Чип тунинг или аванс процесор?

Чип тунинг, Standalone и piggyback електроники.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 21.08.2012

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от riMiZark » 16 Авг 2013, 9:39

Здравейте колеги. Надявам се, че още посещавате тази тема. Аз имам е39 М52б20 и преди два месеца си сложих ТАП spider 511. Наистина съм много доволен, разликата е огромна, аз съм на метан и съм дал предварение от 15 градуса. Искам да ви споделя, че от седмица съм го свързал така, че да работи и на бензин и на метан пак на 15 градуса и не мога да си позная колата на бензин направо е станала много агресивна, както в ниските така и във високите, не се чува чукане или неравномерна работа. Надявам се че тези 15 градуса не са прекалено много за бензин все пак тя си има кнок сензори и си регулира предварението ако е дошло в повечко. Сипвам само Shell V-Power 100. Интересно ми е дали някой от вас си е играл с предварението си на бензин и какво мислите по този въпрос. Никъде не намирам информация до колко градуса от заводските е желателно да се премести предварението за оптимален ефект без да нарушава работата на мотора (детонации). Говорим при работа на бензин, на метан нештата са ясни! Защото в момента колата ми е все едно чипосана!
Благодаря! и ще се радвам да разискваме този въпрос.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от Jordana » 16 Авг 2013, 18:13

Махни го това предварение от бензиновия режим ако искаш да си караш колата безаварийно дълго време. С метана също недей прекалява лятно време .Пробвай с 10 лятото и 15 зимата. В бензинов режим БМВ имат доста рестриктиви предварения във високите обороти така че не само ти се струва че върви повече но и е доста опасно от детонации .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 21.08.2012

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от riMiZark » 20 Авг 2013, 10:26

Колега искаш да кажеш че лятото когато ТАПа е настроен на 15 градуса за метан колата ще загрява повече поради по дългото изгаряне на сместа. Да в това наистина има логика, но засега работната температура сякаш е добре. При 33 градуса отвън с вкл. климатик по равното ми дава 104 105 градуса, по голям баир отива вече към 110. А за предварението на бензин според вас колко мислите че може да се зададе без да има някаква опасност за мотора и за постигане на оптимална мощност. Защото в момента с 15 градуса предварение на бензин не усещам детонации или претрисане от страна на мотора когато карам на висока предавка с ниска скорост, да работата на мотора стана по твърда ,но и по пъргава. Особено в ниските мотора се държи доста по добре в сравнение с преди.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от Jordana » 15 Сеп 2013, 10:02

По принцип аванса се бута напред при работа на газ защото газта гори малко по бавно от бензина.Поради тази причина запалването трябва да стане малко по рано за да има време да постигне подобни налягания и параметри както при работа на бензин.Градусите в самия АП са с възможност за настройка заради факта че в различни автомобили предварението е различно макар и близко.Тоест корекцията е различна.Освен това АП работи и с двигатели които може да са на метан където корекцията в предварението е още по голяма от тази на LPG.Така че не е задължително всичките позиции на джъмперите да са подходящи за твоя случай.
Освен това ми се струва странно да има голяма разлика в ниските обороти на газ защото там скороста на въртене на вала е малка и има време да се случат процесите в цилиндъра.По скоро усещаш ефекта от прекалено голямото предварение.
На бензин ако остава включен АП особено лятото не е добре - това имах предвид.Заради високите външни температури е възможно да прегрява мотора особено с некоректно предварение защото на бензин просто не е нужно АП.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от INTEGRALE » 21 Сеп 2013, 14:54

Чип тунинга при бензиновя атмосферен мотор представлява основно това... промяна на аванса в таблицата. Така че според мен едни 4-6 градуса на бензин е максимума. Над мисля че ще приключиш със свещите много скоро :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от dan-dam » 01 Фев 2014, 21:26

LiTtLeRoCk написа:За сименс електрониката на М52 има, но за М50 със сименс електроника няма.

Я да посъживим темата. Някой да има представа дали вече има аванс процесори и за М50 със сименс?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 25.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20A
Мечтае да кара: Х 5
Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от risto416 » 14 Фев 2014, 12:50

Здравейте колеги, и аз отскоро съм с ГИ, колата си върви прилично,но като прочетох цялата тема и се замислих,там където ми монтираха "ГИ" ги попитах дали е нужно да се постави Аванспроцесор и те ми отговориха,че тои е само за коли на метан,а пък и за моя мотор нямало измислен още,дали е така ,пробвах да проверя в този сайт който даде колегата по-горе,но немога да се справя или незнам,моля ако някой може да провери и да ми каже ,ще бъда много благодарен. И къде в София би могло да се монтира. Мотора е N42B20A (E46 318i touring automat)2002g.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1053
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от krasi_bmw » 11 Май 2014, 11:55

Някой да помогне със схема за спидер 511н ,поръчах доиде програмиран 07 ,но са резнали буксата към разлонителя на датчик кол. вал.или просто няма.Зелените кабели са ми проблем,има значение кой е към екуто и кой към датчика, има ивица на единия черна и настройка за TPS с диода и тримера се регулира да не работи на тихи авансатора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1053
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от krasi_bmw » 11 Май 2014, 23:30

оправих се с кабелите ,само настройката на тпс не знам как да я направя..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от turbo » 12 Май 2014, 1:12

Настройката за ТПС-а нали се правеше с тримера и на загряла кола, която работи на празен ход го вътриш, докато изгасне диодът, което значи, че авансаторът не дава предварение тогава.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1053
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

Re: Чип тунинг или аванс процесор?

Мнение от krasi_bmw » 12 Май 2014, 16:06

Да колега,всичко си дойде на място,но не мога да тествам,разкопали са изхода :kuku:..

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 26.07.2019
Пол: Жена

Чип тунинг или аванс процесор

Мнение от KamExpara » 07 Авг 2019, 19:28

За уточнение на въпроса по-горе, оригинално автомобила е 163 коня аватара май автоматично ги е сложил тези 185 без да съм посочвал мощност. Ама като гледам аз съм споменал че 163 коня станаха 198. Колата не е мерена на динамометричен стенд,а и не ми е нужно. Склонен съм да вярвам, че е 198 коня сега понеже е много динамична и поведението и е много различно, особено при изпреварване, а и при поддържане на висока скорост на магистралата без да вдига високи обороти или някакви други странични ефекти. За цената: платих точно 747 лева. Гаранция дават 5 години на електронния блок за управление - дават ти един документ в който това е описано и има някакъв номер на него. Вкарват те в компютър като клиент с имената ти и т.н., пазят оригиналния софтуер при тях и при нужда винаги могат да го възтановят, както ми казаха. Правят впечатление на сериозна фирма, която не е от вчера на пазара. Мястото където правят колите не е много голямо, но е много чисто и зад него има офис. Намират се на бул. Черни Връх в София, зад Парадайз Мол и точно до Импас 56. Мисля, че цената не е малка за нашите условия, но е балансирана, а Polestar, Rica и Heico струват доста повече и като цяло нещо ги няма в БГ. От МП ми отказаха Polestar тунинг, въпреки че съвсем официално си го поисках, не можели да го направят в БГ. Това беше преди около година, сега нещата може да са се променили, но цената там беше над 1000 евро. Rica имат едно устройство на сайта си, с което можеш сам да си смениш софтуера, но и то заедно със самия софтуер излиза повече от това което платих тук. Иначе имат някакъв представител в София, но като му гледам цената за тунинг е драстично по-ниска от това което се предлага на сайта им и нещо не ми вдъхна доверие, може и да не съм прав. Рика правят и малко екстремни тунинги ако поискаш, докато Диджитъл ми казаха, че такива изпълнения не правят или поне за моя автомобил не се прави за да си работи всичко както трябва. Нещо друго има за споделяне, което е много важно: от МП по последни мои сведения признават цялата гаранция на всички коли правени тунинговани в Диджитъл Тунинг. В смисъл съвсем официално си им пращат и нови, току-що закупени автомобили за тунинг и след това гаранцията в МП си важи, и това е само при тях, другаде не. Това ми беше казано от два различни източника които са вътрешни и беше потвърдено от човека в Диджитъл без да повдигам въпроса. Имат вече и коли Волво на по 150 хиляди км, правени при тях когато са купени и нищо им няма. Отново да кажа, че не им правя някаква скрита реклама, просто излагам факти. Извинявам се, че темата е била на неправилното място и благодаря на модератора че я е преместил. Надявам се цялото инфо да е било полезно за хората които го четат и смятат да си правят тунинг.

Предишна

Назад към Електроника

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook