Свързване на енджъли към плафон
Модератор: bum_bum
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Desperadoo
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 24.02.2012
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: E60
- Мечтае да кара: E92
Свързване на енджъли към плафон
Свързах енджълите към плафона и сега като отключвам колата светят заедно с плафона, но проблема е следният, че като пусна фаровета немога да изгася плафона, което не бях предвидил.
Има ли начин да си изключа плафона след като си пусна фаровета.
Има ли начин да си изключа плафона след като си пусна фаровета.
Re: Свързване на енджъли към плафон
Слага се съпротивление или нещо такова.
На една от колите ми бях така и беше направено така както го описваш, така че е възможно.
На една от колите ми бях така и беше направено така както го описваш, така че е възможно.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Свързване на енджъли към плафон
слагат се два диода.
- ceco_brusen
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 226
- Регистриран на: 1.07.2010
- Местоположение: общ.Мездра село Брусен
- Пол: Мъж
- Кара: e39 m52b20
- Мечтае да кара: х5
Re: Свързване на енджъли към плафон
Desperadoo написа:Свързах енджълите към плафона и сега като отключвам колата светят заедно с плафона, но проблема е следният, че като пусна фаровета немога да изгася плафона, което не бях предвидил.
Има ли начин да си изключа плафона след като си пусна фаровета.
даи линк кам темата как си го направил
- Desperadoo
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 24.02.2012
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: E60
- Мечтае да кара: E92
Re: Свързване на енджъли към плафон
Няма сайт.
Като по начало си резнах буксата на габаритите и на тяхно място вързах енджълите.
После вързах кабел от енджълите до плафоне, без да запоявам нищо просто където си ляга самата крушка увих кабела.
Ама пък сега карам с включен плафон като си пусна фаровете, дори си махнах крушките на предния плафон, че задните ми прозирци са затъмнение и не си личи в тъмното много, че свети изобщо, но си ме дразни все пак..
Като по начало си резнах буксата на габаритите и на тяхно място вързах енджълите.
После вързах кабел от енджълите до плафоне, без да запоявам нищо просто където си ляга самата крушка увих кабела.
Ама пък сега карам с включен плафон като си пусна фаровете, дори си махнах крушките на предния плафон, че задните ми прозирци са затъмнение и не си личи в тъмното много, че свети изобщо, но си ме дразни все пак..
- bmwinio
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 138
- Регистриран на: 20.12.2010
- Местоположение: Варна/Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: e46 328CI
Re: Свързване на енджъли към плафон
Прави се през реле и евентуално по един диод на всеки фар. В е39 съм го описвал преди време.
Re: Свързване на енджъли към плафон
Сложи диоди последователно на захранването което се прекъсва. Един диод на кабела от плафона и един на този от габарита. Ако се прекъсва веригата +, то анода на диодите трябва да е в посока към плафона и фарове, а катодите да се съберат на едно и в + на ейнджъла.
По-добре е да има и реле, не се нае консумацията на ейндъла...
По-добре е да има и реле, не се нае консумацията на ейндъла...
Re: Свързване на енджъли към плафон
[album][/album]
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Свързване на енджъли към плафон
И какво се случва с релето закачено към плафона когато той изгасва плавно?
Отговор: релето "звънти", "бръмчи", вкл/изкл многократно до като напрежението е в гранични стойности за релето. В следствие ейнджълите странно премигват ако са крушки или светодиоди (LED), особенно забележимо във втория случай. Абсолютно вреден ефект за CCFL.
За да си закачат ейнджълите към плафоните явно желания ефект е плавното светване и изгасване на ейнджълите (за не CCFL). Това няма как да стане с релета.
Както каза bmwinio има една тема за това обсъждано нашироко в Е39.
Отговор: релето "звънти", "бръмчи", вкл/изкл многократно до като напрежението е в гранични стойности за релето. В следствие ейнджълите странно премигват ако са крушки или светодиоди (LED), особенно забележимо във втория случай. Абсолютно вреден ефект за CCFL.
За да си закачат ейнджълите към плафоните явно желания ефект е плавното светване и изгасване на ейнджълите (за не CCFL). Това няма как да стане с релета.
Както каза bmwinio има една тема за това обсъждано нашироко в Е39.
Re: Свързване на енджъли към плафон
gentata написа:И какво се случва с релето закачено към плафона когато той изгасва плавно?
Отговор: релето "звънти", "бръмчи", вкл/изкл многократно до като напрежението е в гранични стойности за релето. В следствие ейнджълите странно премигват ако са крушки или светодиоди (LED), особенно забележимо във втория случай. Абсолютно вреден ефект за CCFL.
За да си закачат ейнджълите към плафоните явно желания ефект е плавното светване и изгасване на ейнджълите (за не CCFL). Това няма как да стане с релета.
Както каза bmwinio има една тема за това обсъждано нашироко в Е39.
Такова реле няма което при плавно намаляване да затваря и отваря постоянно поради ниско напрежение! Затворили един път, като почне да пада напрежението, идва един момент в който пружинката на котвата се оказва по-силна от магнитното поле и тогава ще отвори. Пи-това по ниско напрежение няма как да затвори отново при получен веднъж междината м/у котвата и сърцевината.
Не говори глупости моля!
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Свързване на енджъли към плафон
Тънкия момент в глупостите, които съм изписал е че не съм споменал (умишлено) че това изменящо се напрежение подавано към плафоните не е аналогово изменящо си стойността а е широчинно импулсно модулирано (ШИМ или PWM). Няма да се впускам в подробности що е то ШИМ и има ли почва у нас защото не е тук мястото за това.
Едно реле работещо с управление 12V (напрежение на бобината) в зависимост от модела включва на 7-8 V и изключва на 4-5V и ДА това става от веднъж без бръмчене и трептене. Но когато подаваното напрежение към бобината на релето е ШИМ вече не са такива нещата. При ШИМ в случая напрежението се изменя от 0V до 12V и от 12V до 0V със скок, както се вижда между тези стойности са и 4 и 8 V и да, това става с висока честота (няколко kHz), но има един коефициент на запълване с който се характеризира ШИМ модулацията. По време на изменение на коефициента на запълване на шим някъде в момента когато плафона почти е изгаснал или пък светнал, релето започва да "бръмчи" и да вкл/изкл поне 2-3 пъти забележимо до като изключи/включи напълно, все пак това колко ще е забележимо това превключване зависи от констрикцията/модела на релето.
Та тези "глупости" съм ги писал не защото е така ми е дошло от вътре ами просто споделям опит
И пак казвам, не е удачно да се ползва реле което да е самостоятелно закачено към интериорното осветление.
Едно реле работещо с управление 12V (напрежение на бобината) в зависимост от модела включва на 7-8 V и изключва на 4-5V и ДА това става от веднъж без бръмчене и трептене. Но когато подаваното напрежение към бобината на релето е ШИМ вече не са такива нещата. При ШИМ в случая напрежението се изменя от 0V до 12V и от 12V до 0V със скок, както се вижда между тези стойности са и 4 и 8 V и да, това става с висока честота (няколко kHz), но има един коефициент на запълване с който се характеризира ШИМ модулацията. По време на изменение на коефициента на запълване на шим някъде в момента когато плафона почти е изгаснал или пък светнал, релето започва да "бръмчи" и да вкл/изкл поне 2-3 пъти забележимо до като изключи/включи напълно, все пак това колко ще е забележимо това превключване зависи от констрикцията/модела на релето.
Та тези "глупости" съм ги писал не защото е така ми е дошло от вътре ами просто споделям опит
И пак казвам, не е удачно да се ползва реле което да е самостоятелно закачено към интериорното осветление.
Re: Свързване на енджъли към плафон
Да знам, че е ШИМ но въпреки това такива проблеми не се получават.
Поне с нормалните 10-16А релета не се получава. Ако ползваш някой микро което е свръх чувствително може и да стане но от такива няма смисъл използването.
Лесно ще измисля схема която да не е зависима от честотата и да отваря при фиксирано напрежение, но е излишно като цяло.
За да няма спор, нека който иска да пробва така, масово продаваните и няма да има проблем. Ако се стигне до звънтене, ще му дам друга схема.
Поне с нормалните 10-16А релета не се получава. Ако ползваш някой микро което е свръх чувствително може и да стане но от такива няма смисъл използването.
Лесно ще измисля схема която да не е зависима от честотата и да отваря при фиксирано напрежение, но е излишно като цяло.
За да няма спор, нека който иска да пробва така, масово продаваните и няма да има проблем. Ако се стигне до звънтене, ще му дам друга схема.
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Свързване на енджъли към плафон
Нямам време за 12 страници колега
Дай линк към темите ако знаеш на коя страница са, за да видя и обсъдя и аз.
Виждам това: download/file.php?id=238368&mode=view
Но мисля, че е подигравка и няма как да кажеш че е по-добро то това което съм дал.
Дай линк към темите ако знаеш на коя страница са, за да видя и обсъдя и аз.
Виждам това: download/file.php?id=238368&mode=view
Но мисля, че е подигравка и няма как да кажеш че е по-добро то това което съм дал.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Свързване на енджъли към плафон
Намери време колега, има и видео как работи и схеми и всичко. То и без това тая работа не е за 5 минути който ще я прави.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани