора да си слагат турбинки и да си надуват без да барат нищо и колата да неще да се чупи веднага или поне докато не се смени пружината на waste gate :mhihi: или не се сипе гаден бензин , а може и комбинация от двете . Просто всички такива коли са презапасени доволно , както и маперите след това се презапасяват . И така получаваме Е30-ка 325 с чип която харчи повече от 740-ка на градско :mhihi: . Или пък 316-ка турбо която пак харчи повече от голяма лимузина . А хората сега започнаха да правят надути малолитражки , че били по-икономични :mhihi: .
А иначе колкото съм мапвал и където е могло да се ползва това нещо винаги съм го ползвал и винаги е работело добре .
А на най-яките бигачки такова нещо по-скоро им трябва за да разберат ако им отиде някой инжектор . Иначе хората си карат с качествени горива и не им трябва презапасяване или кой знае какво следене на смесите при положение ,че преди това на диното всичко е настроено . На някой бигачки пък ламбдата им идва твърде бавна и докато дойде показанието ситуацията е отминала отдавна . Някой не ползват дебитомери и мап-ове , а си карат само на едни голи тромпети . Общо взето ситуации много и различни . Но тази екстра е супер необходима за всички евридейки/бегачки защото там 20-30% разход те бърка . И ако караш няколко години така с евтин тунинг си избиваш скъп стендалон само от гориво . Брат ми покара една седмица само на ТПС и много бързо откри предимствата на speed / density + closed loop :driving: .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Postman » 08 Юни 2011, 21:29

Bass_Man написа:Според мен колега плавните преходни режими остават точно до момента в който си със сток инжекторите и сток дебитомер . Смениш ли ги всичко свършва :mhihi: и вече си със сток мегичка :mhihi:

Интересно, при мен няма проблем с преходните режими, пък нито съм със стандартните инжектори, нито дебитомера ми е стандартен, а мощността е почти удвоена, а и не харчи неоправдано много Предполагам, че ако ремапваха инженери от Сименс щеше да е по-добре от сега, но те пък не работят частно...

Bass_Man написа:А това за бобините със сигурност не е толкова голяма драма . Най-малкото винаги можеш да сложиш от някаква турбо кола . Все пак правиш цял нов мотор едни бобини не би трябвало да могат да те бутнат :yes: . Отделно , че се продават и усилватели за искра .

Даже не е драма, когато човек знае какво да пипне - има един термин от учебниците "време за натрупване на енергия в първичната намотка", което на атмосферните автомобили е настроено така, че хем да стига за всякакви режими, хем да не е прекалено дълго, защото бобините се нагряват излишно много, а това намалява надеждността. Та като се мине атмосферното налягане, поради чувствително нарасналото пробивно напрежение, това време трябва да се коригира и разбира се в ОЕМ електрониката си има таблица за него... пореден случай, в който ако попаднеш на когото трябва, няма да се налага да купуваш ненужни части (в случая бобини)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от b2 » 08 Юни 2011, 21:41

Postman ти предлагаш да се увеличи dwell-а със фабричните бобини? Звучи абсолютно разумно особено щом е възможно и с ОЕМ ЕКУ-то. Колко "запас" имаме там и колко ще ни позволи да вдигнем налягането?
На твоята кола това ли направихте? Какви са резултатите? Всмисъл кога почна да се губи искрата със стандартния dwell и с колко го променихте ?
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Postman » 08 Юни 2011, 22:05

Нищо не предлагам, освен нов поглед върху възможностите на ОЕМ електрониката. На моя двигател реших проблема с прекъсването само със смяна на свещи и намаляване на хлабината.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Bass_Man » 09 Юни 2011, 0:30

Постмане аз не казвам , че сток електрониката не може да се ремапне ама , като смениш повечето сток неща и лека полека си отиваш на пълно ремапване . Или все едно си със афтермаркет но се гърчиш с разни фокуси за да можеш да си запишеш настройките .
А относно възможностите на инженера на Сименс аз лично не бих се предоверил просто защото работи в Сименс . Защото по същата логика понеже Сименс правиха системата за паспортите пък май и Търговския Регистър не трябваше да имаме никакви проблеми . А те нещата се скапаха до толкова , че все едно бяха купили система за 1000лв. , а не за милиони ! А като знам и по френските коли как им нагарят контактите и релетата и просто се чудят тия фирми от какво точно живеят и какви рушвети се раздават из Европа та тия измислени фирми да съществуват и просперират ?!?!


Друг обаче е въпроса точно тези бобини дали позволяват повече dwell . А и М-ките си вървят до височки обороти та трябва да се сметнат нещата . Но със сигурност може да се намери решение за по-малко от 1000$ за 6-бр. бобини .

От казаното до тук можем да заключим , че ти си от читавите мапери :yes: :lalala: ;) !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Postman » 09 Юни 2011, 8:44

Не съм мапер, а техен клиент... понякога интернет оставя грешни впечатления и някой обикновен софийски дришльо може временно да се престори на мапер :).
Аз някакси съм доволен все още от Сименса в колата ми (дано не размисля като ида да си вадя паспорт)...
Дали бобините могат да понесат повече дуел - не се сащам защо да не могат, предвид че им трябва съвсем малко повече и нищо не пречи да се пипне само клетката (по RPM), където имаме проблеми. Т.е. пречи де - трябва ноу-хау.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от bum_bum » 09 Юни 2011, 11:47

Тая тема чета и направо не вярвам. :shock: До скоро мислех, че съм единствения, дето вярва, дори и +100% на конете да се стигне няма смисъл от други електроники. И колкото пъти и да съм писал нещо такова никой не се съгласява.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от b2 » 09 Юни 2011, 12:17

Postman написа:...
Дали бобините могат да понесат повече дуел - не се сащам защо да не могат, предвид че им трябва съвсем малко повече и нищо не пречи да се пипне само клетката (по RPM), където имаме проблеми. Т.е. пречи де - трябва ноу-хау.


За ноу-хауто си абсолютно прав.

Но колко точно малко повече им трябва и дали изобщо ще реши проблема или ще създаде друг единствения начин да се разбере е да се пробва или някой с подобен сетъп да е пробвал и сподели ноу-хау. :)

Как изглежда сток dwell таблицата на с50 или м50 примерно? (ако не е тайна:))
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Postman » 09 Юни 2011, 12:37

b2 написа:Как изглежда сток dwell таблицата на с50 или м50 примерно? (ако не е тайна:))

Тук не мога да ти отговоря... това е въпрос към мапер, какъвто аз не съм.

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от lowdriver » 09 Юни 2011, 14:38

b2 написа:-Но ако имаш нискоомни и искаш да ги ползваш само с резистори решава ли се проблема? Ще бачкат ли читаво? /въпрос към lowdriver :)/

На този въпрос не мога да ти отговоря, тъй като досега не съм се сблъсквал с подобен казус.

Колкото до всички въпроси около ламбда-контрол-а – да, всички тези неща могат да се коригират, но не
може да се избегне фактът, че този тип ламбда-сензори мерят коректно в много тесни граници, както спомена,
и търсената стойност от ЕКУ-то при т.нар „closed-loop” режим винаги се върти около Ламбда (алфа) = 1
(АФР 14.7:1). Оттук се пораждат два „проблема”, освен споменатите : - Ако гориво-въздушната смес
в режимите подлежащи на ламбда контрол не е рамките на 14.7:1 (или близка до тази стойност),
ЕКУ-то се намесва и я коригира, като обогатява или обеднява сместа. Това, обаче, от своя страна води
до промяна и на количеството гориво в режимите на „пълна газ” (WOT), независимо, че там няма активен
ламбда контрол. Ясно е, че след сериозни модификации на двигателя, няма как гориво-въздушната смес да
се настрои на 100% с отношение 14.7:1 в режимите с ламбда контрол, от което следват нежелани промени в
режим „пълна газ”.
–Вторият „проблем” се корени отново в засегната по-горе характеристика на измерване на този тип сензори, и
възможността двигателят да работи с по-бедни (от алфа=1) смеси в някои режими. Това, както се
досещате, е невъзможно при активен ламбда контрол, поради фактите, които споменах по-горе.
Затова, напоследък при настройка на силно модифицирани двигатели, все по-често използвам като база
програми за управление без ламбда контрол за съответния двигател, или го изключвам (ако не е била
предлагана подобна програма).

А ето как изглежда една dwell таблица:
Изображение
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от b2 » 09 Юни 2011, 17:38

reverse engineered :) 150 еденици колко ли милисекунди са
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 3.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Bass_Man » 10 Юни 2011, 0:47

lowdriver написа:
Колкото до всички въпроси около ламбда-контрол-а .............



Може би някой от проблемите могат да се позаобиколят лекичко ако се ползва wideband сонда и се програмира изхода да превключва при интересните за нас стойности , а не при обичайните . Така поне в бедните режими можем да сме там където искаме . А за богатите вече май само с голямата кофа е оправия :) .

Относно спирането на сондата не би трябвало да има проблем даже може да е по-добре до момента в , който не се сгреши бензина или не се запуши инжектор . Остава нока да спасява положението до колкото може :) . Но като се има предвид , че май ( ??? ) не се надува много зверски със сток ЕКУ-тата може и да не е чак толкова голям проблем . Или пък ако се надува много няма да е евридейка и ще се внимава с горивото и състоянието , като цяло на автомобила .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 575
Регистриран на: 7.10.2007
Местоположение: Sliven City
Пол: Мъж
Кара: е30 coupe IS
Мечтае да кара: Мойта си Е30-ка !
Детайли за колата: черно e30 купе IS на газ

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от Dafy » 10 Юни 2011, 7:25

стига с тва "нок" няма "НОК" сезори има Knock сензор или датчик - което идва от английското чукам... демек детонации нежелани ...от там вече е ясно кво става ... и за кво се ползва сензора ...
ама не ми пишете "нок"

п.с. пък що ли се вързвам да уча някого ... пишете си както ви падне ... пък който може да разбира ...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тунинг на сток ECU vs piggyback vs standalone

Мнение от bum_bum » 10 Юни 2011, 7:52

Тва нещо не го разбрах ама KNOCK-[nok] :dunno:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook